Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 4 maart 2016, 22:58 uur
Nope, beker gaat naar FC Utrecht.
Feyenoord zal wel 3e worden en mag de voorronde gaan spelen.
Feyenoord zal wel 3e worden en mag de voorronde gaan spelen.
0
geplaatst: 5 maart 2016, 08:49 uur
Feyenoord heeft in ieder geval qua inkomsten goed geboerd in het bekertoernooi. Volgens De Telegraaf zo'n slordige 3,5 miljoen euro pop. En bij winst gaan ze direct Europa in. Lijkt mij geen slechte prestatie. Zeker als ze ook nog eens 3e worden in de comp.
De grootste winst is dat ze zich direct plaatsen voor Europa. Ben je in ieder geval van die pokke voorrondes af.
De grootste winst is dat ze zich direct plaatsen voor Europa. Ben je in ieder geval van die pokke voorrondes af.
0
geplaatst: 5 maart 2016, 09:46 uur
Om de wrange smaak van die zeven nederlagen op rij weg te poetsen (daar praten we over 5 jaar nog over) mag Feyenoord wel 7 op rij winnen om het seizoen te kwalificeren als "geen slechte prestatie" in mijn ogen. Maar goed, 2 gelukt, nog 5 te gaan (waaronder de 3 laatsten van de ranglijst).
0
geplaatst: 5 maart 2016, 10:00 uur
Tuurlijk zijn 7 nederlagen op rij dramatisch te noemen. Maar als je uiteindelijk de beker wint en 3e wordt. Mits dat dat gaat gebeuren natuurlijk. Dan vallen die 7 nederlagen op rij ook wel weer mee, toch ? Althans voor een vrij neutrale voetballiefhebber. Die ik ben.
Waarschijnlijk kijken de Feyenoord fans er wat anders naar.
0
geplaatst: 5 maart 2016, 13:17 uur
Ten opzichte van Feyenoord sta ik er ook neutraal tegenover, maar ik vind het toch behoorlijk onder de maat, so far.
0
geplaatst: 5 maart 2016, 23:16 uur
Geen vrije dag morgen voor de spelers van Groningen, Van der Looi is boos en gaat met ze praten.
Hopelijk neemt hij daarna afscheid.
Mooie goal trouwens van Propper.
Hopelijk neemt hij daarna afscheid.

Mooie goal trouwens van Propper.
0
geplaatst: 6 maart 2016, 08:02 uur
Tja, laat ik daar nou eens heel anders over denken...
Maar er viel weinig op af te dingen, zelfs niet ondanks een zwaar bestrafte overtreding van Van Den Berg, die gewoon te veel risico in zijn spel legt. Ik geloofde al niet in het Foppe-effect, maar ik denk inmiddels niemand meer. Ik vond het niet eens erg dat ik door een vakantie op Ameland niet in het stadion kon zijn. Het dreigt (of is eigenlijk al) een kleurloos seizoen voor Heerenveen te worden. Dit in tegenstelling tot het seizoen voor FC Utrecht. Gefeliciteerd ROE
0
geplaatst: 6 maart 2016, 08:48 uur
Bonk schreef:
, zelfs niet ondanks een zwaar bestrafte overtreding van Van Den Berg, die gewoon te veel risico in zijn spel legt.
, zelfs niet ondanks een zwaar bestrafte overtreding van Van Den Berg, die gewoon te veel risico in zijn spel legt.
Dat is het, altijd die slidings maar weer, er zijn maar weinig spelers in NL die dat een beetje beheersen en ook nog op het goede moment (Tete misschien).
Ik had het er gisterenochtend toevallig over met een andere jeugdtrainer, ik verbied het mijn spelers (D pupillen) gewoon.
0
geplaatst: 6 maart 2016, 08:48 uur
iggy schreef:
Tuurlijk zijn 7 nederlagen op rij dramatisch te noemen. Maar als je uiteindelijk de beker wint en 3e wordt. Mits dat dat gaat gebeuren natuurlijk. Dan vallen die 7 nederlagen op rij ook wel weer mee, toch ? Althans voor een vrij neutrale voetballiefhebber. Die ik ben.
Je praat inmiddels over 9 verliespartijen in deze competitie en dan mag er de rest van het seizoen niet meer worden verloren.
Dat is echt onacceptabel veel. Roda JC, de huidige nummer 15, heeft 10 keer verloren. De marges tussen de clubs in de eredivisie zijn onderling veel te klein.
Voor een club als Roda (begroting 9,5 miljoen), die dit jaar promoveerde is dat natuurlijk mooi. Voor een club met de 3e begroting uit de eredivisie (100 miljoen) is dat schandalig.
Dan moet je in de basis kunnen meedraaien om het kampioenschap. Gezien het vertoonde spel tot nog toe, en tel daar alle nederlagen bij op, is het natuurlijk dramatisch.
0
geplaatst: 6 maart 2016, 09:03 uur
musician schreef:
Voor een club met de 3e begroting uit de eredivisie (100 miljoen) is dat schandalig.
Voor een club met de 3e begroting uit de eredivisie (100 miljoen) is dat schandalig.
Ik neem aan dat dat bedrag een vergissing is, ik dacht dat Ajax en PSV zo ongeveer op 50-60 miljoen zaten en Feyenoord op 30-40 miljoen of tel jij nog iets anders mee in dat bedrag?
0
geplaatst: 6 maart 2016, 09:28 uur
musicianDat is dus de begroting waar zij met een nieuw stadion naar toe verwachten te gaan, dus fictief.
0
geplaatst: 6 maart 2016, 09:29 uur
Ik had in de snelheid dit als bron:
Telegraaf
Maar het kan ook nog tijdelijke luchtfietserij zijn.
De Wiki houdt het op 50 miljoen.
Maar goed, dan nog is het verschil duidelijk.
Telegraaf
Maar het kan ook nog tijdelijke luchtfietserij zijn.
De Wiki houdt het op 50 miljoen.
Maar goed, dan nog is het verschil duidelijk.
0
geplaatst: 6 maart 2016, 09:42 uur
Bonk schreef:
Maar er viel weinig op af te dingen.
Maar er viel weinig op af te dingen. Ik schrok al even en dacht dat je vond dat Heerenveen de punten had verdiend.

0
geplaatst: 6 maart 2016, 11:54 uur
musician schreef:
Dan moet je in de basis kunnen meedraaien om het kampioenschap. Gezien het vertoonde spel tot nog toe, en tel daar alle nederlagen bij op, is het natuurlijk dramatisch.
(quote)
Dat is de eerste helft van het seizoen ook behoorlijk goed gelukt. Toch een behoorlijke verbetering ten opzichte van het vorig seizoen. Want toen was het eind augustus of begin September (meen ik) al duidelijk dat Feyenoord achter de feiten aanliep.
Maar je rept met geen woord over het behalen van de beker finale. Als je het realitisch bekijkt is dat vooraf de enige prijs die Feyenoord kan winnen. En dat geldt (helaas) ook voor de komende Jaren zo. Of Ajax en PSV moeten alle twee een pokke seizoen draaien. Maar die kans is nihil.
0
geplaatst: 6 maart 2016, 14:12 uur
Kijk, heb ik de druk toch weten te vermijden en 'm bij jou neergelegd.

0
geplaatst: 6 maart 2016, 14:14 uur
gigage schreef:
Om de wrange smaak van die zeven nederlagen op rij weg te poetsen (daar praten we over 5 jaar nog over) mag Feyenoord wel 7 op rij winnen om het seizoen te kwalificeren als "geen slechte prestatie" in mijn ogen. Maar goed, 2 gelukt, nog 5 te gaan (waaronder de 3 laatsten van de ranglijst).
Bij bekerwinst en een derde plek is het seizoen gered. Niet geslaagd. En inderdaad, die 7 verliespartijen vergeten we niet meer. Een beetje zoals die 10-0 tegen dat ene cluppie .
Overigens is het geen schande als Feyenoord 3e eindigt, met de derde begroting van NL.
0
geplaatst: 6 maart 2016, 14:36 uur
Ja die 10-0 vergeten wij natuurlijk ook nooit meer, maar goed, toen waren jullie ook wel heel erg slecht, maar geen smiley plaatsen.
0
geplaatst: 6 maart 2016, 15:00 uur
Nicolage Rico schreef:
Overigens is het geen schande als Feyenoord 3e eindigt, met de derde begroting van NL.
Buitengewoon sterke logica - alleen moet het elftal dat wel waarmaken. Anders kan je de competitie wel opdoeken - maak je gewoon een ranglijst obv budgetten.
Overigens had ik eerder elders 45 - 48 miljoen gelezen voor Feyenoord, 70 - 75 voor PSV (dit jaar dankzij CL + 25,5) en 95 voor Ajax.
0
geplaatst: 6 maart 2016, 17:47 uur
Tegen de tijd dat het 24 April is moet je maar eens wat kranten kopen.
0
geplaatst: 6 maart 2016, 20:16 uur
Wat mij opviel dit weekend is dat sommige spelers van FC Groningen niet erg wedstrijdfit ogen. Die no 22 is ronduit te zwaar en die no 13 (spits) komt nog 30 cm van de grond af bij een kopkans.
0
geplaatst: 6 maart 2016, 21:15 uur
Rudi S schreef:
Ja die 10-0 vergeten wij natuurlijk ook nooit meer, maar goed, toen waren jullie ook wel heel erg slecht, maar geen smiley plaatsen.
Het grappige is nog dat Feyenoord in de 20e minuut nog een grote kans oude 0-1 kreeg en het rond de 30e minuut pas 1-0 werd. Wat er in die 2e helft allemaal gebeurde... weliswaar tegen 10 man, maar het was vrij bizar. Elke bal vloog er ooit trouwens. Zelfs van 25 meter. Helaas ook nog niet vergeten dus...

0
geplaatst: 6 maart 2016, 22:07 uur
Ondertussen is PSV in de eredivisie al 20 potjes ongeslagen, laatste 10 gewonnen en laatste 5 met clean sheet.
0
geplaatst: 6 maart 2016, 22:18 uur
Nicolage Rico schreef:
Het grappige is nog dat Feyenoord in de 20e minuut nog een grote kans oude 0-1 kreeg en het rond de 30e minuut pas 1-0 werd. Wat er in die 2e helft allemaal gebeurde... weliswaar tegen 10 man, maar het was vrij bizar. Elke bal vloog er ooit trouwens. Zelfs van 25 meter. Helaas ook nog niet vergeten dus...
En vervolgens wordt 3 wedstrijden voor het einde van de competitie in de uitwedstrijd het kampioenschap verspeeld tegen een zeer getergd Feyenoord. Dus uiteindelijk werkt zoiets averechts.
0
geplaatst: 7 maart 2016, 12:47 uur
Klopt, nu is er echt geen touw meer aan vast te knopen, wie had die wedstrijd nou ook al weer gewonnen 

0
geplaatst: 7 maart 2016, 13:43 uur
Faber wordt de nieuwe trainer van Groningen, ben er niet echt enthousiast over maar we zullen het zien. Volgens mij zijn ze bij NEC ook niet echt blij met hem.
0
geplaatst: 7 maart 2016, 14:16 uur
Het is jammer voor Groningen dat pak hem beet P. Guardiola of C. Ancelotti niet meer vrij zijn. Die waren vast graag gekomen. 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.