Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 24 augustus 2016, 22:35 uur
Wat een afgang.
Zo'n penalty nog krijgen met een belachelijke rode kaart. Maar goed, ook de hulp van de scheids wist het tij niet te keren.
Zo'n penalty nog krijgen met een belachelijke rode kaart. Maar goed, ook de hulp van de scheids wist het tij niet te keren.
0
geplaatst: 24 augustus 2016, 22:42 uur
Ik hoop dat de nieuwe assistent bondscoach goed heeft opgelet. Wil hier niemand van zien bij de aftrap tegen Zweden (roep ik tegen beter weten in)
Die handjes omhoog van Klaasen bij de 3-0.
Die handjes omhoog van Klaasen bij de 3-0.

0
geplaatst: 24 augustus 2016, 22:52 uur
Wat moet je ook met Veltman en Tete..totaal geen persoonlijkheid, wil of klasse..en zo kan je er nog wel n paar opnoemen...een topklasser zou nog partij wezen voor Rostov..
0
geplaatst: 24 augustus 2016, 22:57 uur
Dit kan zo toch niet doorgaan bij Ajax?
Dat Rostov stelde nou ook niet zoveel voor, maar Ajax speelde alsof ze er helemaal geen zin in hadden, wat een armoede zeg en wat een afgang.
Dat Rostov stelde nou ook niet zoveel voor, maar Ajax speelde alsof ze er helemaal geen zin in hadden, wat een armoede zeg en wat een afgang.
0
geplaatst: 24 augustus 2016, 22:59 uur
Ajax onder Bosz (officieel & vriendschappelijk):
- 11 duels
- 3 zeges
- 5 gelijke spelen
- 3 nederlagen
- doelcijfers 20-20
- 11 duels
- 3 zeges
- 5 gelijke spelen
- 3 nederlagen
- doelcijfers 20-20
Dit kan niet langer zo inderdaad. Tijd voor een nieuwe trainer of een nieuwe spelopvatting. Als we op z'n Bosz' blijven doorspelen heeft elke tegenstander een kans.
0
geplaatst: 24 augustus 2016, 23:01 uur
Zo. Bosz krijgt lekker de tijd om het spel te veranderen lees ik hierboven. 

0
geplaatst: 24 augustus 2016, 23:03 uur
Maar dit hadden ze van te voren ook kunnen weten, Bosz is geen geweldige trainer, hij is meer van het type vol op de aanval en verder niet tactisch nadenken of aan de verdediging denken.
Dit is dus eerder de schuld van Overmars en co, die al jaren verkeerde spelers kopen en nu ook nog eens de verkeerde trainer.
Dit is dus eerder de schuld van Overmars en co, die al jaren verkeerde spelers kopen en nu ook nog eens de verkeerde trainer.
0
geplaatst: 24 augustus 2016, 23:15 uur
Gretz schreef:
Dit kan niet langer zo inderdaad. Tijd voor een nieuwe trainer of een nieuwe spelopvatting. Als we op z'n Bosz' blijven doorspelen heeft elke tegenstander een kans.
(quote)
Dat is wel erg overdreven. Geef die man de tijd, hij heeft bij Vitesse bewezen dat ie het kan, maar daar ging ook steeds een paar maanden overheen. Dit is wel heel erg waan van de dag.
0
geplaatst: 24 augustus 2016, 23:23 uur
Vitesse is ook wel een heel ander verhaal, natuurlijk. En daar ging het op een gegeven moment ook niet best meer. Ging met vallen en opstaan. Die kans krijg je bij Ajax niet. Nog 3 of 4 x verliezen en hij is weg.
0
geplaatst: 24 augustus 2016, 23:27 uur
herman schreef:
Dat is wel erg overdreven. Geef die man de tijd, hij heeft bij Vitesse bewezen dat ie het kan, maar daar ging ook steeds een paar maanden overheen. Dit is wel heel erg waan van de dag.
(quote)
Zijn systeem werkt alleen als je op vrijwel elke positie een veel betere speler hebt rondlopen dan bij de tegenstander. Dat is bij Ajax helaas niet meer het geval. Echte toppers zitten er op dit moment niet in de selectie. Dan kun je heel naïef leuk voetbal proberen te spelen, maar dan loop je voortdurend tegen dodelijke counters aan.
0
geplaatst: 24 augustus 2016, 23:30 uur
Dit was toch de belangrijkste wedstrijd voor Ajax, dan neem je toch niet een trainer die misschien pas over een paar maanden een keer gaat presteren?
0
geplaatst: 24 augustus 2016, 23:43 uur
Bosz kan hier uiteraard niks aan doen, ik denk dat hij zichzelf ook niet aangesteld zou hebben als hij daarover was gegaan. Gewoon een totale mismatch, en veel te licht voor deze job. Met een goede trainer kun je met dit materiaal aardig ver komen, zoals De Boer de afgelopen jaren bewees.
Hopelijk wordt Bosz snel uit zijn lijden verlost.
1
geplaatst: 24 augustus 2016, 23:47 uur
herman schreef:
(quote)
Bij Vitesse speelde hij inderdaad aantrekkelijk voetbal, maar is hij ook nooit hoger geëindigd dan 5e, mede doordat er zomaar met 5-3 thuis van een degradatiekandidaat werd verloren. Bij Vitesse wordt zo'n misstap op zijn tijd nog wel getolereerd, bij Ajax niet. Bosz is tactisch gewoon te naïef voor een topclub.
Daarnaast heeft ie ook nog eens de pech dat Overmars alleen de miljoenen uit heeft gegeven aan Colombiaanse talenten, in plaats van voor elke linie een wat meer ervaren speler halen, die er direct staat. Maar ik denk dat Bosz ondanks dat binnenkort geslachtofferd wordt...
0
geplaatst: 25 augustus 2016, 00:05 uur
Ajax en geld uitgeven is een lastig iets: hoeveel spelers die door Ajax voor 7 miljoen of meer zijn aangekocht hebben het daar überhaupt waargemaakt?
KJH, Suarez en - iets verder terug - Zlatan zijn de meest bekende geslaagde spelers.
Miralem Sulejmani, 16,3 miljoen, is wellicht het meest bekende twijfelgeval; Dario Cvitanich (7,0 miljoen) hoort er ook wel bij, net als Wesley Sonck (8,0 miljoen). Verder terug: Ferdi Vierklau (7,3 miljoen) en Georgi Kinkladze (6,8) - anybody??
Geld uitgeven betekende dus lang niet altijd succes in A'dam. Veel heeft te maken met visie en (langetermijn) beleid; dat ontbreekt in Amsterdam en dus denkt men door alles goedkoop te doen de klus te kunnen klaren. Ik wens Bosz veel succes, maar hij zal zich wel moeten omscholen tot Tom Cruise om deze mission impossible te volbrengen
KJH, Suarez en - iets verder terug - Zlatan zijn de meest bekende geslaagde spelers.
Miralem Sulejmani, 16,3 miljoen, is wellicht het meest bekende twijfelgeval; Dario Cvitanich (7,0 miljoen) hoort er ook wel bij, net als Wesley Sonck (8,0 miljoen). Verder terug: Ferdi Vierklau (7,3 miljoen) en Georgi Kinkladze (6,8) - anybody??
Geld uitgeven betekende dus lang niet altijd succes in A'dam. Veel heeft te maken met visie en (langetermijn) beleid; dat ontbreekt in Amsterdam en dus denkt men door alles goedkoop te doen de klus te kunnen klaren. Ik wens Bosz veel succes, maar hij zal zich wel moeten omscholen tot Tom Cruise om deze mission impossible te volbrengen

0
geplaatst: 25 augustus 2016, 07:40 uur
johan de witt schreef:
Bosz kan hier uiteraard niks aan doen, ik denk dat hij zichzelf ook niet aangesteld zou hebben als hij daarover was gegaan. Gewoon een totale mismatch, en veel te licht voor deze job. Met een goede trainer kun je met dit materiaal aardig ver komen, zoals De Boer de afgelopen jaren bewees.
Ik mag graag nog even De Graafschap - Ajax uit het geheugen halen. De laatste wedstrijd van De Boer en de wedstrijd dat Ajax met een simpele overwinning op het gedegradeerde De Graafschap kampioen had kunnen worden.
Er werd evenwel een lamlendigheid ten toon gespreid die vergelijkbaar is als de wedstrijd tegen Rostov. Nog erger eigenlijk.
En dat was niet de eerste wedstrijd van Ajax, dat seizoen.
Dat ligt uiteraard niet aan Bosz, die feitelijk een behoorlijk talentloze, zeer beperkte selectie aan spelers heeft aangetroffen waarbij bovendien de discipline en arbeidsethos vér is te zoeken.
Formeel gesproken, komen de 14-16 spelers die de spil vormen van de selectie allemaal voor vervanging in aanmerking. Er zitten geen leiding gevende capaciteiten bij, er is geen bravoure, geen creativiteit, niks.
En eigenlijk is deze situatie ontstaan door De Boer, die van elke nieuwe aankoop eiste dat hij zich in het keurslijf van Ajax hees (lees: De Boer's spelopvattingen) en vervolgens tikkies breed en naar achteren ging geven. Elke eigen, andere kwaliteiten dienden te worden afgezworen.
Het idee was, dat Ajax zich als het Barcelona van de lage landen zou presenteren, met 80% balbezit per wedstrijd de tegenstander omsingelen, "wegtikken", en met grote cijfers verlies het bos in sturen.
Hij vergat daarbij, dat een dergelijke discipline goed uitvoeren uiteindelijk wellicht mogelijk is met een selectie van een half miljard en dan nog.
Bij een gebrek aan een dergelijke selectie, leidt het al jaren tot slaapverwekkend breien, een hele slechte doelgerichtheid en een veronachtzaming van de defensie. Alleen het percentage balbezit ligt nog hoog.
Ik zou zelf opstappen, als ik Bosz was.
0
geplaatst: 25 augustus 2016, 09:31 uur
musician schreef:
Dat ligt uiteraard niet aan Bosz, die feitelijk een behoorlijk talentloze, zeer beperkte selectie aan spelers heeft aangetroffen waarbij bovendien de discipline en arbeidsethos vér is te zoeken.
Als je met zo'n selectie na 34 duels op 1 doelpunt van de titel kunt komen heb je ofwel een supertrainer ofwel zijn de andere 17 clubs nog veel talentlozer en beperkter.Of je ziet het leven door een Feyenoord-bril

0
geplaatst: 25 augustus 2016, 09:48 uur
Nicolage Rico schreef:
Vitesse is ook wel een heel ander verhaal, natuurlijk. En daar ging het op een gegeven moment ook niet best meer. Ging met vallen en opstaan.
Vitesse is ook wel een heel ander verhaal, natuurlijk. En daar ging het op een gegeven moment ook niet best meer. Ging met vallen en opstaan.
Ja logisch, daar had ie elk seizoen een half nieuw elftal. Hij deed het trouwens in zijn 2e seizoen een stuk beter dan in het 1e (toen stonden ze in maart zelfs nog bovenaan geloof ik). Vorig seizoen was het ook best degelijk met een iets mindere selectie, het ging pas slecht toen Maas het overnam.
Als ie bij Ajax de tijd krijgt gaan ze heus wel weer leuk voetballen. En liever een 2e/3e plek met mooi voetbal dan kampioen met oersaai spel.
Maar het is wel triest dat als er druk op deze spelers komt te staan (De Graafschap, Rostov) ze totaal niet meer thuis geven. Ze moeten eens goed kijken naar hoe Van Gaal dat deed na het rampseizoen bij AZ en wat meer aanjagers naar de ploeg halen en een paar mooiweer-voetballers (El Ghazi, Bazoer) voorlopig naar de bank verwijzen.
Ik zou trouwens ook niet weten wie het over moet nemen. Van Gaal zal er wel geen zin meer in hebben en zie ik ook niet naar de pijpen dansen van Overmars cs.
0
Martial
geplaatst: 25 augustus 2016, 10:09 uur
Dit alles werd mede mogelijk gemaakt door FK Rostov: From Russia With Love

1
geplaatst: 25 augustus 2016, 10:18 uur
En dan werd vd Brom te licht bevonden. Nou die zet daar wel mooi een elftal neer met kracht en inzet en organisatie met minder kwaliteit spelers, beter dan die verwende babies van Ajax met hun koptelefoontjes, bolides van 2 ton en Peruviaanse poncho's...
0
Martial
geplaatst: 25 augustus 2016, 10:19 uur
johan de witt schreef:
Als je met zo'n selectie na 34 duels op 1 doelpunt van de titel kunt komen heb je ofwel een supertrainer ofwel zijn de andere 17 clubs nog veel talentlozer en beperkter.
Als je met zo'n selectie na 34 duels op 1 doelpunt van de titel kunt komen heb je ofwel een supertrainer ofwel zijn de andere 17 clubs nog veel talentlozer en beperkter.
Supertrainer gaat me te ver, maar dat Frank de Boer een goede trainer is dat heeft hij wel bewezen en liet hij Ajax vooral spelen naar zijn mogelijkheden en dat doet PSV ook eigenlijk + dat PSV realistisch voetbalt in de CL en dan kan je best ver komen.
Bosz tapt uit een ander vaatje en de vraag is dan ook wel het voetbal dat hij met Ajax na wilt streven of hij daar het geschikte materiaal voor heeft?
Tot nu toe blijkt van niet ......
0
Martial
geplaatst: 25 augustus 2016, 10:24 uur
herman schreef:
Als ie bij Ajax de tijd krijgt gaan ze heus wel weer leuk voetballen. En liever een 2e/3e plek met mooi voetbal dan kampioen met oersaai spel.
Onlangs gelezen van je dat je geen specifieke voorkeur had voor een Nederlandse club, maar hieruit blijkt dat je stiekem toch een beetje verliefd bent op Ajax

1
geplaatst: 25 augustus 2016, 10:26 uur
herman schreef:
Ik zou trouwens ook niet weten wie het over moet nemen. Van Gaal zal er wel geen zin meer in hebben en zie ik ook niet naar de pijpen dansen van Overmars cs.
Overmars en Van der Sar zullen toch wel enig historisch besef hebben. Lijkt me dat Van Gaal het, onder zijn voorwaarden, wel wil.
En dan is de cirkel pas echt rond

0
geplaatst: 25 augustus 2016, 10:28 uur
herman schreef:
het ging pas slecht toen Maas het overnam.
het ging pas slecht toen Maas het overnam.
inderdaad een zeer belangrijke opmerking. Tot het moment dat Bosz wegging (uit zichzelf) ging het enore goed en deed de club volop mee voor de 3de plek. Dat Maas er daarna een enorme puinhoop van heeft gemaakt met de vreemdste opstellingen, ruzie en achterklap kan Bosz niets aan doen.
0
geplaatst: 25 augustus 2016, 10:35 uur
Martial schreef:
Onlangs gelezen van je dat je geen specifieke voorkeur had voor een Nederlandse club, maar hieruit blijkt dat je stiekem toch een beetje verliefd bent op Ajax
(quote)
Nee hoor, ik zie graag mooi voetbal. Of dat nu uit Rotterdam, Eindhoven of Amsterdam komt zal me een zorg zijn. Liefde maakt blind, maar wie na gisteren nog verliefd is op Ajax moet wel een enorme sm-liefhebber zijn.
0
Hendrik68
geplaatst: 25 augustus 2016, 10:36 uur
Belachelijk om nu al aan Bosz te twijfelen. 3 wedstrijden en een paar CL potjes en hij moet al weer weg? Doe toch niet zo raar. Ajax kan in de huidige situatie alleen met heel veel geluk eens een rondje in Europa overleven en daar doet geen enkele trainer iets aan. Als Ajax niet fors investeert dan zal dit ook niet weer veranderen. Ik geef Ajax groot gelijk dat ze niet willen investeren, maar dan is dit wel de consequentie. Ze moeten er wat leuks van zien te maken in de EL, want meer zit er niet in. Nu niet en zolang er binnen de UEFA niks verandert nooit meer. De UEFA zit helemaal niet op kleine landjes te wachten en als PSV weer de eerste ronde overleeft dan worden er wel nieuwe regeltjes bedacht die de grote landen beschermen.
0
geplaatst: 25 augustus 2016, 10:44 uur
Helemaal mee eens. Tegen het grote geld is bijna niet meer op te boksen. De UEFA zit ook in een spagaat, ze moeten bijna wel anders stappen de topclubs eruit en beginnen ze hun eigen liga.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 25 augustus 2016, 10:52 uur
Bosz valt volgens mij sowieso niets kwalijk te nemen wat betreft het falen van Ajax in de eerste weken. Het ligt duidelijk aan het beleid van de club. Ajax wil al jaren alleen grote bedragen uitgeven aan supertalenten onder de 24, en vult dat aan met goedkope, vaak al verlopen spelers voor de ervaring. Als die talenten eenmaal zijn uitgegroeid tot goede spelers gaan ze gelijk weg, en ja, voor een prima bedrag, maar dan houd je dit over. Nou kan je zeggen dat dat voor andere (top)clubs in kleinere competities ook geldt, omdat die competities als kweekvijver dienen voor de grote vier, maar dat is alleen funest voor je selectie als je alleen maar voor toptalenten wil betalen. Je kan ook investeren in spelers van 25-30, die misschien geen of weinig restwaarde hebben, maar wel je team dragen. De enige speler uit die categorie die Ajax de laatste jaren heeft gehaald was Lasse Schøne, en die heeft wat mij betreft nooit de waardering gekregen die hij verdiende.
0
geplaatst: 25 augustus 2016, 11:28 uur
Nou ja, de spelers leken gisteren ook totaal niet gemotiveerd en dat kun je Bosz wel kwalijk nemen.
Bosz is leuk voor een subtopper in de eredivisie, maar komt echt te kort voor de top.
Bosz is leuk voor een subtopper in de eredivisie, maar komt echt te kort voor de top.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.