Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 12 september 2016, 07:34 uur
lennon schreef:
Psv gaat feyenoord zondag gewoon weer terug op de aarde brengen. Die gaan echt niet winnen in Eindhoven.
Psv gaat feyenoord zondag gewoon weer terug op de aarde brengen. Die gaan echt niet winnen in Eindhoven.
Die glazen bol waar je over beschikt is al gauw een jaar of dertig uit de tijd. Dat Feyenoord bovenaan staat is één ding, maar het is een club die verder gewoon op aarde blijft staan. Het stadion is ook niet meer van die kwaliteit, dat het als een UFO boven Nederland kan vliegen. En dientengevolge blijft alles aan de grond, in Rotterdam Zuid. Elke wedstrijd moet iedereen nog steeds gewoon aan de bak.
Dus realiteitszin ja. De waan van de dag gaat vermoedelijk de beslissing brengen over de uitslag van de wedstrijd tegen PSV. Helemaal eens met Mjuman, dat het weer een zeperd is van de KNVB de kraker direct na de wedstrijden tegen Manchester U resp Atletico M te plaatsen.
Wat dat betreft moet ik weer even denken aan de woorden van de recent aangestelde koekenbakker bij de KNVB die een aantal jaren terug heeft geroepen dat de KNVB alles in het werk moet zetten om Ajax kampioen te maken.
De constatering was eigenlijk nog niet eens nodig, dat beleid was, hoewel formeel niet uitgesproken, toch al bekend.
0
geplaatst: 12 september 2016, 07:59 uur
Sorry maar ik vind dat echt onzin.
De glazen bol is natuurlijk grootspraak maar ik vermoed dat psv dit gaat winnen..qua team veel verder dan feyenoord.
Beide partijen spelen een midweekse pot....beide Europees... en daarna komen ze elkaar tegen... wat is nu het probleem eigenlijk?
Ze willen toch top club zijn? Dan speel je dat soort potten...en dan moet je vaker aan de bak.
Dan moet je reizen, en acclimatiseren na een langere trip. Ik zie echt niet in waarom dit slechte planning is.
Of ze nou tegen feyenoord of go ahead eagles moeten, wedstrijd is wedstrijd en daar moet vol voor gegaan worden..als je het verkloot dan is.de KNVB niet de oorzaak maar het team.
Zo makkelijk om dan een organisatie de schuld te geven...
Frankrijk had ook het mooiste schema tijdens het EK... de langste rustperiode etc etc... we kennen het einde... als het goed zit in een team winnen ze zulke wedstrijden ook...
Geen excuses..
De glazen bol is natuurlijk grootspraak maar ik vermoed dat psv dit gaat winnen..qua team veel verder dan feyenoord.
Beide partijen spelen een midweekse pot....beide Europees... en daarna komen ze elkaar tegen... wat is nu het probleem eigenlijk?
Ze willen toch top club zijn? Dan speel je dat soort potten...en dan moet je vaker aan de bak.
Dan moet je reizen, en acclimatiseren na een langere trip. Ik zie echt niet in waarom dit slechte planning is.
Of ze nou tegen feyenoord of go ahead eagles moeten, wedstrijd is wedstrijd en daar moet vol voor gegaan worden..als je het verkloot dan is.de KNVB niet de oorzaak maar het team.
Zo makkelijk om dan een organisatie de schuld te geven...
Frankrijk had ook het mooiste schema tijdens het EK... de langste rustperiode etc etc... we kennen het einde... als het goed zit in een team winnen ze zulke wedstrijden ook...
Geen excuses..
0
geplaatst: 12 september 2016, 09:00 uur
lennon schreef:
De glazen bol is natuurlijk grootspraak maar ik vermoed dat psv dit gaat winnen..qua team veel verder dan feyenoord...
De glazen bol is natuurlijk grootspraak maar ik vermoed dat psv dit gaat winnen..qua team veel verder dan feyenoord...
Vind je? Feyenoord speelt al een paar jaar met deels deze basis en tactiek. En los van 7 wedstrijden op rij vorig jaar loopt dat al jaren goed. Sterker nog: ze hadden het tweede jaar met Pelle kampioen moeten worden.
Wat wel in het voordeel van psv spreekt, is dat ze thuis vaak winnen van Feyenoord en uit verliezen.
0
geplaatst: 12 september 2016, 09:05 uur
Als feyenoord kampioen had moeten worden met Pele hadden ze meer punten moeten halen...dat deden ze niet, dus geen kampioen.
Feyenoord is zeker gegroeid en ik vind het erg mooi om te zien dat ze met niets toch weer iets hebben weten te maken. De vechtlust is ook mooi om te zien en ik heb echt respect voor die club. Maar kwalitatief is psv veel beter en qua ervaring ook veel verder. Ook tov vorig seizoen. Ook zij zijn weinig spelers kwijtgeraakt en als er al een weg is, is daar goede vervanging voor gehaald.
Ik durf te zeggen dat psv de beste selectie van dit seizoen heeft.
Feyenoord is al 17 jaar geen kampioen geworden en dat is niet voor niks. Elk jaar wordt er weer hoog van de toren geblazen... nu gaat t gebeuren en het resultaat is; aan 't einde weer niks.
Zo ook nu weer. 5 wedstrijden op rij winnen.. knap hoor... doe dat 34 keer en je bent terecht kampioen. Maar zover is het nog lang niet. De eerste echte test is donderdag en dan zondag. Daarna mogen ze bij winst eventueel gaan roepen dat ze goed bezig zijn... wanneer leren ze dat nou eens in Rotterdam. Het is leuk om te hopen, maar realiteit is ook belangrijk.
Feyenoord is zeker gegroeid en ik vind het erg mooi om te zien dat ze met niets toch weer iets hebben weten te maken. De vechtlust is ook mooi om te zien en ik heb echt respect voor die club. Maar kwalitatief is psv veel beter en qua ervaring ook veel verder. Ook tov vorig seizoen. Ook zij zijn weinig spelers kwijtgeraakt en als er al een weg is, is daar goede vervanging voor gehaald.
Feyenoord is al 17 jaar geen kampioen geworden en dat is niet voor niks. Elk jaar wordt er weer hoog van de toren geblazen... nu gaat t gebeuren en het resultaat is; aan 't einde weer niks.
Zo ook nu weer. 5 wedstrijden op rij winnen.. knap hoor... doe dat 34 keer en je bent terecht kampioen. Maar zover is het nog lang niet. De eerste echte test is donderdag en dan zondag. Daarna mogen ze bij winst eventueel gaan roepen dat ze goed bezig zijn... wanneer leren ze dat nou eens in Rotterdam. Het is leuk om te hopen, maar realiteit is ook belangrijk.
0
geplaatst: 12 september 2016, 09:13 uur
Wat een verrassende conclusie!
Enige relativering is altijd wel terecht maar Lennon beperkt dat tot andere clubs en stopt bij PSV. Geen kritiek daar waar dat overigens wel degelijk mogelijk is. De zwijgzame blinde volgeling. En dan maar er van uit gaan serieus te worden genomen.
En dan rustig van Rotterdammers zeggen dat ze wel weer op aarde zullen belanden, zondag.
Wat betreft verdient PSV eigenlijk wel een beetje een schrobbering.
Enige relativering is altijd wel terecht maar Lennon beperkt dat tot andere clubs en stopt bij PSV. Geen kritiek daar waar dat overigens wel degelijk mogelijk is. De zwijgzame blinde volgeling. En dan maar er van uit gaan serieus te worden genomen.
En dan rustig van Rotterdammers zeggen dat ze wel weer op aarde zullen belanden, zondag.
Wat betreft verdient PSV eigenlijk wel een beetje een schrobbering.
0
geplaatst: 12 september 2016, 09:25 uur
Je conclusie klopt totaal niet, want op psv kan ik ook kritisch zijn, maar brands heeft daar de laatste jaren goed werk verricht en dat betaalt zich nu uit. Lijkt me niet iets wat te ontkennen valt. En dat heeft niks met arrogantie te maken.
Als feyenoord wint zondag zal ik niet schromen de liefhebbers hier te feliciteren. Ik ben totaal geen die hard en mijn leven is niet verpest als psv eens verliest... ik kijk er graag naar en speel de psychologische oorlogsvoering graag (met de tegenpartij) maar men moet wel realistisch blijven vind ik.
Als feyenoord wint zondag zal ik niet schromen de liefhebbers hier te feliciteren. Ik ben totaal geen die hard en mijn leven is niet verpest als psv eens verliest... ik kijk er graag naar en speel de psychologische oorlogsvoering graag (met de tegenpartij) maar men moet wel realistisch blijven vind ik.
0
geplaatst: 12 september 2016, 09:36 uur
Ik verwacht ook niet dat Feyenoord veel kans maakt tegen PSV zondag, maar het moet wel heel raar lopen willen ze dit jaar niet (heel lang) voor het kampioenschap meedoen, en dan kan het ook maar zo opeens goed vallen, zoals we vorig jaar ook (bijna) zagen gebeuren.
0
geplaatst: 12 september 2016, 09:40 uur
lennon schreef:
Als feyenoord kampioen had moeten worden met Pele hadden ze meer punten moeten halen...dat deden ze niet, dus geen kampioen.
nou als we die hadden gehad tussen 1960 en 1970 wad de erelijst van Feyenoord vast wat langer

0
geplaatst: 12 september 2016, 09:41 uur
Dat feyenoord dit jaar een serieuze kandidaat is, ben ik t wel mee eens.
ik vind ze sterker dan ajax.
ik vind ze sterker dan ajax.
0
geplaatst: 12 september 2016, 09:46 uur
Feyenoord heeft het vorig jaar ook goed gedaan, op die rare lange dip na. En PSV kan dan wel veel verder zijn, vorig jaar werden ze uiteindelijk ook alleen maar kampioen omdat Ajax het liet liggen in de laatste wedstrijd. En eigenlijk vind ik ze ook wel wat minder dan vorig jaar zonder Van Ginkel en Bruma.
0
geplaatst: 12 september 2016, 09:55 uur
Van de laatste 12 wedstrijden vorig seizoen wonnen ze er 10 er speelden ze er 2 gelijk, daarnaast wonnen ze ook de bekerfinale. Dus het is ook niet uit het niets dat er nu 5 keer gewonnen is. Nu waren het misschien ook niet de sterkste ploegen (al staan bv ploegen als Den Haag en Excelsior nu wel gewoon keurig 5de e 6de) maar toch.
Ze zijn ook niet de grootste kandidaat voor het kampioenschap (want dat is PSV) maar het is ook zeker niet zo dat als ze de komende 2 wedstrijden verliezen (wat natuurlijk zo maar kan) dat de gezakt zijn voor de "test" en dat het weer niets gaat worden dit seizoen.
Ze zijn ook niet de grootste kandidaat voor het kampioenschap (want dat is PSV) maar het is ook zeker niet zo dat als ze de komende 2 wedstrijden verliezen (wat natuurlijk zo maar kan) dat de gezakt zijn voor de "test" en dat het weer niets gaat worden dit seizoen.
0
geplaatst: 12 september 2016, 10:08 uur
Na Advovaat en Gullit zijn de heren nu weer uitgekomen bij Denny Landzaat... Ook een man met veel uitstraling naar buiten toe, veel ervaring op het hoogste niveau (vooral als trainer) en iemand die de wind een beetje uit de zeilen van Blind kan halen. De motivatie zou zijn dat hij zo goed bij de jeugd van AZ met de jongens kan om gaan...
Hopelijk houdt diezelfde Blind Swansea een beetje in de gaten want er loopt daar een Nederlander van box tot box met scorend vermogen in de vorm van zijn leven.
Hopelijk houdt diezelfde Blind Swansea een beetje in de gaten want er loopt daar een Nederlander van box tot box met scorend vermogen in de vorm van zijn leven.
0
geplaatst: 12 september 2016, 10:12 uur
Bij Feyenoord is het meest opvallende verschijnsel dat dezelfde trainer die het elftal vorig seizoen in een fikse dip deed belanden nu opeens al 5 hele wedstrijden lang het roer recht houdt. Dat gezegd hebbende denk ik dat Feyenoord als zodanig gegroeid is tov van vorig jaar door een aantal aanvullingen.
Van Ginkel vergelijken met Ramselaar is - nog niet reëel - maar dat hij een belangrijke aankoop is voor de toekomst - heb hem meermalen zien spelen - is duidelijk. Bij Van Ginkel, gehuurd voor een half seizoen, was het gewoon de vraag na zijn blessure, of hij zijn oude niveau zou halen. Zijn komst bleek evenwel niet haalbaar en inmiddels is die blessure weer gaan opspelen.
Bruma is - zo bleek onlangs weer in Oranje - nog steeds niet de solide zekerheid die hij zo graag acteert; voor mij nog steeds geen (Europese) topverdediger, i.t.t. Vlaar.
Ik denk dat PSV als team verder is dan vorig seizoen.
En idd misschien moet Blind zeker tegen de Fransen eraan denken een beetje ijzer (= le fer) aan zijn team toe te voegen
Van Ginkel vergelijken met Ramselaar is - nog niet reëel - maar dat hij een belangrijke aankoop is voor de toekomst - heb hem meermalen zien spelen - is duidelijk. Bij Van Ginkel, gehuurd voor een half seizoen, was het gewoon de vraag na zijn blessure, of hij zijn oude niveau zou halen. Zijn komst bleek evenwel niet haalbaar en inmiddels is die blessure weer gaan opspelen.
Bruma is - zo bleek onlangs weer in Oranje - nog steeds niet de solide zekerheid die hij zo graag acteert; voor mij nog steeds geen (Europese) topverdediger, i.t.t. Vlaar.
Ik denk dat PSV als team verder is dan vorig seizoen.
En idd misschien moet Blind zeker tegen de Fransen eraan denken een beetje ijzer (= le fer) aan zijn team toe te voegen

0
geplaatst: 12 september 2016, 10:27 uur
Fer had in de rust al gewisseld moeten worden. Alleen aan de bal is hij wel sterk, maar de echte werklust ontbreekt. Half verdedigen zorgde alsnog voor de gelijkmaker.
0
geplaatst: 12 september 2016, 10:40 uur
Dan heeft die trainer dat toch goed gezien door jouw prachtige advies niet op te volgen. Drie goals in 4 wedstrijden in de PL en dat nog wel zonder werklust (op het middenveld in Engeland... Nee dan ga je het redden) moet je nagaan wat er gaat gebeuren als dat er nog eens bij komt... Hij beukte er toch aardig op los bij die goal.
0
geplaatst: 12 september 2016, 10:45 uur
herman schreef:
Feyenoord heeft het vorig jaar ook goed gedaan, op die rare lange dip na. En PSV kan dan wel veel verder zijn, vorig jaar werden ze uiteindelijk ook alleen maar kampioen omdat Ajax het liet liggen in de laatste wedstrijd. En eigenlijk vind ik ze ook wel wat minder dan vorig jaar zonder Van Ginkel en Bruma.
Nee.. ze werden kampioen omdat ze aan 't einde de meeste punten hadden... niet omdat ajax verzaakte... anders zou ajax 4 keer kampioen zijn geworden omdat psv verzaakte na de winterstop? Lijkt me onzin.
0
geplaatst: 12 september 2016, 10:48 uur
Wat ik bedoel te zeggen is dat je wel een beter team kunt hebben, maar dat dat geen garantie is voor goede resultaten. Vorig seizoen werden ze uiteindelijk onverwachts kampioen. Geen reden dus om hier zo hoog van de toren te blazen, hoogmoed komt voor de val...
0
geplaatst: 12 september 2016, 10:58 uur
Fer is een bijna box to box speler. Het is net allemaal wat te ver. Hoeft niet in NL elftal wat mij betreft. Bij Swansea is hij de enige speler die rustig blijft aan de bal. Maar in de eerste helft hadden ze de bal niet, dan heb je er ook helemaal niks aan.
0
geplaatst: 12 september 2016, 11:14 uur
Aan middenvelders hebben we ook niet echt een gebrek in Oranje toch? Van Ginkel, Pröpper, Strootman, Bazoer kunnen evengoed op zijn plek spelen. En hoe gaat het eigenlijk met Clasie?
0
geplaatst: 12 september 2016, 11:33 uur
Bazoer, zit al weken op de bank bij Ajax en dat zal hem de volgende keer neem ik aan zijn plek bij Oranje gaan kosten net zoals bij Tete. Van Ginkel heeft het komende half jaar ook nergens uitzicht op. Eerst helemaal fit worden en dan wachten tot de winsterstop of iemand hem wil huren.
De Vrij is weer fit (zal nog wat wedstrijdritme missen) en speelt weer dus dat is weer een goede optie voor achterin.
De Vrij is weer fit (zal nog wat wedstrijdritme missen) en speelt weer dus dat is weer een goede optie voor achterin.
0
geplaatst: 12 september 2016, 11:36 uur
Bazoer is nog erg jong. Dat hij er nu niet bij zit of zal zitten is logisch, maar uiteindelijk is het wel een van de grootste talenten die we hebben.
0
Martial
geplaatst: 12 september 2016, 11:53 uur
lennon schreef:
Dat PSV op dit moment een beter elftal heeft dan Feyenoord daar hoeft wat mij betreft geen discussie over te zijn, maar over dat "veel" beter zijn en "veel" meer ervaring hebben is een tikkie overdreven hoor

Feyenoord heeft een oerdegelijk elftal wat overigens niet overloopt van de superieure kwaliteiten, maar alles past wel op dit moment en waar een Toornstra bijvoorbeeld de revelatie is van dit seizoen bij Feyenoord, gistermiddag ook weer ijzersterk en er zit ook meer voetbal in de ploeg vergeleken bij vorig seizoen mede door de nieuwelingen Jörgensen en Berghuis en in de Kuip heb ik dan ook nog niemand gehoord dat Feyenoord dit seizoen wel "eventjes" kampioen gaat worden.
Als Feyenoord bij de eerste drie eindigt doen ze het gewoon weer goed met de middelen die ze hebben, want qua financiën lopen ze nog ver achter op PSV en Ajax.
En dan weer over die zogenaamde test waar jij het over hebt is natuurlijk ook weer een beetje onzin, de topwedstrijden die we hebben in Nederland die kun je verliezen als ze tegen elkaar spelen en kampioen worden doe je toch vaak bijna elk jaar tegen de zogenaamde "kleintjes" en wat dat betreft heeft Feyenoord op dit moment dan een +7 afgezet tegen vorig seizoen.
De wedstrijd tegen Manchester United is natuurlijk ook appels met peren vergelijken, want op elke positie heeft United betere spelers rondlopen wat ook geldt voor het 2e elftal wat Mourinho de wei in schijnt te sturen donderdag (??) en dan heb ik het nog niet eens over beide begrotingen van beide elftallen.
Feyenoord heeft dan ook niets te verliezen donderdag ook al wordt er verloren met een 2, 3 of 4 nul, dan weer gauw over op de orde van de dag wat mij betreft, dat geldt ook als er eventueel verloren wordt van PSV zondag

0
Martial
geplaatst: 12 september 2016, 12:16 uur
lennon schreef:
Maar feyenoord heeft daar toch Ook last van nu....en zelfs nog later ook...
Ik zeg...niet zeiken en gewoon winnen.
Voor die centen die het oplevert moet je jezelf toch wel 2 keer per week een beetje op kunnen laden?
Maar feyenoord heeft daar toch Ook last van nu....en zelfs nog later ook...
Ik zeg...niet zeiken en gewoon winnen.
Voor die centen die het oplevert moet je jezelf toch wel 2 keer per week een beetje op kunnen laden?
In dat kader is dit bericht dan wel weer "opvallend"

0
geplaatst: 12 september 2016, 13:38 uur
Wil je als KNVB dat NL teams (weer) gaan tellen in Europa dan is het toch een voordehandliggende zaak om de Europees spelende team daarbij te faciliteren - je wilt toch immers dat het aantal ploegen dat Europese wedstrijden speelt tov voorgaande jaren minimaal gelijk blijft?
Wat is er dan op tegen om ploegen die EL of CL-wedstrijden spelen te faciliteren? Ook om interlandwedstrijden heen wordt toch voldoende 'lucht' gecreëerd.
Wat is er nou voor moeilijks aan om in die planningsapplicatie voor het wedstrijd schema twee simpele business rules toe te voegen: geen topwedstrijden pal na EL of CL-wedstrijd en geen topwedstrijden na een interland - met als uitzondering, een team dat al is uitgeschakeld.
Het gaat niet alleen erom dat de teams zelf de mentale kracht moeten opbrengen om te cruciale
wedstrijden in één week te spelen, het gaat er ook om een klimaat te creëren waarin goede prestaties, internationaal, mogelijk zijn. Eigenlijk is het toch bizar dat sommige ploegen zo'n EL nauwelijks nog serieus nemen en met een soort van B-team aantreden.
Wat is er dan op tegen om ploegen die EL of CL-wedstrijden spelen te faciliteren? Ook om interlandwedstrijden heen wordt toch voldoende 'lucht' gecreëerd.
Wat is er nou voor moeilijks aan om in die planningsapplicatie voor het wedstrijd schema twee simpele business rules toe te voegen: geen topwedstrijden pal na EL of CL-wedstrijd en geen topwedstrijden na een interland - met als uitzondering, een team dat al is uitgeschakeld.
Het gaat niet alleen erom dat de teams zelf de mentale kracht moeten opbrengen om te cruciale
wedstrijden in één week te spelen, het gaat er ook om een klimaat te creëren waarin goede prestaties, internationaal, mogelijk zijn. Eigenlijk is het toch bizar dat sommige ploegen zo'n EL nauwelijks nog serieus nemen en met een soort van B-team aantreden.
0
geplaatst: 12 september 2016, 15:34 uur
Inderdaad. Blijkbaar denken ze er in Eindhoven anders over

0
geplaatst: 12 september 2016, 15:46 uur
Mjuman schreef:
Wil je als KNVB dat NL teams (weer) gaan tellen in Europa dan is het toch een voordehandliggende zaak om de Europees spelende team daarbij te faciliteren - je wilt toch immers dat het aantal ploegen dat Europese wedstrijden speelt tov voorgaande jaren minimaal gelijk blijft?
De vraag is ook: in hoeverre ben je koopman of niet.
Als de KNVB vindt, dat we wat zouden moeten voorstellen in Europa zouden ze, zonder dat er ook maar 1 woord aan hoeft te worden vuil gemaakt, de competitie dusdanig kunnen inrichten dat clubs minimaal 1 extra dag aan "bijkomen" kan worden gegund.
Vooral in tijden dat je discussies gaat krijgen tussen de Europese voetbalbonden en de organisatie van de Champions League over het aantal deelnemers uit de vier grootste deelnemende landen.
Een hellend vlak, ik ben het eens met het afwijzende standpunt van de Europese bonden. Wij kunnen steeds minder tegenwicht bieden en er wordt van alles aan gedaan om onze competities nog minder interessant te maken voor de Champions League euro's.
Dat is in allerlei opzichten slecht voor onze eigen eredivisie (geldt ook voor de Belgische competitie) maar ook voor de nationale elftallen. Die moeten formeel gesproken in eerste instantie worden gevoed uit die competities.
Meedenken door de KNVB door er alles aan te doen om Nederlandse clubs zo sterk mogelijk tegenstand te laten bieden in Europa betekent dus ook meewerken aan makkelijke programma's rond Europese wedstrijden.
Anders blijven we achterin kijken.
0
geplaatst: 12 september 2016, 16:53 uur
Als je beter wilt worden dan moet je toch wel af en toe een keer twee zware wedstrijden in een week aankunnen? De KNVB zou misschien wel rekening moeten houden met rustdagen, maar ik vind het verder onzin dat ze aan een makkelijke tegenstander moeten denken na een Europese wedstrijd. Als je bij de grote jongens wilt horen dan moet je niet zeuren.
Ik wou er eerst niet zoveel van weten, maar ik denk dat we in toekomst maar samen moeten gaan met de Belgische competitie, om zo het niveau wat op te krikken en de voetballers wat meer topwedstijden te laten spelen. Ook krijg je zo een competitie met meer aantrekkingskracht en geld, als je het goed aanpakt.
Ik wou er eerst niet zoveel van weten, maar ik denk dat we in toekomst maar samen moeten gaan met de Belgische competitie, om zo het niveau wat op te krikken en de voetballers wat meer topwedstijden te laten spelen. Ook krijg je zo een competitie met meer aantrekkingskracht en geld, als je het goed aanpakt.
0
geplaatst: 12 september 2016, 17:41 uur
trebremmit schreef:
maar ik vind het verder onzin dat ze aan een makkelijke tegenstander moeten denken na een Europese wedstrijd.
maar ik vind het verder onzin dat ze aan een makkelijke tegenstander moeten denken na een Europese wedstrijd.
Daar kan ik wel in meegaan, ik vind dan weer wel dat de Eufa voor een makkelijke tegenstander moet zorgen voor die midweekse potjes
, zondag wacht immers Feyenoord alweer.
0
geplaatst: 12 september 2016, 18:09 uur
trebremmit schreef:
Als je beter wilt worden dan moet je toch wel af en toe een keer twee zware wedstrijden in een week aankunnen? De KNVB zou misschien wel rekening moeten houden met rustdagen, maar ik vind het verder onzin dat ze aan een makkelijke tegenstander moeten denken na een Europese wedstrijd. Als je bij de grote jongens wilt horen dan moet je niet zeuren.
Dat is gewoon selectief citeren - ik heb nergens gesproken van "een makkelijke wedstrijd" - want wie bepaalt dat? Ga eens vragen bij Ajax of PSV hoe ze daar tegen Utrecht, Willem II of Roda thuis, op papier makkelijk, aankijken?
Mijn punt was alleen dat de top5 (of 6) niet tegen elkaar zou hoeven te spelen ná een Europese wedstrijd - zeker met die verschillende tijdstippen en reisduur.
In sport is sprake van "pieken" en op die (of dat) pieken wordt een seizoen afgestemd. Mentaal lijkt het me lastig om in een tijdsbestek van 4 dagen je tweemaal optimaal op te laden - en kom nou niet met die flauwe opmerkingen van tournooien en of wedstrijden als een tour of giro; dat zijn evenementen van een andere orde.
Misschien moet je even aan introspectie doen en je afvragen in hoeverre je zelf in staat bent om op heel korte termijn tweemaal te pieken. Mij lukt het iig niet: ooit op één dag, op 150 km van elkaar, sollicitatiegesprekken gevoerd - en dat kan je echt wel als topsport beschouwen - voor 2 verschillende banen en dat was géén succes

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.