MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Helemaal mee eens

Exact. Het totale gebrek aan passie en inzet met de echte wil om te winnen was gisteren stuitend en tenenkrommend. Daar ligt toch een taak voor de trainer, zeker bij die verwende arrogante over het paard getilde gastjes die men gaarne godenzonen noemt.

WZAWZDB

Ik moest dit even googlen... heb het al jaren niet gehoord eigenlijk.

johan de witt schreef:

Als je met zo'n selectie na 34 duels op 1 doelpunt van de titel kunt komen heb je ofwel een supertrainer ofwel zijn de andere 17 clubs nog veel talentlozer en beperkter.

Alle kampioenschappen onder De Boer en ja, ook het laatste kampioenschap van PSV, waren kampioenschappen van de armoede. Niet de beste, maar minst slechte werd kampioen.

Intussen heb ik mijn passe-partout voor de komende 3 Champions League wedstrijden alweer besteld. Benieuwd wie er uit de hoge hoed gaan komen vanmiddag. Hoop op Slavia Praag, Rapid Wien en Rostov. Of iedere andere Europese topclub die wel in de Champions League mag uitkomen dit jaar... ?

herman schreef:
(quote)

Wij zijn niet de beste van Tilburg, wij zijn niet de beste van Doetinchem, niet de beste van Rostov, dat klinkt toch ook niet...

herman schreef:

Op Facebook word je er mee doodgegooid als ze weer eens winnen. Op het moment zijn ze echter doodstil.

Tony schreef:
Intussen heb ik mijn passe-partout voor de komende 3 Champignons League wedstrijden alweer besteld. Benieuwd wie er uit de hoge hoed gaan komen vanmiddag. Hoop op Slavia Praag, Rapid Wien en Rostov. Of iedere andere Europese topclub die wel in de Champignons League mag uitkomen dit jaar... ?

Champignons ?????

Ach nee... automatisch aanvullen staat aan. Krijg je champignons... had ook champagne kunnen zijn. Dat drinken we in Eindhoven als ze doorgaan naar de 8e finales.

Running On Empty schreef:
(quote)

Champignons ?????

sausje, soepje, ragoutje, gebakken... lekker hoor!

Martial
Tony schreef:

Benieuwd wie er uit de hoge hoed gaan komen vanmiddag. Hoop op Slavia Praag, Rapid Wien en Rostov.

Je bent lekker op de hoogte Slavia Praag en Rapid Wien spelen niet eens CL, Rostov overigens wel

Barcelona, Borussia Dortmund en AS Monaco is wel een mooie loting voor PSV.

Leicester, Arsenal en Celtic zou wel een mooie loting zijn voor PSV.

Juventus, Porto, Rostov

trebremmit schreef:
Nou ja, de spelers leken gisteren ook totaal niet gemotiveerd en dat kun je Bosz wel kwalijk nemen.

De instelling van de speler komt toch grotendeels van zichzelf af? Er moet toch automatisch een soort "over mijn lijk" mentaliteit zijn, ongeacht de club waar je speelt of ongeacht de trainer die je hebt? Je laat je toch niet vrijwillig afslachten vanwege de trainer die je toevallig hebt?

In mijn dagen gaf ik, als laatste in de linies, iedereen die mij wilde passeren en de bal niet wilde afleggen aan z'n medespelers een klein schopje als dat nodig was. Welke club of trainer ik ook had, maakte hierin niet uit. En ongeacht alle strategische plannen. Je staat daar nu eenmaal niet om vrije doorgang richting de keeper te verlenen.

Zo heeft iedereen z'n taak binnen een elftal en ondersteunt een team ook elkaar daarin.
Bij de Ajax spelers zie je alleen een soort van apathische berusting en worden ze ook (zie gisteren) aan alle kanten voorbijgelopen en afgetroefd.

Niet de trainer moet hier zijn mouwen opstropen, de spelers zelf! Maar, zoals eerder gezegd, daar is de huidige generatie Ajax-voetballers niet toe in staat.

Instelling is alles..dan mag je zelfs verliezen..als je er maar alles aan gedaan had..(uit mijn eigen korte carrière)

trebremmit schreef:
Leicester, Arsenal en Celtic zou wel een mooie loting zijn voor PSV.

Kan niet. 2 teams uit hetzelfde land mag niet in de poulefase. Stel je voor dat Spaanse, Engelse of Duitse teams elkaar al in de groepsfase zouden kunnen elimineren. Dat zouden ze niet fijn vinden en de uefa ook niet. Nee, eerst al die clubjes uit de kleine voetballandjes eruit en dan maken de Spaanse, Engelse en Duitse clubs onderling wel uit wie er wint. Vooruit, met Juve en PSG er nog bij om de laatste 8 te completeren. Zo gaat 't al jaren, toch?

Oja even vergeten, belachelijk eigenlijk, laat ze die regel direct schrappen.

musician schreef:
De instelling van de speler komt toch grotendeels van zichzelf af? Er moet toch automatisch een soort "over mijn lijk" mentaliteit zijn, ongeacht de club waar je speelt of ongeacht de trainer die je hebt?

Dat geldt voor spelers van veel clubs, echter niet voor de gepamperde doetjes van WZAWZDB.

Zelfs de instelling moet daar worden voorgekauwd. Kommer en kwel bij die gasten

Echt indrukwekkende cijfers heeft Bosz ook niet gehaald bij zijn vorige clubs, vooral heel veel gescoord maar ook echt heel veel doelpunten tegen.

http://www.vi.nl/upload_mm/1/2/b/0b045fe7-f8b8-4fe6-aa3a-a8d7d0489cff_Graphic_Bosz_580x423.jpg

Martial schreef:
Je bent lekker op de hoogte Slavia Praag en Rapid Wien spelen niet eens CL,

Oh, sorry. Zal dan wel in vorige edities van de CL zijn geweest dat beide clubs zich via de voorronde voor het hoofdtoernooi wisten te plaatsen.... ?

luigifort schreef:
Instelling is alles..dan mag je zelfs verliezen..als je er maar alles aan gedaan had..(uit mijn eigen korte carrière)

En zo is het ook.

Niet gezien gisteren en ben er niet rouwig om.

Iemand bij het AD heeft zitten tellen hoe vaak de Ajax verdedigers naar elkaar hebben gespeeld:

Viergever naar Riedewald: 24 keer
Veltman naar Tete: 21 keer
Riedewald naar Viergever: 20 keer
Tete naar Veltman: 19 keer
Riedewald naar Veltman: 14 keer
Riedewald naar Tete: 12 keer
Veltman naar Riedewald: 12 keer

trebremmit schreef:
Echt indrukwekkende cijfers heeft Bosz ook niet gehaald bij zijn vorige clubs, vooral heel veel gescoord maar ook echt heel veel doelpunten tegen.

Moet nog steeds lachen om Feyenoord - Heracles, toen Bosz met 3 verdedigers ging spelen.

Zelden zó ver naar achteren geleund als tijdens die wedstrijd.

Hij werd op een gegeven moment wel wat overmoedig inderdaad, maar toch heeft ie het met Heracles wel goed gedaan. Na Verbeek heeft ie ze toch in het linkerrijtje gehouden en de bekerfinale gehaald.

Geef Bosz wat krediet - deze column op VI van Freek Jansen 'Malaise Ajax gevolg van structureel wanbeleid' - http://www.vi.nl/audio.htm?mediaid=218470 is wat dat betreft duidelijk genoeg en geeft - voor mij iig - een goede verklaring: geen goed technisch beleid.

Martial
musician schreef:
Iemand bij het AD heeft zitten tellen hoe vaak de Ajax verdedigers naar elkaar hebben gespeeld:

Viergever naar Riedewald: 24 keer
Veltman naar Tete: 21 keer
Riedewald naar Viergever: 20 keer
Tete naar Veltman: 19 keer
Riedewald naar Veltman: 14 keer
Riedewald naar Tete: 12 keer
Veltman naar Riedewald: 12 keer

Ja ..............

En dan is de vraag zeker welke speler heeft het meest de bal gehad?

Oké. Bayern, Atletico, die gaan we niet verslaan, en jaja Rostov. Geen champagne denk ik. Derde is wel mogelijk... Twee mooie wedstrijden en een super spannende, als ik het positief benader.

De vorige keer tegen Atletico (en dat is echt nog niet zo lang geleden) ging het anders gelijk op. Ik denk dat zij ook niet heel blij zullen zijn met dezel loting

Gelijk op? Het was wel 2 keer gelijk, maar Atletico was toch een stuk sterker op het veld. PSV kon het dichthouden, maar daar was ook wel alles meegezegd. Aanvallend hadden ze weinig te bieden. Los daarvan waren het ook niet echt leuke wedstrijden om naar te kijken, de potjes tegen Bayern en Rostov (thuis) kijk ik meer naar uit.

Mjuman schreef:
Geef Bosz wat krediet - deze column op VI van Freek Jansen 'Malaise Ajax gevolg van structureel wanbeleid' - http://www.vi.nl/audio.htm?mediaid=218470 is wat dat betreft duidelijk genoeg en geeft - voor mij iig - een goede verklaring: geen goed technisch beleid.

Ben zelf van mening dat als je niet het materiaal hebt om extreem dominant te spelen dat je dan gewoon zekerheden moet inbouwen. Resultaat is vele malen belangrijker dan attractief spel waarbij je zoals nu elke wedstrijd gemiddeld 2 doelpunten tegen krijgt.

Pas als je verdedigend goed staat kun je verder gaan denken imo. Frank de Boer had dat begrepen en heeft er successen mee geboekt. Bosz lijkt in zekere zin aan tunnelvisie te leiden omdat hij maar in 1 tactiek gelooft, die voor de meeste teams gewoon niet de meest effectieve is. Met zo'n jonge, onervaren selectie moet je gewoon niet extreem aanvallend willen spelen en de hele wedstrijd hoge pressie willen uitoefenen; dat is vragen om problemen.

Waarom zou het met Vitesse wel kunnen en met Ajax niet?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:11 uur

geplaatst: vandaag om 04:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.