Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 2 juni 2016, 18:54 uur
Mjuman schreef:
chevy93 de link naar die blog is al eens eerdere gepost Overigen >> Algemeen >> Algemeen sporttopic #2 en daarvoor blijkbaar ook al eens. Lees ook even mijn punten van kritiek
En nog geen 2 maanden later: Overigen >> Algemeen >> Algemeen sporttopic #2chevy93 de link naar die blog is al eens eerdere gepost Overigen >> Algemeen >> Algemeen sporttopic #2 en daarvoor blijkbaar ook al eens. Lees ook even mijn punten van kritiek
Het ging mij overigens niet om de vergelijking tussen Engeland en Spanje, waarmee volgens mij de helft van jouw kanttekeningen wegvalt. Het is meer de betrekkelijkheid van het begrip 'schuld' waar het mij om te doen is.
0
geplaatst: 2 juni 2016, 19:08 uur
Gretz schreef:
Fenomeen! Voor het eerst sinds 39 jaar weer een Nederlandse vrouw in de halve finales.
Fenomeen! Voor het eerst sinds 39 jaar weer een Nederlandse vrouw in de halve finales.
Ik vraag me al een week af hoe Kiki Bertens in topvorm het zou doen tegen Serena maar had niet verwacht het ook daadwerkelijk te kunnen aanschouwen gezien het speelschema. Hoop alleen niet dat het nu een sof wordt omdat ze te veel last van haar kuit heeft.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 2 juni 2016, 19:14 uur
GrafGantz schreef:
Hoop alleen niet dat het nu een sof wordt omdat ze te veel last van haar kuit heeft.
Hoop alleen niet dat het nu een sof wordt omdat ze te veel last van haar kuit heeft.
Doordat ik vluchtig las, las ik het woord kuit even verkeerd. Voor een seconde was de feminist in mij zwaar verontwaardigd en de humorist in mij hoogst geamuseerd.
0
geplaatst: 2 juni 2016, 19:19 uur
chevy93 schreef:
Het ging mij overigens niet om de vergelijking tussen Engeland en Spanje, waarmee volgens mij de helft van jouw kanttekeningen wegvalt. Het is meer de betrekkelijkheid van het begrip 'schuld' waar het mij om te doen is.
(quote)
En nog geen 2 maanden later: Overigen >> Algemeen >> Algemeen sporttopic #2Het ging mij overigens niet om de vergelijking tussen Engeland en Spanje, waarmee volgens mij de helft van jouw kanttekeningen wegvalt. Het is meer de betrekkelijkheid van het begrip 'schuld' waar het mij om te doen is.
Nee Sjef, zo gemakkelijk kom je er niet vanaf. Ook als je praat over "schuld" in context van PSV geef je aan duidelijk eea (balanscijfers) niet goed te hebben gelezen. In finance-termen wordt zoiets aangeduid met "langlopende verplichtingen" en "kortlopende". De ratio van die twee soorten verplichtingen tov inkomsten bepaalt solvabiliteit dan wel liquiditeit.
Punt is bijv ook dat in de UK een andere waarderingsgrondslag geldt dan in NL - m.n tav EBITDA (al dan niet). In Spanje en Frankrijk gelden weer andere regels - je zult dus eerst moeten normaliseren naar één standaard toe. En de Britse is een stuk losser dan de NL.
0
geplaatst: 2 juni 2016, 19:22 uur
panjoe schreef:
Doordat ik vluchtig las, las ik het woord kuit even verkeerd. Voor een seconde was de feminist in mij zwaar verontwaardigd en de humorist in mij hoogst geamuseerd.
(quote)
Wat een kutgrap zou dat zijn geweest

0
geplaatst: 2 juni 2016, 19:27 uur
Mjuman schreef:
Ook als je praat over "schuld" in context van PSV geef je aan duidelijk eea (balanscijfers) niet goed te hebben gelezen. In finance-termen wordt zoiets aangeduid met "langlopende verplichtingen" en "kortlopende". De ratio van die twee soorten verplichtingen tov inkomsten bepaalt solvabiliteit dan wel liquiditeit.
Wat is precies je punt?Ook als je praat over "schuld" in context van PSV geef je aan duidelijk eea (balanscijfers) niet goed te hebben gelezen. In finance-termen wordt zoiets aangeduid met "langlopende verplichtingen" en "kortlopende". De ratio van die twee soorten verplichtingen tov inkomsten bepaalt solvabiliteit dan wel liquiditeit.
0
geplaatst: 2 juni 2016, 20:11 uur
In Spanje mag bijvoorbeeld financieel veel meer als in andere competities, zoals bijvoorbeeld.
http://www.vi.nl/nieuws/schuld-barcelona-neemt-toe-ondanks-recordomzet.htm
En de winnaar van de CL:
Real Madrid verhoogt schuld naar 633 miljoen na contracteren Danilo • ELFvoetbal.nl
Of in de woorden van het eerste commentaar onder het artikel: competitievervalsing. Ook in Europa.
Mjuman heeft groot gelijk, als hij zegt dat je de regels voor alle competities gelijk zou moeten trekken.
En de winnaar van de CL:
Real Madrid verhoogt schuld naar 633 miljoen na contracteren Danilo • ELFvoetbal.nl
Of in de woorden van het eerste commentaar onder het artikel: competitievervalsing. Ook in Europa.
Mjuman heeft groot gelijk, als hij zegt dat je de regels voor alle competities gelijk zou moeten trekken.
0
geplaatst: 2 juni 2016, 20:17 uur
west schreef:
In Spanje mag bijvoorbeeld financieel veel meer als in andere competities, zoals bijvoorbeeld.
Dat eerste is precies wat ik bedoelde: je moet eerst alles normaliseren (=gelijktrekken in boerentaal om niet appels met peren te vergelijken) en pas dan kun je iets zinvol zeggen. Niet tastbare zaken als "goodwill" worden soms totaal verschillend gewaardeerd en staan bijv soms erg hoog op een balans.
Het grappige is - ik heb daar enige tijd aan besteed, omdat ik het boeiend vond - dat zelfs bij de jaarverslagen van Ajax van de laatste 6 jaar je ziet dat er soms voor verschillende weergaven is gekozen, zodat vergelijken over meerdere jaren soms lastig is (je moet dan aannames of extrapolaties doen).
0
geplaatst: 2 juni 2016, 22:12 uur
panjoe schreef:
(quote)
Niet spelen zou overigens behoorlijk kuit, excuus, kut zijn:
Sluiter maakt zich zorgen: onzeker of Bertens speelt | NOS
En als ze al speelt vrees ik dat het betekent dat we er niet veel van hoeven te verwachten

0
geplaatst: 3 juni 2016, 13:40 uur
Dit gebeurt Serena Williams wel vaker. Ik durf nog niet te hopen.
0
geplaatst: 3 juni 2016, 13:42 uur
Ik ook niet. Eerlijk gezegd geef ik haar weinig kans. Maar, je weet het nooit... en hopen mag altijd!
Edit: en daar gaat de break
.
Edit: en daar gaat de break
.
0
geplaatst: 3 juni 2016, 14:06 uur
Dit doet me denken aan Kruijswijk na zijn val. Tegen beter weten in toch door blijven knokken en ons af en toe het idee geven dat het nog kan gaan lukken. Maar uiteindelijk zal ze zwichten voor de grote favoriet, die net op tijd wakker is geworden.
0
geplaatst: 3 juni 2016, 14:10 uur
Toch was de tiebreak nog verrekte knap. Maar helaas net niet genoeg. En ik ben ook bang dat het er vanaf nu niet beter op gaat worden.
0
geplaatst: 3 juni 2016, 14:11 uur
Ja, ik vrees het ook Teun. Helaas lukte het Kiki net niet om de setpoints te verzilveren. In 3 sets nu winnen lijkt me schier onmogelijk met die kuit die ongetwijfeld zometeen meer op gaat spelen.
0
geplaatst: 3 juni 2016, 14:43 uur
Gaat hem niet meer worden om terug te komen. Niettemin een onvoorstelle knappe prestatie van Kiki Bertens om de fysieke malheur zo lang stand te geven aan de nummer 1 van de wereld.
0
geplaatst: 3 juni 2016, 14:54 uur
Heeft ze het toch nog mooi tien minuten volgehouden na jouw ietwat voorbarige conclusie
.
Maar, een schitterende twee weken tennis van Bertens, echt heel knap! En zonder fysieke malheur had ik het nog wel eens willen zien...
. Maar, een schitterende twee weken tennis van Bertens, echt heel knap! En zonder fysieke malheur had ik het nog wel eens willen zien...
0
geplaatst: 3 juni 2016, 15:11 uur
Nou ja, toen Serena opeens weer afzwaaiers ging produceren tweette ik daarna nog:
In WTA-tennis moet je wel uitkijken met (voorbarige) conclusies inderdaad, is nog veel meer een mental game dan je misschien zou denken.
Zonder fysieke problemen had ze tegen een ook niet-volledig fitte Williams een uitstekende kans gemaakt. Maar met Williams in goede doen was het denk ik ook gewoon afgelopen geweest in 2 sets. Echter Bertens kan nog wel een heel stuk beter worden, ze is pas 24.
Misschien toch te vroeg om Kiki al af te schrijven. Sjokkende Serena gaat steeds meer misperen produceren. Graag zo nog een paar.
In WTA-tennis moet je wel uitkijken met (voorbarige) conclusies inderdaad, is nog veel meer een mental game dan je misschien zou denken.
Zonder fysieke problemen had ze tegen een ook niet-volledig fitte Williams een uitstekende kans gemaakt. Maar met Williams in goede doen was het denk ik ook gewoon afgelopen geweest in 2 sets. Echter Bertens kan nog wel een heel stuk beter worden, ze is pas 24.
0
geplaatst: 3 juni 2016, 21:39 uur
Ronald Koeman gaat waarschijnlijk aan de slag bij Everton. Ik vind het een vrij opmerkelijke overstap aangezien ik Everton nou niet als een echte stap omhoog zie kijken naar de afgelopen twee/drie seizoenen. Bij Everton is er financieel misschien wat meer mogelijk dan bij Southampton.
0
geplaatst: 3 juni 2016, 21:43 uur
Historisch gezien is Everton natuurlijk wel een veel grotere club dan Southampton en al met al uiteindelijk meer mogelijk. Een soort van sleeping giant. Als hij die weer aan de praat krijgt...
Overigens staat FdB op het lijstje opvolgers bij Southampton
Overigens staat FdB op het lijstje opvolgers bij Southampton
0
geplaatst: 3 juni 2016, 21:57 uur
Daar zijn ze dan klaar mee, bij Southampton!
Ronald had eindelijk leuk Europa in kunnen gaan. Misschien wilde hij wat versterkingen die niet mochten.
Hoe dan ook, wellicht gaat hij er financieel dan niet op achteruit. Sportief wel.
Hij was overigens de meest ideale opvolger van Van Gaal geweest bij MU. Daar hadden ze tenminste wat aan gehad.
Overigens heeft Arsenal 20 miljoen pond geboden voor Vardy van Leicester City. Dat is nog eens een schandalig vijandig bod. Vardy zal er ook wel leuk op vooruit gaan.
Ronald had eindelijk leuk Europa in kunnen gaan. Misschien wilde hij wat versterkingen die niet mochten.
Hoe dan ook, wellicht gaat hij er financieel dan niet op achteruit. Sportief wel.
Hij was overigens de meest ideale opvolger van Van Gaal geweest bij MU. Daar hadden ze tenminste wat aan gehad.
Overigens heeft Arsenal 20 miljoen pond geboden voor Vardy van Leicester City. Dat is nog eens een schandalig vijandig bod. Vardy zal er ook wel leuk op vooruit gaan.

0
geplaatst: 3 juni 2016, 22:11 uur
musician schreef:
Als je het moet geloven is dat het bedrag wat als transferclausule in zijn contract staat, dus zo gek is het bod dan toch niet?
0
geplaatst: 3 juni 2016, 22:22 uur
Jawel, het gaat om het principe dat er uberhaupt op Vardy wordt geboden. Laten ze bij Arsenal ergens anders gaan zoeken!
0
geplaatst: 3 juni 2016, 22:35 uur
Welk principe? Dit is toch gewoon een typische situatie waarin de grotere club geïnteresseerd is in een uitblinker bij een kleinere club?
0
geplaatst: 3 juni 2016, 22:36 uur
En geïnteresseerd in de topscorer van de Premier League, die bovendien jaren achtereen alleen maar groeit als speler. Bovendien hebben ze een type als Vardy nodig in de spits bij Arsenal. Dus een bod uitbrengen is logisch. Leuk voor Leicester is het natuurlijk niet.
0
geplaatst: 3 juni 2016, 22:46 uur
musician schreef:
Potentieel is er bij Everton ook op sportief vlak meer te halen. En Ronald Koeman zal wel het vertrouwen in zichzelf hebben dat hij denkt die potentie eruit te kunnen halen. Ik vind het daarom een logische stap.
0
geplaatst: 3 juni 2016, 22:57 uur
Misschien wil Everton ook nog verder investeren. Of mag Koeman wat uitgeven, het is maar net hoe je het bekijkt. Everton staat er al enige tijd niet al te best voor en ze hebben in het verleden (veel) betere tijden gekend. Ooit was Everton met Liverpool de Liverpool-top in Engeland, zoals dat nu is met City en United uit Manchester.
Maar successen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst en het blijft jammer dat Koeman zich Europees niet kan manifesteren.
Maar successen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst en het blijft jammer dat Koeman zich Europees niet kan manifesteren.
0
geplaatst: 3 juni 2016, 22:58 uur
Everton is de 7e club van Engeland (net achter Tottenham), die kunnen na de wat magere jaren na Moyes wel weer een succestrainer gebruiken. Southampton heeft nogal eens de neiging de beste spelers te verkopen ieder jaar. De bomen zullen in Liverpool iets hoger reiken, dus een mooie uitdaging voor Ronald Koeman
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.