Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 21 juni 2016, 23:04 uur
VladTheImpaler schreef:
Mogelijk komen de Fransen Engeland tegen in de kwartfinale, ook geen makkelijke tegenstander hoor.
Mogelijk komen de Fransen Engeland tegen in de kwartfinale, ook geen makkelijke tegenstander hoor.
Juist, even over het hoofd gezien. Geen simpel schema dit

Ook een kwartfinale om naar uit te kijken!
0
geplaatst: 21 juni 2016, 23:09 uur
Portugal mag weer gelijkspelen (derde keer dan dus) en dan zijn ze door 

0
geplaatst: 21 juni 2016, 23:09 uur
musician schreef:
Ze zijn alleen wat van schot..
Kleine afgang toch voor Spanje. Ze misten nog een penalty ook, bij de stand 1-1
Ze zijn alleen wat van schot..

Kleine afgang toch voor Spanje. Ze misten nog een penalty ook, bij de stand 1-1
Het lijkt alsof de Noord-Ieren gewoon naar huis wilden.
Ik zit nu tegen de pauze, maar het had inmiddels wel zo'n 10-0 voor Duitsland moeten zijn.
0
geplaatst: 21 juni 2016, 23:20 uur
België mag zelfs met 1 doelpunt verschil verliezen (van Zweden) zolang Ierland maar niet van Italë wint, dan nog horen ze bij de beste nummers 3.
0
geplaatst: 21 juni 2016, 23:21 uur
Weet iemand wat er gebeurt in het niet onwaarschijnlijke geval dat Albanië en Turkije precies gelijk als 4e beste nummer 3 eindigen? Gaan ze dan een extra wedstrijd spelen om te bepalen wie er doorgaat?
0
geplaatst: 21 juni 2016, 23:26 uur
Turkije heeft dan het voordeel, want die hebben meer doelpunten gescoord.
Stel dat teams echt exact gelijk eindigen, hoorde ik vandaag, wordt eerst gekeken naar het Fair Play-klassement en tot slot naar de Fifa-ranking.
Zie o.a.: http://www.vi.nl/nieuws/fairplayklassement-mogelijk-beslissend-bij-zege-roemenie.htm
Stel dat teams echt exact gelijk eindigen, hoorde ik vandaag, wordt eerst gekeken naar het Fair Play-klassement en tot slot naar de Fifa-ranking.
Zie o.a.: http://www.vi.nl/nieuws/fairplayklassement-mogelijk-beslissend-bij-zege-roemenie.htm
Dan kan Roemenië met een zege op Albanië namelijk in puntenaantal op gelijke hoogte komen.
In dit geval geeft onderling resultaat de doorslag, maar door de 1-1 remise tussen Roemenië en Zwitserland biedt dat in dit geval geen uitsluitsel. Vervolgens wordt gekeken naar doelsaldo en aantal gemaakte doelpunten in alle groepsduels. Op dit moment staat Zwitserland er met twee goals voor en één tegen beter voor dan Roemenië, dat de doelcijfers 2-3 heeft.
Mochten ook de doelcijfers na de duels van vanavond exact gelijk zijn, dan wordt ineens het fairplay-klassement van belang. Daarvoor wordt rekening gehouden met het aantal kaarten dat een ploeg krijgt, de attractiviteit van het spel, respect voor de tegenstander, respect voor de scheidsrechter, het gedrag van de technische staf en het gedrag van het publiek.
Als zelfs het fairplay-klassement het verschil niet maakt, dan kijkt de UEFA eerst naar de coëfficientenranglijst voor landen en kan in het uiterste geval een loting beslissend blijken
In dit geval geeft onderling resultaat de doorslag, maar door de 1-1 remise tussen Roemenië en Zwitserland biedt dat in dit geval geen uitsluitsel. Vervolgens wordt gekeken naar doelsaldo en aantal gemaakte doelpunten in alle groepsduels. Op dit moment staat Zwitserland er met twee goals voor en één tegen beter voor dan Roemenië, dat de doelcijfers 2-3 heeft.
Mochten ook de doelcijfers na de duels van vanavond exact gelijk zijn, dan wordt ineens het fairplay-klassement van belang. Daarvoor wordt rekening gehouden met het aantal kaarten dat een ploeg krijgt, de attractiviteit van het spel, respect voor de tegenstander, respect voor de scheidsrechter, het gedrag van de technische staf en het gedrag van het publiek.
Als zelfs het fairplay-klassement het verschil niet maakt, dan kijkt de UEFA eerst naar de coëfficientenranglijst voor landen en kan in het uiterste geval een loting beslissend blijken
0
geplaatst: 21 juni 2016, 23:31 uur
Titmeister had graag willen zeggen dat het dan een mixed dance/poetry slam wordt tussen 3 designated members van beide teams, maar de Chev heeft gelijk.
0
geplaatst: 22 juni 2016, 00:10 uur
Eén van deze landen haalt de EK finale...
Zwitserland
Polen
Wales
Kroatië
Slowakije
N-Ierland
Turkije
Albanië
België
Ierland
Zweden
Hongarije
IJsland
Portugal
Oostenrijk
Na morgen vallen er al vier van deze kanshebbers af
(uit de onderste groep)
Zwitserland
Polen
Wales
Kroatië
Slowakije
N-Ierland
Turkije
Albanië
België
Ierland
Zweden
Hongarije
IJsland
Portugal
Oostenrijk
(uit de onderste groep)
0
geplaatst: 22 juni 2016, 00:16 uur
Ben Spanje-Kroatie aan het kijken. 1-0 voor Spanje en Del Bosque zit erbij te kijken als een droevige duif.
0
geplaatst: 22 juni 2016, 00:45 uur
Del Bosque kijkt permanent als een cocker spaniël die net met de staart tussen de benen werd weggestuurd omdat hij naar eten aan het bedelen was.
0
geplaatst: 22 juni 2016, 01:48 uur
Uiteindelijk heeft hij wel 'n reden om zo te kijken, haha!!!
Heerlijk hoe die penalty ze door de neus geboord werd en Kroatie ze klopt!
Morgen 4 must-see's: IJsland die vooralsnog voor dikke (ijs)pret zorgt, Belgie-Zweden spannend, Italie, die gaat volgens mij wel winnen van Ierland en rent er bij Portugal iemand gillend het stadion uit of niet..? Leuke dag, morgen!
Heerlijk hoe die penalty ze door de neus geboord werd en Kroatie ze klopt!

Morgen 4 must-see's: IJsland die vooralsnog voor dikke (ijs)pret zorgt, Belgie-Zweden spannend, Italie, die gaat volgens mij wel winnen van Ierland en rent er bij Portugal iemand gillend het stadion uit of niet..? Leuke dag, morgen!

0
geplaatst: 22 juni 2016, 02:18 uur
Chungking schreef:
Zwitserland
Polen
Wales
Kroatië
Slowakije
N-Ierland
Turkije
Albanië
België
Ierland
Zweden
Hongarije
IJsland
Portugal
Oostenrijk
(uit de onderste groep)
Zwitserland
Polen
Wales
Kroatië
Slowakije
N-Ierland
Turkije
Albanië
België
Ierland
Zweden
Hongarije
IJsland
Portugal
Oostenrijk
(uit de onderste groep) Stel dat België én Portugal beide nog uit dit lijstje gaan
Wie had dat vooraf voorspeld?
0
geplaatst: 22 juni 2016, 02:24 uur
musician schreef:
Ja, dat gaat natuurlijk vaak samen. Turkije heeft inmiddels nogmaals gescoord maar ik mag toch hopen dat het land niet als één van de beste derde door gaat naar de volgende ronde. Wat een armoede.
(quote)
Ja, dat gaat natuurlijk vaak samen. Turkije heeft inmiddels nogmaals gescoord maar ik mag toch hopen dat het land niet als één van de beste derde door gaat naar de volgende ronde. Wat een armoede.
Dat Nederland slechter was dan Turkije, IJsland en Tsjechië is eigenlijk bizar. Oranje moet het echt flink beter gaan doen in de volgende kwalificatie, willen ze het WK halen.
0
geplaatst: 22 juni 2016, 02:28 uur
...maar toch niet opzienbarend.
Het valt in het patroon: Glorietijden en magere tijden. Nederland is, zoals ze het hier zo mooi formuleren, wishy washy.
Het valt in het patroon: Glorietijden en magere tijden. Nederland is, zoals ze het hier zo mooi formuleren, wishy washy.
0
geplaatst: 22 juni 2016, 09:51 uur
Teunnis schreef:
Dat Nederland slechter was dan Turkije, IJsland en Tsjechië is eigenlijk bizar. Oranje moet het echt flink beter gaan doen in de volgende kwalificatie, willen ze het WK halen.
Nederland komt er wel weer bovenop, inmiddels staat er alweer een nieuwe gretige generatie klaar. 2e en 3e op het WK zullen ze er niet mee worden, maar kwalificatie moet wel haalbaar zijn. Afgelopen kwalificatie was in elke linie de beste speler chronisch geblesseerd (Vlaar, De Vrij, Strootman, Robben), dat scheelde ook wel.
Het scheelt wel dat Zlatan niet meer meedoet bij Zweden, anders had ik er wat minder vertrouwen in gehad.

0
geplaatst: 22 juni 2016, 09:58 uur
Ziet er goed uit, bedankt voor de tip
Ik denk dat ik echter niet lang in Boston blijf, aangezien ik ook nog op bezoek wil bij oom in South Dakota.
Leuk zo'n goedkoop retourtje.
Echter ligt Boston tov South Dakota en Texas zo ongunstig, dat ik ter plekke nog veel geld kwijt ben om op plaats van bestemming te komen.
Of ik moet zin hebben om voor $100 dik 48 uur tussen de seriemoordenaars in de Greyhound te gaan zitten
Ik denk dat ik echter niet lang in Boston blijf, aangezien ik ook nog op bezoek wil bij oom in South Dakota.
Leuk zo'n goedkoop retourtje.
Echter ligt Boston tov South Dakota en Texas zo ongunstig, dat ik ter plekke nog veel geld kwijt ben om op plaats van bestemming te komen.
Of ik moet zin hebben om voor $100 dik 48 uur tussen de seriemoordenaars in de Greyhound te gaan zitten

0
geplaatst: 22 juni 2016, 11:37 uur
Hendrik68 schreef:
Ik heb Slovenie ook nog niet zien spelen. Zal wel over Slovenië op een vorig toernooi gaan. Maar er is wel een verschil in verdedigen met de wil om te winnen en verdedigen om niet te verliezen. Zoals IJsland speelt, om niet te verliezen dus, ja dat vind ik ook niet leuk. Maar dat catenaccio van Italië in het verleden vond ik geweldig om naar te kijken. Of zoals Inter onder Mourinho destijds Barcelona uitschakelde, dat was gewoon pure kunst. En Nederland-Chili dus ook. Daar geniet ik intens van. Dat tiki taki kan me gestolen worden. Trouwens ook het Ajax van Van Gaal was juist zo succesvol omdat de verdediging zo goed georganiseerd was net als later bij AZ.
Ik heb Slovenie ook nog niet zien spelen. Zal wel over Slovenië op een vorig toernooi gaan. Maar er is wel een verschil in verdedigen met de wil om te winnen en verdedigen om niet te verliezen. Zoals IJsland speelt, om niet te verliezen dus, ja dat vind ik ook niet leuk. Maar dat catenaccio van Italië in het verleden vond ik geweldig om naar te kijken. Of zoals Inter onder Mourinho destijds Barcelona uitschakelde, dat was gewoon pure kunst. En Nederland-Chili dus ook. Daar geniet ik intens van. Dat tiki taki kan me gestolen worden. Trouwens ook het Ajax van Van Gaal was juist zo succesvol omdat de verdediging zo goed georganiseerd was net als later bij AZ.
Ik bedoelde Slovakije natuurlijk.
0
geplaatst: 22 juni 2016, 18:53 uur
Het is jammer dat Portugal toch nog tegen heeft gescoord.
Anders was de stand in F geheel naar wens geweest.
1-0 achter en Oostenrijk mist een penalty om op gelijke hoogte te komen.
IJsland leunt te ver achterover met die voorsprong en dat gaat zo nog slecht aflopen.
Al met al best twee boeiende partijen.
Anders was de stand in F geheel naar wens geweest.
1-0 achter en Oostenrijk mist een penalty om op gelijke hoogte te komen.
IJsland leunt te ver achterover met die voorsprong en dat gaat zo nog slecht aflopen.
Al met al best twee boeiende partijen.
0
geplaatst: 22 juni 2016, 19:06 uur
Zou toch reuze leuk zijn als Portugal eruit vliegt in ronde één
.
.
0
geplaatst: 22 juni 2016, 20:04 uur
En heerlijk dat we nog zowel IJsland als Ronaldo
in het toernooi hebben. Die 2-2 is vermoedelijk het doelpunt van het toernooi.
in het toernooi hebben. Die 2-2 is vermoedelijk het doelpunt van het toernooi.
0
geplaatst: 22 juni 2016, 20:53 uur
Huh, omdat het een hakje is? Wel spectaculair en knap, maar om het nou meteen tot doelpunt van het toernooi te bombarderen.
0
geplaatst: 22 juni 2016, 21:41 uur
Portugal met drie punten door. 
Hopelijk gaan ze echt wat aan de opzet doen want dit slaat natuurlijk nergens op.

Hopelijk gaan ze echt wat aan de opzet doen want dit slaat natuurlijk nergens op.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.