Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
Hendrik68
geplaatst: 21 juni 2016, 15:02 uur
Edgar18 schreef:
Je stukje gaat volgens mij vooral over jouw voorkeur voor het verdedigende uitgangspunt..
Is denk ik wel de belangrijkste reden. Als een voetballer van 30 meter de bal in de kruising jaagt dan zit er minimaal een verdediger en een keeper niet op te letten. In het basketbal vind ik het daarom onbegrijpelijk dat een speler soms meerdere malen een driepunter scoort. Hij mag de kans niet eens krijgen om aan te leggen. Daarnaast vind ik zaalsporten sowieso weinig aan. Maar daar aan denkende. Ook bij volleybal, handbal en tafeltennis is het ook erg lastig de nul houden. Dus wie weet hangt dat toch wel weer samen.Je stukje gaat volgens mij vooral over jouw voorkeur voor het verdedigende uitgangspunt..
0
geplaatst: 21 juni 2016, 16:32 uur
Hendrik68 schreef:
(quote)
Ik denk dat je dat alleen kan zeggen als je basketbal liefhebber bent. En ben je dat niet dan denk je daar heel anders over. Ik vind alle Amerikaanse sporten geweldig, maar basketbal boeit me nou net helemaal niks. De reden is simpel. De nul. Het leukste van sport is als je je tegenstander helemaal kapot kan verdedigen en hij niet tot scoren komt. Dat is het mooiste. Daarom genoot ik ook zo van Oranje tegen Chili op het WK, om maar een voorbeeld te noemen. De tegenstander kapot maken en dan zelf toeslaan. Dat heet voor mij intensiteit. Of zoals Verstappen zijn voorsprong verdedigde in Barcelona. Een wedstrijd winnen waarbij je tegenstander 80 keer gescoord heeft vind ik helemaal nergens over gaan en al helemaal niet intens. Dus zoals Slovenië gisteren, 11 verdedigers op het veld, de baklijn gewoon zo vol zetten met mensen dat er niet meer kan gevoetbald worden en hopen dat Hamsik iets kan doen op de counter, vind jij het mooiste?
Nou...
Even proberen voor te stellen dat alle teams dit leuke voetbal brengen... Dan zal het snel gedaan zijn met de voetbalsport.
Ik snap je punt wel dat 80 punten in een wedstrijd wat gaat vervelen, dat heb ik ook.
0
geplaatst: 21 juni 2016, 16:43 uur
corn1holio1 schreef:
Even proberen voor te stellen dat alle teams dit leuke voetbal brengen... Dan zal het snel gedaan zijn met de voetbalsport.
Doet de meerderheid dat dan al niet? Ik heb op dit EK al tal van ploegen aan het werk gezien die er pertinent voor kozen om de eigen baklijn zo vlekkeloos mogelijk dicht te timmeren. Aantrekkelijk voetbal brengen, is slechts een bijzaak geworden.
1
geplaatst: 21 juni 2016, 16:45 uur
0
geplaatst: 21 juni 2016, 18:10 uur
corn1holio1 schreef:
Dus zoals Slovenië gisteren, 11 verdedigers op het veld, de baklijn gewoon zo vol zetten met mensen dat er niet meer kan gevoetbald worden en hopen dat Hamsik iets kan doen op de counter, vind jij het mooiste?
Nou...
Ik snap je punt wel dat 80 punten in een wedstrijd wat gaat vervelen, dat heb ik ook.
Doet Slovenië ook al mee? Misschien toch nog een kansje voor Oranje.(quote)
Dus zoals Slovenië gisteren, 11 verdedigers op het veld, de baklijn gewoon zo vol zetten met mensen dat er niet meer kan gevoetbald worden en hopen dat Hamsik iets kan doen op de counter, vind jij het mooiste?
Nou...
0
Hendrik68
geplaatst: 21 juni 2016, 18:23 uur
Ik heb Slovenie ook nog niet zien spelen. Zal wel over Slovenië op een vorig toernooi gaan. Maar er is wel een verschil in verdedigen met de wil om te winnen en verdedigen om niet te verliezen. Zoals IJsland speelt, om niet te verliezen dus, ja dat vind ik ook niet leuk. Maar dat catenaccio van Italië in het verleden vond ik geweldig om naar te kijken. Of zoals Inter onder Mourinho destijds Barcelona uitschakelde, dat was gewoon pure kunst. En Nederland-Chili dus ook. Daar geniet ik intens van. Dat tiki taki kan me gestolen worden. Trouwens ook het Ajax van Van Gaal was juist zo succesvol omdat de verdediging zo goed georganiseerd was net als later bij AZ.
0
geplaatst: 21 juni 2016, 18:57 uur
De Duitsers mer Gomez en Kimmich swingen toch al wat meer; N-Iierland wordt echt op een hoopje gespeeld, ongelofelijk dat het nog maar 1-0 staat.
Ik blijf geen fan van dit EK met 24 ploegen, wedstrijden met dit niveauverschil horen niet op een eindtoernooi, daarvoor heb je de kwalificaties. Maar soit, zal geen verandering in komen, de commercie primeert in het voetbal al een tijdje boven het sportieve.
Ik blijf geen fan van dit EK met 24 ploegen, wedstrijden met dit niveauverschil horen niet op een eindtoernooi, daarvoor heb je de kwalificaties. Maar soit, zal geen verandering in komen, de commercie primeert in het voetbal al een tijdje boven het sportieve.
0
Hendrik68
geplaatst: 21 juni 2016, 19:37 uur
Nou, ik heb toch wel een klein beetje hoop dat er wordt teruggekeerd naar 16 ploegen. Het is wel heel armetierig allemaal. Gewoon 16 landen waarvan er hooguit 3 of 4 wat minder zijn. Nu heb je dik 10 landen die niet om aan te gluren zijn en de toplanden delen wellicht onbewust mee in de malaise. En van die B-landen gaan er ook nog eens een stel door naar de volgende ronde. Pas bij de laatste 8 mag je gaan hopen op wat niveau. Ben je bijna 3 weken verder. Ik heb nog niemand gehoord die het een mooi toernooi vond. De media staan vol met kritiek. De Duitsers en Fransen worden door hun landgenoten neergesabeld. Ik vond de reactie van Ronaldo over IJsland in eerste instantie erg hooghartig. Nu vind ik dat hij groot gelijk had. Juichen omdat je een puntje tegen Portugal haalt is inderdaad vrij triest. Tevreden zijn omdat er wellicht niet meer inzat OK, maar een feestje vieren nadat je in de eerste wedstrijd een punt haalt is eigenlijk tekenend voor het niveau van dit toernooi.
0
geplaatst: 21 juni 2016, 20:02 uur
Terugkeren naar 16 landen zal niet zo snel gebeuren, als je de reacties van die mensen ziet van de UEFA.
Ik vind het juist leuker voor landen zoals IJsland, Noord-Ierland en Albanie, hebben ze ook iets te vieren
Ik vind het juist leuker voor landen zoals IJsland, Noord-Ierland en Albanie, hebben ze ook iets te vieren

0
geplaatst: 21 juni 2016, 20:24 uur
laxus11 schreef:
Vergeet ook Nederland niet, misschien dat wij doordat er zoveel deelnemers zijn in de toekomst er ook weer tussen zitten

0
geplaatst: 21 juni 2016, 20:28 uur
Hendrik68 schreef:
Nou, ik heb toch wel een klein beetje hoop dat er wordt teruggekeerd naar 16 ploegen. Het is wel heel armetierig allemaal. Gewoon 16 landen waarvan er hooguit 3 of 4 wat minder zijn. Nu heb je dik 10 landen die niet om aan te gluren zijn en de toplanden delen wellicht onbewust mee in de malaise. En van die B-landen gaan er ook nog eens een stel door naar de volgende ronde. Pas bij de laatste 8 mag je gaan hopen op wat niveau. Ben je bijna 3 weken verder. Ik heb nog niemand gehoord die het een mooi toernooi vond. De media staan vol met kritiek. De Duitsers en Fransen worden door hun landgenoten neergesabeld. Ik vond de reactie van Ronaldo over IJsland in eerste instantie erg hooghartig. Nu vind ik dat hij groot gelijk had. Juichen omdat je een puntje tegen Portugal haalt is inderdaad vrij triest. Tevreden zijn omdat er wellicht niet meer inzat OK, maar een feestje vieren nadat je in de eerste wedstrijd een punt haalt is eigenlijk tekenend voor het niveau van dit toernooi.
Jeemig de peemig - stel er komt een Veenkolonie-elftal en Hendrik68 wordt gevraagd als 'wegpoetzerd' (Ausputzer), dan pakt Hendrik68 toch zijn biezen en zijn plunjezak omdat ie blij is dat ie zijn 'hood' uit kan om wat van de wereld te zien? IJsland - bennie doar oit wist? Land is zo melancholiek qua setting en klimaat dat Fado nog als carnavalsmuziek klinkt. Ronaldo komt van Madeira, prachtig eiland, schitterende natuur - geboren zijn in bijv Reykjahlíð (zoek dat maar eens op) en dan gelijkspelen tegen een team met een main man uit Funchal dat voelt idd als een overwinning.
En nee - zie de discussie gisteren over andere opzet - terug naar 16 zal nait beur'n. Gewoon om de poen! EK-toernooi is voor veel bedrijven de perfecte gelegenheid om aandacht te vragen voor bepaalde (nieuwe) producten. Om de reclameboodschappen te verkopen worden er voetbalbeelden meegestuurd; dat voetbal heeft wel de poen van de mediaconsortia (bureaus, strategie, inkoop, exploitatie) nodig om de budgetten rond te krijgen. Kan je zo uitrekenen

Hoe: kijk naar de cijfers die betaald zijn voor beelden van 3 jaar Premier League en 4 jaar Bundesliga. Maak een berekening van het aantal speelminuten (totaal) en deel de bedragen die ermee gemoeid zijn door het aantal speelminuten; dat resulteert in een bedrag van 50.000 - 75.000 per minuut - weeg het belang van een EK af tegen dat van Bundesliga en Premier League, dan vind je een opslagfactor. Schrappen van 5 wedstrijden leidt tot een inkomstenderving van zeker 30 miljoen.
0
geplaatst: 21 juni 2016, 21:53 uur
Leuke wedstrijd en Kroatie doet het weer goed, kunnen zomaar ver komen. Ze durven de Spanjaarden onder druk te zetten.
0
geplaatst: 21 juni 2016, 22:01 uur
Misschien wel de twee beste ploegen tot nu toe in het toernooi die er een mooie pot van maken (eindelijk!).
Belangrijk wie er gaat winnen, want de tweede in de groep speelt volgende ronde tegen Italië en in de kwartfinale (allicht) tegen de Duitsers.
Belangrijk wie er gaat winnen, want de tweede in de groep speelt volgende ronde tegen Italië en in de kwartfinale (allicht) tegen de Duitsers.
0
geplaatst: 21 juni 2016, 22:01 uur
Mjuman schreef:
Jeemig de peemig - stel er komt een Veenkolonie-elftal en Hendrik68 wordt gevraagd als 'wegpoetzerd' (Ausputzer), dan pakt Hendrik68 toch zijn biezen en zijn plunjezak omdat ie blij is dat ie zijn 'hood' uit kan om wat van de wereld te zien? IJsland - bennie doar oit wist? Land is zo melancholiek qua setting en klimaat dat Fado nog als carnavalsmuziek klinkt. Ronaldo komt van Madeira, prachtig eiland, schitterende natuur - geboren zijn in bijv Reykjahlíð (zoek dat maar eens op) en dan gelijkspelen tegen een team met een main man uit Funchal dat voelt idd als een overwinning.
Jawel, een duel Portugal-IJsland is zeker leuk voor een speler van IJsland. Dat ze vanuit het hoge Noorden zowaar iemand uit Portugal ontmoeten, het andere eind van de wereld, is mooi.
De vraag is, of het voor de rest van de Europese kijkers een boeiende wedstrijd gaat opleveren.
Een land met aanvallende aspiraties is natuurlijk aardig, maar veelal bestaat het uitsluitend uit omtrekkende bewegingen, inclusief veel tikkies breed en terug, om omzichtig naar een gaatje in de defensie van de tegenpartij te zoeken. Slaapverwekkend vaak. Defensief ingestelde ploegen, zoals IJsland, waarbij verdedigen (ieder ander land is in principe beter) tot kunst wordt verheven en de snelle counter tot succes moet leiden, is veel spannender. Ook al is het balbezit dan 35%. Als de tegenstander dan 65% van de tijd verdoet met breien, kun je beter het elftal met 35% toejuichen.
0
geplaatst: 21 juni 2016, 22:15 uur
Ik heb enigszins te doen met Tsjechië. Achter tegen de Turken en al sinds de 10e minuut bezig met een wanhoopsoffensief waarvan je nu al weet dat het niets meer gaat worden. Al staan ze nog drie uur op het veld.
Maar ik krijg hier graag ongelijk, dat is weer wat anders.
0
geplaatst: 21 juni 2016, 22:24 uur
Saaie wedstrijd als beide ploegen toch al door zijn.
Hopelijk wordt het allemaal wat spannender als de groepsfase voorbij is, wat meer op het scherpst van de snede zeg maar.
Hopelijk wordt het allemaal wat spannender als de groepsfase voorbij is, wat meer op het scherpst van de snede zeg maar.
0
geplaatst: 21 juni 2016, 22:26 uur
musician schreef:
Ik heb enigszins te doen met Tsjechië. Achter tegen de Turken en al sinds de 10e minuut bezig met een wanhoopsoffensief waarvan je nu al weet dat het niets meer gaat worden. Al staan ze nog drie uur op het veld.
(quote)
Afgaande op de samenvatting die ik zag van de eerste helft van die wedstrijd, zag het er eerder uit als een groot beenhakkersgebeuren.
0
geplaatst: 21 juni 2016, 22:31 uur
ASman schreef:
Afgaande op de samenvatting die ik zag van de eerste helft van die wedstrijd, zag het er eerder uit als een groot beenhakkersgebeuren.
Ja, dat gaat natuurlijk vaak samen. Turkije heeft inmiddels nogmaals gescoord maar ik mag toch hopen dat het land niet als één van de beste derde door gaat naar de volgende ronde. Wat een armoede.
0
geplaatst: 21 juni 2016, 22:46 uur
Ben Duitsland - Noord-Ierland aan het kijken.
Lekker lullig doelpunt van de Duitsers, maar tof dat ze voor staan. Duidelijk de betere ploeg.
Lekker lullig doelpunt van de Duitsers, maar tof dat ze voor staan. Duidelijk de betere ploeg.
0
geplaatst: 21 juni 2016, 22:53 uur
Ze zijn alleen wat van schot.. 
Kleine afgang toch voor Spanje. Ze misten nog een penalty ook, bij de stand 1-1

Kleine afgang toch voor Spanje. Ze misten nog een penalty ook, bij de stand 1-1
0
geplaatst: 21 juni 2016, 22:53 uur
Zitten jullie hier nu te emmeren over de nietsbetekende wedstrijd Turkije-Tsjechie? terwijl zonet de match van het toernooi gespeeld is...
0
geplaatst: 21 juni 2016, 23:00 uur
Aan één kant van het speelschema heb je Duitsland, Italie, Spanje, Frankrijk en Engeland zitten 

0
geplaatst: 21 juni 2016, 23:00 uur
Waarschijnlijk Duitsland-Spanje als kwartfinale (al moet spanje eerst nog voorbij Italië). Van een finale avant-la-lettre gesproken!
Voor Kroatie ligt de weg daarentegen helemaal open nu, en verdiend, heerlijke ploeg.
Zijsprongetje: de Fransen hebben het weer zo geregeld dat de kans op dit soort zware loting voor hen minimaal is. Zij komen de eerste zware tegenstander pas tegen in de halve finale.
Voor Kroatie ligt de weg daarentegen helemaal open nu, en verdiend, heerlijke ploeg.
Zijsprongetje: de Fransen hebben het weer zo geregeld dat de kans op dit soort zware loting voor hen minimaal is. Zij komen de eerste zware tegenstander pas tegen in de halve finale.
0
geplaatst: 21 juni 2016, 23:01 uur
Chungking schreef:
Mogelijk komen de Fransen Engeland tegen in de kwartfinale, ook geen makkelijke tegenstander hoor.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.