Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 2 september 2016, 09:59 uur
lennon schreef:
Wanneer wordt Blind er nou eens uitgeflikkerd? Met deze coach gaan ze het WK ook nog missen.
(quote)
Wanneer wordt Blind er nou eens uitgeflikkerd? Met deze coach gaan ze het WK ook nog missen.
Zou normaal zijn om hem de laan uit te sturen na het eerste puntverlies tegen een van de andere landen in de poule (met uitzondering van Frankrijk). Tegen Zweden ben je met dit elftal verplicht om te winnen, ook uit in Stockholm.
Maar denk dat z'n meerderen bij de KNVB pas gaan ingrijpen wanneer er nog een paar smakelijke nederlagen zijn bijgekomen.
0
geplaatst: 2 september 2016, 10:23 uur
Gretz schreef:
Maar denk dat z'n meerderen bij de KNVB pas gaan ingrijpen wanneer er nog een paar smakelijke nederlagen zijn bijgekomen.
Het is de eerste bondcoach die het voor elkaar krijgt om de helft van zijn wedstrijden te verliezen (5 van de 11). Genoeg smakelijke (smadelijke?) nederlagen gehad lijkt me
Strootman had overigens ook nog een fijne tip voor de bondscoach... "'Misschien moeten we nog duidelijkere afspraken maken. Dan hoeven we in het veld niet meer zo veel te communiceren."
0
geplaatst: 2 september 2016, 10:36 uur
Vooropgesteld dat ik Blind ook ongeschikt vind, moeten we vooral niet vergeten dat we met een erg matige selectie opgescheept zitten.
Zoet is een prima keeper maar heeft nul uitstraling en persoonlijkheid (Stekelenburg er terug in).
Over de gehele verdediging kan ik kort zijn....die is armoedig.
Die 2e goal kun je een bondscoach niet eens kwalijk nemen, dat is een schrijnend gebrek aan kwaliteit. Denken op te kunnen stomen en de bal 3 meter van je voet te laten springen. Vreemd dat Gertjan Verbeek dit niet eens een fout vond, maar zegt dat Veltman stond te slapen en had moeten knijpen. Wel had hij gelijk dat er vervolgens 2 verdedigers staan te kijken hoe Zoet het schot pareert en een Griek de bal erin schiet. Bruma eruit, Vlaar erin. Vlaar is ook geen wereldtop maar die weet tenminste heel goed wat hij wel en niet kan.
Blind jr. kan best redelijk ballen maar kan geen verdediging leiden (laat staan een heel team als aanvoerder) en kan eigenlijk ook gewoon niet verdedigen. En zo ook Willems, wat erger ik mij daar dood aan zeg. Als enige niet meezingen met het volkslied en vervolgens als linksachter voetballen alsof je Christiano Ronaldo bent. Zet daar in godsnaam iemand neer die gewoon wel kan verdedigen (Kongolo). Strootman wordt gezien als de grote leider maar was gisteren ver onder de maat. Brengt niets extra's in de opbouw en verliest ook nog weleens een duelletje (iets wat Nigel de Jong nooit gebeurde). Maar goed, die krijgt van mij nog het voordeel van de twijfel. Jorrit Hendrix viel goed in wat mij betreft en deed het beter. Wijnaldum zit wel groei in. Hopelijk wordt hij sterker bij Liverpool. Sneijder blijft een lekkere voetballer maar loopt tussen Willems en Promes. Need I say more? Over Promes gesproken, wtf doet hij in het Nederlands Elftal??? Meer ga ik daar niet over zeggen.... Berghuis speelde ook niet best. Fijn zo'n linkspoot op rechts die op de middenlijn al naar binnen trekt en zo de drukte in loopt..... En dan onze spits. Nederland heeft een rijke geschiedenis aan topspitsen. Van Basten, Van Nistelrooy, Kluivert, Bergkamp, maar Vincent Jansen is geen topspits en gaat het ook nooit worden. Heeft zijn transfer naar Spurs te danken aan zijn basisplaats in Oranje. Veel inzet, weinig genialiteit. Ook te klein om kopduels te winnen van grote verdedigers m.i. en denk dat Spurs hier ook op een gegeven moment achter gaat komen.
Dan de bank.... Davy Klaassen. Heel Nederland is lyrisch over Davy. Maar was Davy van de generatie Davids, Seedorf en Kluivert geweest had hij gewoon op het bankie gezeten bij Ajax. Middelmatige voetballer, harde werker.
Narsingh: zie Promes
Pröpper: liet zien dat hij een bal vooruit durft te spelen en diepte zoekt. Heeft wel potentie.
Bas Dost: is geen Bosman of Kieft maar aub geen Huntelaar meer bij de selectie.
Luuk de Jong: is er denk ik alleen voor de penalties...
Nee mensen, we gaan een magere periode tegemoet. Het Nederlandse voetbal zit in een dal. Niet alleen nationaal maar ook internationaal. Gelukkig hebben we een stabiele voetbalbond (KNVB) met de juiste poppetjes om alles weer op de rails te krijgen.
Zoet is een prima keeper maar heeft nul uitstraling en persoonlijkheid (Stekelenburg er terug in).
Over de gehele verdediging kan ik kort zijn....die is armoedig.
Die 2e goal kun je een bondscoach niet eens kwalijk nemen, dat is een schrijnend gebrek aan kwaliteit. Denken op te kunnen stomen en de bal 3 meter van je voet te laten springen. Vreemd dat Gertjan Verbeek dit niet eens een fout vond, maar zegt dat Veltman stond te slapen en had moeten knijpen. Wel had hij gelijk dat er vervolgens 2 verdedigers staan te kijken hoe Zoet het schot pareert en een Griek de bal erin schiet. Bruma eruit, Vlaar erin. Vlaar is ook geen wereldtop maar die weet tenminste heel goed wat hij wel en niet kan.
Blind jr. kan best redelijk ballen maar kan geen verdediging leiden (laat staan een heel team als aanvoerder) en kan eigenlijk ook gewoon niet verdedigen. En zo ook Willems, wat erger ik mij daar dood aan zeg. Als enige niet meezingen met het volkslied en vervolgens als linksachter voetballen alsof je Christiano Ronaldo bent. Zet daar in godsnaam iemand neer die gewoon wel kan verdedigen (Kongolo). Strootman wordt gezien als de grote leider maar was gisteren ver onder de maat. Brengt niets extra's in de opbouw en verliest ook nog weleens een duelletje (iets wat Nigel de Jong nooit gebeurde). Maar goed, die krijgt van mij nog het voordeel van de twijfel. Jorrit Hendrix viel goed in wat mij betreft en deed het beter. Wijnaldum zit wel groei in. Hopelijk wordt hij sterker bij Liverpool. Sneijder blijft een lekkere voetballer maar loopt tussen Willems en Promes. Need I say more? Over Promes gesproken, wtf doet hij in het Nederlands Elftal??? Meer ga ik daar niet over zeggen.... Berghuis speelde ook niet best. Fijn zo'n linkspoot op rechts die op de middenlijn al naar binnen trekt en zo de drukte in loopt..... En dan onze spits. Nederland heeft een rijke geschiedenis aan topspitsen. Van Basten, Van Nistelrooy, Kluivert, Bergkamp, maar Vincent Jansen is geen topspits en gaat het ook nooit worden. Heeft zijn transfer naar Spurs te danken aan zijn basisplaats in Oranje. Veel inzet, weinig genialiteit. Ook te klein om kopduels te winnen van grote verdedigers m.i. en denk dat Spurs hier ook op een gegeven moment achter gaat komen.
Dan de bank.... Davy Klaassen. Heel Nederland is lyrisch over Davy. Maar was Davy van de generatie Davids, Seedorf en Kluivert geweest had hij gewoon op het bankie gezeten bij Ajax. Middelmatige voetballer, harde werker.
Narsingh: zie Promes
Pröpper: liet zien dat hij een bal vooruit durft te spelen en diepte zoekt. Heeft wel potentie.
Bas Dost: is geen Bosman of Kieft maar aub geen Huntelaar meer bij de selectie.
Luuk de Jong: is er denk ik alleen voor de penalties...
Nee mensen, we gaan een magere periode tegemoet. Het Nederlandse voetbal zit in een dal. Niet alleen nationaal maar ook internationaal. Gelukkig hebben we een stabiele voetbalbond (KNVB) met de juiste poppetjes om alles weer op de rails te krijgen.
0
Martial
geplaatst: 2 september 2016, 11:02 uur
starsailor schreef:
Vooropgesteld dat ik Blind ook ongeschikt vind, moeten we vooral niet vergeten dat we met een erg matige selectie opgescheept zitten.
Hè hè eindelijk iemand die dat ook ziet hier

En die blauwe kousen deden het um ook al niet
die hadden oranje moeten zijn.
0
geplaatst: 2 september 2016, 11:12 uur
Dit in tegenstelling tot de onoverwinnelijke ijzersterke selectie van Griekenland.
thuis werden alle 4 de duels verloren. Dat ze van Frankrijk verliezen snap ik maar bv. IJsland en Tsjechië thuis mag je best winnen toch? Ook met deze selectie.
thuis werden alle 4 de duels verloren. Dat ze van Frankrijk verliezen snap ik maar bv. IJsland en Tsjechië thuis mag je best winnen toch? Ook met deze selectie.
0
geplaatst: 2 september 2016, 11:17 uur
Zeker een goed punt starsailor.
We moeten niet vergeten dat het in kwaliteit bepaald niet over houdt.
V.Gaal deed het juiste tijdens het WK.
Die kon het team tactisch rond Robben, v.Persie en Sneijder bouwen.
Dus heel taakgericht spelen.
Zonder Robben valt er al een gigantisch gat natuurlijk.
Ik ben ook geen fan van Blind en als het voor hem stopt - als er verloren wordt van Zweden, lijkt het mij einde oefening, zou ik toch weer Lowietje polsen voor een herstart als bondscoach.
Het kan zeker geen kwaad een bondscoach aan te stellen die ook echt gezag uitstraalt.
Veel van deze gasten hebben dat nodig.
We moeten niet vergeten dat het in kwaliteit bepaald niet over houdt.
V.Gaal deed het juiste tijdens het WK.
Die kon het team tactisch rond Robben, v.Persie en Sneijder bouwen.
Dus heel taakgericht spelen.
Zonder Robben valt er al een gigantisch gat natuurlijk.
Ik ben ook geen fan van Blind en als het voor hem stopt - als er verloren wordt van Zweden, lijkt het mij einde oefening, zou ik toch weer Lowietje polsen voor een herstart als bondscoach.
Het kan zeker geen kwaad een bondscoach aan te stellen die ook echt gezag uitstraalt.
Veel van deze gasten hebben dat nodig.
0
geplaatst: 2 september 2016, 11:19 uur
vigil schreef:
Dit in tegenstelling tot de onoverwinnelijke ijzersterke selectie van Griekenland.
Nee hoor, je overschat deze selectie. Deze periode van slechte resultaten is een combinatie van een matige selectie en een evenzo matige bondscoach. Van Gaal heeft er nog wat uit kunnen persen 4 jaar geleden maar ook toen was het voetbal niet al te best.
0
geplaatst: 2 september 2016, 11:27 uur
Feit is dat de selecties van Griekenland, IJsland, Turkije, Tsjechië, USA en alle andere kleinere landen waar we tegen gefaald hebben ook allemaal behoorlijk matig zijn. Wanneer je de spelers 1 op 1 gaat vergelijken zul je zien dat Nederland op veel plekken de betere spelers heeft.
Op dit moment hebben alleen Duitsland, Spanje, België, Frankrijk, Italië, Portugal en een 4-tal Zuid-Amerikaanse landen een betere selectie dan Oranje. Tegen alle andere elftallen zou dit Nederland gewoon favoriet moeten zijn.
Het gaat nu met name mis omdat er heel weinig vertrouwen is en omdat er een belachelijk slechte tactiek wordt gevolgd. Selectie is er echt niet minder op geworden in vergelijking met 2 jaar geleden.
Op dit moment hebben alleen Duitsland, Spanje, België, Frankrijk, Italië, Portugal en een 4-tal Zuid-Amerikaanse landen een betere selectie dan Oranje. Tegen alle andere elftallen zou dit Nederland gewoon favoriet moeten zijn.
Het gaat nu met name mis omdat er heel weinig vertrouwen is en omdat er een belachelijk slechte tactiek wordt gevolgd. Selectie is er echt niet minder op geworden in vergelijking met 2 jaar geleden.
0
geplaatst: 2 september 2016, 11:28 uur
starsailor schreef:
Van Gaal heeft er nog wat uit kunnen persen 4 jaar geleden maar ook toen was het voetbal niet al te best.
(quote)
Van Gaal heeft er nog wat uit kunnen persen 4 jaar geleden maar ook toen was het voetbal niet al te best.
Hoeveel landen spelen er op de eindtoernooien wel goed voetbal? De meeste landen spelen toch vooral naar hun mogelijkheden. Gaat gewoon volledig om de behaalde resultaten. Een elftal dat aanvallend voetbal speelt maar steeds op de vierde plaats of lager eindigt is iedereen snel weer vergeten.
0
geplaatst: 2 september 2016, 11:40 uur
Gretz schreef:
Hoeveel landen spelen er op de eindtoernooien wel goed voetbal? De meeste landen spelen toch vooral naar hun mogelijkheden. Gaat gewoon volledig om de behaalde resultaten. Een elftal dat aanvallend voetbal speelt maar steeds op de vierde plaats of lager eindigt is iedereen snel weer vergeten.
(quote)
Oh mee eens hoor. Ik wilde alleen maar aangeven dat het toen ook al een matige selectie was, maar toen hadden we Robben in bloedvorm, Van Persie die nog een paar aardige dingen liet zien en Kuyt die altijd nog een redelijk niveau haalde. Is toch wat anders dan Narsingh en Promes......
0
Martial
geplaatst: 2 september 2016, 11:42 uur
Gretz schreef:
Feit is dat de selecties van Griekenland, IJsland, Turkije, Tsjechië, USA en alle andere kleinere landen waar we tegen gefaald hebben ook allemaal behoorlijk matig zijn. Wanneer je de spelers 1 op 1 gaat vergelijken zul je zien dat Nederland op veel plekken de betere spelers heeft.
Jij ziet deze spelers die je opnoemt uit de diverse landen elke week spelen dat je deze conclusie kan trekken?
0
geplaatst: 2 september 2016, 11:48 uur
Gretz schreef:
Hahaha, sorry hoor. Waar baseer je dat op?? Er speelt slechts 1 speler in de wereldtop en die is meer geblesseerd dan dat hij voetbalt (Robben). De rest speelt of zit op de bank bij subtoppertjes in Europa of speelt in de "Eredivisie".
1
geplaatst: 2 september 2016, 11:53 uur
Hoeveel spelers in de wereldtop hebben Griekenland, Turkije, IJsland, Tsjechië en de USA dan? Ik ben het volledig eens met Geert. De selectie is niet top, maar zeker goed genoeg om het tegen bovenstaande landen, en ook Zweden, op te nemen en voor de 2e plek in de groep te spelen.
Het probleem zit hem duidelijk in het gebrek aan leiderschap en teamgeest, en daar hebben we een goede bondscoach voor nodig.
Het probleem zit hem duidelijk in het gebrek aan leiderschap en teamgeest, en daar hebben we een goede bondscoach voor nodig.
0
geplaatst: 2 september 2016, 12:05 uur
Martial schreef:
Jij ziet deze spelers die je opnoemt uit de diverse landen elke week spelen dat je deze conclusie kan trekken?
(quote)
Ik weet bij wat voor clubs ze spelen en wat hun gemiddelde transferwaarde is. En heb diverse landen op het EK in actie gezien. Daar werd je niet vrolijk van als je hoopte op hogeschoolvoetbal.
In ieder geval moeten we met deze selectie nog altijd een goede subtopper zijn op wereldniveau. Net in of net buiten de top 10.
1
geplaatst: 2 september 2016, 12:07 uur
johan de witt schreef:
En zo is het. En nou gauw opzouten Blind. Dat je zelf al niet weg bent man. Zal wel met de afkoopsom te maken hebben. Die is belangrijker dan het Nederlands elftal. Want ja, wie wil je hierna nou als trainer? Hoewel: Overmars?
1
geplaatst: 2 september 2016, 12:07 uur
Martial schreef:
Nou ja, Griekenland heeft twee keer verloren van de Faroër eilanden. (quote)

0
geplaatst: 2 september 2016, 12:10 uur
Het gaat om Zweden, niet om Griekenland (aldus Blind) 
En zn zoontje is alleen geschikt, als er 2 om hem heen lopen die de ballen afpakken..ook weg dus..
Gullit bondscoach

En zn zoontje is alleen geschikt, als er 2 om hem heen lopen die de ballen afpakken..ook weg dus..
Gullit bondscoach

1
geplaatst: 2 september 2016, 12:15 uur
starsailor schreef:
Hahaha, sorry hoor. Waar baseer je dat op?? Er speelt slechts 1 speler in de wereldtop en die is meer geblesseerd dan dat hij voetbalt (Robben). De rest speelt of zit op de bank bij subtoppertjes in Europa of speelt in de "Eredivisie".
(quote)
Ik zeg niet dat we allemaal wereldtoppers hebben, zeker niet. Maar je moet ook niet naar de andere kant overdrijven. De meeste Oranje-spelers voetballen gewoon bij respectabele Europese clubs in grote competities.
Sterkste opstelling imo:
Cillessen (Barcelona)
Tete (Ajax), Bruma (Wolfsburg), Van Dijk (Southampton), Van Aanholt (Sunderland)
Wijnaldum (Liverpool), Strootman (AS Roma), De Jong (Galatasaray), Sneijder (Galatasaray)
Janssen (Tottenham Hotspur), Robben (Bayern München)
Selectie heeft imo voldoende internationale klasse om zich voor elk eindtoernooi te kwalificeren. En daar ook tot en met de knock-out fase mee te doen. Jammer wel dat Ziyech niet meer beschikbaar is, die had voor járen het stokje over kunnen nemen van Sneijder.
Buiten de rijtje landen dat ik opsomde ga je geen selecties vinden die meer individuele kwaliteit hebben. Kan ik je op een briefje geven.
En dan heb je op de bank ook nog spelers als Bazoer, Pröpper, Klaassen, Kongolo die binnen afzienbare tijd ook bij een grote club in een topcompetitie spelen.
0
geplaatst: 2 september 2016, 12:19 uur
starsailor schreef:
Oh mee eens hoor. Ik wilde alleen maar aangeven dat het toen ook al een matige selectie was, maar toen hadden we Robben in bloedvorm, Van Persie die nog een paar aardige dingen liet zien en Kuyt die altijd nog een redelijk niveau haalde. Is toch wat anders dan Narsingh en Promes......
(quote)
Is mij ook volstrekt onbegrijpelijk waarom blinde paarden als Narsingh en Promes überhaupt in aanmerking komen voor de selectie.
0
geplaatst: 2 september 2016, 12:25 uur
west schreef:
En zo is het. En nou gauw opzouten Blind. Dat je zelf al niet weg bent man. Zal wel met de afkoopsom te maken hebben. Die is belangrijker dan het Nederlands elftal. Want ja, wie wil je hierna nou als trainer? Hoewel: Overmars?
(quote)
Inderdaad, de man moet toch ook zelf inzien dat hij keer op keer faalt. De Breuk zou nu een grote jongen moeten zijn en afscheid van Blind moeten nemen. Zelf ontslag nemen gaat scholletje natuurlijk never en nooit nemen.
0
Martial
geplaatst: 2 september 2016, 12:26 uur
Zegt dan genoeg over Nederland

We moeten in Nederland ook eens af van dat gehypte 4-3-3 systeem, niet geheel toevallig dat onder Lowietje met het 5-3-2 systeem toch behoorlijke resultaten werden geboekt op het WK.
0
geplaatst: 2 september 2016, 13:01 uur
Inderdaad, vooral over de wanprestatie van het collectief. Spelers en technische staf. Veel slechter presteren dan op basis van kwaliteit en know-how verwacht mag worden Uiteraard faalde Griekenland ook enorm door in die poule laatste te worden.
Martial schreef:
We moeten in Nederland ook eens af van dat gehypte 4-3-3 systeem, niet geheel toevallig dat onder Lowietje met het 5-3-2 systeem toch behoorlijke resultaten werden geboekt op het WK.
Eens. Beter een systeem + tactieken formeren naar de kwaliteiten van je team, dan heel dogmatisch aan hetzelfde willen blijven vasthouden. Enige wat telt is meer doelpunten maken dan je tegenstander. Tiki taka en het balbezit tot in het extreme gewoon over laten aan de clubs/landen die zo dominant zijn dat ze er een kans mee maken. Het gemiddelde team moet gewoon zorgen dat ze zo effectief mogelijk naar de mogelijkheden presteren.
0
geplaatst: 2 september 2016, 17:08 uur
iggy schreef:
Inderdaad, de man moet toch ook zelf inzien dat hij keer op keer faalt. De Breuk zou nu een grote jongen moeten zijn en afscheid van Blind moeten nemen. Zelf ontslag nemen gaat scholletje natuurlijk never en nooit nemen.
(quote)
Kan Breukie zichzelf gelijk een stuk populairder maken. Maar misschien doet 'ie het na Zweden, dan heeft hij hopelijk een interim / vervanger.
0
geplaatst: 3 september 2016, 15:43 uur
Leuk stukje:
MotoGP vs Formule1: Wat is sneller
Bendsneyder reed vandaag de derde tijd in de kwalificatie, helaas voor hem had hij nog een straf tegoed uit de vrije training en wordt hij vijf plaatsen teruggezet.
MotoGP vs Formule1: Wat is sneller
Bendsneyder reed vandaag de derde tijd in de kwalificatie, helaas voor hem had hij nog een straf tegoed uit de vrije training en wordt hij vijf plaatsen teruggezet.
0
geplaatst: 3 september 2016, 17:41 uur
Los van hoe het afloopt, is het mooi om Gesink zo te zien rijden. Er zit in ieder geval weer wat achter bij hem. Hij rijdt erg sterk, lijkt het!
0
geplaatst: 3 september 2016, 18:03 uur
En hij maakt het ook nog eens schitterend af ook!
Ik kan me niet herinneren dat in een jaar de Koninginnerit van twee grote rondes door een Nederlander gewonnen werd! Maar bovenal geweldig gereden door Robert Gesink 
Ik kan me niet herinneren dat in een jaar de Koninginnerit van twee grote rondes door een Nederlander gewonnen werd! Maar bovenal geweldig gereden door Robert Gesink 
0
Hendrik68
geplaatst: 3 september 2016, 18:05 uur
trebremmit schreef:
Leuk stukje:
Zeer interessant om te lezen inderdaad. Leuk ook dat in de motorsport nu ook eens een landgenoot echt gaat meedoen. Leuk stukje:
Max op plek 7 morgen. Red Bull had bij voorbaat geen al te hoge verwachtingen van het circuit van Monza. Opvallend dat Bottas zich er nog tussen heeft weten te wurmen.
Nog een leuk laatste nieuwtje voor onze zuiderburen. Stoffel Van Doorne gaat volgend jaar de plek van Button innemen bij McLaren. Hij maakte bij zijn ene invalbeurt dit jaar een uitstekende indruk. Kan best eens wat worden.
0
geplaatst: 3 september 2016, 18:15 uur
Hij heeft nog wel een lange weg te gaan, maar hij is nog maar zeventien dus nog alle tijd.
Eigenlijk is hij ook te lang voor een Moto3 motor, ik denk dat hij nog beter kan presteren in een Moto2, en uiteindelijk de MotoGP, hopelijk over een paar jaar maar daar hangt veel vanaf. Maar hij is wel het allergrootste talent wat Nederland ooit heeft gehad in het motorracen denk ik.
Wat ik wel flauw vind van de commentatoren is dat ze vinden dat hij meer moet laten zien omdat hij bij een fabrieksteam zit, dit is pas zijn eerste jaar daar en elke race verbeterd hij zichzelf dus ik snap echt niet wat hun bezield om dat te zeggen.
Eigenlijk is hij ook te lang voor een Moto3 motor, ik denk dat hij nog beter kan presteren in een Moto2, en uiteindelijk de MotoGP, hopelijk over een paar jaar maar daar hangt veel vanaf. Maar hij is wel het allergrootste talent wat Nederland ooit heeft gehad in het motorracen denk ik.
Wat ik wel flauw vind van de commentatoren is dat ze vinden dat hij meer moet laten zien omdat hij bij een fabrieksteam zit, dit is pas zijn eerste jaar daar en elke race verbeterd hij zichzelf dus ik snap echt niet wat hun bezield om dat te zeggen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.