MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Dat de scheidsrechter volledig voor de Belgen zou fluiten, kan ik toch even niet volgen. Tackle van Alderweireld was gewoon prima.

Mooi sprintje van de grens bij de 3-0, haalde Hazard weer bijna in

ASman schreef:
Dat de scheidsrechter volledig voor de Belgen zou fluiten, kan ik toch even niet volgen. Tackle van Alderweireld was gewoon prima.

Inderdaad, helemaal mee eens. Die trap op de voet van Carrasco mocht dan ook wel helemaal bestraft worden. Dufour deed twee jaar geleden eenzelfde smerige actie en werd daar wel terecht voor van het veld gezet.

Maar geen klachten. Geen wereldmatch, maar wel een heel deugddoende. Op die manier zou Zweden ook geen onmogelijke tegenstander mogen zijn. Heerlijk dat Lukaku eens heeft kunnen spelen zoals hij zou moeten spelen. Meunier viel me ook niets tegen.

bennerd schreef:
(quote)

Inderdaad, helemaal mee eens. Die trap op de voet van Carrasco mocht dan ook wel helemaal bestraft worden. Dufour deed twee jaar geleden eenzelfde smerige actie en werd daar wel terecht voor van het veld gezet.

Maar geen klachten. Geen wereldmatch, maar wel een heel deugddoende. Op die manier zou Zweden ook geen onmogelijke tegenstander mogen zijn. Heerlijk dat Lukaku eens heeft kunnen spelen zoals hij zou moeten spelen. Meunier viel me ook niets tegen.

Ze hebben Lukaku eindelijk eens gebruikt hoe hij gebruikt moet worden. Als je hem met beperkte ruimte ballen in de voeten speelt, kan hij er niets mee aanvangen. Andere creatievere spelers moeten de ruimte voor hem creëren. Wanneer hij dan in een kansrijke positie staat, trapt hij hem er wel in.

Hendrik68
ASman schreef:
Tackle van Alderweireld was gewoon prima.
Dat is al de derde, dan ligt het dus aan mij. Hoe dan ook, ik heb de 2e helft niet meer gezien, maar blijkbaar hebben de Belgen het goed opgepikt en zijn ze eindelijk gaan voetballen. Als ze gewoon doen waar ze goed in zijn dan zijn er niet veel landen die België kunnen kloppen. Ze hebben alleen het nadeel dat Kompany niet meedoet, dat is eigenlijk de enige echte persoonlijkheid. Aangezien er ook geen persoonlijkheid bondscoach is kan dat wel eens opbreken. Maar puur op voetbalkwaliteit mag België niet tevreden zijn met minder dan de finale.

Hendrik68 schreef:
(quote)
Dat is al de derde, dan ligt het dus aan mij. Hoe dan ook, ik heb de 2e helft niet meer gezien, maar blijkbaar hebben de Belgen het goed opgepikt en zijn ze eindelijk gaan voetballen. Als ze gewoon doen waar ze goed in zijn dan zijn er niet veel landen die België kunnen kloppen. Ze hebben alleen het nadeel dat Kompany niet meedoet, dat is eigenlijk de enige echte persoonlijkheid. Aangezien er ook geen persoonlijkheid bondscoach is kan dat wel eens opbreken. Maar puur op voetbalkwaliteit mag België niet tevreden zijn met minder dan de finale.

Volledig mee eens. Alleen moreel laten de Belgen het weleens afweten. Het is precies wanneer ze tegen een land komen te staan met een historische voetbalreputatie - ongeacht of dat land momenteel wel of niet een uitzonderlijk goed team heeft - de moed hen spontaan in de schoenen zinkt.

IJsland op winst.
Zou wat zijn als die in de finale tegen Portugal zouden eindigen...

Overal weer die bommen. Dan waren die vuvuzela's zo slecht nog niet...

Zelden zo'n slechte vrije trap gezien, trouwens.

Voor degene die willen weten waarom de Kroaten vuurwerk op het veld gooide.

ASman schreef:
(quote)

Volledig mee eens. Alleen moreel laten de Belgen het weleens afweten. Het is precies wanneer ze tegen een land komen te staan met een historische voetbalreputatie - ongeacht of dat land momenteel wel of niet een uitzonderlijk goed team heeft - de moed hen spontaan in de schoenen zinkt.

Je geeft al antwoord waarom de Belgen dus HELEMAAL niet de finale gaan halen.
Wilmots heeft zijn ploeg niet eens onder controle. Een keep (notabene) die behoorlijke kritiek had op de gevoerde tactiek tegen Italie. Ik geloof er geen barst van dat ze de finale gaan halen.
De 2e helft tegen de Ieren was best geinig. Maar Ierland is ook maar een C land.

Hendrik68 schreef:
(quote)
Dat is al de derde, dan ligt het dus aan mij.

Helemaal niet. Deze scheidsrechter had duidelijk de instructie om in het voordeel van België te fluiten. Natuurlijk was het een overtreding van Alderweirled met 2 benen aan de rand van de 16 en vlak daarvoor trokken ze met 2 handen de spits ook daar naar beneden. Alles mocht, tot zwaaiende armen en ellebogen op het hoofd aan toe. Hij presteerde het zelfs om in het voordeel van België te fluiten, toen een Ier door 3 Belgen werd besprongen.
Vlak voor de goal van België had Ierland een penalty moeten krijgen toen deze zelfde spits lomp voor zijn hoofd werd geschopt vlak voor de goal. Alleen de schandalige overtreding (was rood) op Carrasco - in het nadeel van België - ontging hem ook (al).

Ik vond de Belgen de eerste helft ook maar chaotisch spelen, alsof ze niet allemaal dezelfde taal spreken...

west schreef:
Deze scheidsrechter had duidelijk de instructie om in het voordeel van België te fluiten.

prachtig, voetbal een grote samenzwering met België als Ajax van Europa

Portugal wordt gecoacht door Gerard Reve...

west schreef:

Helemaal niet. Deze scheidsrechter had duidelijk de instructie om in het voordeel van België te fluiten. Natuurlijk was het een overtreding van Alderweirled met 2 benen aan de rand van de 16 en vlak daarvoor trokken ze met 2 handen de spits ook daar naar beneden. Alles mocht, tot zwaaiende armen en ellebogen op het hoofd aan toe. Hij presteerde het zelfs om in het voordeel van België te fluiten, toen een Ier door 3 Belgen werd besprongen.

Jij hebt duidelijk een andere wedstrijd gezien dan de meerderheid hier. De tackle van Alderweireld was misschien hard, maar gewoon correct op de bal. Voorts zag ik meer Ieren die gelijk gekken aan het jagen waren en stevig truitje trokken, waarvoor dan ook wel (terecht) gefloten werd. De Belgen maakten zich hier ook weleens schuldig aan, maar daar werd naar mijn weten dan ook grotendeels voor gefloten. De 'conspiracy theories' dat de Belgen een duidelijk handje geholpen werden, volg ik niet. Ik begrijp iemands sympathie voor de Ieren wel en zelf vind ik deze Belgische generatie de meest overroepen in jaren, maar de zaken moeten natuurlijk niet verdraaid worden.

iggy schreef:
(quote)

Je geeft al antwoord waarom de Belgen dus HELEMAAL niet de finale gaan halen.
Wilmots heeft zijn ploeg niet eens onder controle. Een keep (notabene) die behoorlijke kritiek had op de gevoerde tactiek tegen Italie. Ik geloof er geen barst van dat ze de finale gaan halen.
De 2e helft tegen de Ieren was best geinig. Maar Ierland is ook maar een C land.

Oh maar dat schrijf ik je op een bordje dat de Belgen de finale niet gaan halen. Daarvoor heeft de ploeg gewoonweg een te groot attitudeprobleem en, zoals ik al zei, een gebrek aan de cojones om het waar te maken in de zogenaamde "topwedstrijden". Ik kan natuurlijk altijd ongelijk hebben - voetbal is en blijft onvoorspelbaar - maar ik geloof zelf niet dat de Belgen erg ver gaan komen...

Rudi S schreef:
prachtig, voetbal een grote samenzwering met België als Ajax van Europa

Heb je je wel eens afgevraagd hoe het komt, dat België op 1 stond op de Fifa ranking (nu 2) en waar ze die stand eigenlijk aan hebben verdiend?
Niet door te spelen tegen de wereldsterren of zelfs de Europese (vermeende) top-landen.

Ajax is een ander verhaal, maar ze hebben inderdaad de scheidsrechters weinig tegen

Ronaldo wordt in ieder geval niet de speler van het toernooi.

Misschien vindt hij het na 3 spelletjes wel genoeg en droomt hij van een vakantie aan het strand, zodat hij bij tijd en wijle zijn torso kan showen aan liefhebbers.

Als het zo blijft hoop ik dat onze ski-vrienden gaan juichen alsof ze de Euro hebben gewonnen.

Kill_illuminati schreef:
Voor degene die willen weten waarom de Kroaten vuurwerk op het veld gooide.

Wat de reden ook is, het is op zijn minst opmerkelijk dat ze met de huidige mate van security checks dit soort spul het stadion in kunnen krijgen.

Kan me vergissen, maar ik geloof dat ze recentelijk het een en ander te stellen hebben gehad met aanslagen daar bij die Stokbroodvreters.

Geeft de jihadi moed...

gigage schreef:
Ik vond de Belgen de eerste helft ook maar chaotisch spelen, alsof ze niet allemaal dezelfde taal spreken...

Ik mis de oude -smiley weer.

musician schreef:
Ronaldo wordt in ieder geval niet de speler van het toernooi.

Misschien vindt hij het na 3 spelletjes wel genoeg en droomt hij van een vakantie aan het strand, zodat hij bij tijd en wijle zijn torso kan showen aan liefhebbers.

Ronaldo stelt vaker teleur op dit Ek's en Wk's.
Hij lijkt mij gepassioneerd genoeg, maar Portugal speelt zoals vaker zonder visie, slordig en rommelig. Weinig eenheid.
Hoe hij ook met de pingel om ging is mij een raadsel.
De keeper maakte al vrij snel een beweging naar rechts, een simpele schuiver meer in de midden had voldoende geweest om te scoren.

Kennelijk toch de druk en spanning die er bij hem was.
De captain en het team wat niet goed in z'n vel steekt.

Als je dan ook nog eens kijkt in welke groep Portugal speelt. Meschien wel de zwakste groep ooit op een EK. Dan is dat zwaar teleurstellend te noemen.

Ok ASman. Dan zijn we het duidelijk eens met elkaar.

Rudi S schreef:
(quote)

prachtig.... België als Ajax van Europa

Hé: die is best mooi.

iggy schreef:
Als je dan ook nog eens kijkt in welke groep Portugal speelt. Meschien wel de zwakste groep ooit op een EK. Dan is dat zwaar teleurstellend te noemen.

Als Portugal de laatste wedstrijd "gewoon" wint, zijn ze waarschijnlijk eerste in de poule. En dat ze nog niet op 6 punten staan is een mirakel, zowel tegen IJsland als tegen Oostenrijk hadden ze gewoon heel erg veel pech. En ik vind ze zo slecht nog niet spelen. Zeker niet indrukwekkend, maar dat zijn Frankrijk, Engeland en België ook nog niet.

Leuk! Deze man ziet zichzelf terug op een scherm in het stadion en hij vindt het geweldig - De Speld

Omdat ie zo leuk is.

Verder enorm respect voor z'n prestaties nog steeds, maar dit EK valt het vooralsnog wel behoorlijk tegen wat hij met Portugal laat zien.

Teunnis schreef:
(quote)

Als Portugal de laatste wedstrijd "gewoon" wint, zijn ze waarschijnlijk eerste in de poule. En dat ze nog niet op 6 punten staan is een mirakel, zowel tegen IJsland als tegen Tsjechië hadden ze gewoon heel erg veel pech. En ik vind ze zo slecht nog niet spelen. Zeker niet indrukwekkend, maar dat zijn Frankrijk, Engeland en België ook nog niet.

Tsjechië?

trebremmit schreef:
(quote)

Tsjechië?

Nog niet helemaal wakker

Bijna 400 rondjes in Le Mans en dan in het allerlaatste rondje, 3 minuten voor het einde stilvallen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:00 uur

geplaatst: vandaag om 18:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.