Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 21 juni 2016, 00:22 uur
Ik denk dat het voorstel een aantal (commerciële, logistieke en sportieve) voordelen zou kunnen hebben. Als ik het mocht bepalen, zou ik dit idee in ieder geval gaan onderzoeken.
Uiteindelijk zullen/moeten de grote sponsors bepalen of dit echt een verbetering is.
Uiteindelijk zullen/moeten de grote sponsors bepalen of dit echt een verbetering is.
0
geplaatst: 21 juni 2016, 00:39 uur
Het wordt in ieder geval ook hoog tijd dat de FIFA en UEFA de achterlijke regels wat betreft het wisselen gaan veranderen. Ik zou zeggen laat continu wisselen gewoon toe zoals in de meeste andere sporten gebruikelijk is. Spelers die er uit zijn gehaald mogen ook weer gewoon terug in het veld. Je moet dan wel met zuivere speeltijd gaan werken en dat alleen het team dat de spelhervatting doet mag wisselen. Dus dat het niet mogelijk is door middel van extreem veel wissels de boel op te houden.
Verder zou je dan ook met zuivere speeltijd moeten gaan werken, maar dat kan alleen maar voordelen opleveren gezien het tijdrekken dan voorgoed passé is.
Wanneer teams doorlopend mogen wisselen is het eenvoudiger om meer wedstrijden in een kortere periode te plannen. Op die manier kun je gemakkelijk 5 poulewedstrijden plannen, nog beter commercieel gezien. Nu is voetbal behalve rugby zo'n beetje de enige sport waarbij er zulke lange tijd rust wordt gepland tussen twee wedstrijden in.
Verder zou je dan ook met zuivere speeltijd moeten gaan werken, maar dat kan alleen maar voordelen opleveren gezien het tijdrekken dan voorgoed passé is.
Wanneer teams doorlopend mogen wisselen is het eenvoudiger om meer wedstrijden in een kortere periode te plannen. Op die manier kun je gemakkelijk 5 poulewedstrijden plannen, nog beter commercieel gezien. Nu is voetbal behalve rugby zo'n beetje de enige sport waarbij er zulke lange tijd rust wordt gepland tussen twee wedstrijden in.
0
geplaatst: 21 juni 2016, 00:44 uur
WK 1990 (Italië) was ook met 24 landen. Argentinië verloor de openingswedstrijd verrassend van Kameroen. Toch als beste nummer 3 naar de achtste finales en uiteindelijk in de finale beland. Van de 7 wedstrijden hebben ze er slechts 2 gewonnen (in de reguliere speeltijd), maar dit terzijde.
Wat is nou je punt? Uhh..er is dus altijd hoop voor de nummers 3 (die doorgaan tenminste)
Wat is nou je punt? Uhh..er is dus altijd hoop voor de nummers 3 (die doorgaan tenminste)
0
geplaatst: 21 juni 2016, 00:46 uur
Lijkt me echt vreselijk met al die wissels, het is geen zaalvoetbal.
0
geplaatst: 21 juni 2016, 00:48 uur
Gretz schreef:
Ik meen dat in de US wel zo'n regel is toegepast (bij de jeugd of college), 2 x 30 of 35 min zuivere speeltijd. In de praktijk duurde een helft dan totaal ca 45-50 minuten...
0
geplaatst: 21 juni 2016, 00:50 uur
trebremmit schreef:
Mee eens. Hooguit een extra wissel bij verlenging.
0
geplaatst: 21 juni 2016, 00:54 uur
trebremmit schreef:
Lijkt me niet dat als het toegestaan wordt dat je dan opeens zodanig veel wissels krijgt dat het irritant wordt. Waarschijnlijk ongeveer net zoveel als in basketbal en hockey, wat gewoon prima is. Ik kan me er nu behoorlijk aan ergeren dat teams 1 of 2 wissels moeten sparen omdat ze bang zijn voor blessures of een eventuele verlenging.
0
geplaatst: 21 juni 2016, 08:49 uur
Niemand die de NBA volg hier? Was nochtans de meest spectaculaire finale sinds jaren! 
-Cleveland slaagt er als eerste team ooit in om een 3-1 achterstand om te buigen
-En dat tegen de GS Warriors, het team dat het record van de legendarische Bulls verbrak voor meest gewonnen wedstrijden in het reguliere seizoen (73-9)
-Eerste sporttrofee voor Cleveland sinds 1964 (!!!)
-Lebron James was na afloop de beste van iedereen in de finals in punten, rebounds, assists, steals én blocks

-Cleveland slaagt er als eerste team ooit in om een 3-1 achterstand om te buigen
-En dat tegen de GS Warriors, het team dat het record van de legendarische Bulls verbrak voor meest gewonnen wedstrijden in het reguliere seizoen (73-9)
-Eerste sporttrofee voor Cleveland sinds 1964 (!!!)
-Lebron James was na afloop de beste van iedereen in de finals in punten, rebounds, assists, steals én blocks

0
geplaatst: 21 juni 2016, 09:29 uur
Chungking schreef:
Niemand die de NBA volg hier?
Ja zeker wel! Ik was ook al van plan hier nog een bericht te plaatsen. Pagina's vol over voetbalwedstrijden tussen dwergstaat één en dwergstaat twee en nog geen enkel bericht over één van de grootste sportprestaties allertijden Niemand die de NBA volg hier?
.Chungking haalt hierboven enkel wat statistieken aan maar de wedstrijden hadden zo veel meer in zich dan dat. Strijd, emoties, ruzies en vooral een zenuwslopende ontknoping, deze serie had alles in zich wat basketbal zo mooi maakt. Het terugkomen van een 3-1 achterstand tegen één van de beste teams in jaren aan de hand van James en Irving was fenomenaal. Maar, de overmacht die Cleveland in wedstrijd vijf en zes liet zien was er in wedstrijd zeven niet. En ook Golden State, het team dat dit jaar ieder record wat er te breken viel verbrak, kon het niet waarmaken.
Resultaat, een wedstrijd die van begin tot einde gelijk opging, zo'n vijfentwintig keer van 'leider' veranderde en tot die ene beslissende driepunter vijftig seconden voor tijd angstaanjagend spannend bleef. En na afloop, schitterende beelden van LeBron James die eindelijk zijn grote droom wist te verwezenlijken. Één van de - zo niet de - meest memorabele NBA Finals ooit, weergaloos!
Ik heb de afgelopen weken (ook de Western conference finales waren al top!) weer genoten van het Amerikaanse basketbal. Er is toch geen sport die hier qua amusementswaarde bij in de buurt kan komen. Mocht Ziggo nog een herhaling van de wedstrijd inplannen, kijken allemaal!
0
geplaatst: 21 juni 2016, 11:03 uur
Gretz schreef:
Lijkt me niet dat als het toegestaan wordt dat je dan opeens zodanig veel wissels krijgt dat het irritant wordt. Waarschijnlijk ongeveer net zoveel als in basketbal en hockey, wat gewoon prima is. Ik kan me er nu behoorlijk aan ergeren dat teams 1 of 2 wissels moeten sparen omdat ze bang zijn voor blessures of een eventuele verlenging.
(quote)
Pff nee lijkt me niets. Dan ga je ploegen krijgen die bij elke vrije trap/corner er een paar beren ingooien die goed kunnen koppen, om die er dan terug uit te halen een minuut later.
Je gaat ook het verdedigende voetbal nog meer promoten. Zolang de 0 op het bord staat een hele ploeg verdedigers er op, en vanaf er dan toch gescoord zou worden gewoon de helft van de ploeg wisselen.
Veldvoetbal is een te trage sport denk ik om ongelimiteerde wissels toe te laten.
0
geplaatst: 21 juni 2016, 11:20 uur
Als ze timeouts in de laatste 2 minuten verbieden en iets vinden op die achterlijke hack-a-Shaq(Howard/Jordan)-tactieken, zal het kijkspel er behoorlijk op vooruitgaan.
0
geplaatst: 21 juni 2016, 11:37 uur
Venceremos schreef:
Als ze timeouts in de laatste 2 minuten verbieden en iets vinden op die achterlijke hack-a-Shaq(Howard/Jordan)-tactieken, zal het kijkspel er behoorlijk op vooruitgaan.
Wat betreft punt twee, volledig mee eens. Ik denk ook dat dit binnen nu en max. twee jaar niet meer is toegestaan. Overigens is het deze play-offs (gelukkig) zo goed als niet voorgekomen. Als ze timeouts in de laatste 2 minuten verbieden en iets vinden op die achterlijke hack-a-Shaq(Howard/Jordan)-tactieken, zal het kijkspel er behoorlijk op vooruitgaan.
Time-outs in de laatste twee minuten afschaffen lijkt me niet nodig, waarom zouden ze dat doen?
0
geplaatst: 21 juni 2016, 11:46 uur
Dat zal mijn voetbalbeleving wel zijn. Ben gewend een helft zonder (commerciële) onderbrekingen te kijken, vloeiend verloop van het spel. Maarja, there's a dollar to be made...
0
geplaatst: 21 juni 2016, 11:49 uur
Chungking schreef:
Dat die Russen maar snel naar huis gaan, triestige ploeg en triestige supporters. Wales prima gepassioneerd ploegje dat goed naar zijn sterktes speelt.
Dat die Russen maar snel naar huis gaan, triestige ploeg en triestige supporters. Wales prima gepassioneerd ploegje dat goed naar zijn sterktes speelt.
Wales, in mijn opinie een serieuze kanshebber. Een sympathiek team dat er ook echt als een team staat. Rusland, die ellende hebben we gelukkig weer gehad. Nu weer concentratie op het echte voetbal.
0
geplaatst: 21 juni 2016, 12:15 uur
trebremmit schreef:
Het vertroebelt ook een mate van strategische aanpak bij een bondscoach die er uiteindelijk niet zit om het alle spelers naar de zin te maken. Meer idiote beslissingen zullen er gemaakt worden en zeker meer onrust in de teams zal er komen. Geen goed idee.
0
geplaatst: 21 juni 2016, 12:21 uur
Oja, sorry... Leuke buren, maar vooral ook: Gezonde afstand. Ik zou het me niet meer kunnen voorstellen om in rijtjeshuizen te wonen, brrr! We hebben een prachtig erf rondom het huis vlakbij een bos waar we alle ruimte hebben om te doen wat we willen. Heerlijk, en over een week of 2 wat buren en kennissen over voor Independence Day. Ik klaag niet!

0
geplaatst: 21 juni 2016, 12:27 uur
Edgar18 schreef:
Time-outs in de laatste twee minuten afschaffen lijkt me niet nodig, waarom zouden ze dat doen?
(quote)
Wat betreft punt twee, volledig mee eens. Ik denk ook dat dit binnen nu en max. twee jaar niet meer is toegestaan. Overigens is het deze play-offs (gelukkig) zo goed als niet voorgekomen. Time-outs in de laatste twee minuten afschaffen lijkt me niet nodig, waarom zouden ze dat doen?
Helemaal mee eens. Chris Paul heeft daar op het veld nog eens een hevige reactie op gemaakt. Hij gooide zich gewoon zelf tegen de speler die Jordan wou foulen. Mooi gedaan.
Overigens was dit inderdaad een bloedstollende finale. Heerlijk! NBA is sowieso een competitie die qua intensiteit niet te tippen valt, door geen enkele sport. Ook al is dat appels en peren. Nu hoop ik op een trade van Anthony, dan kunnen "mijn" Knicks eens degelijk rebuilden.
0
geplaatst: 21 juni 2016, 12:28 uur
Kill_illuminati schreef:
Ik kwam daar van de week pas achter, dat de NOS dat zo netjes op hun site hebben staan. Zo kon je tegelijkertijd naar de analyse en beelden van de spelers op het veld bekijken. Best leuk!
(quote)
Ik kwam daar van de week pas achter, dat de NOS dat zo netjes op hun site hebben staan. Zo kon je tegelijkertijd naar de analyse en beelden van de spelers op het veld bekijken. Best leuk!
2 dingen tegelijk bekijken is niets voor mij. Omdat 2 dingen tegelijk opnemen geen zappen toelaat bij m'n SetTopBox moet ik nu keuzes maken, maar morgen wil ik echt proberen om alle 4 de matches te zien. Dat wordt (hopelijk) een uitstekende voetbaldag!

0
geplaatst: 21 juni 2016, 12:40 uur
bennerd schreef:
Nu hoop ik op een trade van Anthony, dan kunnen "mijn" Knicks eens degelijk rebuilden.
Zou je niet liever een goede support-cast rondom hem zien? De Knicks hebben flink wat cap-space deze zomer dus er moet wel iets mogelijk zijn. Aan de andere kant, op Durant na zijn er vooralsnog geen echt grote vissen in de vijver dit jaar. Nu hoop ik op een trade van Anthony, dan kunnen "mijn" Knicks eens degelijk rebuilden.
Mocht Anthony vertrekken (wat ik niet verwacht) dan zou Cleveland zomaar eens de bestemming kunnen zijn. Ik meen me te herinneren dat hij en LeBron goede vriendjes zijn? Love eruit, Anthony erin, zou geen slechte zet zijn voor de Cavs (al leveren ze dan in defensief opzicht wel in).
0
geplaatst: 21 juni 2016, 13:00 uur
Durant wilde toch altijd graag naar hometown Washington?, interessante combo met Wall lijkt me.
1
geplaatst: 21 juni 2016, 13:19 uur
Bweurk, Anthony, nee dank je. Een egotripper van jewelstje die vooral bezig is met zijn persoonlijke statistieken, maar wat heeft hij ooit bereikt? Overschatte speler die ik nooit in mn team zou willen. James heeft Anthony echt niet nodig, omgekeerd natuurlijk wel.
De Knicks zijn idd ook stukken beter af zonder hem.
Dat er (weeral) veel verschuivingen zullen zijn in de NBA is nu al duidelijk. Bv. Duncan die wsl op pensioen gaat.
Desondanks zijn de Warriors, Cavs en Spurs (in die volgorde) hoogstwaarschijnlijk opnieuw titelfavoriet.
Als de Warriors zich niet moeten 'forceren' om een record te halen in het reguliere seizoen en dus kunnen pieken naar de play-offs + daar gezond blijven zijn ze nog altijd de te kloppen ploeg (blessures voor Bogut en Iguodala kosten hen mogelijk de titel)
De Knicks zijn idd ook stukken beter af zonder hem.
Dat er (weeral) veel verschuivingen zullen zijn in de NBA is nu al duidelijk. Bv. Duncan die wsl op pensioen gaat.
Desondanks zijn de Warriors, Cavs en Spurs (in die volgorde) hoogstwaarschijnlijk opnieuw titelfavoriet.
Als de Warriors zich niet moeten 'forceren' om een record te halen in het reguliere seizoen en dus kunnen pieken naar de play-offs + daar gezond blijven zijn ze nog altijd de te kloppen ploeg (blessures voor Bogut en Iguodala kosten hen mogelijk de titel)
0
geplaatst: 21 juni 2016, 13:19 uur
Edgar18 schreef:
Resultaat, een wedstrijd die van begin tot einde gelijk opging, zo'n vijfentwintig keer van 'leider' veranderde en tot die ene beslissende driepunter vijftig seconden voor tijd angstaanjagend spannend bleef.
Resultaat, een wedstrijd die van begin tot einde gelijk opging, zo'n vijfentwintig keer van 'leider' veranderde en tot die ene beslissende driepunter vijftig seconden voor tijd angstaanjagend spannend bleef.
Voor mij, als totale basketballeek, was die block van James de beslissing.
0
geplaatst: 21 juni 2016, 13:21 uur
Mja, het was zeker een cruciaal (en uiterst spectaculair) moment, maar er was erna nog wel 2 minuten te spelen... Enkel, alleen de Cavs wisten na dit blockshot nog te scoren.
3-punter van Irving bleek toch beslissender.
0
geplaatst: 21 juni 2016, 13:30 uur
Vilhena blijft bij Feyenoord.
Dat is wel een kleine nederlaag voor de speler, die dacht in het buitenland veel geld te kunnen gaan verdienen.
Maar nee dus, blijkbaar.
En daarom tekent hij enigszins onderdanig alsnog bij, bij zijn huidige werkgever.
Je kunt hem er voetballend goed bij hebben maar zijn ontwikkeling is niet van dien aard, dat buitenlandse clubs met veel geld staan te dringen.
Je moet ook weten wanneer je je plafond zo'n beetje hebt bereikt.
Dat is wel een kleine nederlaag voor de speler, die dacht in het buitenland veel geld te kunnen gaan verdienen.
Maar nee dus, blijkbaar.
En daarom tekent hij enigszins onderdanig alsnog bij, bij zijn huidige werkgever.
Je kunt hem er voetballend goed bij hebben maar zijn ontwikkeling is niet van dien aard, dat buitenlandse clubs met veel geld staan te dringen.
1
geplaatst: 21 juni 2016, 13:31 uur
Teunnis schreef:
Voor mij, als totale basketballeek, was die block van James de beslissing.
Ik snap de opmerking maar de score van Irving was in deze het absoluut belangrijkste moment van de wedstrijd. LeBron's blockshot was wel een hele goede tweede! Voor mij, als totale basketballeek, was die block van James de beslissing.
Venceremos schreef:
Durant wilde toch altijd graag naar hometown Washington?, interessante combo met Wall lijkt me.
Absoluut een interessante combi. En Durant heeft inderdaad regelmatig uitgesproken deze stap (in de toekomst) te willen maken. Toch verwacht ik dat hij deze zomer bij OKC blijft (éénjarig contract) en het jaar erna wanneer vriendje Westbrook ook 'vrij' is ze samen een toekomst bepalen.Durant wilde toch altijd graag naar hometown Washington?, interessante combo met Wall lijkt me.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 21 juni 2016, 13:49 uur
musician schreef:
Ik vond Vilhena nochtans veruit jullie beste speler, het afgelopen halfjaar. Vooral nadat de storm van verontwaardiging over zijn weigering tot contractverlenging een beetje was gaan liggen. Dit lijkt me een grote overwinning voor Feyenoord.
0
Hendrik68
geplaatst: 21 juni 2016, 14:25 uur
bennerd schreef:
NBA is sowieso een competitie die qua intensiteit niet te tippen valt, door geen enkele sport. Ook al is dat appels en peren.
Ik denk dat je dat alleen kan zeggen als je basketbal liefhebber bent. En ben je dat niet dan denk je daar heel anders over. Ik vind alle Amerikaanse sporten geweldig, maar basketbal boeit me nou net helemaal niks. De reden is simpel. De nul. Het leukste van sport is als je je tegenstander helemaal kapot kan verdedigen en hij niet tot scoren komt. Dat is het mooiste. Daarom genoot ik ook zo van Oranje tegen Chili op het WK, om maar een voorbeeld te noemen. De tegenstander kapot maken en dan zelf toeslaan. Dat heet voor mij intensiteit. Of zoals Verstappen zijn voorsprong verdedigde in Barcelona. Een wedstrijd winnen waarbij je tegenstander 80 keer gescoord heeft vind ik helemaal nergens over gaan en al helemaal niet intens.NBA is sowieso een competitie die qua intensiteit niet te tippen valt, door geen enkele sport. Ook al is dat appels en peren.
0
geplaatst: 21 juni 2016, 14:42 uur
Hendrik68 schreef:
Een wedstrijd winnen waarbij je tegenstander 80 keer gescoord heeft vind ik helemaal nergens over gaan en al helemaal niet intens.
Ik vind dit hele bovenstaande stukje niks met intensiteit te maken hebben Een wedstrijd winnen waarbij je tegenstander 80 keer gescoord heeft vind ik helemaal nergens over gaan en al helemaal niet intens.
. de intensiteit zelfst.naamw. (v.) Uitspraak: [ɪntɛnsiˈtɛit] Verbuigingen: intensiteit|en (meerv.) sterkte of hevigheid Voorbeelden: `de intensiteit van licht`, `de intensiteit van een aardbeving`
Je stukje gaat volgens mij vooral over jouw voorkeur voor het verdedigende uitgangspunt. Dat kan natuurlijk, ieder zijn voorkeur. Toch kan ook in basketbal het verdedigende uitgangspunt schitterend zijn. Zoek maar eens wat filmpjes van de Detroit Pistons gedurende de 'bad-boys' era. Een heerlijk team dat twee maal NBA kampioen werd door uit te gaan van de verdedigende kracht.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.