Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 3 juni 2016, 22:59 uur
Ik had wel verwacht dat Koeman naar een grotere club zou gaan, Man U bijvoorbeeld. Vind dit niet echt een vooruitgang, hij blijft spelen om de posities rond de zesde plek. Ergens ook wel jammer, hij was enorm populair in Southampton.
0
geplaatst: 4 juni 2016, 07:46 uur
trebremmit schreef:
Vind dit niet echt een vooruitgang, hij blijft spelen om de posities rond de zesde plek. Ergens ook wel jammer, hij was enorm populair in Southampton.
Vind dit niet echt een vooruitgang, hij blijft spelen om de posities rond de zesde plek. Ergens ook wel jammer, hij was enorm populair in Southampton.
Ben het helemaal met je eens. Volgens mij is de belangrijkste reden dat Koeman naar Everton gaat het feit dat hij meer kan verdienen. Zo kennen we hem toch ook weer. Hebben ze een trein in Liverpool?

0
geplaatst: 4 juni 2016, 07:53 uur
trebremmit schreef:
Ik had wel verwacht dat Koeman naar een grotere club zou gaan, Man U bijvoorbeeld. Vind dit niet echt een vooruitgang, hij blijft spelen om de posities rond de zesde plek. Ergens ook wel jammer, hij was enorm populair in Southampton.
Afgezien van het geld natuurlijk wèl een hele slimme zet!
Twee seizoenen boven verwachting gepresteerd bij Southampton, vaak volgt dan een minder jaar.
Everton is gedeeld 12e geworden dit seizoen. Als hij daar ook weer een goede prestatie levert staan de topclubs waarschijnlijk in de rij. Bovendien krijgt hij daar een behoorlijk budget.
0
geplaatst: 4 juni 2016, 09:28 uur
Voormalig Real Madrid en Chelsea manager Benitez en voormalig Chelsea en Schalke 04 manager Di Mateo staan aankomend seizoen in de championship langs het veld. Zolang je het voor elkaar krijgt om in Engeland op het hoogste niveau te blijven acteren doe je het in mijn ogen best goed.
0
geplaatst: 4 juni 2016, 10:52 uur
west schreef:
Ben het helemaal met je eens. Volgens mij is de belangrijkste reden dat Koeman naar Everton gaat het feit dat hij meer kan verdienen. Zo kennen we hem toch ook weer. Hebben ze een trein in Liverpool?
(quote)
Man U is nog een station te ver voor Sneeuwvlokje. Hij is niet zo'n politiek beest en dat is echt wel nodig in zo'n omgeving. Overigens is dat tevens de reden waarom ik het Bosz niet langer dan 1 - 1,5 jaar zie volhouden in de leeuwenkuil die Arena wordt genoemd.
Overigens is Everton wel degelijk een gerenommeerde club met een gedegen traditie en goede prestaties, denk een gedegen subtopper met ambities. Southampton heeft dat minder en is nu toevallig omhoog aan het waaien, mede dankzij Koeman. Maar goed, we weten allemaal: prestaties behaald in het verleden geven geen garantie ...

0
geplaatst: 5 juni 2016, 14:54 uur
Il Dottore 
Wat een sterke race van hem.
En de Bo Bendsneyder 11de in de moto3, gaat langzaam steeds beter met hem.

Wat een sterke race van hem.
En de Bo Bendsneyder 11de in de moto3, gaat langzaam steeds beter met hem.

0
geplaatst: 5 juni 2016, 16:40 uur
0
geplaatst: 5 juni 2016, 17:48 uur
Contador wint de korte klimtijdrit/proloog van de Dauphine. Froome is 3e op 13 seconden van Contador dus ze zitten redelijk dicht bij elkaar. Verrassend goed waren Porte, Daniel Martin en Alaphilippe. Poels een knappe zesde plek, Mollema viel een beetje tegen, maar dit was waarschijnlijk een net wat te korte en explosieve klim voor hem. Aru viel nogal tegen.
0
geplaatst: 6 juni 2016, 18:23 uur
Al-Shabab krijgt Fred Rutten als trainer en hij neemt Boymans mee. 
Nou ja, lekker cashen daar dan maar.
Edit: wel uit Dubai dus en niet Saoedi-Arabië, haha ik zie overal al commentaar wat hij te zoeken heeft in dat land terwijl hij dus naar Dubai gaat.

Edit: wel uit Dubai dus en niet Saoedi-Arabië, haha ik zie overal al commentaar wat hij te zoeken heeft in dat land terwijl hij dus naar Dubai gaat.
0
geplaatst: 6 juni 2016, 18:25 uur
VladTheImpaler schreef:
Mollema viel een beetje tegen, maar dit was waarschijnlijk een net wat te korte en explosieve klim voor hem. .
Mollema viel een beetje tegen, maar dit was waarschijnlijk een net wat te korte en explosieve klim voor hem. .
Het is toch altijd net niet bij Mollema? Voor mij geen verrassing. Overigens is het net niet ook wel een beetje voorbij, ik vrees dat zijn tijd er wel een beetje op zit.
0
geplaatst: 6 juni 2016, 18:34 uur
vigil schreef:
Het is toch altijd net niet bij Mollema? Voor mij geen verrassing. Overigens is het net niet ook wel een beetje voorbij, ik vrees dat zijn tijd er wel een beetje op zit.
Ja dat klopt wel een beetje. Ik heb het gevoel dat Mollema te weinig explosiviteit heeft en een versnelling mist om weg te rijden bij concurrenten. Je ziet hem vaak toch maar zo lang mogelijk blijven aanhaken bij zijn concurrenten, maar moet dan lossen als de versnelling komen. Daarom denk ik ook dat het heel lastig voor hem is om in grote rondes op het podium te komen. Top 10 kan hij wel altijd halen, maar de vraag is hoe lang het leuk blijft om dat te blijven doen.
Bouhanni heeft overigens de tweede etappe gewonnen in de sprint. Benieuwd of hij deze Tour potten kan breken tegen de andere grote jongens.
0
geplaatst: 6 juni 2016, 18:48 uur
Dat was eerder een (kop)bokswedstrijd dan een sprint.
En Mollema is een aanklamper, dus is een klimtijdrit niks voor hem. Ik vond zijn uitslag nog redelijk meevallen. Top-10 in de Tour zie ik wel gebeuren. Dat zou dan zijn vierde keer op rij zijn. Toch knap van een enigszins beperkte renner.
En Mollema is een aanklamper, dus is een klimtijdrit niks voor hem. Ik vond zijn uitslag nog redelijk meevallen. Top-10 in de Tour zie ik wel gebeuren. Dat zou dan zijn vierde keer op rij zijn. Toch knap van een enigszins beperkte renner.
0
geplaatst: 6 juni 2016, 19:23 uur
Teunnis schreef:
Zoo, wat een open-deur-neuzel-peuzel-treuzel wijsheden weer. Vroeger werd d'n Djop altijd wieltjesplakker of achterwielrenner genoemd - in '80 won hij, 34, de toer en 5 jaar later werd ie wereldkampioen. Altijd fijn als (post)puberende schermgluurders een wielrenner als Bauke Mollema al afschrijven, alsof de tijd van "Bau en Lau" een eeuw achter ons ligt. Ga zelf eens sporten en leer eens respect op te brengen voor sporters, lijkt me toch een goed middel om beperkingen te overkomen.
0
geplaatst: 6 juni 2016, 19:31 uur
trebremmit schreef:

Oh, wat was 'kale mannen' Ruudje Boymans toch gecharmeerd van Utreg. Gaat 'ie op zijn 27e naar de Filistijnen, pardon: de Arabieren. Oliegeld cashen en in een Ferrari rijden terwijl het buiten 45 graden is (in de schaduw).
Je kan in het nieuwe land van Fredje en Ruudje als Nederlander ook nog 'stranden' blijkt:
Gestrande Nederlandse reizigers in Dubai keren dinsdag terug | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
0
geplaatst: 6 juni 2016, 20:00 uur
Mjuman schreef:
Zoo, wat een open-deur-neuzel-peuzel-treuzel wijsheden weer. Vroeger werd d'n Djop altijd wieltjesplakker of achterwielrenner genoemd - in '80 won hij, 34, de toer en 5 jaar later werd ie wereldkampioen. Altijd fijn als (post)puberende schermgluurders een wielrenner als Bouke Mollema al afschrijven, alsof de tijd van "Bou en Lau" een eeuw achter ons ligt. Ga zelf eens sporten en leer eens respect op te brengen voor sporters, lijkt me toch een goed middel om beperkingen te overkomen.
(quote)
Zoo, wat een open-deur-neuzel-peuzel-treuzel wijsheden weer. Vroeger werd d'n Djop altijd wieltjesplakker of achterwielrenner genoemd - in '80 won hij, 34, de toer en 5 jaar later werd ie wereldkampioen. Altijd fijn als (post)puberende schermgluurders een wielrenner als Bouke Mollema al afschrijven, alsof de tijd van "Bou en Lau" een eeuw achter ons ligt. Ga zelf eens sporten en leer eens respect op te brengen voor sporters, lijkt me toch een goed middel om beperkingen te overkomen.
In mijn laatste zin lees ik vooral respect. Hij kent zijn fysieke krachten (en die zijn naar mijn idee minder dan een Contador of Quintana), maar weet dankzij onder meer zijn mentaliteit toch vier keer op rij top-10 te rijden in de Tour.
0
geplaatst: 6 juni 2016, 21:22 uur
Teunnis schreef:
In mijn laatste zin lees ik vooral respect. Hij kent zijn fysieke krachten (en die zijn naar mijn idee minder dan een Contador of Quintana), maar weet dankzij onder meer zijn mentaliteit toch vier keer op rij top-10 te rijden in de Tour.
(quote)
Het zal allemaal wel - ondertussen heb ik de balen van al die lieden die zo makkelijk een oordeel vellen over een sporter. Werken voor je poen in de sport da's heel anders - probeer je werk maar eens te doen - wat het ook zijn moge - met constant een camera op je smoel of een praatsmurf die een lulijzer voor je mond houdt, terwijl het slijm je nog om de mond zit; ondertussen wordt je ook geacht aardig te blijven, goed Nederlands te spreken en een analyse van je eigen prestatie te leveren - en dat terwijl de meeste mannen al moeite hebben om 2 dingen tegelijk te doen

En Teun de terrasschuimer noemt je ook nog eens "een aanklamper" - 'tis me wat

0
panjoe (moderator)
geplaatst: 6 juni 2016, 23:06 uur
Nou, hij zal het vast heel fijn vinden dat je het hier voor hem opneemt. 

0
geplaatst: 6 juni 2016, 23:12 uur
Mjuman, sinds wanneer maak jij je zo druk over de meningen die hier geventileerd worden over de prestaties van de Nederlandse sporters? Zolang er gewoon een nette en beschaafde discussies plaatsvindt moeten we toch gewoon alles kunnen vinden? Het is echt niet dat die sporters tijd/zin hebben om op MusicMeter te gaan lezen wat wij over hen vinden. Laat staan dat ze zich iets zouden aantrekken van dit kritiek.
Natuurlijk is het regelmatig (fysiek) indrukwekkend wat topsporters presteren. Dat hoor je hier ook niemand ontkennen. Maar dan mogen we alsnog wel kritisch kijken naar hun prestaties niet?
Wat is een terrasschuimer trouwens?
Heb die term nog nooit eerder voorbij horen komen.
Natuurlijk is het regelmatig (fysiek) indrukwekkend wat topsporters presteren. Dat hoor je hier ook niemand ontkennen. Maar dan mogen we alsnog wel kritisch kijken naar hun prestaties niet?
Wat is een terrasschuimer trouwens?
Heb die term nog nooit eerder voorbij horen komen.
0
geplaatst: 6 juni 2016, 23:16 uur
Gretz schreef:
Mjuman, sinds wanneer maak jij je zo druk over de meningen die hier geventileerd worden over de prestaties van de Nederlandse sporters? Zolang er gewoon een nette en beschaafde discussies plaatsvindt moeten we toch gewoon alles kunnen vinden? Het is echt niet dat die sporters tijd/zin hebben om op MusicMeter te gaan lezen wat wij over hen vinden. Laat staan dat ze zich iets zouden aantrekken van dit kritiek.
Populistenpraat lees en hoor ik genoeg - in samenhang met muziek vind ik het niet nodig. Bovendien kan je er zelf ook wat van - bij diverse topics; ga dus maar gewoon weer chillen in je eigen potje
dan zet ik nog een keteltje op het vuur.Terrasschuimer: terrassen aflopen, goede plekjes zoeken om babes te spotten. Wordt ook wel automobilisch gedaan - langsrijden ("efkes sjoeren") to check out the merchandise

0
geplaatst: 7 juni 2016, 08:20 uur
trebremmit schreef:

Ach ja, veel succes Ruud. Genoeg fans in Utrecht die er niet wakker van liggen hoor.

0
geplaatst: 7 juni 2016, 09:32 uur
Misschien krijgen we op die manier wel een beetje een "stille" colonne, een groep van spelers die al jaren gewend is te voetballen bij 45 graden in de schaduw.
Als je er zo 15 hebt, kun je wellicht de hele wereld verrassen bij het WK in Qatar in 2022...
Als je er zo 15 hebt, kun je wellicht de hele wereld verrassen bij het WK in Qatar in 2022...

0
geplaatst: 7 juni 2016, 09:41 uur
musician schreef:
Misschien krijgen we op die manier wel een beetje een "stille" colonne, een groep van spelers die al jaren gewend is te voetballen bij 45 graden in de schaduw.
Als je er zo 15 hebt, kun je wellicht de hele wereld verassen bij het WK in Qatar in 2022...
Als je er zo 15 hebt, kun je wellicht de hele wereld verassen bij het WK in Qatar in 2022...
Tja, dan moet je je toch eerst nog kwalificeren voor het toernooi, via het koude Europa
Dat kan ook weer wat moeilijk zijn dan, of spelen jullie dan gewoon met 2 totaal verschillende selecties ? 'Het Plan Musician' krijgt vorm...
0
geplaatst: 7 juni 2016, 11:59 uur
Celtic heeft Feyenoord een paar ton voor hem betaald. Na 4 (!) maanden hebben ze al genoeg van:
Celtic verhuurt Kazim-Richards aan Braziliaanse club Coritiba | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Erg grappig om dan dit nog even te lezen (zeker zijn mening over zijn presteren in het begin):
http://www.vi.nl/nieuws/kazimrichards-in-extase-door-transfer-naar-celtic.htm
Het eerste commentaar onder dit artikel vind ik wel grappig: 'Wij voelen ons óók extatisch Colin: doei!'.
Celtic verhuurt Kazim-Richards aan Braziliaanse club Coritiba | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Erg grappig om dan dit nog even te lezen (zeker zijn mening over zijn presteren in het begin):
Het eerste commentaar onder dit artikel vind ik wel grappig: 'Wij voelen ons óók extatisch Colin: doei!'.
0
geplaatst: 7 juni 2016, 15:50 uur
Ja, dat is echt wel lachwekkend!
Geloof nooit wat er op voorhand allemaal over iemand wordt gezegd
Of wat diegene zelf allemaal zegt.
Er speelt nog wat anders, Celtic heeft een paar weken terug een nieuwe trainer aangesteld. Vermoedelijk zag deze het op voorhand al niet zitten met Kazim en mocht hij hem 'lossen'.
Geloof nooit wat er op voorhand allemaal over iemand wordt gezegd

Of wat diegene zelf allemaal zegt.
Er speelt nog wat anders, Celtic heeft een paar weken terug een nieuwe trainer aangesteld. Vermoedelijk zag deze het op voorhand al niet zitten met Kazim en mocht hij hem 'lossen'.
0
geplaatst: 7 juni 2016, 16:05 uur
west schreef:
Celtic heeft Feyenoord een paar ton voor hem betaald. Na 4 (!) maanden hebben ze al genoeg van:

Ja west jongen - mens zou bijna met hem willen ruilen: verblijven in Griekenland (Akropolis bekijken, retsina drinken), Turkije (Galatabrug zien, div moskeeën bekijken, w.o de fameuze Aya Sofia, naar Troje), vervolgens Schotland (whisky proeven) en nou naar Brazilië (samba dansen en carnaval vieren). Dat krijg jij niet voor elkaar om zoiets onder de vlag van 'werk' te doen. Bovendien heeft ie het beter voor elkaar dan Boymans die in de zandbak gaat ballen en waarschijnlijk op een 'compound' zal moeten wonen. Ken enkele heren die naar Dubai zijn gegaan (werk) - nou daar ga je niet heen voor je lol of cultuur

0
geplaatst: 7 juni 2016, 16:10 uur
Lijkt mij niks aan om zo vaak te moeten verhuizen, maar ieder zijn eigen natuurlijk.
0
geplaatst: 7 juni 2016, 16:39 uur
trebremmit schreef:
Lijkt mij niks aan om zo vaak te moeten verhuizen, maar ieder zijn eigen natuurlijk.
Dat vond Guus ook - vandaar dat ie ook meerdere huizen had, maar dat vond de fiscus dan weer niet goed.
Aan de andere kant als je regelmatig (langere) internationale projecten hebt gedaan, doe je wel gewenning op om "uit de koffer" te leven - waarom zou je de moeite doen om alles keurig op te hangen en op stapels te leggen als je met 1 - 2 weken toch weer weg bent en bepaalde hotels (zoals Ibis) hebben nou eenmaal weinig ruimte voor je kleding

0
geplaatst: 7 juni 2016, 17:22 uur
Mjuman schreef:
Ja west jongen - mens zou bijna met hem willen ruilen: verblijven in Griekenland (Akropolis bekijken, retsina drinken), Turkije (Galatabrug zien, div moskeeën bekijken, w.o de fameuze Aya Sofia, naar Troje), vervolgens Schotland (whisky proeven) en nou naar Brazilië (samba dansen en carnaval vieren). Dat krijg jij niet voor elkaar om zoiets onder de vlag van 'werk' te doen.
(quote)
Ja west jongen - mens zou bijna met hem willen ruilen: verblijven in Griekenland (Akropolis bekijken, retsina drinken), Turkije (Galatabrug zien, div moskeeën bekijken, w.o de fameuze Aya Sofia, naar Troje), vervolgens Schotland (whisky proeven) en nou naar Brazilië (samba dansen en carnaval vieren). Dat krijg jij niet voor elkaar om zoiets onder de vlag van 'werk' te doen.
Maar Mju, je denkt toch niet dat 'onze' Kazim culturele activiteiten ontplooid? Eigenlijk denk ik helemaal geen activiteiten naast het voetbal en in de spiegel kijken. Oké: eten misschien, daar heeft 'ie dan mogelijk wat variatie in. Hoewel het thuis denk ik de Turkse keuken is die de klok slaat.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.