Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 25 augustus 2016, 19:58 uur
Bij Vitesse mag veel meer, en hoeft er niet zoveel. Kampioen worden was ooit wel het streven (toen Jordania er nog zat), maar met meedoen om Europees voetbal zijn/waren ze daar al tevreden. De pleuris breekt ook niet uit in Arnhem als Vitesse 3x op rij punten verspeelt.
Met Ajax is ook een stuk lastiger omdat zo'n beetje elke eredivisieclub zich tegen ons ingraaft. Tegen Vitesse zijn teams eerder geneigd om mee te voetballen.
Met Ajax is ook een stuk lastiger omdat zo'n beetje elke eredivisieclub zich tegen ons ingraaft. Tegen Vitesse zijn teams eerder geneigd om mee te voetballen.
0
geplaatst: 25 augustus 2016, 20:00 uur
herman schreef:
Waarom zou het met Vitesse wel kunnen en met Ajax niet?
Waarom zou het met Vitesse wel kunnen en met Ajax niet?
Het antwoord daarop ligt in lijn met deze post Overigen >> Algemeen >> Algemeen Sporttopic #3
Heel simpel bij Vitesse ligt een ander verwachtingspatroon: alles boven plaats 6 is pure winst; bij Graafschap: handhaving is een eerste doel; bij Heracles, net even daarboven, zeg alles boven 10 is winst.
Bij Ajax: alles onder plaats 1 is puur verlies. En dat met de parameters zoals die door Overmars + technisch hart zijn gesteld - mission impossible zoals blijkt.
0
geplaatst: 25 augustus 2016, 20:26 uur
Gretz schreef:
Ja ja. En dat hebben ze net nu uitgevonden, dat "ingraven".
Ik ben toch bang, dat er vroeger ook al verdedigende stellingen werden ingenomen maar dat het talent van Ajax dusdanig was, dat zij daar wekelijks overheen walsten, een uitzondering daargelaten.
Inmiddels is de selectie van Ajax zo slecht, dat elke tegenstander fluitend overeind blijft, zelfs ook als de verdedigende stellingen worden verlaten.
Alle kritiek hoort thuis bij de technische staf bij Ajax en wat er de afgelopen 5 jaar bij die club allemaal is gedaan (of juist nagelaten). Bosz de schuld geven is natuurlijk het makkelijkste wat er is. Hij zal zich vermoedelijk schromelijk hebben vergist in het niveau van de spelers dat er rond loopt.
0
geplaatst: 25 augustus 2016, 21:17 uur
Gretz schreef:
Ja vandaar ook die 6-4 niet zo heel lang geleden in Utrecht.
WZUWZDL

0
geplaatst: 25 augustus 2016, 22:08 uur
Het zou een stuk prettiger zijn als Robben nog voor 1 september bij de PSV selectie aansluit. PSV is naarstig op zoek naar een links-en rechtsbuiten en ik beloof dat hij dan alles mag spelen wat hij wil als hij er tegen Bayern er maar staat. Hoe mooi kun je een carriere afsluiten door de 3-0 in een vol Philips stadion tegen je voormalige werkgever te scoren en die te elimineren uit de CL. Eindstand 1. PSV 2. ATM, 3. BaM, 4. De Graafschap van Rusland. (en toen werd ik wakker)
0
geplaatst: 25 augustus 2016, 22:27 uur
Volgens mij is NL gisteren reeds gezakt naar plaats 14 (ingehaald door Kroatie). Ajax zal vanzelfsprekend geen prio leggen op de EL voordat het lek boven is. Gelukkig heeft Genk er een Koatische ploeg uitgekegeld en is het in Split nu verlenging.
0
geplaatst: 25 augustus 2016, 22:44 uur
Moeilijke loting voor PSV, maar ben wel benieuwd hoe ze het gaan doen, tegen Rostov moet je gewoon zes punten halen, en dan misschien een uitschieter tegen Bayern of Atletico, zou best kunnen thuis als ze weer net als vorig seizoen met veel inzet spelen.
0
geplaatst: 26 augustus 2016, 00:29 uur
NL nu 15e, ook Griekenland is ons voorbijgestreefd. Echter niet getreurd, Kroatie heeft nog maar 1 van de 4 in competitie en Griekenland 3 van de 5 (NL 4/5).
Alleen bij Spanje (7), Italie (6) en Belgie (5) zijn (alle) clubs door naar de poule fases (CL + EL)
Alleen bij Spanje (7), Italie (6) en Belgie (5) zijn (alle) clubs door naar de poule fases (CL + EL)
0
Hendrik68
geplaatst: 26 augustus 2016, 11:37 uur
2 dagen na de uitschakeling van Ajax heeft de UEFA alweer nieuwe regels gepresenteerd waardoor de toplanden er wederom op vooruit gaan en waardoor het voor de kleinere landen nog moeilijker wordt de CL te bereiken. Ze zijn bang dat de toplanden anders zelf iets beginnen. Ach gut.
Vier toplanden zeker van vier teams in groepsfase Champions League | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Gelukkig begint de NFL volgende week weer. Net zo goed een bolwerk van schunnig veel geld, maar wel geljke kansen voor iedere club.
Vier toplanden zeker van vier teams in groepsfase Champions League | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Gelukkig begint de NFL volgende week weer. Net zo goed een bolwerk van schunnig veel geld, maar wel geljke kansen voor iedere club.
0
geplaatst: 26 augustus 2016, 11:42 uur
Zucht, laat die landen dan maar lekker voor hun zelf beginnen zou ik zeggen, ik zit echt niet te wachten op elk jaar dezelfde wedstrijden.
Ze maken het zo helemaal kapot, nog een paar jaar en er kijkt niemand meer naar.
Ze maken het zo helemaal kapot, nog een paar jaar en er kijkt niemand meer naar.
1
geplaatst: 26 augustus 2016, 11:43 uur
Ruud Gullit heeft nee verkocht aan het duo Oostveen / Blind. Het salaris was aan de lage kant en bovendien mocht hij niet bij vergaderingen aanwezig zijn en niet spelers scouten of komende tegenstanders bekijken.
Dat salaris zal wel meevallen maar de laatste redenen zijn natuurlijk meer dan logisch dat hij daarover valt. Wat denkt zo'n Blind wel? Dat Ruud de pionnen gaat neerzetten en zich verder zonder mee te praten achter alle beslissingen van ome Danny gaat staan.
Dat salaris zal wel meevallen maar de laatste redenen zijn natuurlijk meer dan logisch dat hij daarover valt. Wat denkt zo'n Blind wel? Dat Ruud de pionnen gaat neerzetten en zich verder zonder mee te praten achter alle beslissingen van ome Danny gaat staan.
0
geplaatst: 26 augustus 2016, 12:02 uur
trebremmit schreef:
Zucht, laat die landen dan maar lekker voor hun zelf beginnen zou ik zeggen, ik zit echt niet te wachten op elk jaar dezelfde wedstrijden.
Precies. Hopelijk gaan de kleinere Europese landen nu eindelijk eens werk maken van een eigen competitie. Laat de UEFA en de toplanden lekker stikken. Wanneer ze maar met 4 landen overblijven is de CL ook niet bepaald boeiend meer voor een groot deel van de kijkers.
0
geplaatst: 26 augustus 2016, 12:05 uur
Ik denk dat een groot land als Frankrijk hier toch ook niet bepaald vrolijk van zal worden.
0
geplaatst: 26 augustus 2016, 12:38 uur
Zo'n rare maatregel geeft alleen maar aan wat voor manipuleerbare clowns daar de boel runnen - je zo gevoelig tonen voor chantage 

0
Hendrik68
geplaatst: 26 augustus 2016, 12:57 uur
Het lijkt de KNVB wel, heeft Groningen alweer 3 punten gekost. En de roversbende die ons de punten afstal kan nu Klich van Kaiserslautern overnemen. Gaat de KNVB vast niks tegen doen.
0
geplaatst: 26 augustus 2016, 14:12 uur
Ajax zit in de poule bij Standard Luik, Celta de Vigo en Panathinaikos. Na het drama tegen Rostov en het slechte vorige Europese seizoen zal het geen makkelijk poule worden.
Feyenoord heeft een erg moeilijke poule gekregen met Manchester United, Fenerbache en Zorya Luhansk. Wel een paar mooie affiches natuurlijk, en Van Persie die terugkeert in De Kuip en Old Trafford.
AZ zit bij Zenit, Maccabi Tel Aviv en Dundalk FC in de poule en eerlijk gezegd geef ik ze wel een goede kans om tweede te worden. AZ doet het de laatste jaren toch altijd wel goed in de Europa League en Maccabi en Dundalk zijn dan ploegen die ze wel moeten kunnen hebben.
Feyenoord heeft een erg moeilijke poule gekregen met Manchester United, Fenerbache en Zorya Luhansk. Wel een paar mooie affiches natuurlijk, en Van Persie die terugkeert in De Kuip en Old Trafford.
AZ zit bij Zenit, Maccabi Tel Aviv en Dundalk FC in de poule en eerlijk gezegd geef ik ze wel een goede kans om tweede te worden. AZ doet het de laatste jaren toch altijd wel goed in de Europa League en Maccabi en Dundalk zijn dan ploegen die ze wel moeten kunnen hebben.
0
geplaatst: 26 augustus 2016, 14:28 uur
Feyenoord heeft het wel getroffen. Heerlijke poule. Loodzwaar maar mooie potjes.
0
geplaatst: 26 augustus 2016, 14:39 uur
Helaas wel in een halfvolle Kuip omdat een stel halve garen zo'n beetje elk Europees seizoen voor problemen heeft gezorgd. Zeker geen visitekaartje voor het Nederlandse voetbal (waar de stadions heel vaak vol zitten), maar wel begrijpelijk dat het zo moet.
Als ze in Rotterdam-Zuid nou eens meer vaart hadden gezet in de ontwikkeling van het nieuwe stadion...
Als ze in Rotterdam-Zuid nou eens meer vaart hadden gezet in de ontwikkeling van het nieuwe stadion...
0
geplaatst: 26 augustus 2016, 14:42 uur
Misschien koop ik wel een Feyenoord passe-partout. Zelfs als niet-fan zijn wedstrijden tegen Manchester United en Fenerbache erg de moeite waard.
0
Martial
geplaatst: 26 augustus 2016, 14:46 uur
VladTheImpaler schreef:
Een 3e plek in deze poule lijkt mij het hoogst haalbare voor dit Feyenoord, maar het Europese seizoen heeft voor mij toch al veel van zijn glans verloren door die bezopen maatregelen van Gudde en consorten, dat er wat moest gebeuren ja ....... maar dit slaat werkelijk alles met "slechts" 26000 toeschouwers in de Kuip, 10 meter hoge netten waar je tegenaan moet gluren en dan nog niet eens zeker van je eigen plekkie oftewel ik geloof het wel dit seizoen ik kijk wel thuis

0
Martial
geplaatst: 26 augustus 2016, 14:49 uur
Edgar18 schreef:
Misschien koop ik wel een Feyenoord passe-partout. Zelfs als niet-fan zijn wedstrijden tegen Manchester United en Fenerbache erg de moeite waard.
Ik zou geen moeite doen, want dit gaat je toch niet lukken.
0
geplaatst: 26 augustus 2016, 14:53 uur
Martial schreef:
Ik zou geen moeite doen, want dit gaat je toch niet lukken.
Waarom zou het niet lukken? 26.000 man, das een stuk meer kans dan het gemiddelde populaire concert waar ik kaarten voor wil kopen.Ik zou geen moeite doen, want dit gaat je toch niet lukken.
0
geplaatst: 26 augustus 2016, 14:54 uur
Is er geen pre-sale voor seizoenkaarthouders? Als dat zo is heb je idd geen enkele kans.
0
Martial
geplaatst: 26 augustus 2016, 14:56 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
Waarom zou het niet lukken? 26.000 man, das een stuk meer kans dan het gemiddelde populaire concert waar ik kaarten voor wil kopen. Lees dit even door zou ik zeggen

0
geplaatst: 26 augustus 2016, 15:00 uur
32000 seizoenkaarthouders hebben dus voorrang bij de aanschaf van 26000 passe partouts. Dat gaat dan lastig worden voor meneer Edgar ⚽
0
geplaatst: 26 augustus 2016, 15:04 uur
Die had ik al gelezen
. Gelukkig heb ik een erg goede bekende bij Feyenoord werken, dat wil nog wel eens helpen wanneer je graag een wedstrijd wilt bezoeken. Vorig jaar nog Feyenoord - Ajax vanuit de skybox mogen bekijken.
Maar, ik realiseerde me net dat de wedstrijden op donderdag zijn en dat dat agendatechnisch nog wel eens een moeilijk verhaal kan gaan worden. Ik denk dat ik probeer 'binnen te komen' bij Fey - Man. U, das toch de interessantste van de drie.
Overigens GrafGantz, de laatste keer dan Feyenoord Europees speelde (Sevilla, Standard) zijn ze niet aan 26.000 verkochte passe-partouts gekomen...
. Gelukkig heb ik een erg goede bekende bij Feyenoord werken, dat wil nog wel eens helpen wanneer je graag een wedstrijd wilt bezoeken. Vorig jaar nog Feyenoord - Ajax vanuit de skybox mogen bekijken.Maar, ik realiseerde me net dat de wedstrijden op donderdag zijn en dat dat agendatechnisch nog wel eens een moeilijk verhaal kan gaan worden. Ik denk dat ik probeer 'binnen te komen' bij Fey - Man. U, das toch de interessantste van de drie.
Overigens GrafGantz, de laatste keer dan Feyenoord Europees speelde (Sevilla, Standard) zijn ze niet aan 26.000 verkochte passe-partouts gekomen...
0
geplaatst: 26 augustus 2016, 15:13 uur
Je kan het ook bij Man U. - Fey proberen, in dat stadion mogen heel wat meer mensen 

0
geplaatst: 26 augustus 2016, 15:32 uur
GrafGantz schreef:
Je kan het ook bij Man U. - Fey proberen, in dat stadion mogen heel wat meer mensen
Als jij de buskaartjes betaalt, zou ik zo meegaan

0
geplaatst: 26 augustus 2016, 15:46 uur
Ik heb net even op de site van de RET gekeken, maar volgens mij is de directe verbinding sinds kort opgeheven 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.