Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 16 juni 2016, 20:33 uur
Ach die Noord Ieren gun ik het ook echt.
Zij spelen (even de rest vd wereld quoten ) echt net hart en ziel, had Oranhe dat ook maar een klein beetje.
Goed voetbal spelen die Noord Ieren nou weer niet.
Zij spelen (even de rest vd wereld quoten ) echt net hart en ziel, had Oranhe dat ook maar een klein beetje.
Goed voetbal spelen die Noord Ieren nou weer niet.
0
geplaatst: 16 juni 2016, 21:43 uur
Ik moet toch zeggen dat ik Duitsland qua voetbal nog steeds het beste team vind op dit EK. Snelle balcirculatie, veel lopende mensen, opkomende backs, veel mensen in de 16 bij voorzetten,... Zoveel mogelijk druk naar voren en bij balverlies meteen werken geblazen... Textbook stuff! (en meteen ook alles wat je bij België niet ziet
).
Al dient gezegd, zelfs zij hebben moeite met uitgespeelde kansen te creëren. Ze missen voor mij toch een echte spits, en het vertrek van Lahm op de rechtsback is nog steeds niet opgevangen.
EDIT: en Muller en Gotze halen hun niveau niet tot nu toe.
Moeilijk te voorspellen toernooi, maar toch benieuwd wie hen gaat afstoppen.
).Al dient gezegd, zelfs zij hebben moeite met uitgespeelde kansen te creëren. Ze missen voor mij toch een echte spits, en het vertrek van Lahm op de rechtsback is nog steeds niet opgevangen.
EDIT: en Muller en Gotze halen hun niveau niet tot nu toe.
Moeilijk te voorspellen toernooi, maar toch benieuwd wie hen gaat afstoppen.
0
geplaatst: 16 juni 2016, 21:46 uur
Ik wilde net schrijven: zo héél erg geweldig is Duitsland nu ook weer niet.
Een beetje hotseknotsen en zojuist een verschrikkelijk afstandschot. Armoede.
Een beetje hotseknotsen en zojuist een verschrikkelijk afstandschot. Armoede.
0
geplaatst: 16 juni 2016, 22:04 uur
Mja in het algemeen nog niet veel goeie wedstrijden gezien dit EK. Weinig uitgespeelde kansen en nog veel minder goals. Tweede helft is bijna altijd leuker om te zien, met opvallend veel goals die pas laat in de match vallen.
Veel 'kleinere' teams die compact, georganiseerd en met veel inzet voetballen en dus weinig weggeven. Niet altijd even boeiend om te zien maar je kan ze moeilijk iets verwijten.
Veel 'kleinere' teams die compact, georganiseerd en met veel inzet voetballen en dus weinig weggeven. Niet altijd even boeiend om te zien maar je kan ze moeilijk iets verwijten.
0
geplaatst: 16 juni 2016, 22:31 uur
Dat zal hier dan ook moeten gebeuren.
Geen fatsoenlijke aanval wordt er opgezet, laat staan dat er iets in de zestien meter gebeurd.
Geen fatsoenlijke aanval wordt er opgezet, laat staan dat er iets in de zestien meter gebeurd.
0
geplaatst: 16 juni 2016, 22:36 uur
Wel vrij bizar dat die Duitsers geen spits hebben, ja Gomez. 
Vond trouwens dat ze op het WK een beter team hadden, die Hector vind ik ook niet zo bijzonder. Volgens mij is het wel een beetje over met de gouden generatie van hun, ook als je ziet dat Schurrle als wissel ingebracht wordt.

Vond trouwens dat ze op het WK een beter team hadden, die Hector vind ik ook niet zo bijzonder. Volgens mij is het wel een beetje over met de gouden generatie van hun, ook als je ziet dat Schurrle als wissel ingebracht wordt.
0
geplaatst: 16 juni 2016, 22:40 uur
Ik zou haast het woord ontluisterend willen gebruiken mbt Duitsland.
Kijk via de PC (zonder geluid maar met muziek) en zie via NOS.nl ook de hele tijd de Duitse bank. Dat is haast boeiender te noemen.
Wat een vrije trap. Die Polen bakken er ook niks van. Ja, tegen houden.
Kijk via de PC (zonder geluid maar met muziek) en zie via NOS.nl ook de hele tijd de Duitse bank. Dat is haast boeiender te noemen.
Wat een vrije trap. Die Polen bakken er ook niks van. Ja, tegen houden.
0
geplaatst: 16 juni 2016, 22:47 uur
Ontluisterend? Welke teams heb jij dan al gezien die beter zijn dit EK? Kroatie en mogelijk Portugal, Italië op hun manier misschien, maar verder?
Frankrijk, Engeland of Spanje werd ik ook nog niet wild van tot nu.
De top laat het afweten en de kleintjes zijn sterk... Nivellering in twee richtingen?
De top laat het afweten en de kleintjes zijn sterk... Nivellering in twee richtingen?

0
geplaatst: 16 juni 2016, 22:52 uur
De 'kleintjes' zijn vooral sterk in het bouwen van muurtjes. Het is een tactiek natuurlijk, maar het voetbal is gewoon niet om aan te zien. Wat een slaapverwekkend kl*te-EK.
0
geplaatst: 16 juni 2016, 22:54 uur
Dat is al jaren zo. De tijd dat toplanden met 3-0 van subtoppers even winnen, is voorbij. De landen weten alles van elkaars tactiek en alle elftallen zijn fit tot topfit. Uiteindelijk staat echter gewoon een stel toplanden in de halve finale, zie de vorige EK's en WK's.
0
Hopelijk dat vanaf de derde groepsmatch de vlam in de pan slaat, want de pret is er langzamerhand echt wel af op deze manier.
Al dat verdedigend spel
Al dat verdedigend spel

0
Chungking schreef:
Ontluisterend? Welke teams heb jij dan al gezien die beter zijn dit EK? Kroatie en mogelijk Portugal, Italië op hun manier misschien, maar verder?
De top laat het afweten en de kleintjes zijn sterk... Nivellering in twee richtingen? ?
De top laat het afweten en de kleintjes zijn sterk... Nivellering in twee richtingen? ?
Als je zo oud bent als ik, is kijken naar het Duitse voetbalelftal op toernooien al 50 jaar onvermijdelijk.
Maar het goede nieuws is dat ik ze veel slechter niet vaak heb gezien.
In die zin is ontluisterend volkomen terecht gebruikt.
Nivellering weet ik nog niet, dat kan, maar dit is echt heel erg onduits wat er is vertoond. 0-0.
0
geplaatst: 16 juni 2016, 22:57 uur
Gelijkspel is denk ik wel terecht. Eerste helft was saai, tweede helft hebben beide ploegen paar kansjes gehad. Polen was een stuk beter dan in hun eerste wedstrijd. De Duitsers moeten wat gaan verzinnen om wat dreigender te worden.
0
geplaatst: 16 juni 2016, 23:03 uur
Duitsland viel wel vies tegen inderdaad. Spel is wel gestructureerd, maar voorin zijn ze niet best. Wat er met Gomez is gebeurd de laatste jaren weet ik ook niet, bij Bayern Munchen was dat een prima spits.
Met het vertrek van Lahm en een Schweinsteiger waar flink de sleet op zit hebben ze flink ingeleverd ten opzichte van twee jaar terug.
Met het vertrek van Lahm en een Schweinsteiger waar flink de sleet op zit hebben ze flink ingeleverd ten opzichte van twee jaar terug.
0
geplaatst: 16 juni 2016, 23:04 uur
jasper1991 schreef:
Dat is al jaren zo. De tijd dat toplanden met 3-0 van subtoppers even winnen, is voorbij. De landen weten alles van elkaars tactiek en alle elftallen zijn fit tot topfit. Uiteindelijk staat echter gewoon een stel toplanden in de halve finale, zie de vorige EK's en WK's.
Met retesaai voetbal. Mijn ogen beginnen er pijn van te doen. Als dit voor altijd de nieuwe trend gaat worden, dan ga ik wel curling volgen ofzo. Zelfs dat spel is momenteel aantrekkelijker om naar te kijken.
0
geplaatst: 16 juni 2016, 23:11 uur
herman schreef:
Duitsland viel wel vies tegen inderdaad. Spel is wel gestructureerd, maar voorin zijn ze niet best. Wat er met Gomez is gebeurd de laatste jaren weet ik ook niet, bij Bayern Munchen was dat een prima spits.
Toch wel armoedig dat ze niet een betere spits hebben die Duitsers, Gomez is al jaren niks meer.
Kan me niet voorstellen dat er in de Bundesliga niet een betere rondloopt.
0
geplaatst: 16 juni 2016, 23:11 uur
Eric Meijer: "de grote jongens hebben al 50 wedstrijden in de benen". Dus dat zou saai en slecht op het EK moeten verklaren.
Altijd een slecht argument. Dat argument geldt voor elk toernooi al sinds mensenheugenis: moe van het afgelopen seizoen.
Maar er hoeft nu echt niet meer of minder te worden gespeeld.
Altijd een slecht argument. Dat argument geldt voor elk toernooi al sinds mensenheugenis: moe van het afgelopen seizoen.
Maar er hoeft nu echt niet meer of minder te worden gespeeld.
0
geplaatst: 16 juni 2016, 23:18 uur
Het ligt er gewoon aan dat veel teams erg compact en met veel mensen terug verdedigen waardoor het erg moeilijk is om daar doorheen te voetballen. Steekpasses zijn onbegonnen werk omdat de tegenstanders vaak tot in de eigen zestien staat te verdedigen en zo de tegenstander tot rondtikken dwingt wat lijkt op handbal.
0
geplaatst: 16 juni 2016, 23:50 uur
Reus is geblesseerd. Kevin Kuranyi, inmiddels 34, zou ook een optie geweest zijn. Het is een opvallend feit dat veel Duitse (top)ploegen geen Duitse spits hebben: van Bayern tot Wolfsburg.
Ook Podolski is geen echte spits. Vond het belabberd spel - maar zoals wel vaker zullen ze "wel in het toernooi groeien"
Ook Podolski is geen echte spits. Vond het belabberd spel - maar zoals wel vaker zullen ze "wel in het toernooi groeien"

0
geplaatst: 16 juni 2016, 23:51 uur
trebremmit schreef:
Lewandowski, Huntelaar, Dost, om er een paar te noemen...
Duitsland voetbalt altijd klote in de groepsfase, het hele land weer in rep en roer, andere trainer, andere spelers worden geeist, maar ze staan dadelijk weer gewoon in de finale. Altijd hetzelfde liedje.
0
geplaatst: 16 juni 2016, 23:58 uur
jasper1991 schreef:
Op het Wk 2014 heb ik Duitsland nog met 7-1 zien winnen en Spanje met 5-1 zien verliezen. Echter met nog een 0-0 gaan de Duitsers door en daarna moeten ze er echt pas staan.
0
geplaatst: 17 juni 2016, 01:16 uur
Die had Hart gewoon moeten hebben ondanks het wel een goede vrije trap was.
0
geplaatst: 17 juni 2016, 03:23 uur
Ja Hans, het was behoorlijk scheisse. Had echt moeite om de wedstrijd uit te kijken. Van een erg onbeduidend niveau.
0
geplaatst: 17 juni 2016, 07:21 uur
Wat is er gebeurd met de geoliede, gedisciplineerde, onverslaanbare Duitse machine?
Zelfs scoren in de laatste minuten, wat toch een zeer Duitse aangelegenheid is, zat er niet in. Ze zijn ergens door van slag.
Natuurlijk werd er altijd al verdedigd tegen Duitsland, met alles wat er was te vinden. Dat is ook niet nieuw of van de laatste tijd.
Alleen wist Duitsland daar over het algemeen snel korte metten mee te maken.
En aan dat talent schort het vooralsnog behoorlijk.
Zelfs scoren in de laatste minuten, wat toch een zeer Duitse aangelegenheid is, zat er niet in. Ze zijn ergens door van slag.
Natuurlijk werd er altijd al verdedigd tegen Duitsland, met alles wat er was te vinden. Dat is ook niet nieuw of van de laatste tijd.
Alleen wist Duitsland daar over het algemeen snel korte metten mee te maken.
En aan dat talent schort het vooralsnog behoorlijk.
0
geplaatst: 17 juni 2016, 09:33 uur
Tis niet hetzelfde Duitsland als 2 jaar geleden..toen zaten ze aan hun top..nu duidelijk minder..
0
geplaatst: 17 juni 2016, 09:36 uur
Mjuman schreef:
Vond het belabberd spel - maar zoals wel vaker zullen ze "wel in het toernooi groeien"
Vond het belabberd spel - maar zoals wel vaker zullen ze "wel in het toernooi groeien"
Precies, zo gaat het namelijk altijd. Ze spelen nooit de eerste wedstrijd(en) geweldig.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.