Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 18 september 2016, 18:54 uur
Nee hoor, helemaal niet. Niks geen K M P

Desalniettemin, drink ik graag een biertje mee want er is genoeg te vieren.
Ik sta zelf met mijn eigen voetbalelftal voor het eerst sinds mensenheugenis na gisteren óók weer eens bovenaan.
Dus inmiddels is een derde helft gewoon te weinig.

Met dank aan Lennon, uiteraard!
Uitspraken als "PSV brengt Feyenoord weer terug op aarde" zijn op voorhand uitspraken die meestal wel worden gelogenstraft. En inderdaad. Ik denk dat Marcel Brands zelf je binnenkort even belt om voortaan al je voetbalwijsheden voor je te houden.
Nog even laten ontvallen (voor de statistici) dat Feyenoord al 7 jaar (of hoe lang is het geweest) niet meer heeft gewonnen in Eindhoven en jawel: God straft gelijk.
Ik kom tegenwoordig vooraf niet veel verder meer dan "de bal is rond" en meestal krijg je dan wel de gewenste uitslag. Inmiddels al 6 wedstrijden lang dus ik verander hier niet van tactiek.
En nog de groeten van Giovanni, Lennon!
0
geplaatst: 18 september 2016, 19:06 uur
musician schreef:
Nog even laten ontvallen (voor de statistici) dat Feyenoord al 7 jaar (of hoe lang is het geweest) niet meer heeft gewonnen in Eindhoven
Nog even laten ontvallen (voor de statistici) dat Feyenoord al 7 jaar (of hoe lang is het geweest) niet meer heeft gewonnen in Eindhoven
2014 (die 5-3-2 wedstrijd) met de 0-2 van Pelle-Janmaat

0
geplaatst: 18 september 2016, 19:47 uur
Weer uit een corner en weer geen goal gemaakt. Zelfs het matige Ajax heeft PSV al geëvenaard. Het is crisis, misschien niet in de bestuurskamer in Eindhoven, maar zo voelt het wel. Want ik heb geen idee wie de ballen nog gaat wegkoppen bij een corner of wie de bal nog tussen de palen kan krijgen.
Komt Roda ook nog eens midweeks op bezoek. Zin in (NOT)
Komt Roda ook nog eens midweeks op bezoek. Zin in (NOT)
0
geplaatst: 18 september 2016, 20:04 uur
gigage schreef:
Weer uit een corner en weer geen goal gemaakt. Zelfs het matige Ajax heeft PSV al geëvenaard. Het is crisis, misschien niet in de bestuurskamer in Eindhoven, maar zo voelt het wel. Want ik heb geen idee wie de ballen nog gaat wegkoppen bij een corner of wie de bal nog tussen de palen kan krijgen.
De Jong zei dat het zijn schuld was en ze lieten gelijk de beelden zien. Hij liep in de bal, maar miste, waardoor zijn man vrijstond en kon scoren. Ook omdat De Jong en Hendrix tegen elkaar aan liepen.....

0
geplaatst: 18 september 2016, 20:22 uur
west schreef:
PSV kreeg 2 kansen in de tweede helft, Feyenoord ook. En volgens mij was de arm helemaal niet langs het lichaam zoals Blom tegen Van Bronckhorst zei. Dat was toch een strafschop voor Feyenoord?
Dat vond ik geen strafschop hoor; hij is in een vallende natuurlijke beweging. Ik denk inderdaad dat het Feyenoord niet tegen zat, maar een gestolen overwinning was deze ook weer niet. Die 13 jaar was omdat ik toen pas voetbal keek overigens.(quote)
PSV kreeg 2 kansen in de tweede helft, Feyenoord ook. En volgens mij was de arm helemaal niet langs het lichaam zoals Blom tegen Van Bronckhorst zei. Dat was toch een strafschop voor Feyenoord?
0
geplaatst: 18 september 2016, 20:27 uur
jasper1991 schreef:
(quote)
Dat vond ik geen strafschop hoor; hij is in een vallende natuurlijke beweging. Punt was dat Blom aangaf dat hij zijn armen langs zijn lichaam had en dat was echt niet zo. Het leek eerder op een volleybal stop. Blom had 'm net zo goed wel kunnen geven.
0
geplaatst: 18 september 2016, 20:32 uur
west schreef:
Blom had 'm net zo goed wel kunnen geven.
Blom had 'm net zo goed wel kunnen geven.
Ach ja, strafschoppen in dat stadion gaan er toch niet in.
0
geplaatst: 18 september 2016, 21:14 uur
Ach, deze slag is dan verloren gegaan, de competitie is nog lang. En dan heb ik liever dat ze na al die jaren de Coolsingel weer eens grondig renoveren aan het eind van het seizoen dan dat ze in Amsterdam weer lopen te glunderen om de zoveelste armoedeschaal. Maar denk eigenlijk dat PSV weer aan het langste eind gaat trekken dit seizoen, zoals het heurt.
0
geplaatst: 18 september 2016, 21:58 uur
Zo, die Frank de Boer wint even van Juventus. 
En Milik scoort aan de lopende band, dat had ik echt niet verwacht.

En Milik scoort aan de lopende band, dat had ik echt niet verwacht.
0
geplaatst: 18 september 2016, 22:21 uur
En ook die bekerwedstrijd (0-3) onder Been. Was 2009/2010 uit mn hoofd.
0
geplaatst: 18 september 2016, 23:06 uur
Tja musician, dat soort uitspraken worden soms afgestraft en soms ook niet. Het is natuurlijk gewoon een uitspraak die wordt gedaan in de vorm van de psychologische oorlogsvoering die vooraf zo'n wedstrijd woedt.
Tenmiste, zo zie ik het...een beetje opscheppen en een beetje olie op t vuur gooien.....dat vind ik vermakelijk.
Nu valt t kwartje niet mijn kant op en krijg ik m terecht terug. Maar echt boeien doet 't me niet verder. Leuk om psv te volgen, maar als ze verliezen is mijn dag niet verpest.
Feyenoord laat zien een team te hebben, en na vandaag moeten ze worden gezien als kandidaat voor de titel.
Psv doet 't ondertussen net zo beroerd als ajax... maar de competitie is nog jong.. er kan nog veel gebeuren.
Te vroeg toppen kan ook een nadeel zijn...
We zullen zien, de eerste klap is uitgedeeld in ieder geval
Tenmiste, zo zie ik het...een beetje opscheppen en een beetje olie op t vuur gooien.....dat vind ik vermakelijk.
Nu valt t kwartje niet mijn kant op en krijg ik m terecht terug. Maar echt boeien doet 't me niet verder. Leuk om psv te volgen, maar als ze verliezen is mijn dag niet verpest.
Feyenoord laat zien een team te hebben, en na vandaag moeten ze worden gezien als kandidaat voor de titel.
Psv doet 't ondertussen net zo beroerd als ajax... maar de competitie is nog jong.. er kan nog veel gebeuren.
Te vroeg toppen kan ook een nadeel zijn...
We zullen zien, de eerste klap is uitgedeeld in ieder geval
0
geplaatst: 18 september 2016, 23:24 uur
Het blijkt dus dat PSV spelers de afspraken niet nakomen bij corners. Het is niet dat ze een paar dagen ervoor niet gewaarschuwd waren. Feyenoord stuurt gewoon Brad Jones erop af als een reincarnatie van Eddy Treijtel (toen nog Feijenoord). Als de wedstrijden tegen FC Eindhoven, FC Groningen en Feyenoord de club iets leren is dat PSV niet scoort als de tegenstander is omsingeld. Dat probleem is zomaar niet opgelost.
0
geplaatst: 19 september 2016, 12:39 uur
Wel mooi om te zien dat Botteghin het nu zo goed doet bij Feyenoord, ik gun het hem wel, zeer sympathieke speler, was ook al publiekslieveling bij Groningen.
Een jaar geleden was er nog veel twijfel of hij het geld wel waard was.
Een jaar geleden was er nog veel twijfel of hij het geld wel waard was.
0
geplaatst: 19 september 2016, 13:32 uur
Botteghin heeft het vertrouwen van Van Bronckhorst gekregen en steekt gelijk ook beter in zijn vel. Daar zijn sommige spelers blijkbaar gevoelig voor. In Groningen stond hij natuurlijk altijd in de basis.
Ziyech bij Twente idem.
Het al niet eerder getoonde vertrouwen en het ook net zo makkelijk weer wisselen door Bosz, geeft Ziyech tot nu toe ook weinig vleugels.
Een beetje speler met een beetje kostprijs (zie Pogba bij Manchester United) zou overal en nergens vrolijk en voortvarend rond moeten kunnen dartelen, strooien met passjes en scoren dat het een lieve lust is. Als het moet twee wedstrijden achter elkaar.
Maar zo zit de psyche blijkbaar niet in elkaar. Eerst volgt er sowieso een terugslag met veel falen, twijfels en discussie bij de supporters.
En dan afwachten of zo'n speler zich alsnog (een beetje) waar weet te maken.
Het blijft het probleem van het wonderkind om wie vroeger alles draaide op het veld, maar nu te maken krijgt met 11 (ex-)wonderkinderen in één elftal. En hoe daar mee om te gaan.
Misschien gaat het bedrag in geld dat Manchester United heeft gestoken in de totale selectie wel richting het miljard. Onzinnige bedragen en het resultaat dat op het veld staat is onvoorstelbaar slecht. Bagger.
In het verleden behaalde mooie resultaten zijn nog geen garantie voor de toekomst.
Wat dat betreft is de overstap van Botteghin naar Feyenoord best goed gegaan.
Dat Jones (eerder) zonder contract rondliep en desondanks op deze wijze nog steeds kan keepen! Vond ik nog het meest bijzondere, zondag.
Ziyech bij Twente idem.
Het al niet eerder getoonde vertrouwen en het ook net zo makkelijk weer wisselen door Bosz, geeft Ziyech tot nu toe ook weinig vleugels.
Een beetje speler met een beetje kostprijs (zie Pogba bij Manchester United) zou overal en nergens vrolijk en voortvarend rond moeten kunnen dartelen, strooien met passjes en scoren dat het een lieve lust is. Als het moet twee wedstrijden achter elkaar.
Maar zo zit de psyche blijkbaar niet in elkaar. Eerst volgt er sowieso een terugslag met veel falen, twijfels en discussie bij de supporters.
En dan afwachten of zo'n speler zich alsnog (een beetje) waar weet te maken.
Het blijft het probleem van het wonderkind om wie vroeger alles draaide op het veld, maar nu te maken krijgt met 11 (ex-)wonderkinderen in één elftal. En hoe daar mee om te gaan.
Misschien gaat het bedrag in geld dat Manchester United heeft gestoken in de totale selectie wel richting het miljard. Onzinnige bedragen en het resultaat dat op het veld staat is onvoorstelbaar slecht. Bagger.
In het verleden behaalde mooie resultaten zijn nog geen garantie voor de toekomst.
Wat dat betreft is de overstap van Botteghin naar Feyenoord best goed gegaan.
Dat Jones (eerder) zonder contract rondliep en desondanks op deze wijze nog steeds kan keepen! Vond ik nog het meest bijzondere, zondag.
0
geplaatst: 19 september 2016, 13:38 uur
Wel mooi dat een 3 stuivers ploeg een ploeg van een miljard oprolt 
We gaan t zien..of t een feestje wordt op de Coolsingel..iig sfeervoller dan P2

1
geplaatst: 19 september 2016, 14:49 uur
luigifort schreef:

Jij bent zeker Wereldkampioen Hyperbool of je had nooit een voldoende voor rekenen of je gaat voor de Drama Queen Award

Marktwaarde Feyenoord: 75 miljoen
Marktwaarde PSV: 112, 25 miljoen
(marktwaarde ManU: 534,25 miljoen)
(marktwaarde Ajax: 121,10 miljoen)
Aldus Transfermarkt.nl
0
geplaatst: 19 september 2016, 15:54 uur
Maar staat de marktwaarde hierin gelijk aan de aanschafwaarde en/of de door de club opgegeven verkoopwaarde?
M.a.w. Ibrahimovic was transfervrij toen hij naar M.U. ging. Telt dat dan nog wel of niet mee?
M.a.w. Ibrahimovic was transfervrij toen hij naar M.U. ging. Telt dat dan nog wel of niet mee?
0
geplaatst: 19 september 2016, 15:58 uur
Volgens mij in eerste instantie dat tweede, maar eventueel gecorrigeerd door het eerste? Ik dacht dat de marktwaarde van Ziyech daar rond de 8 miljoen lag, maar sinds de transfer naar Ajax staat het op 11 miljoen.
0
geplaatst: 19 september 2016, 16:08 uur
musician schreef:
Maar staat de marktwaarde hierin gelijk aan de aanschafwaarde en/of de door de club opgegeven verkoopwaarde?
Geen van beide - volgens mij is het ahw een koerslijst, een actuele 'taxatiewaarde', vastgesteld door experts van die site neem ik aan. Als bij individuele spelers gaat kijken, zien je gaandeweg ook verandering in de waarde.
Op de pagina zie je de marktwaarde-ontwikkeling van Zlatan, grafisch weergegeven - even doorscrollen tot onder het plaatje
Zlatan Ibrahimovic - Spelersprofiel 16/17 | Transfermarkt
0
zalwelnikszijn!
geplaatst: 19 september 2016, 16:39 uur
75 miljoen, dat is toch al gauw de helft van een Pogba. Niet slecht.
0
geplaatst: 19 september 2016, 16:48 uur
Mjuman schreef:
Geen van beide - volgens mij is het ahw een koerslijst, een actuele 'taxatiewaarde', vastgesteld door experts van die site neem ik aan. Als bij individuele spelers gaat kijken, zien je gaandeweg ook verandering in de waarde.
Op de pagina zie je de marktwaarde-ontwikkeling van Zlatan, grafisch weergegeven - even doorscrollen tot onder het plaatje
Een leuke site, daar heb je heel wat interessant leesvoer aan. Of het dan allemaal klopt, globaal gesproken, blijft natuurlijk speculeren.
En blijven competitie- en europese resultaten het hele jaar door van invloed. Of juist niet. Leiden blessures of veroordeeld tot de reservebank nog tot negatieve resultaten?
Een gek heeft uiteraard meer vragen dan dat er antwoorden zijn

0
geplaatst: 19 september 2016, 18:44 uur
In ieder geval scoorde hij niet tegen Feyenoord, dus toen was hij niet zoveel waard. 

0
geplaatst: 19 september 2016, 18:46 uur
Dat is echt zeer onverwacht. Juventus was nogal op dreef de laatste tijd. En aangezien Inter-Juventus het Feyenoord-ajax van Italia is, heeft Frankie er ineens heel veel credits bijgekregen.
1
geplaatst: 19 september 2016, 19:17 uur
Ik ben blij dat hij er nog is en dat hij niet gratis de deur is uitgelopen.
0
geplaatst: 19 september 2016, 21:08 uur
Vind je? Vind m nogal verstandige dingen zeggen. En hij heeft er kijk op. Voorspelt oa een walkover van PSV.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.