Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 17 juni 2016, 20:09 uur
Kill_illuminati schreef:
Een groep supporters gooide flares en een vlinderbom op het veld.
Een groep supporters gooide flares en een vlinderbom op het veld.
Het gaat niet om supporters. Het gaat over mensen die supportersgroepen misbruiken om voor een eigen platform bijvoorbeeld vuurwerk en bommen te kunnen gooien.
Vandaar dat ze ook op de vuist moesten met andere Kroatische supporters.
Onbegrijpelijk, dat ze langs de Franse stadionbeveiliging zijn gekomen.
0
geplaatst: 17 juni 2016, 21:37 uur
Spanje-Nederland van 13 juni 2014 nogmaals bekijken is ook wel weer eens alleraardigst...
0
geplaatst: 18 juni 2016, 01:44 uur
Timewarp deeltje zoveel: Spanje dat ineens aantrekkelijk voetbal speelt tegen Turkije. 2 doelpunten in 2 minuten waarvan de eerste een ware parel. De Turken krijgen geen schijn van kans. Topper!
0
geplaatst: 18 juni 2016, 02:07 uur
4 man in de Turkse verdediging die staan te slapen en de Spanjaarden knallen er rustig nog eentje in. 

0
geplaatst: 18 juni 2016, 10:04 uur
musician schreef:
Spanje-Nederland van 13 juni 2014 nogmaals bekijken is ook wel weer eens alleraardigst...
Met die fameuze zweefduikkopgoal van RvP - en dan te bedenken dat dit Turkije NL in 2 etappes de baas was. You' re wondering now ...
0
geplaatst: 18 juni 2016, 10:09 uur
Hans van Breukelen nog gezien in Studio France? Als het een sollicitatiegesprek bij een gemiddeld Nederlands bedrijf was geweest, was hij na deze volkomen nietszeggende antwoorden, zonder ook maar enige diepgang en creativiteit keihard het pand uitgeschopt. Om te huilen die KNVB:

Edit: over het 'uitstekend onderbouwde' oordeel, zegt hij cynisch, van de beroepscommissie over FC Twente zeg ik maar niks......

Edit: over het 'uitstekend onderbouwde' oordeel, zegt hij cynisch, van de beroepscommissie over FC Twente zeg ik maar niks......
0
geplaatst: 18 juni 2016, 10:12 uur
Er zit maar 1 ding op bij die Kroaten, en misschien is het voor meer landen een oplossing: inschrijven op wedstrijdkaarten en dan een afzonderlijke toekenningsprocedure door de landelijke voetbalbond.
Misschien moeten alle nationale bonden maar weer eens meer ruimte maken voor burgers van onbesproken gedrag (inzake voetbal) of wat mij betreft gezinnen met kinderen. En net als bij sommige concerten: plaatsnummer en rij/vak van te voren toekennen zonder inspraak. Een verbod op het doorverkopen van kaarten.
Dan heb je ook de mogelijk nog aanwezige terroristen (uitspraak van de Kroatische trainer) uit elkaar getrokken. Geen seizoenkaarten, geen mogelijkheden tot toegang voor meerdere wedstrijden. Wat overblijft aan kaarten verkopen en toekennen aan sponsors, die kunnen ze dan aan werknemers of relaties slijten.
En voorlopig 5 jaar geen uitwedstrijden voor de Kroatische supporters, tenzij op bovenstaande wijze er ook iets voor uitwedstrijden kan worden geregeld en in overleg natuurlijk met de buitenlandse gasten.
Het zal toch duidelijk zijn, dat het tuig dat bommen gooit naar spelers van het eigen land de rest van hun leven niet meer in een stadion mag komen.
Misschien moeten alle nationale bonden maar weer eens meer ruimte maken voor burgers van onbesproken gedrag (inzake voetbal) of wat mij betreft gezinnen met kinderen. En net als bij sommige concerten: plaatsnummer en rij/vak van te voren toekennen zonder inspraak. Een verbod op het doorverkopen van kaarten.
Dan heb je ook de mogelijk nog aanwezige terroristen (uitspraak van de Kroatische trainer) uit elkaar getrokken. Geen seizoenkaarten, geen mogelijkheden tot toegang voor meerdere wedstrijden. Wat overblijft aan kaarten verkopen en toekennen aan sponsors, die kunnen ze dan aan werknemers of relaties slijten.
En voorlopig 5 jaar geen uitwedstrijden voor de Kroatische supporters, tenzij op bovenstaande wijze er ook iets voor uitwedstrijden kan worden geregeld en in overleg natuurlijk met de buitenlandse gasten.
Het zal toch duidelijk zijn, dat het tuig dat bommen gooit naar spelers van het eigen land de rest van hun leven niet meer in een stadion mag komen.
0
geplaatst: 18 juni 2016, 10:13 uur
Mjuman schreef:
Met die fameuze zweefduikkopgoal van RvP - en dan te bedenken dat dit Turkije NL in 2 etappes de baas was. You' re wondering now ...
En het was nog maar 2 jaar geleden...
0
geplaatst: 18 juni 2016, 10:16 uur
musician schreef:
Hoe komen overigens die bommen in godsnaam steeds maar weer het stadion in. Die Fransen kunnen echt niets. En toen er keihard geramd werd op de tribune werden er een paar vrijwillige stewards de tribune opgestuurd. Waar was de politie? Net als op de tribune in Marseille overigens.
0
geplaatst: 18 juni 2016, 10:35 uur
west schreef:
Hoe komen overigens die bommen in godsnaam steeds maar weer het stadion in. Die Fransen kunnen echt niets. En toen er keihard geramd werd op de tribune werden er een paar vrijwillige stewards de tribune opgestuurd. Waar was de politie?
Hoe komen overigens die bommen in godsnaam steeds maar weer het stadion in. Die Fransen kunnen echt niets. En toen er keihard geramd werd op de tribune werden er een paar vrijwillige stewards de tribune opgestuurd. Waar was de politie?
In November zijn er toch een paar serieuze bommen tegengehouden in het Stade st Denis? Vergis je niet in de belasting zowel mentaal als fysiek voor het politiekorps gedurende zo'n event. Heel veel aandacht gaat noodzakelijkerwijs uit naar inzet op anti-terreur gebied, dat achterlijke supportersgeweld kan gemist worden als kiespijn. Ook voor een Franse agent zitten er maar 24 dagen in een week en dan is een toernooi van een maand heel zwaar.
1
geplaatst: 18 juni 2016, 10:56 uur
dix schreef:
Ook voor een Franse agent zitten er maar 24 dagen in een week en dan is een toernooi van een maand heel zwaar.
Ook voor een Franse agent zitten er maar 24 dagen in een week en dan is een toernooi van een maand heel zwaar.
Hoewel het eigenlijk afbraak doet aan je goede en mooi onderbouwde verhaal; maar als ze 24 dagen in een week hebben, dan hadden ze toch tijd genoeg om die bommen te vinden?

0
geplaatst: 18 juni 2016, 11:45 uur
Bij België zouden Ciman, Nainggolan en Fellaini plaats ruimen voor Meunier, Dembele en Carrasco. Daar sta ik helemaal achter!
0
geplaatst: 18 juni 2016, 12:03 uur
Ciman deed het heel goed tegen Italië en Nainggolan mag van mij wel vast in de basis staan. Stiekem had ik ook liever Mertens in de plaats van Carrasco, maar dan Carrasco er na 70 minuten als vervanging in als Mertens het niet helemaal zou waar maken.
0
geplaatst: 18 juni 2016, 14:21 uur
west schreef:
Hans van Breukelen nog gezien in Studio France? Als het een sollicitatiegesprek bij een gemiddeld Nederlands bedrijf was geweest, was hij na deze volkomen nietszeggende antwoorden, zonder ook maar enige diepgang en creativiteit keihard het pand uitgeschopt. Om te huilen die KNVB:
Ik snap er ook niet veel van. Je bent die dag aangesteld, weet inmiddels de WC en de koffieautomaat te vinden en diezelfde avond vertegenwoordig je je club (KNVB) op de nationale TV. Kunnen ze niet beter iets van een beleidsplan op een A4-tje zetten en dat dan gaan verkondigen? Of waren dit zijn eigen ideeen? Nou ja, leuk baantje, geen idee wat hij maandag als de werkweek begint moet doen, maar de bonscoach heeft dus nu iemand naast hem en boven hem. Dit is dus het alternatievie plan na de mislukte qualli in plaats van ontslag. In zoverre is het mij wel duidelijk.
0
geplaatst: 18 juni 2016, 14:23 uur
dix schreef:
In November zijn er toch een paar serieuze bommen tegengehouden in het Stade st Denis? Vergis je niet in de belasting zowel mentaal als fysiek voor het politiekorps gedurende zo'n event.
(quote)
In November zijn er toch een paar serieuze bommen tegengehouden in het Stade st Denis? Vergis je niet in de belasting zowel mentaal als fysiek voor het politiekorps gedurende zo'n event.
Ik heb het gelezen en heb hier geen kritiek op die agenten zelf. Maar bij een gemiddelde eredisiewedstrijd kom je er echt niet meer in, met zo'n winkelvoorraad aan zwaar vuurwerk. Het verbaast mij zeer dat de stadioncontrole op Euro 2016 zo slecht is.
0
geplaatst: 18 juni 2016, 14:25 uur
gigage schreef:
Dit is dus het alternatievie plan na de mislukte qualli in plaats van ontslag. In zoverre is het mij wel duidelijk.
(quote)
Dit is dus het alternatievie plan na de mislukte qualli in plaats van ontslag. In zoverre is het mij wel duidelijk.
Ja en nog Dickie als 4e bondscoach erbij!

0
geplaatst: 18 juni 2016, 14:49 uur
Het plenst op LeMans, Interressant stratencircuit in Baku en België strijdt vol voor de winst.
Allemaal om 15:00 uur, keuzes keuzes, keuzes.
Allemaal om 15:00 uur, keuzes keuzes, keuzes.
0
Hendrik68
geplaatst: 18 juni 2016, 15:53 uur
Als de Belgen verliezen ligt het in ieder geval niet aan de arbitrage. Vermaelen met zijn elleboog. Alderweireld met een keiharde schop randje strafschopgebied. Beide malen niet eens gefloten. De Ieren komen met Long ook 1 keer goed weg, maar dat was op Vermaelen die er al niet meer had mogeen staan. Maar het dieptepunt is de gele kaart voor Hendrick die de bal die in het spel hoort aanraakt en Witsel die vervolgens voor hetzelfde vergrijp door mag gaan. En iets minder matennaaierij in de 2e helft kan ook geen kwaad. Al is dit bekend van hen, de Belgen hebben dit allemaal helemaal niet nodig. Ze hebben een surplus aan kwaliteit, gebruik dat nou gewoon. Hoewel een gelijkspel ook niet verkeerd is. Ze walsen zonder problemen over de Zweden heen en dan halen ze de 2e ronde alsnog wel.
0
Hendrik68
geplaatst: 18 juni 2016, 16:05 uur
Niet mee eens. Ik ben van het harde spel, maar beide acties waren over de schreef. Tackle was op de bal, maar wel met de intentie de tegenstander mee te nemen. Verder elk detail in het voordeel van de Belgen. Maar wat pas echt vervelend is is dat ik naar dat nietszeggende potje zit te kijken en ondertussen de kwalificatie van de F1 mis. Verstappen lijkt een foutje te hebben gemaakt, weet niet niet precies wat. Nu rode vlag vanwege een foutje van Hamilton.
0
geplaatst: 18 juni 2016, 16:06 uur
Ik vond het een harde maar faire tackle op de bal. Belgie overigens op 1-0 via Lukaku.
0
geplaatst: 18 juni 2016, 16:08 uur
VladTheImpaler schreef:
Die tackle van Alderweireld was juist goed en op de bal?
Die tackle van Alderweireld was juist goed en op de bal?
Eens, een mooie en correcte tackle, en ook nog eens net buiten de 16. Niets dan lof wat mij betreft.
0
geplaatst: 18 juni 2016, 16:29 uur
Haha, geweldig binnen de zijlijn gehouden en zo de verdediging voorbij! 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.