MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Poek schreef:
Als hij het zelf niet kan oplossen, moet hij iemand proberen te vinden die dat wel kan.

Clarence Seedorf zou ik zeggen.

Gretz schreef:
Commentaar van Thijs Slegers, de perschef van PSV nadat men na afloop van de wedstrijd gisteren elk interview met Sierd de Vos (Ziggo) weigerde:

"Wij verwachten objectiviteit van een tv-commentator. We willen helemaal niet kinderachtig zijn en zijn dat ook niet, vinden we."???

http://www.ad.nl/dossier-psv-onderuit-tegen-atletico/psv-weigert-na-duel-met-atletico-interviews-aan-ziggo~a0089375/

Sierd de Vos de man die ze tot tapa zouden moeten verwerken, niet voor humane consumptie overigens. Zou me nietsj verbazen als die man stiekum een Gary Glitter-act deed, of een Berlusconi-boenngaaaah.

Toen ik het doelpunt afgekeurd zag worden en hoorde dat Atkinson de ref was, wist ik voldoende; die kwijlebal heeft eerder een belangrijke toernooiwedstrijd naar de k* gefloten - kon alleen niet meer vinden welke.

Verder is het belangrijkste al gezegd: nog ff en de CL kan gelijkgesteld worden aan de WK Inteelt/Nepotisme.

Rudi S schreef:
(quote)

Clarence Seedorf zou ik zeggen.

Emile Ratelband

Vond Sierd zichzelf weer eens belangrijker dan de wedstrijd? Snap echt niet dat ze die man nog een podium geven.

Mjuman schreef:
Sierd de Vos de man die ze tot tapa zouden moeten verwerken, niet voor humane consumptie overigens. Zou me nietsj verbazen als die man stiekum een Gary Glitter-act deed, of een Berlusconi-boenngaaaah. (...)

Ik was het helemaal eens met de actie van PSV. Laat die De Vos het heen en weer krijgen. Hopelijk met mogelijke consequenties voor zijn verdere slappe carriere.

Ooit ben ik te hoop gelopen bij de NOS tegen verslaggever Leo Driessen. Presteerde het om bij een duo presentatie bij Ajax-Feyenoord bij de stand 1 - 2 met overslaande stem te roepen "WE hebben nog 3 minuten om de achterstand in te lopen".

Hij deed jarenlang verslag van voetbalwedstrijden bij Langs de Lijn maar tot mijn grote genoegen werd hij er daarna vrij snel uit gekeeperd. En werd het ook jarenlang niks meer met hem. Door de enorme toename van commerciële omroepen en de hoeveelheid sport en voetbal die ze uitzenden is er toch nog weer iemand die hem zich blijkbaar herinnerde en inhuurde.

Maar zo zijn we natuurlijk niet getrouwd. Een verslaggever doet gewoon verslag en uit liefde voor het Nederlandse voetbal is hij voor de club die hij verslaat iets positiever gestemd dan voor de buitenlandse. Wat De Vos deed, het clublied aanheffen van de tegenstander toen er een penalty van PSV werd gestopt, en dan ook nog eens het lied van een buitenlandse club, is een Nederlandse verslaggever onwaardig.

musician schreef:
(quote)

Ik was het helemaal eens met de actie van PSV. Laat die De Vos het heen en weer krijgen. Hopelijk met mogelijke consequenties voor zijn verdere slappe carriere.

Nee hoor. De stem van Sierd de Vos is vrij uniek in een verder grauw landschap van Nederlandse commentators. De meeste commentators hier zijn veel te zakelijk. Luister eens naar een Engelsman, Belg, Duitser of Spanjaard en je begrijpt wat ik bedoel. Er zijn er maar weinig hier die veel emotie in hun commentaar kunnen toevoegen.

musician schreef:

Ooit ben ik te hoop gelopen bij de NOS tegen verslaggever Leo Driessen. Presteerde het om bij een duo presentatie bij Ajax-Feyenoord bij de stand 1 - 2 met overslaande stem te roepen "WE hebben nog 3 minuten om de achterstand in te lopen".

Voor zover ik weet is Leo Driessen met name supporter van de underdog en heeft hij het niet zo op grote clubs. Kan zijn dat hij Ajax toen als underdog beschouwde omdat Feyenoord toen hoger op de ranglijst stond? Hij heeft zeker geen specifieke voorkeur voor Ajax. Dat weet je als je hem jarenlang hebt moeten aanhoren bij EL-wedstrijden. Vreselijke commentator, dat wel.

musician schreef:

Maar zo zijn we natuurlijk niet getrouwd. Een verslaggever doet gewoon verslag en uit liefde voor het Nederlandse voetbal is hij voor de club die hij verslaat iets positiever gestemd dan voor de buitenlandse. Wat De Vos deed, het clublied aanheffen van de tegenstander toen er een penalty van PSV werd gestopt, en dan ook nog eens het lied van een buitenlandse club, is een Nederlandse verslaggever onwaardig.

Die 10 seconden meebleren met dat liedje wat de Atletico-fans zingen (is geen clublied) is gewoon een typische Sierd-actie. Niets raars aan als je zijn capriolen een beetje kent. Love it or hate it, zo simpel is het. Bij Ziggo zijn ze blijkbaar content met zijn stijl van commentaar geven, anders zouden ze hem niet meer op grote wedstrijden zetten. PSV'ers moeten gewoon niet zo calimero doen en een beetje gevoel voor humor hebben.

Gretz schreef:
PSV'ers moeten gewoon niet zo calimero doen en een beetje gevoel voor humor hebben.

Nou 8 mei waren de grappen echt niet te stoppen hoor

Sierd is inderdaad uniek, zo las hij een aantal jaren geleden een stuk voor van een website over toerisme in volgens mij Valencia, maar het kan ook een andere plaats zijn geweest, alleen deed hij net alsof hij dat zelf ter plekke bedacht, en dit alles terwijl de wedstrijd bezig was.
Ik snap echt niet dat mensen naar zo'n clown willen luisteren.

panjoe (moderator)
Altijd een sterk argument als iemand ergens kritiek op heeft: je moet je gewoon niet zo aanstellen. Lekker makkelijk, want wat iemand er ook op zegt zet je daarmee automatisch weg als gezanik.

Ik ben zelf overigens wel een liefhebber van Sierd de Vos. Al ligt dat waarschijnlijk meer aan het gegeven dat het niveau van commentatoren in Nederland om te janken is.

De in Amsterdam geboren Driessen heeft z'n voorkeur voor Ajax in zijn verslagen voor Langs de Lijn nooit onder stoelen of banken gestoken. Die wedstrijd tegen Feyenoord was net even een stap te ver.

Gretz schreef:
Nee hoor. De stem van Sierd de Vos is vrij uniek in een verder grauw landschap van Nederlandse commentators. De meeste commentators hier zijn veel te zakelijk. Luister eens naar een Engelsman, Belg, Duitser of Spanjaard en je begrijpt wat ik bedoel. Er zijn er maar weinig hier die veel emotie in hun commentaar kunnen toevoegen.

Ik heb nog nooit een Engelsman, Belg, Duitser of Spanjaard horen juichen voor de buitenlandse club als er een penalty wordt gestopt van de club uit hun eigen land.

Die De Vos kan inderdaad nog heel wat leren van Engels commentaar, het mooiste van Europa vind ik.
Op de TV verslag doen alsof je het voor de radio verslaat en dan de intonatie en snelheid van de stem mee laten gaan met de actie op het veld: geweldig.
Zelfs de saaiste wedstrijden worden er mee opgefleurd.

Dat niveau wordt nooit door Nederlandse verslaggevers gehaald en zeker niet door De Vos.

Als De Vos dat bij een wedstrijd van Ajax of Feyenoord had gedaan dan waren de rapen net zo gaar. Nu krijgt PSV de calimero kaart toegespeeld. Maar de excuses zijn al aangeboden en daarmee is de kous af (voor PSV).

Ik vind Ronald van der Geer die nu Real vs Sporting doet wel aardig verslaggeven net als jeroen Elshof bij de NOS.
Maar net zo vaak zet ik een muziekje op eventueel met de ondertiteling aan.

De Vos is inderdaad een drama en niet serieus te nemen. Doe mij dan maar gewoon Jeroen Elshof ofzo.

Poek schreef:
Een half jaar geleden: Cocu weet zich geen raad met penaltysyndroom PSV | NOS
En er is dus niks veranderd. Dat valt Cocu m.i. zwaar aan te rekenen. Als hij het zelf niet kan oplossen, moet hij iemand proberen te vinden die dat wel kan.

Ik moest denken aan de penalty die Cocu zelf miste op het WK van 1998 (waardoor we de finale niet haalden) en toen ik daar op googlede kwam ik uit op de site van Gyuri Vergouw. Misschien moeten ze hem maar inhuren.

Wat dacht je van die misser van dhr Waterreus himself bij de bekerfinale strafschoppenserie. Daardoor ging de beker toen naar...uhh.. Roda?

Dat weet ik niet meer.

Ik zie in de CL wel een vergeten speler ballen die misschien wel zo in Oranje kan: Zeegelaar.

Gretz schreef:
Die 10 seconden meebleren met dat liedje wat de Atletico-fans zingen (is geen clublied) is gewoon een typische Sierd-actie. Niets raars aan als je zijn capriolen een beetje kent. Love it or hate it, zo simpel is het. Bij Ziggo zijn ze blijkbaar content met zijn stijl van commentaar geven, anders zouden ze hem niet meer op grote wedstrijden zetten. PSV'ers moeten gewoon niet zo calimero doen en een beetje gevoel voor humor hebben.

Kijken Ajacieden gratis naar Ziggo of zo? Ze bent zo content: wij van Ziggo zijn pas content als u dat mét onze content bent. Vond Jack van Gelder - toen ie nog bij de NOS zat - op een gegeven moment ook wel zo'n beetje de capo van de sportmaffia; enkel de gouden sleepkettingen ontbraken nog (of zaten misschien wel in zijn mouwen). Nu sjacheraar De Vos - "'k heb nog een leuk tapijtje in me achterbak legguh , vohr weineg" is aangeschoven bij Ziggo gaat niveau echt omhoog.

Die boys gaan gewoon naar Ziggo 'om daar hun eigen ding te doen, vorm geven aan een programma' - het idee dat ze weg zijn bij de publieke omroep heeft helemaal niets te maken met het feit dat daar een cap op de salarissen ligt - helemaal niet

herman schreef:
Inderdaad. Moet zeggen dat de CL mij ook steeds minder interesseert. Je kunt de kwartfinalisten alweer zo invullen, .

Nou dat triggert natuurlijk,
De kwartfinalisten van vorig seizoen 2015/2016: ManC, Barca, Real, ATM, Bayern, VFL-W, Benf, PSG.
2017: de eerste 5 (ManC, Barca, Real, ATM, Bayern) aangevuld met dortmund, Porto, Sevilla of Juventus.

Inderdaad, lijkt wel weer gesneden koek. Kijken tot de achtste finales dus. Benieuwd hoe Tottenham en Leicester het gaan doen.

Zo, die punten kan je maar weer binnen hebben

Feijenoord maakt een goeie beurt itt die rare doelman van Ajax. Wat was dat?

Voor ManU is dit net zo belangrijk als de League Cup, maar leuke zege zonder meer.
De kans op overwintering is nu ineens een stuk groter

Feyenoord.

Ik heb het niet gezien, maar mooi dat die arrogante Mourinho weer eens te kakken wordt gezet.

Heel heel netjes van Feyenoord hoor, chapeau.

Maar het had natuurlijk FC Utrecht - Manchester United moeten zijn

Knappe prestatie van Feyenoord.

Gefeliciteerd liefhebbers...

Haha, hebben mensen deze dramatisch slechte reclame van Heineken met Mourinho al gezien?

Jose

Feyenoord topprestatie
Terechte winnaar hoor.

trebremmit schreef:
Haha, hebben mensen deze dramatisch slechte reclame van Heineken met Mourinho al gezien?

Jose

Dat is toch raar, hij maakt geeneens deel uit van die competitie

En ook knap van ajax

Rudi S schreef:
Feyenoord topprestatie
Terechte winnaar hoor.

De zon blijft hier maar schijnen!

lennon schreef:
En ook knap van ajax

lennon schreef:
Knappe prestatie van Feyenoord.

Gefeliciteerd liefhebbers...

west schreef:
(quote)

Volgens mij heeft Panathinaikos een hogere begroting dan Ajax, dus beetje vreemd om zo te reageren.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:41 uur

geplaatst: vandaag om 07:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.