MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Je hebt het nog niet door: die hebben we helemaal niet nodig! 8 uit 8 gewonnen. Nu 20 wedstrijden op rij niet verloren, waarvan 17 gewonnen. Aiaiai!

Ja dat houdt dus op in Januari..wacht maar af..dan is t zakdoekentijd..en dan niet alleen maar vanwege t huilen

Siem de Jong en Depay opgeroepen voor Oranje.

Het moet toch niet veel gekker gaan worden.

trebremmit schreef:
Siem de Jong en Depay opgeroepen voor Oranje.

Het moet toch niet veel gekker gaan worden.

Is het al 1 april?

En dan wordt vanavond nog Blind in bescherming genomen ook.

Dan noemen ze in Studio Voetbal een hele lijst van geblesseerden en/of niet spelende Nederlanders in het buitenland.
En dat van Persie weer moet worden overwogen.
Wat een lamlendigheid en een gebrek aan creativiteit.

Als je toch de vrije hand zou krijgen om 20 spelers uit de eredivisie te selecteren voor een wedstrijdje tegen Wit-Rusland, dan win je toch fluitend zo'n onderonsje? Tegen Frankrijk zou ik het ook nog wel aandurven.

Alsof goede Nederlandse spelers alleen uit het buitenland zijn te rekruteren. We weten wel welke deerniswekkende potjes zij de afgelopen 2 jaar inmiddels hebben gespeeld. Dan zijn er in de eredivisie meer gemotiveerde spelers te vinden. Wat doet Blind eigenlijk in alle Nederlandse voetbalstadions?

Nee, erg laffe keuzes van een bange coach.

Volgens mij wordt er ook alleen gedacht alleen spelers die in de 4-3-3 formatie passen. Met zoveel geblesseerde zou ik eerder kijken naar de beste spelers die je hebt en dan kijken welke formatie daar bij past. Nu word volgens mij precies het tegenovergestelde gedaan wat in mijn ogen verkeerd is.

Robben is toch weer terug?
Altijd selecteren.
Desnoods een helft mee laten doen.
Uitzonderingen zijn er nu eenmaal altijd.

Of Robben mee kan doen en hoelang moest nog worden afgestemd tussen speler, club en KNVB geloof ik.

Robben is geblesseerd uitgevallen zaterdag.

Geblesseerd, ziek, zwak, misselijk, onderweg of geen toestemming van de club.

Vanaf wanneer schakel je over naar plan B? Of eigenlijk, hoeveel jaar denkt Blind precies nodig te hebben de spelers te vinden die een geschikt Nederlands Elftal kunnen vormen?

Voor noodgevallen was Dirk Kuyt overigens altijd nog beschikbaar en lopen er inderdaad ook nog spelers als Zivkovic, Vilhena en Toornstra rond.
Misschien niet zalig makend maar wedstrijdfit, harde werkers en ook nog doeltreffend.

Maar notoire bankzitters (waar dan ook) of spelers die om de meest uiteenlopende redenen nagenoeg niet spelen en dus allemaal geen wedstrijdritme hebben, daar win je echt geen wedstrijden mee. Zoals overigens al uitvoerig is gebleken.

Aangezien Blind hoofdzakelijk naar de Arena kijkt zal hij er wel mee zitten, dat er naast Klaassen vooral buitenlandse aanvallers rond lopen. Dan kan hij eigenlijk opeens niks meer. Een iets bredere blik (en dan graag van iemand anders) zou wellicht eindelijk weer eens helend kunnen werken.

musician schreef:

Vanaf wanneer schakel je over naar plan B?

Plan B ? Blind heeft niet eens een plan A.

Van Breukelen krijgt tot dusver ook (nog) niks klaar. Een innovatie - prestatiemanager had hij in gedachten. Maar Gerard Kempkers heeft bedankt.

musician schreef:
Voor noodgevallen was Dirk Kuyt overigens altijd nog beschikbaar en lopen er inderdaad ook nog spelers als Zivkovic, Vilhena en Toornstra rond. Misschien niet zalig makend maar wedstrijdfit, harde werkers en ook nog doeltreffend.

Ik erg me als Feyenoord fan de laatste tijd behoorlijk aan Kuyt, zeker in Istanbul. Maar ook gisteren trapte hij amper een deuk in een pak boter. Vilhena is natuurlijk een veel betere optie als Siem de Jong, die pas net weer mee doet en Toornstra is in vorm en gretig en dus een betere optie dan mister lamlendigheid Depay.

west schreef:
(quote)

Ik erg me als Feyenoord fan de laatste tijd behoorlijk aan Kuyt, zeker in Istanbul. Maar ook gisteren trapte hij amper een deuk in een pak boter. Vilhena is natuurlijk een veel betere optie als Siem de Jong, die pas net weer mee doet en Toornstra is in vorm en gretig en dus een betere optie dan mister lamlendigheid Depay.

Da'j kritisch bun tav sommige spelers is één ding. Wat mij opvalt dat je - nu het ff wat slechter gaat met de lokale FC - je de the great switcheroo gaat uithangen en opeens uit de kast komt als Feyenoord-supporter.

Jens - rechtdoor naar school en kantoor - Toornstra: een serieuze optie voor Oranje? Vorig seizoen kwam ie amper van de bank bij Feyenoord. Depay - je kan lullen wat je wil - heeft altijd dat onberekenbare in zich en het wachten is tot de real Memphis weer opstaat. Over Vilhena zwijg ik maar.

Voorlopig doet Mourinho het this time of year slechter dan Lowie Kabaal vorig seizoen.

Vilhena en Toornstra lijken me ook meer goede eredivisievoetballers, geen Oranje-materiaal. En wie weet is het voor Depay juist wel een goede steun er even uit te zijn... al verwacht ik niet dat hij nog de grote man wordt bij United.

herman schreef:
Vilhena en Toornstra lijken me ook meer goede eredivisievoetballers, geen Oranje-materiaal. En wie weet is het voor Depay juist wel een goede steun er even uit te zijn... al verwacht ik niet dat hij nog de grote man wordt bij United.

Daar kan ik me redelijk in vinden. Ik denk dat ie bijv beter eieren voor zijn geld zou kunnen kiezen en bijv naar Everton gaan - nét onder de Engelse top.

Ondertussen kunnen we bijna een elftal samenstellen van Nederlandse talenten die jong naar het buitenland gingen om daar te falen (ook te lezen als: "het niet helemaal waargemaakt hebben"), met Depay als meest recente en Drenthe en Babel als senioren.

Mjuman schreef:
(quote)

Da'j kritisch bun tav sommige spelers is één ding. Wat mij opvalt dat je - nu het ff wat slechter gaat met de lokale FC - je de the great switcheroo gaat uithangen en opeens uit de kast komt als Feyenoord-supporter.

Ik ben vorig jaar als Feyenoorder mee geweest met de Utreg bussen. Dat kon, omdat ik af en toe bij de FC ga kijken, mijn 2e cluppie. Maar als ze tegen elkaar spelen, dan ben ik voor Feyenoord. Echter: als Utrecht de bekerfinale met flitsend voetbal had gewonnen, dan gun je het die club. Ik wilde er hoe dan ook bij zijn, een finale tussen die twee.

Ik heb dat hier al trouwens eerder ook gemeld.

Mjuman schreef:
Wat mij opvalt dat je - nu het ff wat slechter gaat met de lokale FC - je de the great switcheroo gaat uithangen en opeens uit de kast komt als Feyenoord-supporter.
.

Ja dat viel mij ook al op. Bah ...dat noemen ze gloryhunters. Komen alleen in het stadion als het goed gaat.

Running On Empty schreef:
(quote)

Ja dat viel mij ook al op. Bah ...dat noemen ze gloryhunters. Komen alleen in het stadion als het goed gaat.

Zie hierboven.

west schreef:
Vilhena is natuurlijk een veel betere optie als Siem de Jong, die pas net weer mee doet en Toornstra is in vorm en gretig en dus een betere optie dan mister lamlendigheid Depay.

Volgens mij is Siem de Jong trouwens als spits bij Oranje gehaald (vind ik nog steeds absurd) en Vilhena is een middenvelder.

Afgelopen week was Jurgen Klopp bij ITV en daarin zei hij ook iets over Oranje:

Exclusive: Jurgen Klopp's Debut ft. Jamie Carragher & David Jones on Monday Night Football (MNF) - YouTube

Kortom, het wordt tijd voor een ander systeem.

Martial
Nicolage Rico schreef:
Traore wil ook graag in de NFL spelen. Die kans.

Een kans missen dat kan natuurlijk, maar dat domme lachen er bij van die Traore, tsja ......

Martial
musician schreef:

Voor noodgevallen was Dirk Kuyt overigens altijd nog beschikbaar

Kijk jij wel eens naar wedstrijden van Feyenoord vraag ik me af?
Gauw op de bank met die Kuyt

Jammer dat Kemkers niet naar de KNVB gaat, dan waren we hem kwijt bij Groningen.

Maar goed, eigenlijk best raar dat Van Breukelen bij clubs mensen weg wil halen, beetje onfatsoenlijk.

herman schreef:
(quote)

Volgens mij is Siem de Jong trouwens als spits bij Oranje gehaald (vind ik nog steeds absurd) en Vilhena is een middenvelder.

Afgelopen week was Jurgen Klopp bij ITV en daarin zei hij ook iets over Oranje:

Exclusive: Jurgen Klopp's Debut ft. Jamie Carragher & David Jones on Monday Night Football (MNF) - YouTube

Kortom, het wordt tijd voor een ander systeem.

Ik had hem graag gezien als bondscoach, ze hadden ook de kans toen hij nog niet bij Liverpool zat.
Maar goed, een ander systeem lijkt me logisch omdat je geen goede buitenspelers hebt, alleen als Robben er is maar die lijkt mij versleten te zijn.

Ja helaas wel. En Van Persie en Van der Vaart ook relatief jong behoorlijk versleten, al is Van Persie sowieso eigenlijk maar een jaar of 3/4 topfit geweest.

Martial schreef:
(quote)

Een kans missen dat kan natuurlijk, maar dat domme lachen er bij van die Traore, tsja ......

Vind het, nu al, 'De misser van het jaar'.

Martial schreef:

Gauw op de bank met die Kuyt

Van Oranje?

Hoop ook op iemand die opstaat, zodat Kuyt kan banken bij Feyenoord, inderdaad. Tapia wellicht. Vejinovic zou ik ook weleens willen zien spelen op 10.

herman schreef:
Ja helaas wel. En Van Persie en Van der Vaart ook relatief jong behoorlijk versleten, al is Van Persie sowieso eigenlijk maar een jaar of 3/4 topfit geweest.

En dan Sneijder die al jaren in een prutcompetitie speelt, enkel en alleen om de centen. echt jammer dat ie niet in Engeland of Duitsland speelt.

trebremmit schreef:
(quote)

En dan Sneijder die al jaren in een prutcompetitie speelt, enkel en alleen om de centen. echt jammer dat ie niet in Engeland of Duitsland speelt.

Precies. Want in Engeland en Duitsland verdienen ze niet zoveel.

Zeg ik dat?

Dat niet, geef ik toe.

Vind het verder wel een vreemde opmerking.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:25 uur

geplaatst: vandaag om 11:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.