MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
jasper1991 schreef:
Leuk dat Noord-Ierland, IJsland en Hongarije gewoon bij de beste 16 zijn, terwijl die alleen maar mee zouden doen omdat er 24 landen aan het EK begonnen.

Noord-Ierland heeft de kwalificatiepoule gewonnen, dus die zou ook in de oude opzet meedoen. En IJsland vermoedelijk ook als één na beste nummer 2. En IJsland en Hongarije hebben in de poulefase gewoon even Portugal en Oostenrijk, die beiden wel heel gemakkelijk de kwalificatie doorkwamen, verslagen. Ten eerste vind ik dat je het dan wel verdient om naar de achtste finales te gaan, ten tweede zouden ze in de oude opzet ook doorgaan.

Goed punt Teunnis, over de plaatsing voor het toernooi, zeker over Noord-Ierland. Ik vind dat echter niet veel soeps en in de oude toernooiopzet hadden ze zich dan ook nooit voor de knock-out fase geplaatst. Toen ging het ook daar om de nummers 1 en 2. Bovendien: als Duitsland zijn visier maar een beetje op scherp had gehad, dan waren ze als slechtste nummer 3 naar huis gegaan. Ik vind het kortom een aanfluiting dat zij erbij zitten, wel leuk voor die fans natuurlijk.

Nog een kanttekening over het winnen van de kwalificatiepoule: dat was echt een waardeloze poule. De verschillen tussen de kwalificatie poules zijn te groot.

west schreef:
Die Belgen kwamen goed weg zeg gisteravond. Het is dat er een afstandsschot op het laatst invliegt en vlak ervoor de kopbal van de Zweden van de lijn gehaald wordt, anders zou het toch echt Frankrijk - België en andere kant van het schema zijn geweest.

En dat die goal van Zlatan onterecht werd afgekeurd. Was natuurlijk helemaal geen sprake van gevaarlijk spel. Zweed speelde gewoon de bal en Alderweireld bukte om de bal proberen te koppen.

Gretz schreef:
(quote)

En dat die goal van Zlatan onterecht werd afgekeurd. Was natuurlijk helemaal geen sprake van gevaarlijk spel. Zweed speelde gewoon de bal en Alderweireld bukte om de bal proberen te koppen.

Ja, dat was ook niet bepaald onbelangrijk.

De Belgen winnen iig de prijs voor de lelijkste doelpuntenmaker. Goeiedag, je zal zo'n Mohikaan tegenkomen in de Drieharingsteeg, dan loop je toch om. Was het Zlatan, wist ik het wel ...

Heel jammer dat dat doelpunt - onterecht - werd afgekeurd. België: fave voor de eindzege ....

Zou bijna zeggen: dream on white boys

De ervaring leert dat teams een toernooi slecht kunnen beginnen, dan 'groeien' en vervolgens toch winnen. Kroatië en Hongarije zullen dus vermoedelijk niet zo heel ver komen en Italië bijv wel

Voetnoot: in de Drieharingsteeg zat vroeger de bijzonder uitgebreide platenzaak van Staffhorst (later Boudisque); in die panden zitten thans 3 restaurants.

Prachtige column van James Worthy over het onverwachte succes van de Cleveland Caveliers en de rol van LeBron James.

Italie moet dan wel voorbij Spanje, Duitsland en Frankrijk.

Kroatië en Belgie zijn toch favoriet voor een finaleplaats in het andere gedeelte nu.

Gretz schreef:
Prachtige column van James Worthy over het onverwachte succes van de Cleveland Caveliers en de rol van LeBron James.

Prachtig, inderdaad! Heel verdiende overwinning, die niemand had verwacht. Mensen waren al aan het roepen dat OKC - GSW de echte finale was. Alle lof aan James. Ook al is hij verre van mijn favoriete speler, hij is toch wel de NBA-held van de laatste jaren.

bennerd schreef:
(quote)

Prachtig, inderdaad! Heel verdiende overwinning, die niemand had verwacht. Mensen waren al aan het roepen dat OKC - GSW de echte finale was. Alle lof aan James. Ook al is hij verre van mijn favoriete speler, hij is toch wel de NBA-held van de laatste jaren.

Legendarische comeback inderdaad. En hij is ook zeker niet mijn favoriete NBA-ster (kan zo 10 anderen noemen), maar inderdaad zonder twijfel de beste en meest beslissende speler van de afgelopen 5 jaar. Alleen Curry kan volgens mij over de laatste 2 jaar betere stats overleggen, maar die liet het juist dit jaar dan weer niet genoeg zien in de play-offs.

Vind het zelf ook machtig mooi als 1 extreem goede speler een bescheiden team naar een hoger plan kan tillen. En dan uiteindelijk ook het team een titel kan bezorgen waar ze al tientallen jaren op wachten. In de eerste periode van James bij de Cavs was het contrast tussen hem en de rest van het team helemaal groot, nu had hij er gelukkig een paar uitstekende secondanten bij (Irving, Love, JR Smith).

Musicmeter wordt beter gelezen dan we wel eens denken:

Vardy blijft bij Leicester City

De graaizucht door Arsenal (Leicester ontvangt geen 20 miljoen) en Vardy (20.000 Engelse Pond minder per week dan bij Arsenal) mooi gepareerd.

Ja, dat is mooi, van Vardy. Als we heel eerlijk zijn is Arsenal natuurlijk ook geen club voor Vardy, die tot voor kort nog met zijn elektronische enkelband zich tijdig thuis moest melden, daarvoor trainingen voortijdig moest verlaten en daarnaast justitiële toestemming moest vragen voor uitwedstrijden in uithoeken van Engeland.

Zo komt zo'n jongen toch nog goed terecht en het is hem gegund.

Volgend jaar draait Leicester City opnieuw bovenin mee. Hoewel het verrassingselement natuurlijk is verdwenen.

johan de witt schreef:
Italie moet dan wel voorbij Spanje, Duitsland en Frankrijk.

Kroatië en Belgie zijn toch favoriet voor een finaleplaats in het andere gedeelte nu.

Dank, ik kan ook schema's lezen - en ik weet hoe probablistiek werkt. En toch kan een mens verdrinken in water met een gemiddelde diepte van 1 meter.

Aan de andere kant zou het mij niet verbazen als Italië mazzelt, Duitsland mispeert en België op een bepaald moment tegen de lamp loopt. Was alles zo simpel als het vooraf lijkt, dan konden alle wedkantoren wel "zu machen" en hoefden er geen wedstrijden meer te worden gespeeld. Was er trouwens ook geen supportersvandalisme meer, maar in de toekomst is dat probleem toch opgelost, doordat alle wedstrijden zonder toeschouwers - sowieso een overschat verschijnsel - worden gespeeld (met ingeblikt lawaai en applaus); dat zorgt voor meer tv-kijkers en hogere tv-inkomsten.

Mjuman schreef:
Was alles zo simpel als het vooraf lijkt, dan konden alle wedkantoren wel "zu machen" en hoefden er geen wedstrijden meer te worden gespeeld.

Klopt, en bij EK's is er historisch gezien een grote kans op een niet verwachte winnaar, mooi dat het schema daar nu ook nadrukkelijk in voorziet

Eerlijk gezegd hoop ik ook dat de Hongaren kunnen doorpakken en de Kroaten zich handhaven - vond hun voetbal verfrissend om te zien en van een goed niveau, terwijl de meeste favorieten - Engeland, Duitsland, Spanje en België - tegenvielen. Grappig genoeg doet het 'katapultvoetbal' van België in zekere zin denken aan het voetbal van een land dat er deze keer niet bij is, maar bij het laatste WK goed scoorde daarmee. Wat mij betreft mogen die Belgen dan ook voortaan een Klukkluk http://www.klukkluk.nl/verhaal.htm ("klap toe de mond") doen.

panjoe (moderator)
Mjuman schreef:
Eerlijk gezegd hoop ik ook dat de Hongaren kunnen doorpakken en de Kroaten zich handhaven - vond hun voetbal verfrissend om te zien en van een goed niveau, terwijl de meeste favorieten - Engeland, Duitsland, Spanje en België - tegenvielen.

Eens. Ik hoop op Kroatië - Italië in de finale.

België wordt wel hard aangepakt hier. Ze hadden toch veruit de meeste kansen, hoewel ze af en toe de tegenaanval beter, oftewel sneller, moeten uitspelen. Dat laatste is op zich een wapen van de ploeg. Bijna alle kansen komen daaruit voort.

Neemt niet weg dat het niveau van het spel gewoon bedroevend is als je kijkt naar het spelerspotentieel. Ik wordt er haast depressief van.

Wilmots is een coach van niks; 4 jaar aan het roer en wat hebben we? Geen automatismen, geen aanvalspatronen, geen tempo, geen druk vooruit,... niet eens een type-elftal of idee achter het spel. Angstig wandelvoetbal en geluk nodig om te winnen van een tegenstander die nog niet eens de helft van het voetballend talent heeft. Als je dat vergelijkt hoe een Kroatie tegen Spanje durft spelen, wat een wereld van verschil!
Rekenen op een solide keeper en verdediging en dan maar hopen op een flits van De Bruyne of Hazard. Tot zover het tactisch genie Wilmots. Parels voor het kampfschwein!

Kan zijn dat we desondanks de halve finale halen, zijn we eigenlijk aan onszelf verplicht. Maar dat zal nog niet betekenen dat Wilmots het goed heeft gedaan.

Ik heb bij onze nationale Ploeg de laatste 2 jaren (want ze speelden beter in vele van de kwalificatiewedstrijden voor het WK in Brazilië) het gevoel dat wanneer ze een goede wedstrijd spelen, dit vooral toeval is, en geen gevolg van goeie tactische keuzes.

Zoals dat middenveld gisteren weer stond, dat klopte helemaal niet. Vorige wedstrijd tegen de Ieren was dat net ons sterke punt. De ene wedstrijd spelen we snel diep, de andere breien we 3 truien voordat we in de baklijn komen... Wilmots lijkt er helemaal geen vat op te hebben.

Maar ook ik geloof dat we de halve finale wel zullen halen, en dan kan alles natuurlijk. Probleem is dat Wilmots dan met lof gaat overladen worden en dat verdient hij echt niet.

Dat is het probleem net; iedereen blijft maar lullen over die zogenaamde "Gouden Generatie" van België. Een bruisend vat vol talent, het neusje van de zalm, de crème de la crème. Met zo'n zogezegd talent moet je die Zweden helemaal uit verband kunnen spelen. Het tegenovergestelde was echter waar: bloed, zweet en tranen (en een onterecht afgekeurd doelpunt) om voorbij een ploeg te geraken die de voorbije twee wedstrijden nog geen enkel schot op doel getrapt hadden. Die omschakelingen van die "Gouden Generatie" van België zijn zo verschrikkelijk traag, futloos en saai dat je er zelfs nog een chronische huilbaby mee in slaap kan krijgen.

Dit België kanshebber voor de titel?
Om er de andere kant van de taalgrens ook maar eens bij te betrekken - 'non'

Allez jongens, ook met 'katapult'-voetbal kunnen jullie champignon worden, al moet je dan wel eerst die paprika's passeren.

Hadden jullie een Loetje Kabaal maar als bondskoetsier ipv Marc - wil of mot ie? Saai - is dat het nieuwe onmondig? Saai: voetbal uw tegenstander in slaap, schakel op via de vleugel en sla toe met uw spitsen.

Spanje is ook vaak saai - de flamenco lijkt these days afkomstig uit Zagreb en niet uit Andalusië - alhoewel het woord zelf ook naar Vlaanderen schijnt te verwijzen. Allez, les mecs put on your dancing shoes en inspireer uw team - laat uw digitale schreeuw weerklinken in la France.

België sowieso in de halve finales? Dan moeten we wel eerst voorbij Bale & Ramsey geraken. De meeste mensen lijken al vergeten te zijn dat we tijdens de kwalificaties slechts één op zes pakten tegen die Welshmen. Verdomd lastige ploeg, zeker nu Ramsey weer in topvorm verkeert. En Bale tegen Meunier is niet bepaald een duel waar we naar moeten uitkijken, vrees ik.

En even terzijde, ik sluit me aan bij de talrijke Wilmots-bashers.

De rechtsbuiten links back zetten wil nog wel eens helpen. Bij Nederland lukte dat gewoon. Je moet toch iets.

panjoe schreef:
(quote)

Eens. Ik hoop op Kroatië - Italië in de finale.

Hé: dat hoop ik met je mee.

jasper1991 schreef:
België wordt wel hard aangepakt hier. Ze hadden toch veruit de meeste kansen, hoewel ze af en toe de tegenaanval beter, oftewel sneller, moeten uitspelen.

Welke kansen? Eén van Lukaku en vlak voor rust de kopstoot net naast. Verder dreiging op de counter, maar geen echte kansen. En wat vinden de Belgen: dat was toch gewoon een zuivere goal van Zweden? Dan was het waarschijnlijk over en uit geweest voor België. Ze speelden met vuur.

Van Mertens gaat veruit de meeste dreiging uit. Die verdient een basisplaats. Kan ook als linksback (speelde Zenden ook wel eens) Maar er lopen vele dikbetaalde spelers rond die Wilmots niet voor het hoofd wil stoten en start straks met ongeveer dezelfde 11 waarvan 4 spelverdelers. Hongarije maakt er goulash van. Het is niet mijn hoop, maar vrees.

Mertens werkt mijn inziens beter als invaller dan als basisspeler. Iedere wedstrijd wanneer hij in de basis staat, is hij na een 15-20 minuten al bijna leeg gespeeld.

west schreef:
(quote)

Welke kansen? Eén van Lukaku en vlak voor rust de kopstoot net naast. Verder dreiging op de counter, maar geen echte kansen. En wat vinden de Belgen: dat was toch gewoon een zuivere goal van Zweden? Dan was het waarschijnlijk over en uit geweest voor België. Ze speelden met vuur.
Vrije trap die een centimeter naast zeilde (ik dacht net niet verlengd door Lukaku), nog een vrije trap in de eerste helft verlengd door Meunier (dacht ik) waar Isaksson ook nog net een vinger tegenaan kreeg, Mertens na een actie door het midden, afgekeurde goal Lukaku Dat kon ik me nog herinneren.

Ik vind trouwens dat Italië nauwelijks de lijn tegen België wist door te zetten. Duitsland met Gomez zou weleens wat kunnen worden daarentegen. Ik vind sowieso dat makkelijk wordt gezegd dat een land tegenvalt. Ook bijvoorbeeld het Oranje van 1974 had moeizame wedstrijden (Zweden), maar alleen de hoogtepunten worden onthouden. Ook Duitsland was wisselvallig in 2014 met een (terecht) gelijkspel tegen Ghana en een moeilijke wedstrijd tegen Algerije. Voor zo een sterk elftal heeft Neuer ze toch nog talloze keren moeten redden. Ik vind Frankrijk een oerdegelijk elftal in ieder geval, maar ook de subtoplanden doen hun best en kunnen het de Fransen dus moeilijk maken.

Het NL elftal wordt net als België vaak ook hard aangepakt maar wat geeft het als ze blijven winnen?
De meest scorende ploegen totnutoe zijn Hongarije en Wales met 6 goals, de 2 volgende tegenstanders van Marc's Army.

Mjuman schreef:
Was er trouwens ook geen supportersvandalisme meer, maar in de toekomst is dat probleem toch opgelost, doordat alle wedstrijden zonder toeschouwers - sowieso een overschat verschijnsel - worden gespeeld (met ingeblikt lawaai en applaus); dat zorgt voor meer tv-kijkers en hogere tv-inkomsten.

Dan mogen de Russische en Engelse supporters gewoon hun eigen huis slopen als ze willen!

Mjuman schreef:
Eerlijk gezegd hoop ik ook dat de Hongaren kunnen doorpakken en de Kroaten zich handhaven - vond hun voetbal verfrissend om te zien en van een goed niveau, terwijl de meeste favorieten - Engeland, Duitsland, Spanje en België - tegenvielen. Grappig genoeg doet het 'katapultvoetbal' van België in zekere zin denken aan het voetbal van een land dat er deze keer niet bij is, maar bij het laatste WK goed scoorde daarmee. Wat mij betreft mogen die Belgen dan ook voortaan een Klukkluk http://www.klukkluk.nl/verhaal.htm ("klap toe de mond") doen.

Heb het ook helemaal te pakken met Hongarije en Kroatie. Fijne wedstrijden, leuke teams. Duitsland daarentegen lijkt wat vastgeroest en ik gun Belgie verder het beste; gaat zeker niet van een leien dakje, maar toch geloof ik in ze.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:18 uur

geplaatst: vandaag om 14:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.