MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Hendrik68
Wilmots weet de nederlaag aan de vele blessures. Je moet maar durven als je van nota bene Wales verliest. Kompany is inderdaad een groot gemis, maar Vertonghen en Vermaelen zijn vrij simpel te vervangen. Maar het grootste probleem ligt op het middenveld. Zolang daar types als Witsel, Fellaini en J. Lukaku rondlopen blijf je een probleem houden. Bij elke tegenaanval is het Belgische middenveld met 1 pass gepasseerd en komt alle druk op de verdediging te staan en dan heeft een verdediging het met Kompany er bij ook heel lastig. Dan had België ook wel de pech dat Wales die buitenkansjes wel erg knap verzilverde. Aan de andere kant: als De Bruyne en Hazard hun normale niveau hadden gehaald of als een mindere scheidsrechter wel in het acteerwerk was getrapt van Lukaku of Naingolan (wat een stomme naam en wat een rot kop) was het nu gewoon feest in België. Met deze voorhoede zou je geen achterhoede nodig moeten hebben zo ongeveer.

En zo gaat Portugal rechtstreeks door naar de finale. Wales kan niet een hele wedstrijd zonder Ramsey. O wat schaamde hij zich. De scheidsrechter floot en nog voor hij aanstalte maakte een kaart te trekken sloeg hij zich al voor zijn hoofd. Bale alleen is te makkelijk te verdedigen. Portugal heeft nu niet meer alleen Ronaldo, maar ook Renato Sanchez. In 1984 genoot ik van het spel van Portugal, sindsdien was het bijna blinde haat. Eigenlijk nog steeds, maar er is nu een kans dat een land zonder een wedstrijd te winnen de finale haalt. Dat zou iets unieks zijn. Bovendien is die Ronaldo zo ontzettend fout dat ik het langzaamaan weer leuk begin te vinden. En bovendien een van de weinige wereldtoppers zonder zo'n gore baard of staart. Kunnen de modekenners ook zeggen wanneer die trend weer ten einde is?

Running On Empty schreef:
De finale wordt gewoon Wales-IJsland

Ik teken ervoor

België heeft gewoon terecht verloren. Wilmots is een faalhaas, als je iets moet forceren, moet je sowieso niet Fellaini brengen. Wat een clown is dat. Hij had veel eerder Mertens en Batshuayi moeten brengen.

Ja dat zou mooi zijn, maar ik zie IJsland echt niet winnen van Frankrijk.

Wel hoop ik dat Wales nu de finale haalt, zie ze nog wel winnen van Portugal.

Hendrik68 schreef:
En zo gaat Portugal rechtstreeks door naar de finale. Wales kan niet een hele wedstrijd zonder Ramsey

Je vergeet wel één heel belangrijk iets: Wales is een zeer hecht team, Portugal is los zand.

Als Arsenal fan zijnde ben ik blij om te zien hoe goed Aaron Ramsey zich manifesteert op dit EK na een matig seizoen. Jammer dat hij de halve-finale moet missen. Dat wordt een groot gemis tegen Portugal.

Begrijpelijk dat het falen van België enorm opvalt (wat een snertsverdediging, wat een gepruts, wat een gebrek aan tactiek), maar ben ik de enige die Wales echt een heel sterk team vond? Een tegendoelpunt slikken vrij vroeg in de match en erop reageren door te blijven duwen als een rugbyteam tot die eerste goal valt. Daarna een heel sterke goal van Robson-Kanu (fantastische flits) en gewoon blijven vechten om dat veilige derde doelpunt te hebben. Heerlijk team. België presteerde ondermaats en mag beginnen zoeken naar een andere coach (of op z'n minst een tactiek), maar dit Wales verdient een finaleplaats. Heerlijke ploeg.

Ik denk serieus dat België Wales had kunnen wegvegen als ze na de 1-0 door bleven voetballen in plaats van zogenaamd de voorsprong consolideren. Volgens mij had Wales in het eerste kwartier al drie gele kaarten te pakken. Die 2-0 van Robson-Kanu was natuurlijk wel een pareltje en Bale en Ramsey worden perfect gebruikt.

jasper1991 schreef:
Ik denk serieus dat België Wales had kunnen wegvegen als ze na de 1-0 door bleven voetballen in plaats van zogenaamd de voorsprong consolideren. Volgens mij had Wales in het eerste kwartier al drie gele kaarten te pakken. Die 2-0 van Robson-Kanu was natuurlijk wel een pareltje en Bale en Ramsey worden perfect gebruikt.

Een wedstrijd zo uit hand geven, in winnende positie, wordt ook ook wel het Oranje-syndroom genoemd - München 1974; na ruim 40 jaar kan ik nog steeds niet gemakkelijk over praten

jasper1991 schreef:

Verder zat het niet altijd mee; er was de Belgen nog een vrije trap en strafschop ontnomen en Wales ging wel erg effectief om met hun kansen. Uiteindelijk had die van Fellaini 'binnen' moeten zijn en had de 2-2 er op nog een paar andere momenten zomaar erin kunnen ploffen.

Ja, ik denk dat de scheids er op een gegeven moment gewoon geen zin meer in had. Die strafschop was vooral overduidelijk.

Hendrik68 schreef:
Bovendien is die Ronaldo zo ontzettend fout dat ik het langzaamaan weer leuk begin te vinden. En bovendien een van de weinige wereldtoppers zonder zo'n gore baard of staart. Kunnen de modekenners ook zeggen wanneer die trend weer ten einde is?

Ronaldo ziet er uit alsof ie dag en nacht in de sportschool zit en verder nooit een spatje echte arbeid heeft gedaan. Zo zou ik er zeker niet willen uitzien.

kaztor schreef:
(quote)

Ronaldo ziet er uit alsof ie dag en nacht in de sportschool zit en verder nooit een spatje echte arbeid heeft gedaan. Zo zou ik er zeker niet willen uitzien.

Nou, er zo uit zien en dan vanavond naar sensation white..mm..lijkt me niet verkeerd

De keeperdiscussie komt tot een apotheose als er straks pingels worden genomen. Wat een lange zit weer.

dit geloof je toch niet

panjoe (moderator)
Anders mis je even 6 van de 10 penalties

C'mon Italië!

Kolere zeg, wat een prutsers.

Hec tor!!!

Neuer is dus de beste. Ik wil er niks meer over horen. lalalala (met vingers in de oren)

Heeft bijna 2 dagen geduurd die wedstrijd

Dramatische serie maar wel vermakelijk. En de juiste winnaar. ??

De Avondetappe met Dione en Herman? Die hebben de ballen verstand van Wielrennen en totaal geen engagement. Bring back Mart

Ik moest afgelopen avond bij de wedstrijd Duitsland - Italië onmiddellijk denken aan de EK wedstrijd Nederland - Italië van 2000 toen Nederland dacht ik zo'n 4 penalties misten. Maar ja, de Italianen kunnen er dus ook wat van, eveneens als de Duitsers, waarvan de laatsten gelukkig aan het langste eind trokken. Tja, ik heb nu eenmaal meer met de Duitsers dan met de Italianen. Wel een vermakelijk potje trouwens, zeker als je die in de kroeg bekijkt met een stuk of 12 jonge Duitse vrouwen. . en de rest Nederlanders die op de hand van Italië zijn. Prachtig, die gezichten van de Duitse dames, als de Duitsers weer een penalty misten.

wibro schreef:
Ik moest afgelopen avond bij de wedstrijd Duitsland - Italië onmiddellijk denken aan de EK wedstrijd Nederland - Italië van 2000 toen Nederland dacht ik zo'n 4 penalties misten. Maar ja, de Italianen kunnen er dus ook wat van, eveneens als de Duitsers, waarvan de laatsten gelukkig aan het langste eind trokken. Tja, ik heb nu eenmaal meer met de Duitsers dan met de Italianen. Wel een vermakelijk potje trouwens, zeker als je die in de kroeg bekijk met een stuk of 12 jonge Duitse vrouwen. . en de rest Nederlanders die op de hand van Italië waren. Prachtig, die gezichten van de Duitse dames, als de Duitsers weer een penalty misten.

Mocht ik kiezen zou 'k liever in een kroeg zitten met Italiaanse dames, zeker als de Duitsers aan het langste eind trekken - kan je tenminste een andere invulling geven aan het begrip "Dutch comfort"

Straks maar even wat Can opzetten...

gigage schreef:
(quote)

Nou, er zo uit zien en dan vanavond naar sensation white..mm..lijkt me niet verkeerd

Nee sorry. Vind het echt een vreselijke ijdeltuit.

kaztor schreef:
Straks maar even wat Can opzetten...

Can

luigifort schreef:
De Avondetappe met Dione en Herman? Die hebben de ballen verstand van Wielrennen en totaal geen engagement. Bring back Mart

Helemaal mee eens. Dione is op sportgebied en qua presenteren volkomen talentloos en dat roep ik al jaren maar ze blijven haar maar bij elke sportshow naar voren schuiven.

luigifort schreef:
Ben benieuwd waar je dat op baseert. Volgens mij weet Herman wel het een en ander van wielrennen en is het een grote hobby/passie van hem. De man die je terug wilt (Mart) heeft hem nota bene als opvolger getipt.

Herman de Scherman is natuurlijk een droogkomische held. Mijn zegen heeft ie.

Wat betreft Dionne, dat snap ik ook niet echt.
Zal een gezellig mens zijn om 3 weken lang mee samen te werken en mee door te zakken na een dag arbeid, maar journalistiek natuurlijk van niveau natte krant.

Stalin schreef:
Wat betreft Dionne, dat snap ik ook niet echt .... ... journalistiek natuurlijk van niveau natte krant.

Exact.

Running On Empty schreef:
(quote)

Exact.

Wat betreft SPP - sportieve populistenpraat - lezen we hier echt wel de Peppi en Kokki van MuMe - a.k.a. Duo Bont - aan het woord. Moet er ooit bijgebeund worden, ligt er komische roeping te wachten

Tjongejonge, wat een kennis van zaken tav tv-maken wordt hier geëtaleerd: verbluffend. Dionne is gewoon de 'anchor woman' zeg maar de mod van het programma. En sinds wanneer wordt van een mod kennis van zaken gevraagd bij het modereren?

Wat een leuke Grand Prix van Oostenrijk! Die laatste ronde was echt fantastisch. Rosberg die zijn overwinning verspeelt, Verstappen die zelfs naar de tweede plaats klimt en (en dit vind ik misschien nog wel het mooiste van allemaal) Pascal Wehrlein die een punt pakt. Wat een prestatie! Hij was zelfs op een haar na negende.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:11 uur

geplaatst: vandaag om 17:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.