Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 27 september 2016, 11:23 uur
Hendrik68 schreef:
Binnenkort ook weer een vacature voor bondscoach bij de FA. Lijkt me wel iets voor Louis of Guus, of als ze veel willen betalen wil Dick vast ook wel. Die zit ook al weer 2 maanden in Turkije, veel te lang:
http://www.vi.nl/nieuws/loslippige-allardyce-loopt-in-val-van-undercoveroperatie.htm
Binnenkort ook weer een vacature voor bondscoach bij de FA. Lijkt me wel iets voor Louis of Guus, of als ze veel willen betalen wil Dick vast ook wel. Die zit ook al weer 2 maanden in Turkije, veel te lang:
http://www.vi.nl/nieuws/loslippige-allardyce-loopt-in-val-van-undercoveroperatie.htm
Hoe dom kun je zijn als trainer....
1
geplaatst: 27 september 2016, 12:05 uur
vigil schreef:
Nou er zit wel iets van waarheid in want het komt hoe je het ook wendt of keert elk jaar dichterbij dat Feyenoord weer eens een keer kampioen gaat worden.
(quote)
Nou er zit wel iets van waarheid in want het komt hoe je het ook wendt of keert elk jaar dichterbij dat Feyenoord weer eens een keer kampioen gaat worden.
Volgens mij heb jij vast een onvoldoende gehaald voor statistiek, m.n. kansverdeling.

0
Martial
geplaatst: 27 september 2016, 12:10 uur
musician schreef:
Fraai is het nog lang niet altijd, 2 x drie kwartier. Slordigheden en foutjes blijven aanwezig. Maar per saldo is een kampioenschap haalbaar.
Fraai is het nog lang niet altijd, 2 x drie kwartier. Slordigheden en foutjes blijven aanwezig. Maar per saldo is een kampioenschap haalbaar.
Fraai hoeft dan ook niet altijd is mijn mening en als jij een club kent die 90 minuten foutloos speelt incl. de slordigheden mag je me die club wel even melden hier

En nu al praten over een eventueel kampioenschap in deze fase van deze competitie is veel te voorbarig en zeker als de club Feyenoord heet.

0
Martial
geplaatst: 27 september 2016, 12:17 uur
Gretz schreef:
Binnen 1,5 jaar gaat Ziyech normaal gesproken naar een grote club in een topcompetitie.
Binnen 1,5 jaar gaat Ziyech normaal gesproken naar een grote club in een topcompetitie.
En dat moet ik eerlijk gezegd nog zien, maar die Ziyech hype die momenteel gaande is ben ik eerlijk gezegd wel een beetje zat aan het worden

Dat de beste man kan voetballen daar zijn we het allemaal wel over eens denk ik.
0
geplaatst: 27 september 2016, 12:25 uur
iggy schreef:
Waarom heeft Utrecht Boymans eigenlijk zo makkelijk laten lopen ? Hij had wel eens een grote mond. Maar lag hij niet goed in de groep ? Of is hij te blesure gevoelig gebleken ?
Als ik naar zijn doelpunten productie kijk. 24 wedstrijden 20 goals, dan is dat meer dan uitstekend te noemen.
Waarom heeft Utrecht Boymans eigenlijk zo makkelijk laten lopen ? Hij had wel eens een grote mond. Maar lag hij niet goed in de groep ? Of is hij te blesure gevoelig gebleken ?
Als ik naar zijn doelpunten productie kijk. 24 wedstrijden 20 goals, dan is dat meer dan uitstekend te noemen.
Boymans ging liever feesten. Scoorde wel vaak (veel penalties ook) maar was door zijn eigen gedrag nooit fit om de volle 90 minuten te spelen en daar ging men van balen, zeker een trainer als Ten Hag. Hij was een jaar geblesseerd en had eerder fit kunnen zijn. Ze konden toen ineens een bedrag voor hem krijgen tussen de 1 en 2 miljoen, dus was de keuze simpel. Hij was immers transfervrij gekomen. Robbie Alflen pikte zijn gedrag kennelijk wel, maar Eric Ten Hag was er heel snel klaar mee.
0
geplaatst: 27 september 2016, 12:25 uur
Martial schreef:
En dat moet ik eerlijk gezegd nog zien, maar die Ziyech hype die momenteel gaande is ben ik eerlijk gezegd wel een beetje zat aan het worden
Dat de beste man kan voetballen daar zijn we het allemaal wel over eens denk ik.
(quote)

Ach binnenkort slaat het weer om en zet Gretz zijn roze brilletje af. Alhoewel ik soms denk dat ie roze contactlenzen heeft.
Vind het eigenlijk wel komisch dat Ajax nu wordt 'gered' door een speler die hopman Overmars eerst niet wilde hebben. God straft onmiddellijk: hij heeft een deel van zijn bonus moeten 'inleveren' http://www.vi.nl/nieuws/miljoen-voor-directie-ajax.htm
0
geplaatst: 27 september 2016, 14:04 uur
Ziyech werd tot enkele weken geleden door heel Ajax niet gewenst (de fans even daargelaten).
Maar het vertoonde spel gaf al gauw aanleiding alsnog in de buidel te tasten.
FC Twente met Ziyech was wel beter maar verloor evenzogoed ook menig competitieduel.
Ajax met Ziyech is voor Ajax ook weer wat beter maar we moeten inderdaad niet overdrijven.
Als je als club niet bang hoefde te zijn voor Twente met Ziyech, is het verschil met Ajax inclusief Ziyech ook niet dodelijk. Gewoon dezelfde speler aanhouden die Ziyech eerder ook wist af te stoppen.
Maar het vertoonde spel gaf al gauw aanleiding alsnog in de buidel te tasten.
FC Twente met Ziyech was wel beter maar verloor evenzogoed ook menig competitieduel.
Ajax met Ziyech is voor Ajax ook weer wat beter maar we moeten inderdaad niet overdrijven.
Als je als club niet bang hoefde te zijn voor Twente met Ziyech, is het verschil met Ajax inclusief Ziyech ook niet dodelijk. Gewoon dezelfde speler aanhouden die Ziyech eerder ook wist af te stoppen.
0
geplaatst: 27 september 2016, 15:13 uur
Qua potentie is hij de beste in de Eredivisie maar dat liet hij enkel nog afgelopen weekend zien (bij Ajax dan). Dat komt ook allemaal wel goed maar een paar dagen dagen er voor werd hij nog uitgescholden vanwege zijn domme rode kaart in de EL, dus het kan verkeren sprak ooit eens iemand
0
geplaatst: 27 september 2016, 15:26 uur
Ik denk juist dat Ziyech het verschil gaat maken, waardoor Ajax kampioen wordt.
Zonder Ziyech was ik ervan overtuigd dat Feyenoord eindelijk eens boven de Amsterdammers zou eindigen. Denk dat Bosz het nu al op de rit heeft.
Als je ziet wat voor rendement deze treitervoetballer heeft... Dat hebben er maar weinig (samen met onze Deense vriend, uiteraard).
Zonder Ziyech was ik ervan overtuigd dat Feyenoord eindelijk eens boven de Amsterdammers zou eindigen. Denk dat Bosz het nu al op de rit heeft.
Als je ziet wat voor rendement deze treitervoetballer heeft... Dat hebben er maar weinig (samen met onze Deense vriend, uiteraard).
0
geplaatst: 27 september 2016, 15:44 uur
Nou niet gaan overdrijven Rico. Ziyech is dan wel goed maar hij gaat heus niet Ajax kampioen maken. PSV heeft nog altijd veruit de beste selectie. Zeeeer zeker in de breedte. Plus het is altijd maar weer afwachten bij Ajax hoe ze Ziyjech gaan gebruiken of misbruiken.
Jammer dat Booymans zich blijkbaar niet als een echte prof heeft opgesteld. Lijkt me toch geen slecht duo, Haller/Booymans. Thanks voor de info Running.
Jammer dat Booymans zich blijkbaar niet als een echte prof heeft opgesteld. Lijkt me toch geen slecht duo, Haller/Booymans. Thanks voor de info Running.
0
geplaatst: 27 september 2016, 15:51 uur
Nicolage Rico schreef:
Misschien moet je even langer denken, het is seizoen is net 1,5 maand oud. Lange weg te gaan en het heeft nog niet tegen gezeten voor Ziyech, afgezien van zijn mentale weerbaarheid.
0
geplaatst: 27 september 2016, 16:03 uur
Nicolage Rico schreef:
Je bedoelt vast Jörgensen, maar Deense vriend Dolberg heeft nog een veel hoger rendement qua doelpunten als je naar de stats kijkt. Maar wie weet hoe het over een wedstrijd of 10 is.
0
geplaatst: 27 september 2016, 17:02 uur
iggy schreef:
Nou niet gaan overdrijven Rico. Ziyech is dan wel goed maar hij gaat heus niet Ajax kampioen maken.
Nou niet gaan overdrijven Rico. Ziyech is dan wel goed maar hij gaat heus niet Ajax kampioen maken.
Dat lijkt mij ook niet.
De clubs waarvan spelers Ziyech uit de wedstrijd speelden (toen hij nog bij Twente speelde) hoeven echt niet bang voor hem te zijn nu hij opeens bij Ajax speelt. Waarom?
Ik vind het tenminste niet logisch.
Net zo min, als dat hij van topvoetballer bij FC Twente plotseling lijkt te zijn gepromoveerd tot beste speler van Nederland.
0
geplaatst: 27 september 2016, 18:02 uur
herman schreef:
Je bedoelt vast Jörgensen, maar Deense vriend Dolberg heeft nog een veel hoger rendement qua doelpunten als je naar de stats kijkt.
(quote)
Je bedoelt vast Jörgensen, maar Deense vriend Dolberg heeft nog een veel hoger rendement qua doelpunten als je naar de stats kijkt.
Het is heel simpel, die stand wordt opgemaakt door het aantal goals + assists bij elkaar op te tellen zonder te kijken naar speelminuten, moeilijkheid wedstrijden, aantal wedstrijden e.d
Jorgensen heeft 8 (5+3) en Dolberg 4 (4 goals)
0
geplaatst: 27 september 2016, 18:04 uur
Maar dan komt Klaassen ook op 8. En Dolberg had er de helft minder tijd voor nodig.
Die jongen van Twente scoort trouwens zelfs 7 uit 5 wedstrijden.
Die jongen van Twente scoort trouwens zelfs 7 uit 5 wedstrijden.
0
geplaatst: 27 september 2016, 18:13 uur
Klopt, niemand zegt Klaassen dat niet heeft en tja minder tijd maar dat gaf ik aan dat ze daar niet naar kijken. Anders wint dadelijk een jeugdspeler die 1 keer drie minuten mag meedoen en toevallig een bal tegen zijn knie geschoten krijgt 

0
geplaatst: 27 september 2016, 18:18 uur
diegene die die "ranglijst" van meest waardevolle voetballer samenstellen, de heren/dame ken ik zelf niet persoonlijk dus de naam(en) moet ik je schuldig blijven
0
geplaatst: 27 september 2016, 18:26 uur
Mja, dat is iets anders dan rendement, dat is gewoon meeste doelpunten/assists. Bij rendement gaat het juist ook om het aantal speelminuten. Natuurlijk zegt het pas echt iets als iemand veel minuten heeft gemaakt.
0
geplaatst: 27 september 2016, 18:46 uur
herman schreef:
Je bedoelt vast Jörgensen, maar Deense vriend Dolberg heeft nog een veel hoger rendement qua doelpunten als je naar de stats kijkt. Maar wie weet hoe het over een wedstrijd of 10 is.
(quote)
Qua samenspel scoort Jörgensen erg hoog, naast zijn doelpunten dus. Dolberg staat toch niet in de spits bij Denemarken?
0
geplaatst: 27 september 2016, 18:51 uur
Ja, er zijn inderdaad wel meer dingen. Hoe dan ook is Jörgensen een flinke aanwinst. Ik weet niet wat het Deens elftal ermee te maken heeft?
0
geplaatst: 27 september 2016, 19:14 uur
herman schreef:
Bij rendement gaat het juist ook om het aantal speelminuten. Natuurlijk zegt het pas echt iets als iemand veel minuten heeft gemaakt.
Bij rendement gaat het juist ook om het aantal speelminuten. Natuurlijk zegt het pas echt iets als iemand veel minuten heeft gemaakt.
Hoezo, ik neem aan dat de trainer dit ook weet en hij de speler op zal stellen die het meeste rendement heeft, de meeste doelpunten maakt en de meeste assists heeft. Hij gaat niet iemand op de bank zetten die elke keer als die invalt een doelpunt maakt.
Rendement zegt ook niet zo veel. Zo kan (voorbeeld) Bergwijn wel eens een doelpuntje mee pikken in de laatste minuten omdat Luuk de Jong 80 minuten de tegenstanders heeft opgejaagd en ze achter hem hebben aangelopen omdat hij het ene na het andere gat trok. Of te wel ze zijn kapot en een jonkie die fris en fruitig de 81ste minuut invalt profiteert daarvan. Dan is het rendement heel hoog van die Bergwijn want hij heeft maar een paar minuten nodig voor een doelpunt. Ik zou rendement dus zeker niet heilig willen verklaren en kan ik goed begrijpen dat ze dat niet gaan doorrekenen.
0
geplaatst: 27 september 2016, 19:15 uur
Af en toe denk ik dat ik hier op het Damrak ben beland en dat al mume-sportfanaten hier óf Damrakkertjes zijn (ze zingen elkaar in koor na) of Beursbengels - met dat geleuter over "rendement" en "meest waardevolle speler".
Hallo boys, mag voetbal ook gewoon boeiend, mooi en (zelfs) oogstrelend zijn? "Rendement" - dat krijg je als je de gratis AH "vershoud-" of "restaurant"zegels spaart: gratis opbergbakjes of een tweede couvert (niet het bestek dus) gratis. Misschien ga ik vanavond wel even sneaken - afhankelijk van wat wordt uitgezonden.
Bij transfermarkt.nl worden Klaassen en Bazoer nog hoger gewaardeerd dan Ziyech. Willems is ook weer aan het stijgen.
Rendement: ik vind het van dat analistengeleuter. Gelukkig zijn er ook nog idealisten die mooi voetbal waarderen - geen idee wat de rendementsfactor daarvan is.
Hallo boys, mag voetbal ook gewoon boeiend, mooi en (zelfs) oogstrelend zijn? "Rendement" - dat krijg je als je de gratis AH "vershoud-" of "restaurant"zegels spaart: gratis opbergbakjes of een tweede couvert (niet het bestek dus) gratis. Misschien ga ik vanavond wel even sneaken - afhankelijk van wat wordt uitgezonden.
Bij transfermarkt.nl worden Klaassen en Bazoer nog hoger gewaardeerd dan Ziyech. Willems is ook weer aan het stijgen.
Rendement: ik vind het van dat analistengeleuter. Gelukkig zijn er ook nog idealisten die mooi voetbal waarderen - geen idee wat de rendementsfactor daarvan is.
0
geplaatst: 27 september 2016, 19:23 uur
Ah de echte romanticus, nee daar sta je alleen in. Koude kille cijfers willen we zien. 

0
geplaatst: 27 september 2016, 19:30 uur
vigil schreef:
Ah de echte romanticus, nee daar sta je alleen in. Koude kille cijfers willen we zien.
Zou ik wel ff de statistiekkennis oppoetsen.
Maar zonder gekheid: het seizoen is 1,5 maand oud, blessures zitten in een klein hoekje en je weet niet hoe NL clubs het Europees voetbal verteren. Die Feyenoord-supporters denken allemaal dat ze vanuit de Middeleeuwen (the Dark Ages) nu de Renaissance (wedergeboorte van hun team) mogen meemaken, maar zoals gezegd: één zwaluw brengt nog geen lente. En mocht die schaal niet in Eindhoven terechtkomen, maar ie van mij - voor de statische grap - wel in Rotterdam belanden.
En "koude kille cijfers" vs "romantisch" doet me denken aan die mop over die hyperpotente mensaap.

0
geplaatst: 27 september 2016, 19:37 uur
Mjuman schreef:
Ik vind voetbal persoonlijk het mooist en het boeiends wanneer een team zoveel mogelijk rendement uit een wedstrijd haalt. Dat ze het maximale halen uit hun mogelijkheden. Een Westerlo (gedoodverfde nummer laatst in België) dat afgelopen weekend gewoon tot de 2x toe op voorsprong komt tegen Anderlecht en de overwinning dan ook nog over de streep trekt, dat vind ik prachtig om te zien. Maar ik vind het ook prachtig wanneer de talenten van Jong Ajax tegen Achilles + FC Oss zo'n beetje al hun kansen verzilveren en 2x 7 doelpunten maken.
Mjuman schreef:
Verzorgd voetbal zonder prijzen heeft een team helemaal niets aan. Ik vind dat teams alleen dominant moeten proberen te spelen wanneer ze overduidelijk veel sterker zijn dan de tegenstander. Rendement wordt alleen maar belangrijker in de sport. Op gebied van wedstrijdanalyse, trainingsprogramma's en tactieken wordt er steeds meer gebruik gemaakt van 'big data', juist om het rendement van een team of speler nog iets te kunnen laten toenemen. In topsport zijn het zeer regelmatig kleine verschillen die bepalen of een team succes heeft of faalt.
0
geplaatst: 27 september 2016, 19:49 uur
Gretz schreef:
Verzorgd voetbal zonder prijzen heeft een team helemaal niets aan. Ik vind dat teams alleen dominant moeten proberen te spelen wanneer ze overduidelijk veel sterker zijn dan de tegenstander. Rendement wordt alleen maar belangrijker in de sport. Op gebied van wedstrijdanalyse, trainingsprogramma's en tactieken wordt er steeds meer gebruik gemaakt van 'big data', juist om het rendement van een team of speler nog iets te kunnen laten toenemen. In topsport zijn het zeer regelmatig kleine verschillen die bepalen of een team succes heeft of faalt.
Grappige jongen, zeker voor een balbezitgedreven Ajacied. En met je "Big Data" rap geef je weer eens aan wel een idee te hebben wat voor geluid een kerkklok maakt, maar ben je imo nog steeds op zoek naar de kerk, laat staan dat je weet waar de klepel hangt. We hebben het hier over voetbal en dat heeft helemaal NIETS met big data te maken, in dit verband. Wat dat wel is, valt buiten het kader van dit topic.
Het gaat niet om rendement, het gaat om het functioneren van het team en de individuele spelers binnen dat team. Een team kan enerzijds goed renderen - doordat samenstelling voorhoede en middenveld worden gebalanceerd, zoals bij Ajax; anderzijds loopt het rendement van een individuele speler dan terug - bijv Bazoer of Schöne - omdat ie niet opgesteld wordt.
0
geplaatst: 27 september 2016, 20:38 uur
herman schreef:
Hoe dan ook is Jörgensen een flinke aanwinst. Ik weet niet wat het Deens elftal ermee te maken heeft?
Hoe dan ook is Jörgensen een flinke aanwinst. Ik weet niet wat het Deens elftal ermee te maken heeft?
Jörgensen is de spits van het Deense elftal, vandaar.
0
geplaatst: 27 september 2016, 20:45 uur
mjumam schreef:
Het gaat niet om rendement, het gaat om het functioneren van het team en de individuele spelers binnen dat team. Een team kan enerzijds goed renderen - doordat samenstelling voorhoede en middenveld worden gebalanceerd, zoals bij Ajax; anderzijds loopt het rendement van een individuele speler dan terug - bijv Bazoer of Schöne - omdat ie niet opgesteld wordt.
Het gaat inderdaad niet alleen om rendement of de statistieken van een voorgaande periode, er worden met die cijfers ook conclusies voor de toekomst (of de rest van het seizoen) uit getrokken. Dat is zo irritant.
Zo wordt altijd verondersteld, dat de uitslag van een nog te spelen voetbalwedstrijd wordt bepaald door de onderlinge resultaten van de afgelopen 50 jaar. Ploeg A wint 17 x, ploeg B 22 x, 11 x gelijk dus ploeg B zal wel winnen.
Een speler die 7 keer op rij scoort, is geen garantie op een nieuwe reeks aan doelpunten.
Voetbal is geen statistiek en gelukkig maar.
0
geplaatst: 27 september 2016, 21:39 uur
iggy schreef:
Nou niet gaan overdrijven Rico. Ziyech is dan wel goed maar hij gaat heus niet Ajax kampioen maken. PSV heeft nog altijd veruit de beste selectie. Zeeeer zeker in de breedte. Plus het is altijd maar weer afwachten bij Ajax hoe ze Ziyjech gaan gebruiken of misbruiken.
Ik overdrijf niet. Met Ziyech is Ajax zóveel beter. Niet alleen voetballend (creatiever, meer kansen, etc.), maar vooral omdat ze met hem een stuk meer doelpunten gaan maken, ook op momenten dat ze totaal niet in de wedstrijd zitten.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.