MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Teunnis schreef:
(quote)

Ik heb gisteren alleen een samenvatting gezien (en dat zag er niet best uit), maar de thuiswedstrijden in de CL-voorrondes waren het beste spel van Ajax in tijden.

Zegt de ajax fan bescheiden na de 1-2 thuis nederlaag tegen Willem II....

ajax speelde nu de bal niet achterin, zoals de afgelopen seizoenen, maar langs de flanken rond: van voor naar achter, van achter naar voor en af en toe een kansloze voorzet. Ik wist niet wat ik zag het laatste kwartier live.

panjoe (moderator)
Ik vond het spel onder De Boer vaak verschrikkelijk om te zien. Als ze nu even door een flinke dip moeten om aan Bosz' stijl te wennen lijkt dat me, ook vanuit het perspectief van Ajax, een prima prijs om te betalen.

En herman, Siem een stuk beter dan Pröpper? Het zou erg mooi zijn als hij dat laat zien het komende seizoen, dan hebben we de drie beste middenvelders van de Eredivisie.

Nog een grappig feitje: ik las dat de afgelopen 7 seizoenen steeds één van de twee broertjes De Jong kampioen geworden is in de Eredivisie (één keer Twente met Luuk, vier keer Ajax met Siem, en toen twee keer PSV met Luuk).

west schreef:
(quote)

Zegt de ajax fan bescheiden na de 1-2 thuis nederlaag tegen Willem II....

Ik ben geen Ajax-fan hoor

Oh, successupporter

trebremmit schreef:
Nee die mag dit seizoen mooi bij Ajax blijven, gaat veel te mooi zo.

Het schijnt dat Faber ook op korte termijn vrij komt dus...

Ha,ha, gekke wedstrijd.

Geen Groningen gekeken, voelde de bui alweer hangen.
Ik heb motorracen gekeken, mooie race van Rossi en Crutchlow in de motogp en Bendsneyder weer een zevende plek in de moto3. Mooi om te zien hoe een bandenkeuze uitpakt bij een natte baan, een paar weken geleden pakte het helemaal verkeerd uit voor Rossi maar vandaag deed hij het uitstekend met een tweede plek.

vigil schreef:
(quote)

Het schijnt dat Faber ook op korte termijn vrij komt dus...

Zie dat Antonia rechtsback stond en Hateboer centraal, was Faber dronken toen hij de opstelling maakte?

trebremmit schreef:
Geen Groningen gekeken, voelde de bui alweer hangen.

Voor het eerst dit seizoen eens een wedstrijd van Twente kunnen kijken en warempel. Het was aan beide kanten zeker niet altijd even goed, maar vermakelijk was het in ieder geval wel. Groningen had natuurlijk wel een puntje verdiend, maar mij hoor je verder niet klagen

Ik heb de goals van Willem II nog eens terug gekeken. Bij de 1-1 stond de Ajax no 4 niet op te letten en had de aanvaller op buitenspel moeten zetten, dat is een kwestie van durf. En bij de 1-2 liep de aanvaller bij de no 5 (die alleen oog had voor de bal) uit de rug, dat is een kwestie van onervarenheid. Deed me wat denken aan het eerste seizoen Bruma/Rekik bij PSV.
Dan nog moet je er 3 in kunnen schieten tegen Willem II maar dat is een ander verhaal.
Feyenoord sluit mooi aan bij de top na een altijd lastige uitwedstrijd op plastic sprietjes.

VeryFastFerry (Weertman) vond het mooiste moment dat hij aantikte in het 10 km openrioolzwemmen. Dacht toch echt dat ik een foto had gezien van hem samen met Ranomi. Kan me maar moeilijk verplaatsen in zijn gelukkigste moment. Chickie boos nu, hij slaapt waarschijnlijk op de bank

dix
gigage schreef:
Chickie boos nu, hij slaapt waarschijnlijk op de bank

Tuurlijk niet, Ranomi weet zelf ook dat als eerste aantikken pure extase geeft.

Dus naast genegeerd ook nog jaloers.

(ik maak maar een geintje)

Gisteren in het stadion een tenenkrommend tam FC Utrecht gezien. Bart Ramselaar werd duidelijk meteen gemist, bij PSV op de bank helaas. Zonde ... Het zal wel een paar potjes duren voordat Ten Hag de boel weer op de rails heeft.

Intussen kan Haller ook nog vertrekken. Wel een leuke invalbeurt van Zivkovic.

Afwachten. Onzekerheid helaas ....

Running On Empty schreef:
Gisteren in het stadion een tenenkrommend tam FC Utrecht gezien. Bart Ramselaar werd duidelijk meteen gemist, bij PSV op de bank helaas. Zonde ...

Het is altijd hetzelfde bij de FC. De beste spelers worden verkocht en ze kunnen weer van voor af aan beginnen. Na de transfer van Letschert las ik dat er geen spelers meer verkocht hoefden te worden, financieel dan. Als je echt een goed seizoen wil draaien dan hou je dus Ramselaar en Haller.

Teunnis schreef:
Ik heb gisteren alleen een samenvatting gezien (en dat zag er niet best uit), maar de thuiswedstrijden in de CL-voorrondes waren het beste spel van Ajax in tijden.

Kritiek op Bosz is ook niet terecht. Het wordt blijkbaar snel vergeten, maar onder De Boer was het spel ook niet om aan te zien. Nu wordt er net gedaan alsof het aan Bosz zou liggen, maar per saldo is er nog niet echt veel veranderd aan het spel en is het nog steeds dramatisch. Van het niveau De Graafschap-Ajax, de laatste wedstrijd van het vorige seizoen. Een uitzondering dus daargelaten.

En met dit verschil dat verdediger De Boer dan nog wel eens wist te winnen. Dat zal Peter Bosz overigens ook wel weer gaan doen.

Van spelers met de hoogste salarissen uit de eredivisie, mag je veel meer eigen verantwoordelijkheidsgevoel verwachten, en mag de hand van de trainer niet meer zo van belang zijn dat ze tegen elke tegenstander moeten worden "gestuurd".

Tenzij ze allemaal nog rond de 18, 20 zijn en er geen oudere spelers rondlopen die corrigerend optreden en aanwijzingen geven. Dan lopen de "getalenteerde" jongeren rond als kip zonder kop.

Die verantwoordelijkheid ligt bij het bestuur en is iets waar zowel Frank de Boer tegen aan is gelopen als nu ook Peter Bosz.

Het patroon is dan duidelijk: de trainers moeten roeien met de riemen die ze hebben, hebben (blijkbaar) te weinig invloed m.b.t. het halen van nieuwe spelers en verdedigen uiteindelijk alleen het beleid van de club.

Wat vooral opvalt is een schrijnend gebrek aan creativiteit op het middenveld van Ajax.
Zorgelijke ontwikkeling.
Waarom niet gaan voor Ziyech ?
Uberhaupt vreemd dat ie nog steeds voor Twente speelt.
Deze man kan het verschil maken en past volgens mij perfect in het profiel van Ajax.

Alsof Ziyech bij ajax WIL spelen (met vechtende supporters in het familievak).
Everton, Leicester, Fenerbahce, Borrussia, Napoli of Inter wordt het

Allemaal leuk en aardig, maar iets concreets vanuit die clubs is er kennelijk ook nog niet geweest.
Ik heb mij echt verbaast dat hij gewoon weer bij Twente begon dit nieuwe seizoen.

We hebben een bikkel nodig op het middenveld, dus haal je kicksen maar uit het vet de 2e

gigage schreef:
Alsof Ziyech bij ajax WIL spelen (met vechtende supporters in het familievak)

En brandende poppen van ex-spelers in het 'sfeer' vak

luigifort schreef:
We hebben een bikkel nodig op het middenveld, dus haal je kicksen maar uit het vet de 2e

Het hoofd wil wel, maar de benen niet meer luigi. ........

Ai ook je benen door midden geschopt?

Kruisband afgescheurd. Lang geleden, maar mijn glansrijke loopbaan was wel gelijk ten einde.
Idd een flinke trap achter op de knie.
Ik kon amper meer lopen en kreeg nog rood, omdat ik tegen de speler die er verantwoordelijk voor was zei, dat ik 'm wel zou op wachten na afloop, echt heel boos toen. Nooit gebeurd, want ik zat binnen een uur in het ziekenhuis.

uiteindelijk in Zondag 10, daar was de 3e helft enorm belangrijk.

Jij ook een schop gehad luigi ?

He bah..nare blessure zeg en rood ook nog
Haha ja de 3e helft

Ja dubbele beenbreuk (scheen/kuit)..op de training..ik ging er zelf te hard in..eigen fout..was 23..wel gerevalideerd..maar kreeg last van zwakke knie..daarna nog paar maanden doorgehobbeld en de brui aan gegeven. Spijt wel..met wat discipline had ik weer kunnen gaan voetballen..maar spel op de velden werd steeds harder..dus was er ook wel klaar mee..maar wel genoten van het spelletje

Triest. Het kloterige is dat het nooit meer wordt zoals voorheen.
Het blijft altijd een zwakke plek of je wordt veel blessuregevoeliger.
Ik hobbelde met zo'n brace om mijn knie op het veld, dan ben je erg beperkt in je handelingen.
Uiteindelijk ook maar gestopt, beleefde er te weinig lol meer aan.
Ik heb het altijd graag gedaan. Toch nog een keertje met het 1e elftal meegedaan.
Ik kwam net uit de A1 junioren toen het gebeurde.

Jij nog op nivo gespeeld?

Ja klopt nooit meer op oude niveau en angstig id..
Ja je mogelijkheden worden dan beperkt..
A junioren das balen zeg ben je nog jonger..
Haha nauwelijks niveau hoor...4e klasse amateurs en jij?
Mijn broer ook in de A1 kruisband..was een veelbelovende spits..gevaarlijke sport he

Ja, ik was 19, dus dat was snel klaar. Ik had er 9 jaar op zitten.

lullig voor je broer.....zonde.

In de A1 Junioren speelden we wat hoger kan ik mij herinneren. We hadden een heel goed elftal.
De spits is later naar Ajax gegaan ( heeft het niet gered) en mijn beste maatje is gaan keepen bij Volendam.
Heeft een aantal keren op de bank gezeten. Was in de tijd dat Edwin Zoetebier daar 1e keeper was.
Maar is uiteindelijk niet verder gekomen dan het 2e.

Ach, ik was niet zo heel geweldig hoor. Ik had een goed spel inzicht en een aardige trap, maar eigenlijk te traag. Meestal verdedigende middenvelder. Ik kon mij aardig handhaven door een tomeloze inzet. Behoorlijk fanatiek.

Het 1e elftal speelde toen ook 4e klasse.

Jammer zeg..
Klinkt goed wel je teamgenoten toch n klein beetje doorgestoten
Ach ja..kan me nog n pijnlijke nederlaag van Ajax tegen Volendam herinneren..hadden ze die speciale shirts aan geloof ik..of 100 jarig bestaan ofzo..
4e klasse rulez
Ik ben nooit dichterbij Ajax gekomen dan als kind op de basisschool een penalty mogen nemen tegen hun huidige keeperstrainer (en missen natuurlijk )

Die ervaring nemen ze je niet meer af in ieder geval.

Mooie tijden, leuke herinneringen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:11 uur

geplaatst: vandaag om 04:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.