Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 16 september 2016, 21:55 uur
Jezus 1-5, Utrecht laatste na deze ronde?
Gelukkig hebben we Jong Utrecht nog...
0
geplaatst: 16 september 2016, 21:55 uur
trebremmit schreef:
Riedewald deed het onder De Boer prima als CV, hij werd zelfs een enorm talent genoemd. En nu zou hij dat niet meer kunnen? Volgens mij had Ajax vorig seizoen zelfs de minste tegengoals, 21 maar, en dat was toch met Riedewald als CV.
Riedewald deed het onder De Boer prima als CV, hij werd zelfs een enorm talent genoemd. En nu zou hij dat niet meer kunnen? Volgens mij had Ajax vorig seizoen zelfs de minste tegengoals, 21 maar, en dat was toch met Riedewald als CV.
Tot aan zijn blessure, misschien toch nog niet terug in vorm? of de combi met Sanchez werkt niet?
Nou ja, van Almelo weinig te vrezen, dus zal het niet veel uitmaken van het weekend.
1
geplaatst: 16 september 2016, 22:07 uur
vigil schreef:
Vriend Lokhorst ( "vanaf nu moeten we er alles aan doen om elke wedstrijd te winnen) per direct vertrokken. Chaos compleet? In ieder geval wel lekker rustig werken in Zeist op dit moment
Vriend Lokhorst ( "vanaf nu moeten we er alles aan doen om elke wedstrijd te winnen) per direct vertrokken. Chaos compleet? In ieder geval wel lekker rustig werken in Zeist op dit moment
Er zijn er nog een paar te gaan.
Ik geloof werkelijk niet, dat het voetbal stil komt te liggen dit weekend, mocht de rest ook nog opstappen.
5 enthousiaste voetbalharten gevraagd, met voetballende kwaliteiten maar toch ook verstand van besturen. Herkennen Van Oostveen en Blind tenminste direct als armoede troef. Verder niet al te oud, Nederland terug naar de top 3, een boycot van Rusland en Qatar in gang zetten en stellingname tegen de superleague.
Wie ziet daar geen aardige uitdaging in

0
geplaatst: 16 september 2016, 22:10 uur
musician schreef:
Ik geloof werkelijk niet, dat het voetbal stil komt te liggen dit weekend, mocht de rest ook nog opstappen.
Ow maar daar twijfel ik ook niet aan hoor

0
geplaatst: 16 september 2016, 22:28 uur
Nou ja, Munsterman is wel handig met centjes, weet hoe je een club de top drie in kunt krijgen plus jarenlang bestuurservaring in het bedrijfsleven. Daarna stoot hij zo door naar de top van de Fifa alwaar hij VIP plaatsen regelt naast Sjeik Q8 in Quatar. Co Adriaanse weet alles beter, heeft niks om handen en dus is het technisch hart van de knvb is zo gevormd. 

0
geplaatst: 16 september 2016, 23:16 uur
Ik hoop toch voor je

Het moet ook weer niet te lang duren voor de trainer of valt dat wel mee denken je?
0
Hendrik68
geplaatst: 17 september 2016, 02:05 uur
Maar gelukkig is de NFL weer begonnen. Deze week zelfs een reuze artikel in het Dagblad van het Noorden over de opschudding die is ontstaan nu er een speler is die nog langer weigert te gaan staan voor het Amerikaans volkslied en dat is voorzichtig gezegd not done daar. Hij is boos over de behandeling van de zwarte bevolking in zijn land en hoe politiemensen telkens weer wegkomen als ze onnodig een zwarte burger doodschieten. Deze speler heet Colin Kaeprnick en over zijn oprechtheid mag enorm getwijfeld worden. Kaepernick was een paar jaar geleden de quarterback van de toekomst en haalde als exponent van het moderne football (zowel een goede pass als een goede run) in sneltreinvaart de Superbowl. Deze ging helaas voor hem verloren. Een jaar later speelde hij nog een uitstekend seizoen die net voor de Superbowl strandde. Vervolgens tekende mijnheer een 6 jarig contract ter waarde van een dikke 120 miljoen dollar, waarvan een dikke 50 miljoen gegarandeerd. Vanaf dat moment was het ook meteen gebeurd met de prestaties van Kaepernick en vorig jaar raakte hij zijn basisplaats kwijt. Omdat het dit jaar niet tot een transfer kwam, omdat geen enkele club het in hem zag zitten, moest hij noodgdwongen weer aansluiten in San Francisco. Alleen bij een blessure van de eerste quarterback maakte hij nog een kansje. Dus zocht hij een andere manier om de aandacht te trekken. En dat is, eerlijk is eerlijk, goed gelukt. De eerste wedstrijden in de pre-season viel het nog niemand op, maar nu is het raak en sluiten ook andere spelers zich aan. Zijn shirt is de meest verkochte van de NFL op dit moment. Maar als je al zeker bent dat je nooit meer hoeft te werken en je bent je plekkie kwijt dan is het wel erg goedkoop scoren. Ik weet zeker dat de coming star van dit moment Cam Newton dit niet snel zal doen. Hij is ook allang binnen, maar hij is bepaald nog niet op zijn retour en met een dergelijke actie je reputatie op het spel zetten lijkt me in zijn geval onwaarschijnlijk. Ik heb meer respect voor de Black Power actie van Tommie Smith en John Carlos in Mexico in 1968. Die hadden al niks en liepen een enorm risico door hun gebalde vuist op het podium. Gelukkig zijn ze beide wel goed terecht gekomen, maar dit vond ik een stuk gewaagder dan wat Kaepernick doet.
Ach over een paar weken is iedereen het weer vergeten en draait het gewoon weer om de sport. Want het seizoen is weer flitsend van start gegaan. Grote kanshebbers op de Super Bowl dit jaar aan de NFC kant de Green Bay Packers, de Carolina Panthers en de Arizona Cardinals. Wat mij betreft in die volgorde. De AFC gaat in mijn ogen tussen de Steelers, Broncos en Patriots. Hier in volstrekt willekeurige volgorde. Dan zijn er aan beide kanten een hele rits outsiders. Het zou niet voor het eerst zijn dat een ploeg compleet onverwacht de Superbowl haalt en nog wint ook. Het zou fijn zijn als mijn New York Jets dat dit jaar zijn, maar de eerste 2 westrijden (1 gewonnen 1 verloren) geven qua spel nog weinig hoop. In de NFL is echter de ene week de andere niet.
Ach over een paar weken is iedereen het weer vergeten en draait het gewoon weer om de sport. Want het seizoen is weer flitsend van start gegaan. Grote kanshebbers op de Super Bowl dit jaar aan de NFC kant de Green Bay Packers, de Carolina Panthers en de Arizona Cardinals. Wat mij betreft in die volgorde. De AFC gaat in mijn ogen tussen de Steelers, Broncos en Patriots. Hier in volstrekt willekeurige volgorde. Dan zijn er aan beide kanten een hele rits outsiders. Het zou niet voor het eerst zijn dat een ploeg compleet onverwacht de Superbowl haalt en nog wint ook. Het zou fijn zijn als mijn New York Jets dat dit jaar zijn, maar de eerste 2 westrijden (1 gewonnen 1 verloren) geven qua spel nog weinig hoop. In de NFL is echter de ene week de andere niet.
0
geplaatst: 17 september 2016, 09:13 uur
vigil schreef:
Het moet ook weer niet te lang duren voor de trainer of valt dat wel mee denken je?
Geen idee hoe dat gaat lopen. Feit is dat je miljoenen hebt gevangen voor Letschert, Ramselaar en Boymans. Die vervang je niet zomaar even. Groningen was gisteren veel feller en agressiever en heeft een lesje effectiviteit gegeven en een verdedigend zeer zwak FCUtrecht volledig weggecounterd (1e goal was een hele domme verdedigingsfout).
0
geplaatst: 17 september 2016, 09:30 uur
Is er geen sprake van het aloude "ik heb mijn geld en daar ga ik eerst even een tijd op zitten"?
Je weet dat er enkele goede spelers voor veel geld worden verkocht. Dan is actie nodig.
Misschien was Haller eind vorig seizoen ook nog beduidend meer aan de prijs dan wat hij nu laat zien.
Maar goed, dan moet je niet gaan kijken op een miljoen meer of minder, dergelijke foute spaarzaamheid kan ook leiden tot miljoenen minder. En bovendien, wat heb je er aan als je er op zit en er moet wekelijks worden gevoetbald.
Voor dat geld, hadden ze voor Nederlandse begrippen aardig kunnen aankopen. En dan had je er zelfs nog wat aan kunnen overhouden.
Waarom gebeurde dat niet en wie zit daar als Dagobert Duck in zijn geldpakhuis?
Tenzij er nog iets spectaculairs gebeurt met deze selectie met bijbehorende inhaalrace, wat ik na een avondje Leeuwin niet direct verwacht, is het seizoen natuurlijk snel verloren.
Toch wonderlijke gedachtegangen bij zo'n bestuur en het gebeurt vreemd genoeg heel erg vaak, het Utrecht bestuur is natuurlijk geen uitzondering.
Terwijl verkoop van spelers iets is, dat je op kilometers afstand ziet aankomen.
Je weet dat er enkele goede spelers voor veel geld worden verkocht. Dan is actie nodig.
Misschien was Haller eind vorig seizoen ook nog beduidend meer aan de prijs dan wat hij nu laat zien.
Maar goed, dan moet je niet gaan kijken op een miljoen meer of minder, dergelijke foute spaarzaamheid kan ook leiden tot miljoenen minder. En bovendien, wat heb je er aan als je er op zit en er moet wekelijks worden gevoetbald.
Voor dat geld, hadden ze voor Nederlandse begrippen aardig kunnen aankopen. En dan had je er zelfs nog wat aan kunnen overhouden.
Waarom gebeurde dat niet en wie zit daar als Dagobert Duck in zijn geldpakhuis?
Tenzij er nog iets spectaculairs gebeurt met deze selectie met bijbehorende inhaalrace, wat ik na een avondje Leeuwin niet direct verwacht, is het seizoen natuurlijk snel verloren.
Toch wonderlijke gedachtegangen bij zo'n bestuur en het gebeurt vreemd genoeg heel erg vaak, het Utrecht bestuur is natuurlijk geen uitzondering.
Terwijl verkoop van spelers iets is, dat je op kilometers afstand ziet aankomen.
0
geplaatst: 18 september 2016, 01:05 uur
FC Grunnin' heeft zijn eerste overwinning binnen en wat voor één. Meer dan een verdubbeling van het aantal gescoorde goals. Faber krijgt grip op de selectie.
Vitesse die er een sport van maakte om vooral niet te winnen (10 van de laatste 15) pakt nu de volle buit sinds 13 febr (3-0 heerenveen) in de Gelredome. Geen wonder dat het stadion halfleeg is. Het vermaak kwam in de eerste helf van Frank Snoeks die melde dat bij deze speciale airborne gedenkingswedstrijd de meeste aanvallen wel door de lucht zouden gaan. Weer een mooie invalbeurt voor de jonge vleugelspeler Van Bergen (17 jr) die de laatste goal voorbereidde.
In Enschede ook veel lege plekken en onterecht naar het lijkt. De nieuwe Turkse spits is misschien niet de snelste maar zeer behendigt.
Nijhuis heeft ze niet op een rijtje en begon al vroeg kaarten te geven, dat bleef hij wel consequent doen en greep 8 keer naar zijn borstzakje. De meeste voor protesteren en shirtje vasthouden.
In Liverpool daarentegen werd Everton's Stekelenburg met bal en al het doel ingeduwd zowat. Geen geel maar een Own Goal. Ook daar protesten (echter lang niet zo fel) maar de revanche nam Koeman's team toch liever op het veld en won met 3-1. Staan knap tweede nu in de PL.
Vitesse die er een sport van maakte om vooral niet te winnen (10 van de laatste 15) pakt nu de volle buit sinds 13 febr (3-0 heerenveen) in de Gelredome. Geen wonder dat het stadion halfleeg is. Het vermaak kwam in de eerste helf van Frank Snoeks die melde dat bij deze speciale airborne gedenkingswedstrijd de meeste aanvallen wel door de lucht zouden gaan. Weer een mooie invalbeurt voor de jonge vleugelspeler Van Bergen (17 jr) die de laatste goal voorbereidde.
In Enschede ook veel lege plekken en onterecht naar het lijkt. De nieuwe Turkse spits is misschien niet de snelste maar zeer behendigt.
Nijhuis heeft ze niet op een rijtje en begon al vroeg kaarten te geven, dat bleef hij wel consequent doen en greep 8 keer naar zijn borstzakje. De meeste voor protesteren en shirtje vasthouden.
In Liverpool daarentegen werd Everton's Stekelenburg met bal en al het doel ingeduwd zowat. Geen geel maar een Own Goal. Ook daar protesten (echter lang niet zo fel) maar de revanche nam Koeman's team toch liever op het veld en won met 3-1. Staan knap tweede nu in de PL.
0
geplaatst: 18 september 2016, 12:51 uur
Running On Empty schreef:
Geen idee hoe dat gaat lopen. Feit is dat je miljoenen hebt gevangen voor Letschert, Ramselaar en Boymans. Die vervang je niet zomaar even. Groningen was gisteren veel feller en agressiever en heeft een lesje effectiviteit gegeven en een verdedigend zeer zwak FCUtrecht volledig weggecounterd.
(quote)
Geen idee hoe dat gaat lopen. Feit is dat je miljoenen hebt gevangen voor Letschert, Ramselaar en Boymans. Die vervang je niet zomaar even. Groningen was gisteren veel feller en agressiever en heeft een lesje effectiviteit gegeven en een verdedigend zeer zwak FCUtrecht volledig weggecounterd.
De verdediging met Letschert, dat ging vaak net goed. Nu zag ik tot mijn ontzetting de hele boel als los zand aan elkaar hangen. Overigens kan je ook grote vraagtekens zetten bij de volkomen naïeve tactiek van Ten Hag. Wat was Haller trouwens slecht zeg. Ook zijn balverlies leidde de zoveelste counter in.
0
geplaatst: 18 september 2016, 13:14 uur
west schreef:
De verdediging met Letschert, dat ging vaak net goed. Nu zag ik tot mijn ontzetting de hele boel als los zand aan elkaar hangen. Overigens kan je ook grote vraagtekens zetten bij de volkomen naïeve tactiek van Ten Hag. Wat was Haller trouwens slecht zeg. Ook zijn balverlies leidde de zoveelste counter in.
Nou het stond vorig seizoen best goed met Letschert hoor maar afgelopen vrijdag was het zeker los zand. En het begon met enorm gestuntel van Leeuwin en Koch. VD Meer vond ik ook niet sterk, heeft de draaicirkel van een stadsbus. Misschien moet Ten Hag wat simpeler gaan spelen en heeft hij gewoon de spelers niet meer voor al dat tactische gefröbel. Gewoon lekker 4-3-3 met aanvallers op de vleugel en Haller in de spits. Met een beetje pech verlies je donderdag van Twente in de beker en draai je met nog wat verliespartijen een volkomen onopvallend seizoen in de middenmoot.
0
geplaatst: 18 september 2016, 16:20 uur
Gefeliciteerd feyenoord. Knappe overwinning.. alweer. Een kans en de volle mep, net als tegen manu. Als je dat een heel seizoen kan volhouden wordt 't iets moois.
Doorzetten nu, misschien zit er iets moois in het verschiet.
Psv al 300 minuten zonder goal in Eindhoven. Ook bijzonder te noemen.
Psv al 300 minuten zonder goal in Eindhoven. Ook bijzonder te noemen.
1
geplaatst: 18 september 2016, 16:21 uur
Tering wat een redding van Jones zeg in de laatste seconde 

2
geplaatst: 18 september 2016, 16:23 uur
lennon schreef:
Psv gaat feyenoord zondag gewoon weer terug op de aarde brengen. Die gaan echt niet winnen in Eindhoven.
Psv gaat feyenoord zondag gewoon weer terug op de aarde brengen. Die gaan echt niet winnen in Eindhoven.

0
geplaatst: 18 september 2016, 16:36 uur
Vijf punten voorsprong, maar de weg is nog lang tot datgene waar ik al dertien jaar op wacht. Volgens mij had Feyenoord ook een beetje geluk, maar dat ga ik vanavond eens bekijken.
0
geplaatst: 18 september 2016, 16:55 uur
jasper1991 schreef:
Vijf punten voorsprong, maar de weg is nog lang tot datgene waar ik al dertien jaar op wacht. .
Vijf punten voorsprong, maar de weg is nog lang tot datgene waar ik al dertien jaar op wacht. .
Moet dat geen 17 jaar zijn? of tel je de Europa cup mee?
0
geplaatst: 18 september 2016, 17:00 uur
jasper1991 schreef:
Vijf punten voorsprong, maar de weg is nog lang tot datgene waar ik al dertien jaar op wacht. Volgens mij had Feyenoord ook een beetje geluk, maar dat ga ik vanavond eens bekijken.
Had je meisje moeten worden, was de wachttijd voor een mooi cadeau maar 9 maanden geweest

0
geplaatst: 18 september 2016, 17:03 uur
lennon schreef:
Gefeliciteerd feyenoord. Knappe overwinning.. alweer.....
Gefeliciteerd feyenoord. Knappe overwinning.. alweer.....
Bedankt lennon: sportief!

Ik ben net klaar met juichen!

Hoewel? Nee, ik ga toch nog even door.....
0
geplaatst: 18 september 2016, 17:06 uur
jasper1991 schreef:
Volgens mij had Feyenoord ook een beetje geluk, maar dat ga ik vanavond eens bekijken.
Volgens mij had Feyenoord ook een beetje geluk, maar dat ga ik vanavond eens bekijken.
PSV kreeg 2 kansen in de tweede helft, Feyenoord ook. En volgens mij was de arm helemaal niet langs het lichaam zoals Blom tegen Van Bronckhorst zei. Dat was toch een strafschop voor Feyenoord?
0
geplaatst: 18 september 2016, 17:46 uur
0
geplaatst: 18 september 2016, 18:06 uur
0
geplaatst: 18 september 2016, 18:28 uur
0
geplaatst: 18 september 2016, 18:32 uur
Zou je bijna kunnen zeggen als je de manier waarop ziet...
0
geplaatst: 18 september 2016, 18:33 uur
Tja, dit soort gedrag past ook helemaal niet bij dit AJAX, Heracles is ook wel heel matig.
0
geplaatst: 18 september 2016, 18:50 uur
Hm, ik ben gewoon niet grote blij hoe deze Fox Sport dag is gegaan.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.