Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 30 augustus 2016, 17:12 uur
johan de witt schreef:
Wat doen Sjaak Troost en Joop Hiele tegenwoordig eigenlijk?
Wat doen Sjaak Troost en Joop Hiele tegenwoordig eigenlijk?
Hetzelfde als Gerald Vanenburg en John Bosman.

0
geplaatst: 30 augustus 2016, 17:12 uur
Blind heeft geen EK gespeeld in 88, maar is toch wel van die generatie? Hij is iets ouder dan Gullit en Van Basten, maar ze zijn allemaal vijftigers.
0
geplaatst: 30 augustus 2016, 17:17 uur
Er zijn er maar vier of vijf die wat bereikt hebben na hun spelerscarriere, maar die zijn wel allemaal bondscoach of td van de KNVB geworden, of gaan dat nog worden

Maar dat is altijd nog beter dan de 74-generatie

trebremmit schreef:
Blind heeft geen EK gespeeld in 88, maar is toch wel van die generatie? Hij is iets ouder dan Gullit en Van Basten, maar ze zijn allemaal vijftigers.
Musician zelf misschien ook wel, maar hij had het over de EK-88 Europese kampioenen die elkaar de baantjes zouden kunnen toespelen. Blind hoort niet in dat rijtje van vier thuis.
0
geplaatst: 30 augustus 2016, 17:26 uur
trebremmit schreef:
Onze Zeeuwsche vriend heeft heel wat wedstrijdjes als speler van Oranje vanaf de bank kunnen volgen omdat hij mensen als Koeman en Rijkaard voor hem had bij Oranje. Hij speelde vooral in Oranje met een generatie jonger, Bergkamp, Winter, De Boertjes e.d. Hij heeft ook "maar" een stuk of 40 interlands en dan vooral vanaf 1990.
0
geplaatst: 30 augustus 2016, 17:29 uur
Ja dat weet ik, vanaf 88 ben ik het voetbal gaan volgen. Was toen tien jaar, en Van Basten en co waren echt helden van mij, helaas is dat beeld wel een beetje veranderd, vind hem de laatste tijd maar een rare man geworden, ook met dat geschreeuw een paar maanden geleden tijdens de persconferentie.
0
geplaatst: 30 augustus 2016, 17:35 uur
Jemig ben jij nog zo jong 
dus eigenlijk net te jong (of nog precies op tijd?) voor de gouden tijden van Eijkelkamp en Meijer bij Groningen

dus eigenlijk net te jong (of nog precies op tijd?) voor de gouden tijden van Eijkelkamp en Meijer bij Groningen

0
geplaatst: 30 augustus 2016, 17:40 uur
trebremmit schreef:
Ja dat weet ik, vanaf 88 ben ik het voetbal gaan volgen. Was toen tien jaar, en Van Basten en co waren echt helden van mij, helaas is dat beeld wel een beetje veranderd, vind hem de laatste tijd maar een rare man geworden, ook met dat geschreeuw een paar maanden geleden tijdens de persconferentie.
Blind is de rechtsback die later - bij Ajax - libero werd. Als CV was hij toen nog niet in beeld en de vaste rechtsback was Berry van Aerle. In '88 zat Blind niet bij de selectie en had PSV net de Europacup 1 gewonnen

0
geplaatst: 30 augustus 2016, 17:59 uur
vigil schreef:
Onze Zeeuwsche vriend heeft heel wat wedstrijdjes als speler van Oranje vanaf de bank kunnen volgen.
Onze Zeeuwsche vriend heeft heel wat wedstrijdjes als speler van Oranje vanaf de bank kunnen volgen.
Drie grote toernooien op de bank zonder één wedstrijd te spelen, ik geef het je te doen.
Logisch dat ie uiteindelijk coach werd, zitvlees was er immers plenty.
0
geplaatst: 30 augustus 2016, 18:01 uur
vigil schreef:

Precies op tijd, dat was begin jaren negentig. Eijkelkamp herinner ik mij wat minder, maar Meijer zeer goed.
Heb toentertijd nog een keer training gehad van Ulrich Wilson en Theo ten Caat op school, vooral Wilson was wel een aardige verdediger bij Grunn.
0
geplaatst: 30 augustus 2016, 19:33 uur
vigil schreef:

Wat dacht je van Milko Djurovski.

0
geplaatst: 30 augustus 2016, 20:34 uur
Maar ga je nu je eigen Verlosser verloochenen?

Ook Haan, Krol, Van Hanegem, IJzeren Rinus en Wim Rijsbergen een beetje zijn trainer geweest.
Wim Jansen op de achtergrond altijd formidabel geweest.
Maar goed, goede voetballers, geselecteerd voor hun land en aanwezig op grote toernooien zijn zelden in staat als trainer degelijke resultaten neer te zetten. Succesvolle (internationale) trainers hebben meestal als speler zelf maar marginaal resultaten geboekt.
0
geplaatst: 30 augustus 2016, 20:46 uur
En vergeet Johan Segundo ook niet.
Maar op Jopie na allemaal nooit hoofdtrainer geweest op het allerhoogste niveau.
Je tweede punt klopt wel, hoewel die tendens wel wat aan het veranderen is de laatste jaren met trainers als Guardiola en Conte (Zidane misschien ook).
Maar op Jopie na allemaal nooit hoofdtrainer geweest op het allerhoogste niveau.
Je tweede punt klopt wel, hoewel die tendens wel wat aan het veranderen is de laatste jaren met trainers als Guardiola en Conte (Zidane misschien ook).
0
geplaatst: 30 augustus 2016, 21:03 uur
Bert van Marwijk, Philip Cocu, Frank de Boer zijn niet ook de minsten. Maar het beeld is wel duidelijk: iemand duidelijk kunnen vertellen hoe je iets doet (en wat) en het - evt vertraagd - voordoen is heel iets anders dan het zelf doen.
0
geplaatst: 30 augustus 2016, 21:29 uur
musician schreef:
Ook Haan, Krol, Van Hanegem, IJzeren Rinus en Wim Rijsbergen een beetje zijn trainer geweest.
Haan heeft behoorlijke clubs mogen trainen. In het rijtje mis ik trouwens Neeskens. Die stond tien jaar geleden heus als assistent trainer op het WK, daar waar bv Gullit zich tot commentaar moest beperken.
0
geplaatst: 30 augustus 2016, 21:40 uur
Mjuman schreef:
Bert van Marwijk, Philip Cocu, Frank de Boer zijn niet ook de minsten. Maar het beeld is wel duidelijk: iemand duidelijk kunnen vertellen hoe je iets doet (en wat) en het - evt vertraagd - voordoen is heel iets anders dan het zelf doen.
Bij Bert van Marwijk heb ik dat gevoel wel.
Van Gaal hoor en zie je ook altijd duidelijk dat hij zijn spelers wat aan het uitleggen is.
Bij Cocu, De Boer en ook Van Bronckhorst heb ik altijd het idee dat zij omringd worden door experts en deskundigen op allerlei gebied (conditietrainers, looptrainers etc.) en dat zij zich alleen een beetje bemoeien met de opstelling, de onderlinge cohesie en daarnaast ook het verhaaltje van de gespeelde wedstrijd opdissen aan de pers.
Maar goed, zolang het blijkbaar succes oplevert....
0
geplaatst: 30 augustus 2016, 22:53 uur
Ik neem aan dat Bert en Lowie ook de conditietraining en sommige veldtrainingen aan experts over laat
Is ook onbegonnen werk alles zelf te moeten doen.
Ik heb van alle 3 de coaches wel een hoge pet op..vooral Cocu, die zit volgens mij wel echt op de ploeg. Frank straalde altijd wel rust en autoriteit uit, maar misschien is het teveel met al die specifieke trainers eromheen als spitsentrainers. Frank verloor het wel n beetje, de controle in de 2e helft van zijn laatste seizoen, ook in de media.
Gio kan ik weinig over zeggen eigenlijk, maar lijkt me ook wel een rustige en serieuze jongen die harde beslissingen durft te nemen, ploegbelang, zeker geen doetje.
Van Lowie was ik altijd wel onder de indruk in de Ajax en AZ tijd, daarbuiten wat minder. Hij heeft een goed resultaat behaald op het WK, maar met niet mijn spel.
Bert heeft het nog beter gedaan op het WK, ik luister altijd graag naar zijn voetbalvisie op TV, maar had nou nooit het idee dat hij wist waar hij mee bezig was met het NL elftal, behalve vaste opstellingen en dat oersaaie maar degelijke blok op het middenveld.
Is ook onbegonnen werk alles zelf te moeten doen.Ik heb van alle 3 de coaches wel een hoge pet op..vooral Cocu, die zit volgens mij wel echt op de ploeg. Frank straalde altijd wel rust en autoriteit uit, maar misschien is het teveel met al die specifieke trainers eromheen als spitsentrainers. Frank verloor het wel n beetje, de controle in de 2e helft van zijn laatste seizoen, ook in de media.
Gio kan ik weinig over zeggen eigenlijk, maar lijkt me ook wel een rustige en serieuze jongen die harde beslissingen durft te nemen, ploegbelang, zeker geen doetje.
Van Lowie was ik altijd wel onder de indruk in de Ajax en AZ tijd, daarbuiten wat minder. Hij heeft een goed resultaat behaald op het WK, maar met niet mijn spel.
Bert heeft het nog beter gedaan op het WK, ik luister altijd graag naar zijn voetbalvisie op TV, maar had nou nooit het idee dat hij wist waar hij mee bezig was met het NL elftal, behalve vaste opstellingen en dat oersaaie maar degelijke blok op het middenveld.
0
geplaatst: 30 augustus 2016, 23:01 uur
Huub Stevens heeft - m.u.v. PSV - ook goed gedaan als trainer; zou een aardige geweest zijn voor Oranje: Disziplin, Ordnung und Ruhe (DOR) ipv de DOA bij Blind.
0
geplaatst: 30 augustus 2016, 23:06 uur
luigifort schreef:
Huub zou top zijn ja, maar wordt te laag ingeschaald.
Huub zou top zijn ja, maar wordt te laag ingeschaald.
Misschien dan maar naar Ajax, als Bosz los is; daar kopen ze graag goedkoop in

0
geplaatst: 30 augustus 2016, 23:16 uur
Medische kosten kunnen oplopen wat betreft Huub's hartje, dat risico willen ze niet lopen op de Toekomst. Een defibrillator permanent paraat is ook een verkeerd signaal naar die jonkies 

1
geplaatst: 30 augustus 2016, 23:54 uur
luigifort schreef:
Van Basten heeft destijds het Nederlands elftal vernieuwd en Van Marwijk heeft er eigenlijk niets meer aan veranderd, maar wel het geluk heeft gehad met Van der Vaart, Van Persie, Robben, Van Bommel en Sneijder op hun piek.
0
geplaatst: 30 augustus 2016, 23:58 uur
In de eerste jaren wel, na het EK van 2006 volgens mij niet meer.
0
geplaatst: 31 augustus 2016, 00:05 uur
Oja klopt, hij wilde toen zelf trouwens niet meer onder Van Basten spelen.
Van Marwijk vind ik trouwens een verbitterde man, hij had natuurlijk gehoopt op een grote club maar dat viel tegen. Nu zit hij bij Saudie Arabie, daar word je ook niet echt gelukkig van denk ik, alleen heb je wel een leuk inkomen.
Van Marwijk vind ik trouwens een verbitterde man, hij had natuurlijk gehoopt op een grote club maar dat viel tegen. Nu zit hij bij Saudie Arabie, daar word je ook niet echt gelukkig van denk ik, alleen heb je wel een leuk inkomen.

0
geplaatst: 31 augustus 2016, 01:14 uur
Deze hele soap had voorkomen kunnen worden als Blind zelf een stapje terug had gedaan.
Een Cillisen wordt al op de bank gehouden toen hij contact had met barca. Van Basten blijft tot november terwijl hij al getekend heeft, dat gaat niet werken denk ik. Benieuwd of ook Ruud (van N) nog eens een boekje opendoet over het reilen en zeilen onder Blind.
Een Cillisen wordt al op de bank gehouden toen hij contact had met barca. Van Basten blijft tot november terwijl hij al getekend heeft, dat gaat niet werken denk ik. Benieuwd of ook Ruud (van N) nog eens een boekje opendoet over het reilen en zeilen onder Blind.
0
geplaatst: 31 augustus 2016, 09:58 uur
Rudi voor Oranje! En Joop mag keeperstrainer zijn. Alleen wel af en toe overleggen met west op de achtergrond, anders krijgen we te veel Eindhovenaren in Oranje.
0
geplaatst: 1 september 2016, 00:42 uur
Volgens VI zijn er 23 spelers weg bij Ajax maar schone en serrero raken ze niet kwijt
0
geplaatst: 1 september 2016, 00:49 uur
18 namen weg bij PSV maar ook daar geen interresse getoond van clubs voor Jozefzoon, Willems en Narsingh
0
geplaatst: 1 september 2016, 01:13 uur
De meeste NL clubs hebben geen transferinkomsten. Ajax investeert de miljoenen in de sanering van Twente en PSV koopt slechts 2 spelers uit de nationale competitie. Rara hoe kan het dat de eredivisie steeds minder voorstelt?
0
geplaatst: 1 september 2016, 07:32 uur
gigage schreef:
De meeste NL clubs hebben geen transferinkomsten.
De meeste NL clubs hebben geen transferinkomsten.
FC Utrecht heeft goed gecasht maar sportief gezien wel een jasje uit gedaan.
Gelukkig nog wel een talentvolle verdediger van GA Eagles binnen gehaald.
En Haller weer voor een paar maanden behouden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.