MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
vigil schreef:
Kolere wat een berg

en dat hij nu net tegen Oranje sc oort

Hendrik68 schreef:
Volgens mij bedoelde ik jou inderdaad starsailor. Dan heb ik niet goed gelezen. Excuses. Sjourd Mossou noemde Janmaat ook een constante bron van onrust. Als daar een degelijke verdediger voor in de plek kan komen dan hebben best wel een redelijke verdediging. Waarmee we Frankrijk misschien niet tegen kunnen houden, maar de rest wel.
Aanvallend was Janmaat wel weer heel sterk. Vanaf de rechterkant kwam ook veel meer dreiging dan vanaf de linkerkant. Hij heeft wel een tomeloze conditie en bereidde zowel het doelpunt als het fantoomdoelpunt voor.

Misschien is het tegen sterke tegenstanders, zoals Frankrijk, verstandig om weer met een driemanscentrum in de verdediging te opereren. Janmaat kan dan rustig(er) draven over de rechterflank en dat doen waar hij goed in is.

jasper1991 schreef:
Misschien is het tegen sterke tegenstanders, zoals Frankrijk, verstandig om weer met een driemanscentrum in de verdediging te opereren. Janmaat kan dan rustig(er) draven over de rechterflank en dat doen waar hij goed in is.

Dat lijkt mij een niet zo strak plan: 5-mans defensie, 4 man op het middenveld - die ene spits die doet dan voor Jan Joker mee, en dan kan je net zo goed 2 keepers in de goal zetten, weet je zeker dat je geen goals tegenkrijgt.

Verbazingwekkend hoe soms over spelers opstellen en functioneren van een team wordt gedacht. Het team als geheel wordt geacht meer te zijn dan de som der delen. Waarom komt nou helemaal niemand op het luminieuze idee om Blind te vragen: what were you thinking toen je Willems op links verving door je eigen zoon - om aldus het risico op gaten in de verdediging te beperken - en vervolgens op rechts Janmaat neerpootte om dat risico weer te vergroten?

Het blijft verbazingwekkend hoe - met welk plan van aanpak en met welke briefing - de strateeg Blind zijn troepen de wei in stuurt. Voor mijn geestesoog doemt het WOII beeld op van de blijogende Nederlandse muziekcompagnie (op rijwiel - op zich een prestatie; probeer maar eens op een fiets te trommelen) vs het beeld van de Duitse oorlogsmachine met Tigers en Panthers (tanks en pantservoertuigen).

De Zweden wist beter hoe ze moesten spelen en wat ze konden verwachten dan Oranje - terwijl Zweden met Källström én Zlatan zichtbaar al een heel matig team was op het EK - en met enige Italiaanse ontwikkelingshulp bleven ze nog makkelijk overeind.

Rudi S schreef:
(quote)

en dat hij nu net tegen Oranje sc oort
?

Onze Jasper heeft maar geluk, Ter Stegen normaliter 1ste keeper van Barca heeft vandaag een spierblessure opgelopen en kan dit weekend niet in actie komen. Dus het zou zo maar kunnen dat hij nu al zijn debuut gaat maken.

Ze betalen ook niet voor niks 12 miljoen voor hem natuurlijk.
Jasper doet ook zeker niet onder voor Ter Stegen wat mij betreft.

Qua potentie misschien niet maar het laatste anderhalf jaar is daar maar weinig van te zien. Een hoop frustratie maar weinig echte daden wat mij betreft

vigil schreef:
Qua potentie misschien niet maar het laatste anderhalf jaar is daar maar weinig van te zien. Een hoop frustratie maar weinig echte daden wat mij betreft

Ach, niet zo miepen; menig NL keeper is beter geworden in het buitenland, en richting de 30, Cillesen is jonger en gewoon goed. Laat er even een dipje in zijn ontwikkeling zitten, bij Vermeer (en Ajax) was 't veeleer een sinusoïde.

Voor mij is het de vraag hoe Krul zich herstelt, of Zoet kan doorpakken en of Stekelenburg de weg terugvindt. Qua keepers hoeven we niet te klagen.

En die Terstegen is imo niet een heel bijzondere keeper.

Mee eens. Zelfs de meestal zeer betrouwbare Sar had een mindere periode, welliswaar in Italie, maar toch. Het hoort er allemaal bij.
Cillesen moet denk ik alleen meer innerlijke rust krijgen.
Hij komt vaak wat gespannen over.
Maar met meer ervaring zou dat ook goed moeten komen.
Vermeer is trouwens mijn favo keeper.
Jammer dat ie wat zwalkt hier en daar, maar een Vermeer in vorm is een genot om naar te kijken.

Cillesen is goed..maar soms heb ik t er ook niet op..maar dan denk ik maar aan een Frank de Boertje (redelijk vaak een heel erge fout in de verdediging)

Mooie pot, ManU vs. ManC, veel strijd geleverd door United. Lijkt erop dat het strijdplan moet worden tegen de toppers. City kreeg het niet voor elkaar om op het einde de bal rond te gaan spelen maar gingen ook nog vol voor de goal. Beetje vreemd, maar wel lekker.

Ja dat ManU zal aan het einde van deze week wel helemaal in een flinke crisis zitten

Was echt een heerlijke pot zeg. Eigenlijk hoef je daarmee vandaag verder geen voetbal meer te kijken

Bravo kopen en Joe Hart verkopen, goeie deal.

Arme Cillissen, in Barcalona wordt zo mogelijk nog slapper verdedigd als hij in Amsterdam gewend was

Het lek is boven (?), Ajax in de top 3. Stand volgende week: PSV 16, Fey 15, AZ 13, Aja 13
Wordt het toch weer spannend.

gigage schreef:
Het lek is boven (?), Ajax in de top 3. Stand volgende week: PSV 16, Fey 15, AZ 13, Aja 13
Wordt het toch weer spannend.

Ach so, een zuidelijke berenjager - vrind, een bekend Hollands gezegde luidt: verkoop nooit de huid van de beer voor ie geschoten is. Denkend aan de CL vorig jaar van PSV vind ik het helemaal niet zo fijn dat PSV uitgerekend na het duel tegen Atletico Madrid Feyenoord ontmoet - al heeft dat Feyenoord zelf dan weer de ontmoeting met Man U net achter de kiezen. Vind het ronduit verbijsterend dat zo'n spreadsheet-aap bij de KNVB er pal na een Europees duel voor beide ploegen er zo'n duel uitrost.

Ach Hollanders...slaan zo je dromen in duigen
Ik had die topper ook liever gezien na de knvb beker potjes van woensdag 21 september. Nu heeft de ene weer een dag (wat zeg ik, 2 dagen!) meer rust dan de andere. Kunnen we het daar weer over gaan hebben.
Dan, 23 oktober is het Ajax- Feyenoord, ook na een EL wedstrijd, De amsterdammers mogen dan donderdagsnachts eerst terugvliegen vanuit noord-spanje (Vigo)

Rudi S schreef:
Arme Cillissen, in Barcalona wordt zo mogelijk nog slapper verdedigd als hij in Amsterdam gewend was

Arme barca dat ze zo stom zijn geweest zo'n middelmatige keeper te kopen voor veel te veel geld.

lennon schreef:
(quote)

Arme barca dat ze zo stom zijn geweest zo'n middelmatige keeper te kopen voor veel te veel geld.

Arme Zoet, dat Barca zo stom is geweest om Cillissen te kopen, i.p.v. hem.

Mjuman schreef:
Vind het ronduit verbijsterend dat zo'n spreadsheet-aap bij de KNVB er pal na een Europees duel voor beide ploegen er zo'n duel uitrost.

Beter erna dan ervoor.

En dan heb je nog de andere twee toppers die voor de Kerst moeten worden afgewerkt en een heel eisenpakket van clubs en gemeenten wanneer waar gespeeld kan worden. Ik denk niet dat je eraan ontkomt deze wedstrijden na een Europese week te plannen.

Gewoon niet zeuren...als je kampioen wilt worden moet je die potten gewoon winnen.

Psv gaat feyenoord zondag gewoon weer terug op de aarde brengen. Die gaan echt niet winnen in Eindhoven.

dix
lennon schreef:

Arme Cillissen. Die karaktermoord door Van Gaal maakt dat menig zelfbenoemd voetbalkenner zijn kwaliteiten niet meer los kan zien van die éne smadelijke aftocht naar de dug-out van Oranje.

Arme dix, dat hij door een zin te lezen denkt iemand te kunnen beoordelen.

Je volgende bericht is overigens je 22222e dat is dan wel weer een felicitatie waard

dix
lennon schreef:
Arme dix, dat hij door een zin te lezen denkt iemand te kunnen beoordelen.

"Iemand ?"

Je bent niet de enige Cillissen-basher. Persoonlijk snap ik er weinig van. OK hij stopt geen penalty's maar hij veroorzaakt ze ook nauwelijks. Bovendien zit ie nu mooi in Barcelona en jij nog steeds in Utreg

Ja...hij heeft t zeker goed voor elkaar.

Toen ajax Cillessen haalde was ik als psv liefhebber al content omdat ik t een matige keeper vond. Natuurlijk heeft ie soms leuke potjes gespeeld, maar over t algemeen vind ik t geen topper. Zeker geen Barcelona materiaal en eigenlijk ook geen oranje materiaal.

Dat hij gewisseld werd voor die penalty's was voor mij alleen maar een bevestiging van mijn bevindingen.

Maar, hij doet 't financieel gezien zeker beter dan ik....

lennon schreef:
Gewoon niet zeuren...als je kampioen wilt worden moet je die potten gewoon winnen.

Psv gaat feyenoord zondag gewoon weer terug op de aarde brengen. Die gaan echt niet winnen in Eindhoven.

Memory erased of buffer gewoon vol? Vorig seizoen hoefde PSV na het duel tegen Atletico alleen nog maar van Ajax te winnen om die op 4 punten te zetten. We weten hoe dat is afgelopen en pure mazzel keerde het tij.

En Cilessen is en blijft gewoon een prima atletische keeper, met een enkele tekortkoming, maar daar hebben meer atletische keepers last van (Pim Doesburg, Jan van Beveren).

Maar feyenoord heeft daar toch Ook last van nu....en zelfs nog later ook...

Ik zeg...niet zeiken en gewoon winnen.

Voor die centen die het oplevert moet je jezelf toch wel 2 keer per week een beetje op kunnen laden?

lennon schreef:
Maar feyenoord heeft daar toch Ook last van nu....en zelfs nog later ook...

Ik zeg...niet zeiken en gewoon winnen.

Voor die centen die het oplevert moet je jezelf toch wel 2 keer per week een beetje op kunnen laden?

Jij bent zeker nooit onderweg geweest - met tablet en smartfoon - en dat je accu leeg was

Vaak zat....en toch gepresteerd.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:23 uur

geplaatst: vandaag om 11:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.