MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
trebremmit schreef:
Als je bij de grote jongens wilt horen dan moet je niet zeuren

Voor zover het nog niet is opgevallen, daar horen we voetballend al jaren niet meer bij in Europa.

Sterker nog, het organisatiecomité van de Champions League doet er (blijkbaar) alles aan om de verschillen tussen de grote clubs, dus de grote jongens, en de al veel kleinere clubs nog veel groter te maken.
En die verschillen worden dan ook per land geaccentueerd want er ligt vast welk land er hoeveel deelnemers mag plaatsen.

Buiten Italië, Spanje, Duitsland en Engeland mag de rest vechten om de kruimeltjes, daar komt het op neer.

Ik ben er dus wel een voorstander van, dat áls de KNVB maar een beetje in de positie is om de Nederlandse clubs te ondersteunen in Europa, daar zonder aanziens des persoons mee bezig te zijn. Puur ook uit eigenbelang.

Een competitie Nederland-België zie ik weer helemaal niet zitten. Dan komt er weer nationalisme bij de supporters om de hoek kijken, alsof het allemaal nog niet ingewikkeld genoeg is.

Je zou het alleen maar mooi moeten vinden, twee topwedstrijden in een week van je club. Ik wou dat Groningen dat had.
Als die spelers beter willen worden is het alleen maar goed dat ze hier aan wennen en niet in de watten gelegd worden.

De selecties zijn meestal te smal om een hele maand september twee wedstrijden per week te spelen. Feyenoord en PSV lijken op dit moment niet erg afhankelijk van 1 of 2 goede spelers alhoewel de spitspositie wel matig te vervangen is. Dan kun je wel zeggen dat ze niet moeten zeuren maar het blijft wel tricky met zo'n beperkte basis.

Een competitie met België samen zie ik wel zitten. Ik loop nu ook niet warm voor een Excelsior - GA Eagles. Als straks de CL nog maar 16 clubs van 50 bonden toelaat , van die 16 ook nog eens 2 uit Frankrijk, Rusland en Portugal zeker? Dan wordt de spoeling wel erg dun en dan zal je misschien toch anders naar ook de eigen competitie moeten kijken. Weet alleen niet of de sponsors er ook voor in de rij gaan staan.
Tijd voor een nieuwe slogan dus: 60 jaar Eredivisie, 'tis mooi geweest. (geintje hoor)

Ik denk dat Feyenoord donderdagavond als het tegenvalt snel energie gaat sparen voor zondag. De UEFA en de EL zijn toch al wat minder populair geworden in Rotterdam.

trebremmit schreef:
Je zou het alleen maar mooi moeten vinden, twee topwedstrijden in een week van je club. Ik wou dat Groningen dat had.
Als die spelers beter willen worden is het alleen maar goed dat ze hier aan wennen en niet in de watten gelegd worden.

D'r zijn er hier genoeg die 2-3 * in 15 dagen tijd naar concerten van hun fave band gaan; zoiets trekt mij totaal niet. Dat zou bij mij leiden tot teveel (identieke) indrukken die verwerkt en opgeslagen moeten worden. Drie dagen achtereen NSJ trek ik (ook) niet - te veel impressies. Dan liever spreiden.

Tja, en 1* per kwartaal een topwedstrijd geeft je natuurlijk volop mogelijkheden te spreiden, plannen en verwachtingen te managen.

Spaans weertje, de finalist van 2016 op bezoek in Eindhoven. Hopelijk gaan de Madrilenen voor de 0-0 en kiezen ze ervoor thuis de punten te willen halen. Het wordt ondanks de hitte toch wat bibberen.

panjoe (moderator)
Waarom werd die goal nou afgekeurd?

De arbitrage loopt meerdere keren te blunderen in de eerste helft. Jammer dat PSV niet de onterechte penalty verzilvert.

Dit geeft zo'n domper dat het eerder 0-2 (of erger) gaat worden dan nog een gelijkspel .

penatly probleem mag nu toch wel worden omgezet naar penaltytrauma...

Dat is toch echt niet te geloven er is denk ik echt geen club ter wereld (incl amateurs) met dit gemiddelde

Schwaab heeft inmiddels de pijp leeg. Kan Torres niet even met de thuisploeg meedoen?

Ja dat was hands maar ja dan krijg je een penalty en dan...

Ramselaar heeft nog nooit een strafschop gemist voor PSV

Het beste voetbalnieuws van de avond komt overigens uit Londen vandaan waar in de First Division mijn favoriete club flink aan het huishouden is

Dat ATM speelt nu ook maar armoedig

panjoe (moderator)
Jammer dit.

Erg jammer, had gewoon een gelijkspel moeten zijn, of misschien zelfs winst voor PSV, met die handsbal. Dit kan toch zo niet doorgaan met scheidsrechters die wedstrijden lopen te verzieken?

Heel jammer. Gelijkspel had t minstens moeten en kunnen zijn.

Die pingel missen is natuurlijk wel eigen falen. Maar die afgekeurde goal had moeten tellen en er had een 2e pingel moeten zijn. Die had Peirero dan kunnen nemen, want hij is de enige die niet mist.

Toch trots, want ze hebben zich goed verweert tegen zo'n topploeg.

Net zoals vorig jaar had er meer ingezeten, al moet ik wel zeggen dat Atletico het verdedigend ook niet heel moeilijk is gemaakt.

De aanvallende versterkingen zijn dan ook uitgebleven. Dat is dus 13 dagen na de transfer deadline al wel duidelijk.

gigage schreef:
De aanvallende versterkingen zijn dan ook uitgebleven. Dat is dus 13 dagen na de transfer deadline al wel duidelijk.

PSV had Millik moeten kopen.

PSV heeft het naar verhouding nog heel goed gedaan.

Barcelona wint met 7-0 van Celtic.
Bayern München met 5-0 van Rostov.

Jarenlang beleid van de UEFA om elftallen als Barcelona, Bayern München in de Champions League volledig te ontzien van enige weerstand (in de meest ruime zin van het woord), leidt tot een elite groep aan clubs in Europa die alle gelden onderling met elkaar verdelen.

Scheidsrechters worden geïnstrueerd, als één van de onderdelen om ze niets in de weg te leggen, gedurende de gehele wedstrijd niet tegen dergelijke clubs te fluiten. En mocht het sportief gezien verkeerd dreigen te gaan alsnog penalty's weg te wuiven etc.
De indeling van de poules rond de geplaatste clubs spreekt boekdelen en is de zwaard in de hand van het comité.

Met Beckenbauer voorop, de man is een meester in omkopen (zie de Duitse organisatie van het WK in 2006) zullen er ongetwijfeld heren-akkoorden liggen waarbij de financiële afdrachten aan de organisatoren van de Champions League zullen zijn geregeld.
En ze hebben nu maar bedacht dat een extra club uit de vier toplanden moet worden toegelaten, uiteraard ten nadele van de kleinere landen.

Nog meer geld naar Spanje, Engeland, Duitsland en Italië.

Met een dergelijke (bewust opgezette) scheefgroei, is er voor alle andere landen niets meer aan en het wordt dus in feite alleen maar erger.
Je zou revolutie verwachten maar ze schikken zich in de rol van ezel die achter de spreekwoordelijke wortel aan loopt die hem voor de neus wordt gehouden.

Elke nieuwe voorzitter van de UEFA zal graag willen meedelen in al deze miljoenen en zeker niet worden toegestaan er wat aan te wijzigen.
Wat dat betreft is het ook zeer te begrijpen dat Duitsland niet kiest voor Van Praag. Uit een kritisch klein land, veel te integer en niet erg ontvankelijk voor de praktijken van Beckenbauer of de (inmiddels ex-)voorzitter van de Duitse voetbalbond Niersman c.s.

Het is jammer voor Van Praag maar hij krijgt nu in ieder geval geen vuile handen. De zeepbel van Beckenbauer zal nog wel eens een keer uit elkaar spatten, hopelijk met de opzet van de Champions League er bij. Graag een beetje snel, als het kan. Dan kan ook de sportiviteit weer terug keren.

Als je dan ook nog leest dat Platini met gejuig begroet wordt bij dat UFEA congres. En hij vindt dat er uitstekend werk vericht is. Dan ben je dus echt niet goed bij je hoofd. Dat ze die vent uberhaubt nog een podium geven.

Dit las ik bij FC Update.
De Duitse bond liet altijd weten dat der Kaiser zijn werk voor het WK 2006 altijd gratis deed, maar dat blijkt nu toch anders te liggen. Hij heeft namelijk enkele miljoenen opgestreken met zijn werk in het organisatiecomité. Beckenbauer kreeg het geld via een sponsorcontract dat een bedrijf met de Duitse voetbalbond had gesloten.

5,5 miljoen om precies te zijn !

Weg met die corrupte zwijnenstal.

Het is om droevig van te worden, enige wat je er aan kunt doen is niet meer kijken naar de CL.
Nou vind ik een wedstrijd van een Nederlandse club nog wel leuk om te zien, maar de andere wedstrijden interesseren me niks meer.

Inderdaad. Moet zeggen dat de CL mij ook steeds minder interesseert. Je kunt de kwartfinalisten alweer zo invullen, tegenwoordig is het al een hele knappe prestatie als je als Nederlandse club de poule overleeft. Je zou bijna hopen dat de topcompetities zich afscheiden en echt hun eigen competitie beginnen.

vigil schreef:
penatly probleem mag nu toch wel worden omgezet naar penaltytrauma...

Dat is toch echt niet te geloven er is denk ik echt geen club ter wereld (incl amateurs) met dit gemiddelde

Volgens mij was het bij Anderlecht een paar jaar geleden nog net wat rampzaliger.

CL is id geen bal meer aan..met de nieuwe opzet straks is t helemaal dood.

trebremmit schreef:
Dit kan toch zo niet doorgaan met scheidsrechters die wedstrijden lopen te verzieken?

Jij bent mod, ban hem zou ik zeggen.

Commentaar van Thijs Slegers, de perschef van PSV nadat men na afloop van de wedstrijd gisteren elk interview met Sierd de Vos (Ziggo) weigerde:

"Wij verwachten objectiviteit van een tv-commentator. We willen helemaal niet kinderachtig zijn en zijn dat ook niet, vinden we."???

http://www.ad.nl/dossier-psv-onderuit-tegen-atletico/psv-weigert-na-duel-met-atletico-interviews-aan-ziggo~a0089375/

Een half jaar geleden: Cocu weet zich geen raad met penaltysyndroom PSV | NOS
En er is dus niks veranderd. Dat valt Cocu m.i. zwaar aan te rekenen. Als hij het zelf niet kan oplossen, moet hij iemand proberen te vinden die dat wel kan.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:18 uur

geplaatst: vandaag om 11:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.