MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
west schreef:
(quote)

Dat gaat wat ver, vind je niet?

Zeker, enigszins te cynisch.

Overigens begrijp ik niet waarom iedereen Nederland zo goed vindt deze wedstrijd. Het is meer dat die Zweden er niets van bakken, waardoor Nederland goed lijkt.

Onze Davy had er toch wel minimaal al eentje mogen maken zeg, tjonge jonge

Je ziet de wedstrijd alweer tussen de vingers doorglippen. Van Gaal bracht op zo'n moment dan vaak iemand in die de wedstrijd deed kantelen. Blind heeft geen gouden prikkie, dat is het hele verschil tussen roemloos door Europa toeren en 3e worden op een WK.

goooooooaallll, van Sneijder, die een niet al te geweldige wedstrijd speelt (maar ja, wie wel eigenlijk)

En als dan eindelijk de echt verdiende winnende treffer valt, fluit de scheidsrechter..... niemand weet waarom.

Duwen? Hoe verzint 'ie het?

Rudi S schreef:
(quote)

Zeker, of wij verslaan die Zweden of wij komen van Blind af, een win-win wedstrijd

Eh, wat denk je van beiden niet??

west schreef:
En als dan eindelijk de echt verdiende winnende treffer valt, fluit de scheidsrechter..... niemand weet waarom.

Duwen? Hoe verzint 'ie het?

Tja, in alle ellende zijn we vergeten dat ook de scheidsrechter nog eens tegen kan zitten. Je begrijpt haast niet hoe er ooit iemand kan winnen met dat voetballen, hè?

dix
Nederland viel niet tegen. Zweden wel.

We staan tweede in de poule. Dus we zijn al bijna geplaatst.

Gelukkig speelt Frankrijk nog gelijk, maar dankzij de scheids missen we twee punten.
Ik vond Oranje wel goed spelen, maar Zweden stelde ook echt helemaal niks voor, volgens mij was die goal het enige schot op doel van hun.
Mooi dat Van Dijk weer in de basis stond, vind ik toch wel een beter koppel met Bruma dan Blind, die laatste deed het trouwens ook wel goed als linksback.

Zweden is zonder Ibra nu helemaal afgezakt.
Wat een creatieve armoe.
Oranje speelde idd niet slecht, maar had natuurlijk wel zorgvuldiger met de kansen om moeten gaan.
Blind heeft in ieder geval weer even lucht.

Wel een prachtige goal van Berg, die maakt ie ook nooit weer.

Ja, schitterende goal.
Als die geen natte droom krijgt vannacht.

Met deze elf, of eventueel Robben erbij, moet Oranje doorgaan. Achterin staat iedereen op zijn goede positie en Sneijder op links werkte verrassend goed. Blind zou kunnen experimenteren met Luuk de Jong midvoor, maar verder geeft de wedstrijd veel hoop. Zweden heeft een aantal voetballers die je tot de betere binnen de eredivisie kunt rekenen en ik verwacht dat Wit-Rusland, Luxemburg en Bulgarije minder zijn. Twee punten verloren, hoop (kun je op twee manieren opvatten ) gewonnen.

Iemand nog dat stuk gelezen vandaag in de krant over de verkiezing van de UEFA voorzitter? Dat gaat er weer lekker corrupt aan toe zeg.

Stoere praat nu trouwens van de KNVB, amateurclubs die frauderen worden direct uit de competitie gezet, ja dan durven ze wel daar in Zeist.

jasper1991 schreef:
Met deze elf, of eventueel Robben erbij, moet Oranje doorgaan. Achterin staat iedereen op zijn goede positie en Sneijder op links werkte verrassend goed. Blind zou kunnen experimenteren met Luuk de Jong midvoor, maar verder geeft de wedstrijd veel hoop. Zweden heeft een aantal voetballers die je tot de betere binnen de eredivisie kunt rekenen en ik verwacht dat Wit-Rusland, Luxemburg en Bulgarije minder zijn. Twee punten verloren, hoop (kun je op twee manieren opvatten ) gewonnen.

Moet doorgaan gebaseerd op wat? Op die matige prestatie van gisteren? Snap heel die positiviteit niet over die wedstrijd. Wijnaldum was onzichtbaar, Promes ronduit slecht, Strootman de 2e helft zeer matig (zo lang dit soort persoonlijke fouten gemaakt worden, wordt het lastig van iedere tegenstander te winnen), Janmaat die zich regelmatig verdedigend liet aftroeven in combinatie met waardeloze voorzetten in aanvallend opzicht.
Hoe gematigd ik in een vorige post in dit forum was over Vincent Janssen (speelde gisteren een puike partij) maar waarom Luuk de Jong?? Voor eventuele penalties? Die komt zwaar tekort voor überhaupt een plek in deze Oranje selectie.
En dan onze tegenstanders.... Frankrijk speelt gisteren gelijk tegen Wit-Rusland. Waarom zou Wit-Rusland voor Oranje een makkie worden? En Bulgarije? Is dat een walk-over? Die laatste 2x dat Oranje tegen Luxemburg speelde (2008) eindigden deze wedstrijden in een magere 1-0 overwinning. En Frankrijk staat gewoon 2x op scherp tegen ons en mag je blij zijn met 1 punt uit 2 ontmoetingen.
Nee, ik ben erg pessimistisch en hoop echt op een fitte Robben want onze stootkracht is zeer beperkt en de gehele selectie (inclusief bondscoach) matig.

We mogen blij zijn dat Strootman er weer bij is na zoveel jaar blessureleed, daar kun je nu nog niet van verwachten dat hij de pannen van het dak speelt.
Ben het verder wel met je eens dat Promes en Wijnaldum matige voetballers zijn, tenminste in Oranje laten ze weinig zien.

Uiteraard is een Strootman in vorm een belangrijke kracht en een bovengemiddelde voetballer.
Het gaat mij erom dat er blunders gemaakt worden binnen dit team die keihard afgestraft worden. Wat dacht je van Bruma tegen Griekenland?
Zolang dit blijft gebeuren kan het in wedstrijden, waar je niet over je tegenstander heen walst, grote gevolgen hebben.

Hendrik68
Wel vreemd dat je een paar spelers noemt die slecht spelen en daarbij Janmaat niet noemt. Op afstand de slechtste Oranje klant in decennia. Hij kan geen bal recht vooruit trappen en elke aanval via zijn kant tegen hem levert direct gevaar op. Nou had hij het geluk dat dat gedraaf aan de zijlijn een keer de enige goal opleverde, maar ik was hogelijk verbaasd dat hij niet werd gewisseld. Een verdediger moet verdedigen, al het andere is bijzaak. Ook is duidelijk geworden dat we heel erg zuinig op Sneijder moeten zijn. Met hem en Robben kunnen we iedereen verslaan, maar met Janmaat erbij is elke wedstrijd, zelfs tegen Luxemburg billenknijpen.

Eh trebremmit Berg maakt ze wel vaker zo hoor. Moest direct denken aan de wedstrijd tegen Roda. Kijk maar hier rond de 50 seconden.

starsailor schreef:
(quote)

Moet doorgaan gebaseerd op wat? Op die matige prestatie van gisteren?
Voetbal is uiteindelijk een spel van fouten. Als Iniesta een intelligente bal verstuurt die een verdediger net even doorziet en onderschept, is dat niet gelijk een drama. Wat telt is dat Nederland meer dan tien goede tot minder goede doelkansen creëerde uit overwegend keurige aanvallen over de gehele negentig minuten. Zo vaak zie je dat echt niet hoor. Dan mag het Zweden zijn, maar er zijn nog heel wat zwakkere ploegen. Sneijder vond ik heel sterk, maar ook Janmaat zorgde over de rechterkant voor enorm veel dreiging. Klaassen ging goed op het juiste moment diep en Strootman heeft ook heel goede momenten gehad in de eerste helft.

Kolere wat een berg

Gaat Gesink weer winnen

Nee shit 3de

Hendrik68 schreef:
Eh trebremmit Berg maakt ze wel vaker zo hoor. Moest direct denken aan de wedstrijd tegen Roda. Kijk maar hier rond de 50 seconden.

Mooi gevonden zeg: is bijna een kopie, ook via onderkant lat. En er zit er nog één bij van Berg en één van Granquist trouwens.

Beide doelpunten van Berg meer geluk dan wijsheid. Armoede spits hoor, heb 'm vaak genoeg een vroege wissel toegewenst in het Philips stadion, en dan zo'n goal tegen oranje maken. Dat is echt pech.

Kostte een Berg, scoorde een beetje

Scoort wel veel in Griekenland hoor, ik wou dat we nog zo'n goede spits hadden bij Groningen.

Hendrik68 schreef:
Wel vreemd dat je een paar spelers noemt die slecht spelen en daarbij Janmaat niet noemt.

Bedoel je mij, Hendrik68?

Volgens mij schreef ik toch:
starsailor schreef:
Janmaat die zich regelmatig verdedigend liet aftroeven in combinatie met waardeloze voorzetten in aanvallend opzicht.

trebremmit schreef:
Scoort wel veel in Griekenland hoor, ik wou dat we nog zo'n goede spits hadden bij Groningen.

Daar kan je een aardig kwartet van maken: scoort in Groningen, faalt elders; andere kwartet: in Groningen scorende dikkonten die ook wel eens falen.

Oh ja, hierboven mij Berg een beetje afzeiken na zijn fraaie lob. De meeste hadden gewoon op doel geschoten, zodat Zoet nog een kans(je) had gehad.

Hendrik68
Volgens mij bedoelde ik jou inderdaad starsailor. Dan heb ik niet goed gelezen. Excuses. Sjourd Mossou noemde Janmaat ook een constante bron van onrust. Als daar een degelijke verdediger voor in de plek kan komen dan hebben best wel een redelijke verdediging. Waarmee we Frankrijk misschien niet tegen kunnen houden, maar de rest wel.

Van der Wiel, Tete, Veltman, Diks, Van Rhijn, Karsdorp? Heel veel is er verder niet geloof ik.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:02 uur

geplaatst: vandaag om 06:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.