MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Fijn dat het in Amsterdam zo wemelt van het talent

Nicolage Rico schreef:
Ajax ook gelijk, thuis tegen N.E.C.

Als er een standenlijst (periode) van deze maand wordt gemaakt staat Feyenoord bovenaan

Mjuman schreef:
Fijn dat het in Amsterdam zo wemelt van het talent

Van der Hoorn komt inderdaad aardig wat tekort, dat werd vandaag maar weer eens bevestigd.

Gretz schreef:
(quote)

Van der Hoorn komt inderdaad aardig wat tekort, dat werd vandaag maar weer eens bevestigd.

Het best aantoonbare talent in Amsterdamse dienst is opgeleid in Eindhoven en daar weggehaald voor de prijs van een pak Fristi en een pot knakworsten, relatief gezien.

Nu ik is weer blij

Mjuman schreef:
(quote)

Het best aantoonbare talent in Amsterdamse dienst is opgeleid in Eindhoven en daar weggehaald voor de prijs van een pak Fristi en een pot knakworsten, relatief gezien.

Maar gelukkig zien ze in Amsterdam in ieder geval op welke positie hij moet spelen.

Rudi S schreef:
(quote)

Als er een standenlijst (periode) van deze maand wordt gemaakt staat Feyenoord bovenaan

Laten we die lijst aanhouden dan.

iggy schreef:
(quote)

Maar gelukkig zien ze in Amsterdam in ieder geval op welke positie hij moet spelen.

Dat zagen ze in Eindhoven ook wel - alleen met Engelaar (toen nog ok), Strootman en Wijnaldum was het middenveld goed gevuld en Ritzmaier zat ook nog bij de selectie. Ik denk dat het ook een kwestie van geduld was bij de speler zelve; Hendrix staat bijv zeer regelmatig in de basis nu. Noem me naast Klaassen anders 1 middenvelder bij Ajax die doorgebroken is.

Dat ik het nog eens voor Ajax opneem...

Bazoer. Denk het grootste talent van NL, zo´n beetje.

Als PSV deze ingeslagen weg volgt en deze week nog twee keer 1-1 speelt dan zal er alom tevredenheid zijn. Wat dat betreft was dit een goeie generale repetitie

Ik zit even Studio Voetbal (alsnog) te kijken. Iedereen heeft kunnen zien dat NEC de twee tegendoelpunten zowat heeft weggegeven (fout van Foor en eigen doelpunt van vd Eijden). Maar de conclusie is niet dat ajax te weinig kansen heeft gecreeerd, neeehee, maar dat ze de counter beter hadden moeten verdedigen. Had zo gehoopt dat met het verdwijnen van J v G het eea wat objectiever kon, maar helaas.

Ajax speelde niet eens slecht, maar het kinderlijk verdedigen deed ze weer eens de das om.
Respect voor NEC overigens.
Gingen wederom weer uit van hun eigen kracht.
Leuke ploeg die niet angstig de bus parkeert, al waren er wat benauwde momenten in hun strafschopgebied.
Goeie keeper trouwens die Jones. Coole kikker en straalt rust uit.

VI.nl heeft het goed gezien "Het is echter de vraag of PSV volgende week de treffers net zo eenvoudig cadeau doet als NEC dat deed in De Arena." En dus niet andersom.
En "Dit keer bleef een handreiking van NEC uit en op eigen kracht kon Ajax geen derde treffer meer forceren... "

Van der Hoorn wordt niet geschorst voor zijn elleboogstoot.

Peter Sagan ‘kicking in some holy houses’ by not shaving his legs. Stalink

Wat een held is en blijft het ook

Nicolage Rico schreef:
Dat ik het nog eens voor Ajax opneem...

Bazoer. Denk het grootste talent van NL, zo´n beetje.

Maar hij komt niet uit de ajax jeugd.....

Trots op psv. Ongeacht de uitslag. Het wordt nu nog spannender in de verlenging

Jammer dat locadia op de paal mikte... maar knappe prestatie van de Eindhovenaren.

panjoe (moderator)
Deze spanning is niet goed voor een mens.

Wat een spanning zeg. Erg jammer van die laatste penalty, ze waren er zo dichtbij.

Zoet had trouwens wel een penalty mogen stoppen, maar goed voor de rest was hij wel de uitblinker dus het zij hem vergeven.

Voor mij als neutrale toeschouwer was het buiten de penaltys toch behoorlijk saai bij vlagen te noemen. Weinig noemenswaardige kansen voor beide ploegen. Wel enorm respect voor wat PSV heeft gepresteerd.

Als een Nederlandse ploeg Europees speelt ben ik nooit neutraal.

Narsingh...hadden ze nooit aan moeten beginnen.

Knap wel dat PSV met het nodige kunst- en vliegwerk 210 minuten de nul heeft weten te houden. Atlético had +21 schoten op doel maar ze gingen er allemaal niet in. Maar uiteindelijk koop je daar weinig voor als 1 van je slechtste spelers de penalty helemaal verkeerd neemt (waarom zoveel risico?). Ik had het als Nederlanderr PSV echt gegund.

Van die 21 schoten op doel waren er hoogstens 2/3 echt gevaarlijk.

Het was spannend en het ging er steeds meer op lijken dat Zoet er één penalty uit zou ranselen.

Twee dingen: als een team start met een tweemansvoorhoede De Jong - Locadia gaat er niet gegrossierd worden in doelkansen; het tweede: qua creatief vermogen heeft dit Atletico nog niet de helft van Barcelona, Bayern of PSG. Puur powerplay, niks één rechts, één averechts.

En eerlijk gezegd hoopte ik dat Torres zou missen

trebremmit schreef:

Zoet had trouwens wel een penalty mogen stoppen, maar goed voor de rest was hij wel de uitblinker dus het zij hem vergeven.

Zuur voor Zoet heet het dan.

Mjuman schreef:

En eerlijk gezegd hoopte ik dat Torres zou missen

Die schoot 'm er wel goed in.
Ach het was een mooie serie en je kunt zo nog enigszins met opgeheven hoofd de CL verlaten.
Erg jammer, maar voor de kampioenrace zou dit weer gunstig moeten zijn, die competitiewedstrijden rondom een CL ronde zijn niet best.

Gretz schreef:
Narsingh...hadden ze nooit aan moeten beginnen.

Knap wel dat PSV met het nodige kunst- en vliegwerk 210 minuten de nul heeft weten te houden. Atlético had +21 schoten op doel maar ze gingen er allemaal niet in. Maar uiteindelijk koop je daar weinig voor als 1 van je slechtste spelers de penalty helemaal verkeerd neemt (waarom zoveel risico?). Ik had het als Nederlanderr PSV echt gegund.

Je blijft a one trick pony -met je je zwampelspraak. Daarom even de geschiedenis in: in 2012 gold Narsingh als een van de grotere talenten in de eredivisie. Zowel Ajax als PSV dongen naar zijn gunsten; hij tekende bij PSV en kende daar een goed eerste seizoen; raakte langdurig geblesseerd, maar kwam terug. Nee, Narsingh is niet van niveau Robben (of evt Depay) - die had je gisteravond wel kunnen gebruiken. Narsingh toont zich het lopende seizoen een beetje wisselvallig, variërend van een 5 tot 8; laten we hopen op stabilisering in positieve zin.

Maar moet ik nu echt alle aanvallende Ajax-talenten even opnoemen, die het gewoon niet waar hebben gemaakt hebben gemaakt waar de term "talent" voor staat? Er zit er één in het jeugdteam, meerdere bij Willem II en één zit er nu in Rome - laten we zeggen dat die progressie hebben geboekt.

Verder ben ik het wel met Rudi en Lennon eens.

dix
Heeft Narsingh in de strafschoppenserie opzichtiger gefaald dan Zoet? Ik denk van niet.

lennon schreef:
(quote)

Maar hij komt niet uit de ajax jeugd.....

Wie zegt van wel? Is tijdens de jeugdopleiding inderdaad overgenomen van PSV - waar Bazoer niet tevreden was, omdat hij 'misbruikt' werd.

Het ging erom dat deze middenvelder dit seizoen wel is doorgebroken (en heeft nog een stukkie jeugd bij Ajax meegepakt).

(lees overigens nu pas de discussie daarvoor).

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Wie zegt van wel? Is tijdens de jeugdopleiding inderdaad overgenomen van PSV - waar Bazoer niet tevreden was, omdat hij 'misbruikt' werd.

Het ging erom dat deze middenvelder dit seizoen wel is doorgebroken (en heeft nog een stukkie jeugd bij Ajax meegepakt).

(lees overigens nu pas de discussie daarvoor).

Hij 'brak' vorig jaar al 'door'. Op Riechedly Bazoer - Wikipedia - nl.wikipedia.org kan je kennis nemen van de officiële lezing. Voor wat die waard is, blijft het raar dat zijn trainers niet op de hoogte waren van zijn intentie/onvrede. Netjes is het allerminst van Ajax, maar jij zal dat wel weer 'normaal' vinden en dan zeg ik niets over zijn capaciteiten.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:54 uur

geplaatst: vandaag om 23:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.