Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 30 augustus 2016, 09:53 uur
Die lamlendigheid is er juist ingekomen onder Hiddink/Blind. Een bevlogen bondscoach met visie en je bent al met EEN been op het WK met deze selectie.
0
geplaatst: 30 augustus 2016, 09:55 uur
Misschien moet jij of je maat B. eens vaker op de fiets springen om hem bij te praten - met zoveel kennis kan ie vast wel wat.
De lamlendigheid is er mede ingeslopen als reactie op het optreden van autocraat Lowie Kabaal - goed voor resultaat op de korte termijn.
0
geplaatst: 30 augustus 2016, 09:55 uur
johan de witt schreef:
Die lamlendigheid is er juist ingekomen onder Hiddink/Blind. Een bevlogen bondscoach met visie en je bent al met EEN been op het WK met deze selectie.
Dat denk ik ook, Blind is gewoon geen inspirator. Een koude kille ongezellige man als ik dat zo mag zeggen zonder hem te kennen. Vreselijk woord op zich maar bij een nationaal elftal heb je toch meer een peoplemanager nodig en als de hoofdtrainer dat niet is zorg er dan voor dat de assistenten die arm kunnen leggen maar ja dat doet Van Basten ook totaal niet
0
geplaatst: 30 augustus 2016, 09:57 uur
vigil schreef:
Dat denk ik ook, Blind is gewoon geen inspirator. Een koude kille ongezellige man als ik dat zo mag zeggen zonder hem te kennen. Vreselijk woord op zich maar bij een nationaal elftal heb je toch meer een peoplemanager nodig.
(quote)
Dat denk ik ook, Blind is gewoon geen inspirator. Een koude kille ongezellige man als ik dat zo mag zeggen zonder hem te kennen. Vreselijk woord op zich maar bij een nationaal elftal heb je toch meer een peoplemanager nodig.
Volgens mij heb je een duidelijke, zonodig harde, maar soms ook best aardige manager nodig. Een Ronald Koeman bijvoorbeeld. Hé, dat was al rond, tot Bertje Guusje (een 'peoplemanager') vond. Met Koeman waren we op het EK geweest en zouden we ook naar het WK gaan, met een redelijk vaststaand team en een duidelijke speelstijl.
0
geplaatst: 30 augustus 2016, 09:59 uur
Koeman mocht toch niet omdat enkele Feyenoorders moeite met hem hadden ofzo?
Daarom twijfelden ze aan zijn kwaliteiten als peoplemanager..
0
geplaatst: 30 augustus 2016, 09:59 uur
vigil schreef:
Precies, en ook iemand die de autoriteit heeft en durft in te grijpen. Zo'n Depay die twee jaar lang de hand boven het hoofd is gehouden terwijl iedereen zag dat hij niks klaarspeelde

0
geplaatst: 30 augustus 2016, 10:10 uur
Depay is ook wel een groot talent. Je kunt wel iemand anders oproepen, maar die is dan de helft minder. Snap wel dat ze het lang blijven proberen met hem (maar wat mij betreft ook te lang).
Het is ook bijna wel een voorwaarde voor topclubs om het stadion in eigen beheer te hebben. Kan me best voorstellen dat Ajax daar ook heen wil. Nog een paar jaartjes sparen.
vigil schreef:
Ze zijn aan het sparen om volledig eigenaar van de Arena te worden. Die geruchten zijn er wel al wat langer en een paar jaar geleden ontkend door Ajax maar het schijnt toch echt de bedoeling te zijn dat dit binnen een paar jaar geregeld moet zijn
(quote)
Ze zijn aan het sparen om volledig eigenaar van de Arena te worden. Die geruchten zijn er wel al wat langer en een paar jaar geleden ontkend door Ajax maar het schijnt toch echt de bedoeling te zijn dat dit binnen een paar jaar geregeld moet zijn
Het is ook bijna wel een voorwaarde voor topclubs om het stadion in eigen beheer te hebben. Kan me best voorstellen dat Ajax daar ook heen wil. Nog een paar jaartjes sparen.
1
geplaatst: 30 augustus 2016, 10:23 uur
luigifort schreef:
Dat had er mee te maken dat in die periode Koeman een paar keer een speler via de media behoorlijk hard aanpakte. Zo uit mijn hoofd was dat met De Vrij en had hij toen de aanvoerdersband aan iemand anders gegeven.
0
geplaatst: 30 augustus 2016, 10:23 uur
Frappant hoe geschiedenisvervalsing zich zo snel kan nestelen in de menselijke geest: Koeman wilde zelf niet, omdat hij vond dat hij meteen de nr Uno had moeten zijn en niet de Eerste Luitenant van Hiddink. Dat Hiddink er zo 'snel' de brui aangaf, had Koeman niet verwacht.
Hiddink gaf er de brui aan, omdat ie zich enorm had verkeken: met uitermate strakke hand had Veldmaarschalk Van Gaal zijn troepen naar de totaal onverwachte derde plaats geleid - "Waarom was jij pas om kwart voor 12 op je kamer en niet om half 12?" De druk moest er iets af, maar Hiddink heeft zich enorm verkeken op de zelfdiscipline van de spelers - en hij kreeg die ook niet meer terug. Depay, hoe groot talent ook, is daar een sprekend voorbeeld van.
Een ander gerucht omtrent Ajax: ze hebben de intentie om de aandelen tzt terug te kopen en niet meer beursgenoteerd te zijn - er zijn mensen die zich storen aan de openheid en publicatieplicht die dat met zich meebrengt.
A propos stadion terugkopen: dat lijkt me erg onwaarschijnlijk, gezien het aantal partijen in het consortium (niet alleen gemeente Amsterdam, maar ook andere partijen, zoals Grolsch, KPN, Coca Cola). Bovendien lijkt de financiële know-how bij Ajax (Sar, Overmars?) me onvoldoende om eenzijdig het risk management te dragen.
Hiddink gaf er de brui aan, omdat ie zich enorm had verkeken: met uitermate strakke hand had Veldmaarschalk Van Gaal zijn troepen naar de totaal onverwachte derde plaats geleid - "Waarom was jij pas om kwart voor 12 op je kamer en niet om half 12?" De druk moest er iets af, maar Hiddink heeft zich enorm verkeken op de zelfdiscipline van de spelers - en hij kreeg die ook niet meer terug. Depay, hoe groot talent ook, is daar een sprekend voorbeeld van.
Een ander gerucht omtrent Ajax: ze hebben de intentie om de aandelen tzt terug te kopen en niet meer beursgenoteerd te zijn - er zijn mensen die zich storen aan de openheid en publicatieplicht die dat met zich meebrengt.
A propos stadion terugkopen: dat lijkt me erg onwaarschijnlijk, gezien het aantal partijen in het consortium (niet alleen gemeente Amsterdam, maar ook andere partijen, zoals Grolsch, KPN, Coca Cola). Bovendien lijkt de financiële know-how bij Ajax (Sar, Overmars?) me onvoldoende om eenzijdig het risk management te dragen.
0
geplaatst: 30 augustus 2016, 10:56 uur
Mjuman schreef:
Frappant hoe geschiedenisvervalsing zich zo snel kan nestelen in de menselijke geest: Koeman wilde zelf niet, omdat hij vond dat hij meteen de nr Uno had moeten zijn en niet de Eerste Luitenant van Hiddink. Dat Hiddink er zo 'snel' de brui aangaf, had Koeman niet verwacht.
Ik corrigeer jou niet graag...

Echter: er was al een principeovereenkomst met Koeman, toen de KNVB, lees Bertje, ineens met Hiddink aan kwam zetten. Logisch dat Koeman dat niet trok en een onbegrijpelijke keuze vond ik toen al en nu helemaal.
0
geplaatst: 30 augustus 2016, 11:02 uur
Onkunde dus..en onbegrijpelijk dat Bertje nog zo lang mocht blijven..
0
geplaatst: 30 augustus 2016, 11:08 uur
Nu komt zijn rechterhand aan de macht dus of er veel gaat veranderen....
0
geplaatst: 30 augustus 2016, 11:09 uur
west schreef:
Echter: er was al een principeovereenkomst met Koeman, toen de KNVB, lees Bertje, ineens met Hiddink aan kwam zetten. Logisch dat Koeman dat niet trok en een onbegrijpelijke keuze vond ik toen al en nu helemaal.
(quote)

Da's helemaal waar; ik zat ernaast
Twijfel alleen of het ging om een principe-overeenkomst of dat er een (soort van) mondelinge overeenstemming was bereikt. Met Koeman was gesproken en de tekenen leken gunstig en toen werd opeens - als een konijn uit de hoge hoed - Hiddink naar voren geschoven, toen hij zelf had aangegeven wel interesse te hebben. Koeman werd daardoor idd fiks geschoffeerd. Opnieuw een staaltje van bestuurlijke onkunde van de KNVB. Je zou denken dat je zo'n sollicitatieprocedure fatsoenlijk en discreet kunt uitvoeren. Ik heb me toen flink verbaasd over de onelegante gang van zaken - en toen kwam idd de suggestie om dan Koeman als Eerste Luitenant aan te stellen en daar bedankte hij toen voor, terecht!
0
geplaatst: 30 augustus 2016, 11:13 uur
Overigens ook onbegrijpelijk hoe het met Gullit is gegaan. Gullit gaf vorige week in VI al aan dat er de komende tijd veel stond te gebeuren (Oostveen en Van Basten) maar dat hij daar niet over kon praten. Van Breukelen wilde hem geen garantie geven dat hij kon doorschuiven bij eventuele vertrekken. Op dat moment misschien ook wel logisch maar toen was bij hun natuurlijk al bekend dat Van Basten naar de FIFA zou gaan en wisten ze dus dat 2 weken later de rol van 1ste assistent vrij zou komen. Logisch dat Gullit dit ter sprake bracht maar Van Breukelen wilde dan Gullit als derde man aannemen en gelijk doorzoeken naar een nieuwe assistent. Tja... als je echt niet wil dat Gullit dit zou worden dan had je eerst die 2de man moeten zoeken en daarna met Gullit aan tafel moeten gaan zitten.
0
geplaatst: 30 augustus 2016, 11:17 uur
Breuk heeft misschien wel kennis van zaken, maar hij is ook niet te vertrouwen..
0
geplaatst: 30 augustus 2016, 11:21 uur
vigil schreef:
Maar hoe gaat dat nou precies in zijn werk ? Is het de raad van commissarissen die over Gijs beslissen? Heeft Van Breukelen nog een vinger in de pap? Of heeft Bert daar nog iets over te zeggen ?
Iemand ?
De Breuk zal inmiddels wel flinke spijt hebben van zijn FANTASTISCHE job.
0
geplaatst: 30 augustus 2016, 11:25 uur
vigil schreef:
Op dat moment misschien ook wel logisch maar toen was bij hun natuurlijk al bekend dat Van Basten naar de FIFA zou gaan en wisten ze dus dat 2 weken later de rol van 1ste assistent vrij zou komen.
Op dat moment misschien ook wel logisch maar toen was bij hun natuurlijk al bekend dat Van Basten naar de FIFA zou gaan en wisten ze dus dat 2 weken later de rol van 1ste assistent vrij zou komen.
Dit lijkt me een aanname dat ze dat al wisten. Wanneer waren die gesprekken met Gullit? Drie weken terug? Wellicht wisten ze het nog niet. Anders is het wel onhandig, maar aan de andere kant is het toch ook gewoon een sollicitatieprocedure met diverse vacatures.
1
geplaatst: 30 augustus 2016, 11:44 uur
luigifort schreef:
Breuk heeft misschien wel kennis van zaken, maar hij is ook niet te vertrouwen..
Kijk uit heh
http://cdn.voetbalflitsen.com/images/p7/p7kbrwyqzywndh67.png
0
geplaatst: 30 augustus 2016, 11:44 uur
herman schreef:
Dit lijkt me een aanname dat ze dat al wisten. Wanneer waren die gesprekken met Gullit? Drie weken terug? Wellicht wisten ze het nog niet. Anders is het wel onhandig, maar aan de andere kant is het toch ook gewoon een sollicitatieprocedure met diverse vacatures.
(quote)
Maar geldt dat ook niet voor de functie van directeur? Ben daar niet zo bekend mee hoe dat werkt, maar iemand naar voren schuiven die daar nul ervaring mee heeft lijkt mij niet zo slim.
0
geplaatst: 30 augustus 2016, 11:45 uur
herman schreef:
(quote)
Ik geef toe het is een aanname maar ik ga er niet vanuit dat een functie bij de FIFA vanaf de eerste interesse/contact binnen twee geregeld is.
0
geplaatst: 30 augustus 2016, 11:57 uur
Misschien wel een mooie baan voor m..maar t liesfte heb ik m toch op een veld staan..
0
trebremmit schreef:
Maar geldt dat ook niet voor de functie van directeur? Ben daar niet zo bekend mee hoe dat werkt, maar iemand naar voren schuiven die daar nul ervaring mee heeft lijkt mij niet zo slim.
(quote)
In Da Real World werkt het als volgt:
* vacatures worden eerst intern gepubliceerd
* kandidaten krijgen dan ca 2 weken de tijd om te reageren en hun kandidatuur te stellen
* "bij gebleken geschiktheid" van de aangemelde kandidaten, wordt vervolgens niet (meer) extern gegaan.
Het gebeurt dan evenwel dat er toch een bureau voor werving en selectie wordt ingeschakeld - en dat zou in dit geval helemaal niet zo slecht zijn geweest.
* soms worden dan externe kandidaten weer 'geparkeerd' omdat er een interne kandidaat om "moverende redenen" wordt voorgetrokken. Het hele gedoe om de gang van zaken heen is zo ondoorzichtig, dat je echt kunt spreken van achterkamertjespolitiek.
0
Nee, Gullit gaf al aan te weten dat Van Basten weg zou gaan, vandaar dat hij op die clausule stond.
Ik denk echter dat Breuk van niks wist, anders had hij Ruud wel als eerste assistent gevraagd.
Lijkt me dat er nu helemaal geen assistenten meer komen, gewoon een nieuwe bondscoach met zijn eigen team.
Ik denk echter dat Breuk van niks wist, anders had hij Ruud wel als eerste assistent gevraagd.
Lijkt me dat er nu helemaal geen assistenten meer komen, gewoon een nieuwe bondscoach met zijn eigen team.
0
geplaatst: 30 augustus 2016, 12:01 uur
Mjuman schreef:
* kandidaten krijgen dan ca 2 weken de tijd om te reageren en hun kandidatuur te stellen
* "bij gebleken geschiktheid" van de aangemelde kandidaten, wordt vervolgens niet (meer) extern gegaan.
Het gebeurt dan evenwel dat er toch een bureau voor werving en selectie wordt ingeschakeld - en dat zou in dit geval helemaal niet zo slecht zijn geweest.
* soms worden dan externe kandidaten weer 'geparkeerd' omdat er een interne kandidaat om "moverende redenen" wordt voorgetrokken. Het hele gedoe om de gang van zaken heen is zo ondoorzichtig, dat je echt kunt spreken van achterkamertjespolitiek.
(quote)
Dit is gewoon de rechterhand van Van Oostveen die de functie overneemt, inderdaad achterkamertjespolitiek. Maar het moet nog goedgekeurd worden door de clubs en de RVC, als die mensen zichzelf een beetje serieus nemen gaan ze hier absoluut niet mee akkoord.
Er zijn volgens mij aardig wat clubbestuurders die veel geschikter voor deze functie zijn.
0
geplaatst: 30 augustus 2016, 12:32 uur
trebremmit schreef:
Dit is gewoon de rechterhand van Van Oostveen die de functie overneemt, inderdaad achterkamertjespolitiek. Maar het moet nog goedgekeurd worden door de clubs en de RVC, als die mensen zichzelf een beetje serieus nemen gaan ze hier absoluut niet mee akkoord.
(quote)
Helaas hebben al diezelfde mensen nog recent het contract met Van Oostveen verlengd tot 2019. En dat tot ieders verbijstering.
0
geplaatst: 30 augustus 2016, 13:09 uur
De spelersbus reed hier net in elk geval langs..net getraind ws..helaas geblindeerde ramen..dus kon niet zien hoe de koppies erbij stonden 

0
geplaatst: 30 augustus 2016, 14:40 uur
trebremmit schreef:
Er zijn volgens mij aardig wat clubbestuurders die veel geschikter voor deze functie zijn.
(quote)
De RVC kun je natuurlijk al wegstrepen. Die verlengde het contract van Bert zonder met hun ogen te knipperen. Dan blijven dus de clubs over. Het is te hopen dat die er dan voor gaan liggen.
0
geplaatst: 30 augustus 2016, 16:15 uur
Die "generatie 1988" kon in de praktijk alleraardigst voetballen maar blijken nu allemaal behoorlijk door de mand te vallen in allerlei opzichten.
Je zou zeggen dat ze, net als de bal, onderling de baantjes beheerst zouden kunnen toespelen, maar niet is minder waar. En wellicht wordt er ook nog gelijk met onderling oud-zeer afgerekend.
Van Breukelen-Gullit, Van Basten-Blind.
Voetballen was iets waar ze goed in waren. Besturen of trainen is weer geheel iets anders en daar vallen ze met enige regelmaat door de mand. Maar ja, ze zijn nu eenmaal de oude Europese kampioenen, bekende Nederlander en worden geacht er vooral toe te doen in het voetbal.
Dat uit zich dan vooral in praatjes op de tv.
Ronald Koeman, Jan Wouters zijn nog redelijk terecht gekomen. Van velen ben ik overigens ook blij er nooit meer van te horen.
Het kan nog veel erger, zie de generatie daarna. Dan beginnen we met de bestuurslagen bij Ajax, waar de patatgeneratie de onbenulligheid in woord en daad uitstraalt.
Ik kreeg eens een tijdje terug van een oud AZ-voetballer die ik kende een kleine, mooie rondleiding in het stadion met sterke verhalen en oude foto's die aan mooie tijden deed herinneren.
Dat lijkt mij een prima baantje voor die generatie EK gangers om eens mee te beginnen. Een mooie voetbalhistorie, goede resultaten, de geschiedenis van een mooie club en een groot stadion. Het besturen en trainen laten we dan weer gewoon over aan mensen die daar dan weer verstand van hebben.
Je zou zeggen dat ze, net als de bal, onderling de baantjes beheerst zouden kunnen toespelen, maar niet is minder waar. En wellicht wordt er ook nog gelijk met onderling oud-zeer afgerekend.
Voetballen was iets waar ze goed in waren. Besturen of trainen is weer geheel iets anders en daar vallen ze met enige regelmaat door de mand. Maar ja, ze zijn nu eenmaal de oude Europese kampioenen, bekende Nederlander en worden geacht er vooral toe te doen in het voetbal.
Dat uit zich dan vooral in praatjes op de tv.
Ronald Koeman, Jan Wouters zijn nog redelijk terecht gekomen. Van velen ben ik overigens ook blij er nooit meer van te horen.
Het kan nog veel erger, zie de generatie daarna. Dan beginnen we met de bestuurslagen bij Ajax, waar de patatgeneratie de onbenulligheid in woord en daad uitstraalt.
Ik kreeg eens een tijdje terug van een oud AZ-voetballer die ik kende een kleine, mooie rondleiding in het stadion met sterke verhalen en oude foto's die aan mooie tijden deed herinneren.
Dat lijkt mij een prima baantje voor die generatie EK gangers om eens mee te beginnen. Een mooie voetbalhistorie, goede resultaten, de geschiedenis van een mooie club en een groot stadion. Het besturen en trainen laten we dan weer gewoon over aan mensen die daar dan weer verstand van hebben.
0
geplaatst: 30 augustus 2016, 16:38 uur
musician schreef:
Die "generatie 1988" kon in de praktijk alleraardigst voetballen maar blijken nu allemaal behoorlijk door de mand te vallen in allerlei opzichten.
Blind is niet van die EK-lichting, he.
Frank Rijkaard lijkt me trouwens ook wel redelijk terechtgekomen.
Wat doen Sjaak Troost en Joop Hiele tegenwoordig eigenlijk?
0
geplaatst: 30 augustus 2016, 16:56 uur
Hiele traint Xerxes en ik zo direct de pupillen bij Eindhoven 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.