Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 10 juni 2016, 20:16 uur
Is dat vanavond? Je bedoelt... dat het EK gaat beginnen? Luister af en toe naar StuBru, daar gaat het al de hele week, als ie opstond, over de Rode Duivels en hun EK kansen. Het is me desondanks ontgaan, ben er zooo niet mee bezig...
Op de wegen zie je geen enkele oranje "versiering" aan de auto's, ik hoef me niet te ergeren aan die goedkope kampers die hun straat helemaal oranje versieren, je kunt rustig boodschappen doen, want er wordt niet aan je kop gezeurd om voetbalplaatjes, je kunt nu alle 5 sterren films, die ze normaal alleen uitzenden voor niet-voetballiefhebbers, rustig allemaal kijken, ik hoef geen 6 kratten bier in huis te halen en verplicht buren en vrienden (en nog erger, hun nitwit, te pas en te onpas "Buitenspel!! Haha, nou lijkt het net of ik er verstand van heb..." roepende vrouwen komen ook altijd mee) uit te nodigen om "samen voetbal te kijken". Heerlijk rustig. Niet meedoen heeft zo zijn voordelen.
Op de wegen zie je geen enkele oranje "versiering" aan de auto's, ik hoef me niet te ergeren aan die goedkope kampers die hun straat helemaal oranje versieren, je kunt rustig boodschappen doen, want er wordt niet aan je kop gezeurd om voetbalplaatjes, je kunt nu alle 5 sterren films, die ze normaal alleen uitzenden voor niet-voetballiefhebbers, rustig allemaal kijken, ik hoef geen 6 kratten bier in huis te halen en verplicht buren en vrienden (en nog erger, hun nitwit, te pas en te onpas "Buitenspel!! Haha, nou lijkt het net of ik er verstand van heb..." roepende vrouwen komen ook altijd mee) uit te nodigen om "samen voetbal te kijken". Heerlijk rustig. Niet meedoen heeft zo zijn voordelen.

0
geplaatst: 10 juni 2016, 20:21 uur
Zo te lezen is het een verademing voor je. 
De groepswedstrijden laat ik in ieder geval voor een groot deel schieten. 3e rangs wedstrijdjes zijn het hoofdzakelijk geworden. Wat een prut landen doen er allemaal niet mee zeg.

De groepswedstrijden laat ik in ieder geval voor een groot deel schieten. 3e rangs wedstrijdjes zijn het hoofdzakelijk geworden. Wat een prut landen doen er allemaal niet mee zeg.
0
geplaatst: 10 juni 2016, 20:28 uur
Hendrik68 schreef:
Dat heeft in zoverre zin dat ze nog steeds een kans maken de uitspraak ongedaan te maken. Er is tot een maatregel besloten waarin de KNVB niet voorzag, dus dan ben je niet bij voorbaat kansloos. Ben dan ook best verrast door de uitspraak van rechter. Waarin de KNVB wel voorziet is of een lichte boete of intrekken van de licentie en overnieuw beginnen.
Dat heeft in zoverre zin dat ze nog steeds een kans maken de uitspraak ongedaan te maken. Er is tot een maatregel besloten waarin de KNVB niet voorzag, dus dan ben je niet bij voorbaat kansloos. Ben dan ook best verrast door de uitspraak van rechter. Waarin de KNVB wel voorziet is of een lichte boete of intrekken van de licentie en overnieuw beginnen.
Ik ben niet verrast door de uitspraak van de rechter. Deze geeft duidelijk aan dat de KNVB volkomen rechtmatig heeft besloten tot het intrekken van de licentie. Dat hebben ze zeer gemotiveerd gedaan. Dat ze vervolgens een nieuwe proflicentie verstrekken, waarmee Twente opnieuw kan beginnen in de Eerste Divisie vanwege alle gedane inspanningen en wijzigingen staat daar los van. Dat geeft de rechter ook duidelijk aan.
0
geplaatst: 10 juni 2016, 21:03 uur
Ik kan de uitspraak ook heel goed volgen.
Het is een bittere pil voor Twente en de aanhang, maar over de rechtmatigheid van de beslissing van de KNVB valt nauwelijks te discussiëren. De boze fans van Twente moeten hun pijlen ook richten op het oude bestuur (eigenlijk Joop Munsterman) en niet op de KNVB.
Ze moeten het zien als betrapt bij financiële doping en de conclusie bij een herhaaldelijk gebleken positieve test kan maar tot 1 straf leiden. Dat doet aan een verplichte opname in een ontwenningskliniek en openbare boetedoening het afgelopen halve jaar niets af.
Het is een bittere pil voor Twente en de aanhang, maar over de rechtmatigheid van de beslissing van de KNVB valt nauwelijks te discussiëren. De boze fans van Twente moeten hun pijlen ook richten op het oude bestuur (eigenlijk Joop Munsterman) en niet op de KNVB.
Ze moeten het zien als betrapt bij financiële doping en de conclusie bij een herhaaldelijk gebleken positieve test kan maar tot 1 straf leiden. Dat doet aan een verplichte opname in een ontwenningskliniek en openbare boetedoening het afgelopen halve jaar niets af.
0
geplaatst: 10 juni 2016, 21:29 uur
Tony schreef:
... Ze moeten toch weten of ze die bonus van PSV, % van het CL startgeld voor geboden hulp op de laatste speeldag...
... Ze moeten toch weten of ze die bonus van PSV, % van het CL startgeld voor geboden hulp op de laatste speeldag...
Je bent in de war met PEC Zwolle

0
geplaatst: 10 juni 2016, 21:58 uur
Frankrijk oogt net zo nerveus als Brazilië twee jaar geleden. Geen goed teken.
Payet laat leuke dingen zien, alleen weet ik niet of het de bedoeling is dat hij zo uit positie speelt. Kanté is toch ook wel een erg efficiënte stofzuiger. Verder is het erg slordig. Roemenië oogt heel solide, alleen jammer dat echt werkelijk niemand in dat elftal aan de bal iets kan toevoegen.
Payet laat leuke dingen zien, alleen weet ik niet of het de bedoeling is dat hij zo uit positie speelt. Kanté is toch ook wel een erg efficiënte stofzuiger. Verder is het erg slordig. Roemenië oogt heel solide, alleen jammer dat echt werkelijk niemand in dat elftal aan de bal iets kan toevoegen.
0
geplaatst: 10 juni 2016, 22:13 uur
Teunnis schreef:
Roemenië oogt heel solide, jammer alleen dat echt werkelijk niemand in dat elftal voetballends iets kan toevoegen.
Roemenië oogt heel solide, jammer alleen dat echt werkelijk niemand in dat elftal voetballends iets kan toevoegen.
Lijkt me toch wel handig bij een EK voetbal
Of is voetballends een soort van cyberspace voor voetbal, een hogere vorm ahw.
0
geplaatst: 10 juni 2016, 22:17 uur
Wat is die Payet toch een heerlijke speler. De Fransen komen ook zojuist op 1-0 via Giroud.
0
geplaatst: 10 juni 2016, 22:26 uur
Mjuman schreef:
Of is voetballends een soort van cyberspace voor voetbal, een hogere vorm ahw.
(quote)
Of is voetballends een soort van cyberspace voor voetbal, een hogere vorm ahw. Is inderdaad lelijk "voetbaljargon" van me, al snap je heus wel wat ik bedoel

0
geplaatst: 10 juni 2016, 22:58 uur
En toch ook mooi dat de beste man van het veld dan zo'n tweede doelpunt voor Frankrijk maakt.
0
geplaatst: 10 juni 2016, 23:03 uur
En dat het beste team gewoon uiteindelijk toch wint. Dit is het leukste Frankrijk van de afgelopen 15 jaar.
0
geplaatst: 10 juni 2016, 23:21 uur
Gretz schreef:
En dat het beste team gewoon uiteindelijk toch wint. Dit is het leukste Frankrijk van de afgelopen 15 jaar.
Zet er Amber Arcades onder en jouw jaar kan niet meer kapot

Openingswedstrijden van tournooien zijn nooit goed en dat bleek vanavond opnieuw.
0
geplaatst: 10 juni 2016, 23:33 uur
Ik heb alleen de tweede helft gezien en die vond ik erg onderhoudend. Van beide partijen ...
0
geplaatst: 10 juni 2016, 23:35 uur
Was niet echt goed, maar slecht ook niet. Spannend was het nog wel dankzij de Roemenen die goed weerstand boden en weinig weggaven. De kop is eraf. En laat die Payet nog maar wat van dit soort potjes spelen.
0
geplaatst: 10 juni 2016, 23:51 uur
Payet en Kanté waren beiden geweldig op dreef. Dat belooft nog wat voor de rest van het toernooi.
Ik vind Kanté trouwens een soort donker evenbeeld van Clasie. Even lang, zelfde postuur, zelfde bouwjaar ... nu hopen dat Clasie ook dat niveau gaat halen.
Arno Vermeulen was wel iets minder op dreef, toen hij zei dat Iordanescu met de generatie Chivu veel succes had geboekt tijdens de WK's van '94 en '98. Toen was Chivu respectievelijk 13 en 17.
Ik vind Kanté trouwens een soort donker evenbeeld van Clasie. Even lang, zelfde postuur, zelfde bouwjaar ... nu hopen dat Clasie ook dat niveau gaat halen.
Arno Vermeulen was wel iets minder op dreef, toen hij zei dat Iordanescu met de generatie Chivu veel succes had geboekt tijdens de WK's van '94 en '98. Toen was Chivu respectievelijk 13 en 17.

0
geplaatst: 11 juni 2016, 00:29 uur
Dankzij de FANTASTISCHE service van Verizon alhier heeft m'n SetTopBox het verzuimd om de wedstrijd op te nemen (ik kom om 4 uur thuis van m'n werk, dus moet ik de wedstrijden daarna bekijken. 6 uur tijdsverschil). Morgenochtend om 5 uur dus Frankrijk-Roemenie.
DANK U, VERIZON!!!
(Hoe verkort ik GVD in het Engels? GDI??)
DANK U, VERIZON!!!

0
geplaatst: 11 juni 2016, 01:06 uur
kaztor schreef:
Dankzij de FANTASTISCHE service van Verizon alhier heeft m'n SetTopBox het verzuimd om de wedstrijd op te nemen (ik kom om 4 uur thuis van m'n werk, dus moet ik de wedstrijden daarna bekijken. 6 uur tijdsverschil). Morgenochtend om 5 uur dus Frankrijk-Roemenie.
DANK U, VERIZON!!!
DANK U, VERIZON!!!

EK - man, you know! Tegen de tijd dat er weer een WK is, over twee jaar is het probleem vast verholpen. Allleen zal Frank Underwood tegen die tijd wel voor een boycot zorgen - Russia, remember

0
geplaatst: 11 juni 2016, 08:12 uur
De kop is eraf. Vind het toch wel weer mooi, het EK. Vriend van mij en ik hebben allebei een tientje ingezet op IJsland. Valt er toch nog wat te supporteren en, in het zeer onwaarschijnlijke geval dat, goed te verdienen... 

0
geplaatst: 11 juni 2016, 08:21 uur
Mjuman schreef:
Openingswedstrijden van tournooien zijn nooit goed en dat bleek vanavond opnieuw.
(quote)
Hoe kom je daar nou bij? Was bij vlagen zeer onderhoudend. Ook was het deze wedstrijd de doorbraak van Payet: wat een speler! En het dan ook nog bekronen met zo'n goal.
0
geplaatst: 11 juni 2016, 09:01 uur
Tja GrafGantz, oranje is het lachertje van Europa natuurlijk. Hadden ze in Amsterdam al de nodige ervaring mee. Nog meer Ajaxieden in het Nederlands elftal, zou ik zeggen. 

0
geplaatst: 11 juni 2016, 10:26 uur
west schreef:
Hoe kom je daar nou bij? Was bij vlagen zeer onderhoudend. Ook was het deze wedstrijd de doorbraak van Payet: wat een speler! En het dan ook nog bekronen met zo'n goal.
(quote)
Ben je Positivo of zo? Enerzijds is het gewoon wat de geschiedenis leert, anderzijds had ik meer van Frankrijk voorgesteld met die grote namen - Griezmann, Pogba, Matouidi bijv. Heb 1 helft gezien, maar had op meer gehoopt. Gunde op een gegeven moment de Roemenen wel een gelijk spel. Het was een mooi doelpunt, maar volkomen overwacht!
En wat jij vindt, hoef je niet te kopen

0
geplaatst: 11 juni 2016, 10:41 uur
Mjuman schreef:
Enerzijds is het gewoon wat de geschiedenis leert, anderzijds had ik meer van Frankrijk voorgesteld met die grote namen - Griezmann, Pogba, Matouidi bijv. Heb 1 helft gezien, maar had op meer gehoopt.
(quote)
Enerzijds is het gewoon wat de geschiedenis leert, anderzijds had ik meer van Frankrijk voorgesteld met die grote namen - Griezmann, Pogba, Matouidi bijv. Heb 1 helft gezien, maar had op meer gehoopt.
Ah, nu begrijp ik het beter. Dan heb je het openingskwartier gemist: dat was ronduit spectaculair te noemen. Zelden tot nooit zo'n goed begin van een toernooi gezien. Roemenië had moeten scoren na 4 minuten: het was moeilijker de keeper te raken dan niet.
In de eerste helft speelde Pogba overigens bij vlagen uitstekend. De aanval die eindigde op de paal begon dankzij een briljant pass van hem bijvoorbeeld. Griezmann was de eerste helft ook veel dreigender dan de tweede helft.
0
geplaatst: 11 juni 2016, 12:23 uur
Pogba had een paar mooie passes inderdaad in de eerste helft, maar van Griezmann en Matuidi had ik wel iets meer verwacht. Maar goed, ze moeten sowieso nog 2 potjes, dus wie weet wat ze allemaal nog laten zien.
0
geplaatst: 11 juni 2016, 12:28 uur
west schreef:
(quote)
Doorbraak? Hij voetbalt al een tijdje hoor.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.