Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 15 juni 2016, 09:36 uur
The Guardian stelde het wel mooi vanochtend:
"Cristiano Ronaldo reacted to a restorative night for the game with all the petulance and pettiness of a spoilt child. Even in a tiny nation’s finest hour in football, Ronaldo demands the limelight and so it is gratifying the prima donna was partly responsible for Iceland producing a performance to remember."
0
geplaatst: 15 juni 2016, 09:46 uur
Je zag het ook aan Ibrahimovic en Bale: zodra ze een team treffen dat zogezegd niet het niveau haalt van henzelf, en de vedetten dus zelf aan de bak moeten, blijken zij ook slechts mensen van vlees en bloed.
Ronaldo, Ibrahimovic en Bale kunnen dus schitteren, maar alleen met de juiste ondersteuning van andere voetballers.
Ronaldo, Ibrahimovic en Bale kunnen dus schitteren, maar alleen met de juiste ondersteuning van andere voetballers.
0
geplaatst: 15 juni 2016, 11:14 uur
musician schreef:
Je zag het ook aan Ibrahimovic en Bale: zodra ze een team treffen dat zogezegd niet het niveau haalt van henzelf, en de vedetten dus zelf aan de bak moeten, blijken zij ook slechts mensen van vlees en bloed.
Dan had je het commentaar op de Zweedse tv achteraf - die Belgen zonden die uit in hun 'naklapsjoo' - moeten horen. Zlatan was kritisch op zichzelf; hij stelde gewoon dat het team niet goed was en dat hij ook veel beter kon; ze moesten het in de volgende wedstrijd laten zien.
Overigens werd ook opgemerkt dat een teamgenoot van Ronaldo vertelde dat hij altijd keek in de stadions waar de grote schermen hingen en dat ie daarop altijd naar zichzelf keek - kan je uitleggen als narcisme
- maar ook als: je eigen acties nog eens terugzien en evalueren.
0
geplaatst: 15 juni 2016, 12:18 uur
Ik kijk vooral uit naar Frankrijk - Albanie. De Albanezen, Russen en Zwitsers mogen van mij weggespeeld worden. Favoriete wedstrijden tot dusver: Wales - Slowakije, Turkije - Kroatie, Duitsland - Oekraine, Belgie - Italie en Portugal - IJsland, dat alleen al onvergetelijk was om half IJsland uit hun plaat te zien gaan. Zou leuk zijn om ze door de eerste fase te zien gaan, al zie ik het zuur in.
0
geplaatst: 15 juni 2016, 13:37 uur
Ik zou de Albanezen toch graag zien stunten, al is het maar omdat ik een paar Albanese kameraden heb (hoewel...als België dan de eerste ronde eruit vliegt en Albanië niet, kan ik dat maandenlang aanhoren). Echter zie ik dat nog niet zo snel gebeuren.
Van Turkije had ik wel een pak meer verwacht. Kroatië speelde dan wel aardig voetbal, maar zo onmondig als de Turken waren... De plaatselijke Turken hier zijn tot dusver opvallend zwijgzaam geweest over de wedstrijd. Dat zie je ook niet zo vaak gebeuren.
Van Turkije had ik wel een pak meer verwacht. Kroatië speelde dan wel aardig voetbal, maar zo onmondig als de Turken waren... De plaatselijke Turken hier zijn tot dusver opvallend zwijgzaam geweest over de wedstrijd. Dat zie je ook niet zo vaak gebeuren.
0
geplaatst: 15 juni 2016, 13:40 uur
Ze zijn op dreef bij The Guardian vandaag:
We’d recommend Ronaldo take a long hard look at himself in the mirror if we didn’t know that he already spends several hours a day doing exactly that.

0
geplaatst: 15 juni 2016, 14:28 uur
musician schreef:
Ik vind Bale juist hierin wel een uitzondering. In de kwalificatie reeks heeft hij geloof ik meer dan de helft van alle goals gemaakt en/of bij betrokken geweest en tegen Slowakije scoort hij toch wel de 1-0. Zonder hem hadden ze echt niet het EK gehaald.
0
geplaatst: 15 juni 2016, 14:34 uur
Volgens mij was Bale zelfs betrokken bij alle 11 goals op 1 na.
Zie ook Revealed: Euro 2016's ultimate one-man teams, featuring Wales, Zlatan and Northern Ireland - Mirror Online - mirror.co.uk
Zie ook Revealed: Euro 2016's ultimate one-man teams, featuring Wales, Zlatan and Northern Ireland - Mirror Online - mirror.co.uk
0
Hendrik68
geplaatst: 15 juni 2016, 14:46 uur
ASman schreef:
Van Turkije had ik wel een pak meer verwacht
Waar waren die verwachtingen op gebaseerd dan? Turkije werd 3e in de groep van Nederland, dan verwacht ik niet direct briljant voetbal. Van Turkije had ik wel een pak meer verwacht
Trouwens: Heeft die Dzudzak (vast niet goed gespeld) zijn neus bij laten beitsen. Ja het voetbal was niet om aan te gluren bij Oostenrijk-Hongarije, dan ga je maar op andere dingen letten.
0
geplaatst: 15 juni 2016, 14:57 uur
Briljant voetbal had ik nu ook weer niet verwacht, maar van een ploeg die Nederland uiteindelijk wel uit het toernooi weet te houden, had ik toch op zijn minst iets meer dreiging verwacht dan dat ze uiteindelijk gecreëerd hebben. Want het was huilen met de pet op...jongens toch...een fatsoenlijke kans net voordat de wedstrijd afgefloten wordt en daar bleef het dan ook bij. Kroatië was inderdaad niet onaardig, maar een regelrechte topper kan ik ze nog steeds ook weer niet noemen. Om daar nu zo een slap, onmondig voetbal tegen te gaan brengen...
0
geplaatst: 15 juni 2016, 15:18 uur
Onmondig is wel jouw woord he. 
Nederland was echt heel slecht in de kwalificatie, het was niet zo'n prestatie om daar boven te eindigen.

Nederland was echt heel slecht in de kwalificatie, het was niet zo'n prestatie om daar boven te eindigen.
0
geplaatst: 15 juni 2016, 15:25 uur
En dan denken ze nu dat het lek boven is na de gewonnen oefenpotjes. 
Het leek nog steeds nergens op vond ik, maar als ik Zweden zie dan zullen we daar best nog van kunnen winnen in de kwalificatie.
Het scheelt misschien dat Advocaat er zit, maar dat zegt dan wel weer genoeg over Blind en Van Basten.
Ondertussen trapt Van Basten nog een open deur in.
Beetje de schuld van niet kwalificeren bij hemzelf weghalen vind ik, landen zoals Wales en IJsland hebben ook geen sterke competitie en die staan er wel.

Het leek nog steeds nergens op vond ik, maar als ik Zweden zie dan zullen we daar best nog van kunnen winnen in de kwalificatie.
Het scheelt misschien dat Advocaat er zit, maar dat zegt dan wel weer genoeg over Blind en Van Basten.
Ondertussen trapt Van Basten nog een open deur in.
Beetje de schuld van niet kwalificeren bij hemzelf weghalen vind ik, landen zoals Wales en IJsland hebben ook geen sterke competitie en die staan er wel.
0
geplaatst: 15 juni 2016, 15:28 uur
0
Hendrik68
geplaatst: 15 juni 2016, 15:48 uur
Ja, als we niet van Zweden winnen dan heb je op het volgende WK alvast niks te zoeken. Die zijn echt zwak. Als Ibrahimovic er ook nog eens mee ophoudt dan is het wel een heel pover gebeuren. Als Robben weer fit is straks dan zijn we zo zwak nog niet. Maar boven Frankrijk eindigen gaat wel lastig worden.
Het Nederlands politie elftal is trouwens wel Europees kampioen. Dat is wel net dat zetje dat we nodig hebben....
Het Nederlands politie elftal is trouwens wel Europees kampioen. Dat is wel net dat zetje dat we nodig hebben....
0
geplaatst: 15 juni 2016, 16:02 uur
Hendrik68 schreef:
Misschien dat die ook nog wat spelers hebben die de overstap naar het grote Oranje kunnen maken. De winnaarsmentaliteit hebben ze in elk geval al.
0
geplaatst: 15 juni 2016, 16:13 uur
trebremmit schreef:
Het kan toch eigenlijk niet anders dan dat. Advocaat gaat naar Feyenoord en prompt beginnen de Rotterdammers weer wedstrijdjes te winnen. Bij het Nederlands elftal zie je precies hetzelfde.
En in tegenstelling tot Hiddink, maakt Dick nog altijd een zeer gedreven frisse indruk. Hiddink heeft in mijn ogen ook bij Chelsea behoorlijk gefaald.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 15 juni 2016, 16:24 uur
De Russen mogen weer lekker terug naar huis. 

0
geplaatst: 15 juni 2016, 20:11 uur
Ik zou als ik de UEFA was Rusland nu sowieso naar huis sturen. Zijn het niet de hooligans buiten het stadion, zijn het wel de Russische politici-hooligans die de Franse ambassadeur op het matje roepen vanwege het uitzetten van de rellende fans.
Dat zou voor mij toch echt wel de bloody limit zijn geweest. En bij (aanhoudende) protesten een bijzondere UEFA vergadering over het WK in Rusland in 2018.
Maar de UEFA gokt er waarschijnlijk liever op dat het Russische Elftal zichzelf uitschakelt in de poule fase.
0
geplaatst: 15 juni 2016, 22:30 uur
Die Deschamps weet ook van toeten of blazen. Pogba moet eerst en vooral gewoon starten, punt. Prima dat hij zijn fout inziet en Pogba alsnog inbrengt, maar om daarvoor meteen Martial op te offeren - die ondanks dat hij misschien nog niet helemaal op dreef was altijd wel iets uit zijn sloffen kan schudden - vind ik een beetje een overhaaste beslissing. De wissel van Coman voor Griezmann slaat ook gewoon gelijk een tang op een varken.
0
geplaatst: 15 juni 2016, 22:43 uur
Ronaldo lijkt mij het type wat masturbeert met foto's van zichzelf... 

0
geplaatst: 15 juni 2016, 22:56 uur
Die Griezmann...geen bal fatsoenlijk aanraken, maar uiteindelijk dan toch toeslaan, waardoor Monsieur Didier uiteindelijk nog gelijk krijgt met zijn wissel...
Soms denk ik dat een hogere macht dit zo laat gebeuren puur om mij te pesten
Soms denk ik dat een hogere macht dit zo laat gebeuren puur om mij te pesten

0
geplaatst: 15 juni 2016, 23:05 uur
Frankrijk was natuurlijk veruit de meest dreigende ploeg. Desondanks hielden de Albanezen toch langer stand dan ik had verwacht.
0
geplaatst: 15 juni 2016, 23:27 uur
ASman schreef:
Frankrijk was natuurlijk veruit de meest dreigende ploeg. Desondanks hielden de Albanezen toch langer stand dan ik had verwacht.
Eerlijk gezegd vond ik Fransen juist onmondig voetballen. D'r zat geen overleg in; er werd niet getemporiseerd, het leek wel een team uit de middenmoot van de Premier League. Was ik Deschamps zou ik de mannen verplicht een breipatronenboek laten lezen of Iniesta een gastcollege laten geven.
En ja de Franse goal diende zich inderdaad na zo'n 80 minuten aan; er vielen gaten en het leek op een gegeven moment wel rugby - de Fransen hadden gewoon een man over op de vleugel. Maar om nou te zeggen dat ik de kampioen heb zien voetballen .... ik heb wel Monsieur le President zien juichen. Eigenlijk vond ik het wel sneu voor de Albani's.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.