Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 29 mei 2016, 15:09 uur
Ziggo zal wel balen zeg, net als Max. Maar hoort er allemaal bij, het kan niet elk weekend feest zijn voor de Nederlandse sport.
0
geplaatst: 29 mei 2016, 17:38 uur
De laatste 12 CL-finales zijn gespeeld door 12 verschillende clubs, maar de laatste 12 WK-finales door slechts 7 landen. De bedoeling is dat je bij beide toernooien de beste spelers op het veld ziet. Dus ik snap niet zo dat het boring zou zijn. De ene periode heb je Engelse dan Duitse en nu zijn het Spaanse clubs die het tournooi dicteren. Real was , naar mijn mening, de beste ploeg overall dit tournooi, alleen de finale die werd beslist met een strafschop op de paal is wat sneu. Een mooie redding zoals van der Sar dat ooit deed voor ManU geeft wat meer voldoening, voor mij in ieder geval.
Man of the Match: Sergio Ramos (volgens Uefa)
Man of the Match: Sergio Ramos (volgens Uefa)
0
geplaatst: 29 mei 2016, 17:40 uur
Ik zeg het niet graag, maar de wijze waarop Ronaldo de laatste strafschop nam dwong bij mij respect af.
0
geplaatst: 29 mei 2016, 17:47 uur
Gretz schreef:
Ziggo zal wel balen zeg, net als Max. Maar hoort er allemaal bij, het kan niet elk weekend feest zijn voor de Nederlandse sport.
Ik was net een paar rondjes op dat onboard camera kanaal aan het kijken toen het gebeurde. Op de playstation klik je dan restart aan in het menu maar dat werkte nu niet

0
geplaatst: 29 mei 2016, 20:50 uur
dix schreef:
Ik zeg het niet graag, maar de wijze waarop Ronaldo de laatste strafschop nam dwong bij mij respect af.
Goeie!Ook hoe hij na een belabberde wedstrijd vervolgens alle eer naar zich toe probeerde te trekken dwong veel respect af bij mij.
0
geplaatst: 29 mei 2016, 20:57 uur
Haar 16e achtereenvolgende overwinning en nog wel op:
Bertens stunt ook in dubbelspel Roland Garros met zege op zusjes Williams | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Bertens stunt ook in dubbelspel Roland Garros met zege op zusjes Williams | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
0
geplaatst: 29 mei 2016, 21:32 uur
gigage schreef:
De laatste 12 CL-finales zijn gespeeld door 12 verschillende clubs... Dus ik snap niet zo dat het boring zou zijn.
De laatste 12 CL-finales zijn gespeeld door 12 verschillende clubs... Dus ik snap niet zo dat het boring zou zijn.
De laatste 12 EUFA Cup finales zijn door 19 verschillende clubs gespeeld (volgens wiki), waarvan 5x Sevilla. En veel meer verrassingen bij de finalisten, niet alleen het hele grote geld dat dicteert. De CL is wat dat betreft voorspelbaarder (= dus more boring); Real, Barca, Atletico, Bayern, PSG, City, zitten vrijwel zeker weer bij de laatste 8 volgend voorjaar.
0
geplaatst: 29 mei 2016, 23:35 uur
Zelf denk ik dat er op dit moment voor Nederland weinig feeling is met de clubs die in de top van Europa spelen omdat er geen Nederlandse spelers bij zitten. Ik zie Robben graag schitteren (maar niet van afwezigheid) en voor mijn part nog een stuk of vier. Zolang dat niet is zullen er meer mensen hier (in dit land) afhaken.
0
geplaatst: 30 mei 2016, 09:39 uur
gigage schreef:
Zelf denk ik dat er op dit moment voor Nederland weinig feeling is met de clubs die in de top van Europa spelen omdat er geen Nederlandse spelers bij zitten.
Zelf denk ik dat er op dit moment voor Nederland weinig feeling is met de clubs die in de top van Europa spelen omdat er geen Nederlandse spelers bij zitten.
Ik denk dat er nog een andere belangrijke reden is: steeds meer mensen in NL zijn de invloed van het grote geld en vooral de verdeling daarvan zat. Het is toch wel de belangrijkste reden, dat dezelfde clubs maar steeds weer in de CL bij de laatste 16 zijn. Het zorgt voor een saaie voorspelbaarheid, die ook nog eens iets oneerlijks heeft. Immers je wordt als club beloond met nog meer geld en de rest wordt steeds verder op achterstand gezet. En ga zo maar door en door.
Nu ik erover nadenk: daardoor krijg je ook iets als de devaluatie van de CL. 'Goh, heeft Real alweer de CL gewonnen.'
0
geplaatst: 30 mei 2016, 10:31 uur
Barcelona gaat volgend seizoen spelen met het shirt uit 1991/1992. Een erg mooie ode aan het Dream Team van Johan Cruijff !!
0
geplaatst: 30 mei 2016, 13:59 uur
Dumoulin doet toch mee aan de Tour de France, verrassend maar leuk nieuws
.
.
0
geplaatst: 30 mei 2016, 14:00 uur
En ook goed nieuws uit Parijs. Hele dag regen dus een extra rustdag voor Kiki 

0
geplaatst: 30 mei 2016, 15:34 uur
west schreef:
Ik denk dat er nog een andere belangrijke reden is: steeds meer mensen in NL zijn de invloed van het grote geld en vooral de verdeling daarvan zat. Het is toch wel de belangrijkste reden, dat dezelfde clubs maar steeds weer in de CL bij de laatste 16 zijn. Het zorgt voor een saaie voorspelbaarheid, die ook nog eens iets oneerlijks heeft. Immers je wordt als club beloond met nog meer geld en de rest wordt steeds verder op achterstand gezet. En ga zo maar door en door.
Nu ik erover nadenk: daardoor krijg je ook iets als de devaluatie van de CL. 'Goh, heeft Real alweer de CL gewonnen.'
Is helemaal waar. En dan hoe verder je komt elke keer van die wedstrijden tussen zogenaamde top teams die niet om aan te zien zijn. Er zit wel een dreigend soort van faillissement in kijken aan te komen, alsmede een tanende belangstelling. Aangezien de mogelijke kans op het toevallig doorgaan van een minder gefortuneerde club vrijwel nihil is, moet de UEFA eigenlijk aan een andere opzet van de Champions League gaan denken.
Dus afschaffen het systeem dat je geplaatste clubs hebt met voorgekookte groepsfases en de voorrondes. Gewoon iedereen die er recht op heeft in één pot stoppen, loten en dan één wedstrijd in een knock out systeem tegen elkaar laten spelen. Met de mogelijkheid dat dit keer Barcelona ook eens een club in IJsland loot of direct in de eerste ronde tegen Bayern Munchen moet.
0
geplaatst: 30 mei 2016, 17:17 uur
Heb liever dat hij vol voor Rio gaat en niet halfjes de Tour rijdt...
0
geplaatst: 30 mei 2016, 17:48 uur
Misschien een noord en zuid divisie tot aan de kwartfinales CL? Of is dat het probleem verleggen.
Het zijn toch de landen met de meeste inwoners/kijkers die het prijzengeld betalen, Tja, ik weet het verder ook niet. Komen de mindere goden zover als bij de laatste acht heb je kans dat ze worden ingemaakt zoals Porto vorig jaar. De Europa league is voor mij in ieder geval niet het alternatief. Sommige clubs focussen zo op die miljoenen van de CL dat ze de EL laten schieten indien dat niet strookt met de doelstellingen voor dat seizoen (plaatsing voor CL en/of kampioen) en gaan dan niet voluit, heb ik het idee.
Het zijn toch de landen met de meeste inwoners/kijkers die het prijzengeld betalen, Tja, ik weet het verder ook niet. Komen de mindere goden zover als bij de laatste acht heb je kans dat ze worden ingemaakt zoals Porto vorig jaar. De Europa league is voor mij in ieder geval niet het alternatief. Sommige clubs focussen zo op die miljoenen van de CL dat ze de EL laten schieten indien dat niet strookt met de doelstellingen voor dat seizoen (plaatsing voor CL en/of kampioen) en gaan dan niet voluit, heb ik het idee.
0
geplaatst: 30 mei 2016, 18:41 uur
Helemaal geen leuk nieuws. Nu moet hij een hoop zware ritten gaan overleven om vervolgens een vlakke tijdrit te gaan rijden, terwijl het in Rio veelal klimmen is. Dit besluit lijkt me echt in nooit gunstig voor zijn presteren in Rio. Normaal zou ik altijd zeggen: de renner weet het best wat goed voor hem is. Maar nu niet.
Bovendien lijkt het me voor Giant ook niet handig. Ze gaan zowel voor de sprints met Degenkolb als voor het klassement met Barguil, dus dan heb je een sterk team daaromheen nodig. Dumoulin zal wel na de tijdrit afstappen, dan heeft Barguil nu al een man minder in de beslissende etappes.
0
geplaatst: 30 mei 2016, 19:17 uur
Teunnis schreef:
Helemaal geen leuk nieuws. Nu moet hij een hoop zware ritten gaan overleven om vervolgens een vlakke tijdrit te gaan rijden, terwijl het in Rio veelal klimmen is. Dit besluit lijkt me echt in nooit gunstig voor zijn presteren in Rio. Normaal zou ik altijd zeggen: de renner weet het best wat goed voor hem is. Maar nu niet.
Bovendien lijkt het me voor Giant ook niet handig. Ze gaan zowel voor de sprints met Degenkolb als voor het klassement met Barguil, dus dan heb je een sterk team daaromheen nodig. Dumoulin zal wel na de tijdrit afstappen, dan heeft Barguil nu al een man minder in de beslissende etappes.
(quote)
Als je naar het belang van de ploeg bekijkt heb je zeker een punt, maar wie weet rijd Dumoulin wel de hele Tour. Ik zelf zie Dumoulin liever goed presteren in de Tour dan in Rio, maar Rio is voor Dumoulin schijnbaar een heel groot doel. De Olympische Spelen zie ik voor wielrenners toch niet echt als een grote prijs.
0
Hendrik68
geplaatst: 30 mei 2016, 19:55 uur
Een tijdrit winnen in de Tour kan elk jaar en soms meerdere malen, natuurlijk telt dat op je palmares. Maar Olympisch goud klinkt vele malen mooier. Ook voor een wielrenner. Dumoulin is nog jong en die Tour komt daarna wel. Kruijswijk slaat de Tour ook over, niet alleen met het oog op de Vuelta, maar zeker ook met het oog op Rio. Tennis werd in het begin ook niet serieus genomen als Olympische sport, maar dat is helemaal bijgedraaid en dat is in het wielrennen nu ook aan de gang. Er zijn honderden winnaars van een Touretappe, maar Olympisch goud hebben niet veel wegwielrenners. Hinault en Merckx bijvoorbeeld niet. Kuiper en Zoetemelk wel.
0
geplaatst: 30 mei 2016, 21:48 uur
musician schreef:
Aangezien de mogelijke kans op het toevallig doorgaan van een minder gefortuneerde club vrijwel nihil is, moet de UEFA eigenlijk aan een andere opzet van de Champions League gaan denken.
Dus afschaffen het systeem dat je geplaatste clubs hebt met voorgekookte groepsfases en de voorrondes. Gewoon iedereen die er recht op heeft in één pot stoppen, loten en dan één wedstrijd in een knock out systeem tegen elkaar laten spelen.
(quote)
Aangezien de mogelijke kans op het toevallig doorgaan van een minder gefortuneerde club vrijwel nihil is, moet de UEFA eigenlijk aan een andere opzet van de Champions League gaan denken.
Dus afschaffen het systeem dat je geplaatste clubs hebt met voorgekookte groepsfases en de voorrondes. Gewoon iedereen die er recht op heeft in één pot stoppen, loten en dan één wedstrijd in een knock out systeem tegen elkaar laten spelen.

0
geplaatst: 30 mei 2016, 22:07 uur
Die grote clubs hebben hun begrotingen allemaal afgestemd op minimaal overwinteren in de CL. Zou een financiële ramp voor de verliezer zijn als bijv. Barca en Bayern elkaar voor de winterstop al zouden tegenkomen ten koste van een van beiden. Toeval mag geen rol meer spelen. Zo werkt dat niet meer tegenwoordig, helaas.
En niet alleen in het voetbal. Heel grote bedrijven laten ook niets meer aan het toeval over, gokjes wagen is er niet meer bij en als het moet, dan is de werkelijkheid maakbaar, oftewel te koop.
En niet alleen in het voetbal. Heel grote bedrijven laten ook niets meer aan het toeval over, gokjes wagen is er niet meer bij en als het moet, dan is de werkelijkheid maakbaar, oftewel te koop.
0
geplaatst: 30 mei 2016, 22:21 uur
Zo werkt het niet meer is nog zacht uitgedrukt. Een systeem als musician voorstelt zou ik ook toejuichen, maar dan weet je zeker dat de grote clubs hun eigen competitie gaan beginnen. Daar wordt nu al over gesproken, waardoor de UEFA de grootste clubs helaas wel tegemoet moet komen. De CL zal alleen nog maar meer het domein worden van een stuk of 12 hele grote clubs die jaarlijks de kwartfinaleplaatsen onder elkaar verdelen.
0
geplaatst: 30 mei 2016, 22:29 uur
musician schreef:
Gewoon iedereen die er recht op heeft in één pot stoppen, loten en dan één wedstrijd in een knock out systeem tegen elkaar laten spelen.
Gewoon iedereen die er recht op heeft in één pot stoppen, loten en dan één wedstrijd in een knock out systeem tegen elkaar laten spelen.
Strak plan. Laten we het toernooi vervolgens omdopen tot 'Europacup 1'
0
geplaatst: 30 mei 2016, 22:33 uur
Yup, precies wat Herman zegt. Realistisch gezien zijn er maar twee opties: je neerleggen bij de huidige situatie of massaal geen voetbal meer kijken. Dat laatste zie ik niet gebeuren (al ben ik zelf al heel wat jaren afgehaakt, m.u.v. Oranje op eindtoernooien), dus wen maar gewoon aan het grote geldgraaien (en spenderen) door een steeds kleiner wordend groepje topclubs.
0
geplaatst: 30 mei 2016, 22:39 uur
Naar de finale van de CL keken in Nederland maar 1,6 miljoen mensen, de minst bekeken finale sinds 2002. Ik zou ook zeggen laat die clubs zich maar afscheiden als ze dat graag willen, laat ze lekker met 12 clubs hun eigen competitie houden, ik zou er niet naar kijken.
Dan kunnen de andere clubs mooi een eerlijker systeem bedenken en het voetbal weer wat meer van het volk worden in plaats van te rijke mensen.
Dan kunnen de andere clubs mooi een eerlijker systeem bedenken en het voetbal weer wat meer van het volk worden in plaats van te rijke mensen.
0
geplaatst: 30 mei 2016, 23:04 uur
Daar sluit ik mij dan geheel bij aan.
Ik zou ook in het geheel niet kijken naar die Top 12 van "beste" voetbalploegen. Eerlijk gezegd ben ik er ook al jaren op uitgekeken.
Ben niet voor niets blij met Leicester City. Ach, als die club toch eens volgend jaar....
Ik zou ook in het geheel niet kijken naar die Top 12 van "beste" voetbalploegen. Eerlijk gezegd ben ik er ook al jaren op uitgekeken.
Ben niet voor niets blij met Leicester City. Ach, als die club toch eens volgend jaar....
0
geplaatst: 30 mei 2016, 23:36 uur
Mij maakt het eerlijk gezegd niet zoveel uit als je vaak dezelfde ploegen in de laatste fase van het toernooi hebt. Er zijn eenmaal een aantal teams veel beter dan de rest en in theorie wil je beste ploegen tegen elkaar zien spelen. In veel andere sporten is het net zo. Wat ik dan vooral jammer vind, is dat de wedstrijden tussen die topploegen zo vaak tegenvallen. Vanaf de kwartfinales zie je nog maar weinig leuke of spectaculaire wedstrijden. De belangen zijn zo groot waardoor er vaak voorzichtig word gespeeld. Het afschaffen van uitdoelpunten zou denk ik kunnen helpen, maar zal wel niet gebeuren. Misschien dat een opzet zoals in de FA cup waarbij vanaf de halve finale er maar één wedstrijd is op neutraal terrein (Wembley) een optie?
0
geplaatst: 31 mei 2016, 00:09 uur
VladTheImpaler schreef:
Mij maakt het eerlijk gezegd niet zoveel uit als je vaak dezelfde ploegen in de laatste fase van het toernooi hebt. Er zijn eenmaal een aantal teams veel beter dan de rest en in theorie wil je beste ploegen tegen elkaar zien spelen. In veel andere sporten is het net zo.
Mij maakt het eerlijk gezegd niet zoveel uit als je vaak dezelfde ploegen in de laatste fase van het toernooi hebt. Er zijn eenmaal een aantal teams veel beter dan de rest en in theorie wil je beste ploegen tegen elkaar zien spelen. In veel andere sporten is het net zo.
Juist niet. In Amerika mogen de laagst geëindigde teams als eerste uit de draw van goede jonge spelers kiezen. En een aantal teams in het Europese voetbal zijn juist veel beter dan de rest, o.a. vanwege de oneerlijke verdeling van het geld en de opzet van de CL.
0
geplaatst: 31 mei 2016, 00:10 uur
trebremmit schreef:
Naar de finale van de CL keken in Nederland maar 1,6 miljoen mensen, de minst bekeken finale sinds 2002. Ik zou ook zeggen laat die clubs zich maar afscheiden als ze dat graag willen, laat ze lekker met 12 clubs hun eigen competitie houden, ik zou er niet naar kijken.
Dus eigenlijk is het al zover hier in Nederland.
0
geplaatst: 31 mei 2016, 00:17 uur
west schreef:
Juist niet. In Amerika mogen de laagst geëindigde teams als eerste uit de draw van goede jonge spelers kiezen. En een aantal teams in het Europese voetbal zijn juist veel beter dan de rest, o.a. vanwege de oneerlijke verdeling van het geld en de opzet van de CL.
Ik neem aan dat je nu op basketbal of honkbal doelt? Het systeem wat ze in Amerika hebben lijkt me totaal niet te kopiëren naar het voetbal in Europa, alleen al vanwege alle verschillende landen/bonden die we hier hebben. Daarnaast neem ik aan dat de grotere teams, ook in Amerika, uiteindelijk de talenten bij de kleinere ploegen wegkopen/lokken met geld? En in welke sport krijgen de grotere ploegen niet meer geld dan de kleinere? De verdeling van het geld in de CL valt volgens mij nog wel mee. Het verschil zit hem denk ik eerder in het verschil dat de clubs in de top competities verdienen ten opzichte van de clubs in kleinere competities door sponsoring, tv inkomsten etc waardoor de verschillen steeds groter worden.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.