MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
musician schreef:
Ik begrijp niet goed, waarom Karsdorp moet worden vergeleken met Willems.
Wat heeft Karsdorp er mee te maken, dat Willems geen voorzet meer kan geven?

[...]

Over Karsdorp trouwens alleen maar goede recensies gelezen, nationaal en internationaal. Dus voorlopig zou ik maar blij zijn dat hij er bij zit.

Een paar jaar terug was Willems de man en gaf hij de ene goede voorzet na de andere. Geloof dat hij een paar seizoenen terug de meeste assists had na Tadic (toen nog Twente). Nu is Karsdorp de man maar wellicht krijgt hij net als Willems (en zoals de meeste jongelingen) ook een flinke terugval. Als ie de volgende potjes minder speelt zal er wel weer om Janmaat e.d. geroepen gaan worden.

vigil schreef:
(quote)

Dat heeft uberhaubt in de geschiedenis van het voetbal nog nooit een rechtsback gedaan dus dat zal nu dus ook wel niet vrees ik

Overigens is het maar de vraag of Messi daar te zien zal zijn. De afgelopen wedstrijden deed hij in ieder geval niet mee n dat betekende 2 x gelijkspel en gister een thuisnederlaag (0-1) daardoor staan ze nu 5de in de poule

Ach, dat is altijd zo in de Zuidamerikaanse kwalificaties met Brazilië en Argentinië. In 2001 plaatste Brazilië zich ook pas in de laatste wedstrijd en een jaar later waren ze wereldkampioen.

musician schreef:

Ik weet niet welke wedstrijd chevy93 heeft gezien maar de conclusie dat juist Karsdorp niet de messias zou zijn die ons naar het wk gaat loodsen is volstrekte onzin. Als je Klaassen zou noemen gaf ik je gelijk. Die zie ik wedstrijd na wedstrijd zwaar tekort komen.

Over Karsdorp trouwens alleen maar goede recensies gelezen, nationaal en internationaal. Dus voorlopig zou ik maar blij zijn dat hij er bij zit.

Iedereen die hier meeleest weet dat wanneer Klaassen bij Feyenoord zou hebben gespeeld en Karsdorp bij Ajax dat je er dan radicaal anders over had gedacht. Eigenlijk gewoon lachwekkend dat je altijd zo extreem subjectief naar individuele spelers blijft kijken door je anti-ajax complex.

Klaassen speelt echt niet elke wedstrijd werelds, maar is overall wel een erg bruikbare speler voor zowel Ajax als het Nederlands Elftal. Een moderne middenvelder die zeer doelgericht is. Gaat volgend jaar gewoon de stap maken naar een degelijke club in een Europese topcompetitie. Ik zou zeggen probeer er eens wat objectiever naar te kijken, dan zul je gewoon moeten toegeven dat Klaassen op dit moment tot de beste 5 middenvelders in de Eredivisie hoort en behoorlijk veel potentieel heeft.

chevy93 schreef:
(quote)

En het klopt dat ik zelden naar Feyenoord kijk, maar wel naar Ajax en daar is Veltman momenteel één van de beste spelers. Ik zeg niet beter dan Karsdorp bij Feyenoord, maar het is gewoon onzin om zo'n Karsdorp de hemel in te prijzen na een paar goede wedstrijden. Los daarvan zou Veltman helemaal niet moeten concurreren met Karsdorp, want Veltman hoort in het centrum.

Wat is nou je punt? Waarom mag men niet zeggen dat Karsdorp goed speelde? (Ik weet het antwoord al waarom je dat liever niet hebt). Wie zegt dat hij de Messias is, die ons naar het WK gaat loodsen?

En dan kom je met argument Veltman aanzetten, welke je zelf onderuit haalt omdat die in het centrum hoort te spelen (koekoek).

Volgens mij begon musician over Veltman.

Nicolage Rico schreef:
Wat is nou je punt?
Speciaal voor jou zal ik het even helemaal uitspellen, omdat zelf (terug)lezen blijkbaar te moeilijk is. Ik heb alleen gezegd dat dit soort berichten:
In ieder geval niet weggespeeld dus dat biedt n beetje hoop. Karsdorp is nu al n blijvertje..in zo korte tijd al een stuk betrouwbaarder dan een ervarener Veltman met rare fratsen evenals andere verdedigers in het NL elftal.
Man van de wedstrijd doet in één keer alle Veltmannen, Riedewalds en Tetes van deze wereld vergeten.
nogal overtrokken reacties zijn voor een speler die nog maar net komt kijken. En, inderdaad, wel goed gespeeld heeft in die wedstrijden. Heb ik nooit ontkend. Ik ben het daarmee eens, hoe zou je het er ook niet mee eens kunnen zijn? Mijn punt, nogmaals, is gewoon de overdreven bejubeling van sommigen hier, niet verrassend uitsluitend Feyenoord-fans. Een punt dat nu trouwens onnodig groot gemaakt wordt.

Waarom mag men niet zeggen dat Karsdorp goed speelde? (Ik weet het antwoord al waarom je dat liever niet hebt).
Ga iemand anders vermoeien met je geneuzel. Ik heb nooit wat tegen Feyenoorders, PSV'ers of eender welke club gehad (hooguit tegen de fans). Noch heb ik gepleit voor meer Ajax-spelers in het Nederlands elftal. Sterker nog, ik heb altijd Van Persie verdedigd t.o.v. Klaas-Jan en ben ook van mening dat Vlaar en De Vrij in het centrum horen te spelen. En als er een beter alternatief zou zijn voor Klaassen, zou ik hem ook eruit halen. Maar goed, ik weet eigenlijk niet eens waarom ik me hiervoor zou moeten verdedigen. Zoals de waard is, vertrouwt men haar gasten...

En dan kom je met argument Veltman aanzetten, welke je zelf onderuit haalt omdat die in het centrum hoort te spelen (koekoek).
Zie herman (en bovenstaande quote van luigifort).

bikkel2 schreef:
Sowieso van geen enkele club fan.
Hoewel Mokum een streepje voor heeft.
Maar kan er niet echt mee zitten als het niet goed gaat.
Een prototype Ajax-fan dus?

chevy93 schreef:
(quote)
Speciaal voor jou zal ik het even helemaal uitspellen, omdat zelf (terug)lezen blijkbaar te moeilijk is. Ik heb alleen gezegd dat dit soort berichten:
(quote)
(quote)
nogal overtrokken reacties zijn voor een speler die nog maar net komt kijken. En, inderdaad, wel goed gespeeld heeft in die wedstrijden. Heb ik nooit ontkend. Ik ben het daarmee eens, hoe zou je het er ook niet mee eens kunnen zijn? Mijn punt, nogmaals, is gewoon de overdreven bejubeling van sommigen hier, niet verrassend uitsluitend Feyenoord-fans. Een punt dat nu trouwens onnodig groot gemaakt wordt.

(quote)
Ga iemand anders vermoeien met je geneuzel. Ik heb nooit wat tegen Feyenoorders, PSV'ers of eender welke club gehad (hooguit tegen de fans). Noch heb ik gepleit voor meer Ajax-spelers in het Nederlands elftal. Sterker nog, ik heb altijd Van Persie verdedigd t.o.v. Klaas-Jan en ben ook van mening dat Vlaar en De Vrij in het centrum horen te spelen. En als er een beter alternatief zou zijn voor Klaassen, zou ik hem ook eruit halen. Maar goed, ik weet eigenlijk niet eens waarom ik me hiervoor zou moeten verdedigen. Zoals de waard is, vertrouwt men haar gasten...

(quote)
Zie herman (en bovenstaande quote van luigifort).

Tete en Riedewald komen ook net kijken. En Veltman heeft ook nog nauwelijks indruk kunnen maken internationaal.

Nu kan je de kaart van de objectieve kijk spelen, maar dat ben je net zo min als een Musician.

Ik geloof niet dat het uitsluitend Feyenoordfans waren die lovend waren over Karsdorp, vind ik dus een onterechte opmerking.

Verder zijn we het eens hoor; Karsdorp is er nog lang niet. Maar ik vind het wat flauw om zo te reageren op lovende woorden van een speler die de afgelopen week twee goede wedstrijden heeft gespeeld. En het is nogal doorzichtig of dat met het merk shirt dat deze speler draagt te maken heeft.

Gretz schreef:
Iedereen die hier meeleest weet dat wanneer Klaassen bij Feyenoord zou hebben gespeeld en Karsdorp bij Ajax dat je er dan radicaal anders over had gedacht. Eigenlijk gewoon lachwekkend dat je altijd zo extreem subjectief naar individuele spelers blijft kijken door je anti-ajax complex.

Klaassen speelt echt niet elke wedstrijd werelds, maar is overall wel een erg bruikbare speler voor zowel Ajax als het Nederlands Elftal. Een moderne middenvelder die zeer doelgericht is. Gaat volgend jaar gewoon de stap maken naar een degelijke club in een Europese topcompetitie. Ik zou zeggen probeer er eens wat objectiever naar te kijken, dan zul je gewoon moeten toegeven dat Klaassen op dit moment tot de beste 5 middenvelders in de Eredivisie hoort en behoorlijk veel potentieel heeft.

Wie de wedstrijden van Klaassen voor het Nederlands elftal heeft gezien (en ook die van Karsdorp) kan niet anders dan tot dezelfde conclusies komen over wie goed speelde en wie niet.
Ik heb overigens hetzelfde (slecht spel) geschreven over Wijnaldum en Bruma. Volgens mij komen die niet uit de Arena.

Bijzonder is mijn mening overigens niet, het is vrij algemeen gedeeld rond en na de wedstrijden van het NL Elftal.

Dus de namen die ik noemde die de afgelopen tijd beter of slechter spelen bij het Nederlands Elftal heeft helemaal niets met de club te maken waar ze spelen. Dat wil je mij natuurlijk graag in de mond leggen, maar nogmaals, het vertoonde spel spreekt voor zich.

Ik reageerde daarna alleen nog op Chevy, die een geheel eigen en wat bizarre kijk had op Karsdorp.

vigil schreef:
(quote)

Dat heeft uberhaubt in de geschiedenis van het voetbal nog nooit een rechtsback gedaan dus dat zal nu dus ook wel niet vrees ik

Overigens is het maar de vraag of Messi daar te zien zal zijn. De afgelopen wedstrijden deed hij in ieder geval niet mee n dat betekende 2 x gelijkspel en gister een thuisnederlaag (0-1) daardoor staan ze nu 5de in de poule

Ach, de nummer 5 moet een intercontinentale play-off spelen tegen de winnaar van de OFC,dus praktisch gezien gaat de nummer 5 ook gewoon zeker naar het WK. Al moet Argentinië deze lijn niet gaan doorzetten, want Chili en Paraguay (beiden nu nog onder Argentinië) kunnen natuurlijk ook aardig voetballen.

musician schreef:
(quote)

Wie de wedstrijden van Klaassen voor het Nederlands elftal heeft gezien (en ook die van Karsdorp) kan niet anders dan tot dezelfde conclusies komen over wie goed speelde en wie niet.

Klaassen speelde vrij goed tegen Wit-Rusland, kreeg een van de hoogste rapportcijfers. Tegen Frankrijk stond ie linksbuiten waar ie normaal nooit staat. Dan kun je het hem ook niet aanrekenen dat hij daar niet uitblinkt.

Die wat 'houterig' ogende Klaassen doet het nog niet eens zo slecht. Hij voert zijn taken uit en soms brengt hij wat meer. Ergens doet hij mij aan André Hoekstra denken.

Nicolage Rico schreef:
Ik geloof niet dat het uitsluitend Feyenoordfans waren die lovend waren over Karsdorp, vind ik dus een onterechte opmerking.
Je hebt echt 0,0 begrepen van mijn bericht(en). Ik laat het hierbij. Er zijn sowieso al veel te veel woorden gewijd aan dit onderwerp. Laten we voor het Nederlands elftal hopen dat Karsdorp deze lijn voort kan zetten. En hopelijk niet te veel bij Feyenoord.

chevy93 schreef:
Je hebt echt 0,0 begrepen van mijn bericht(en). Ik laat het hierbij. Er zijn sowieso al veel te veel woorden gewijd aan dit onderwerp. Laten we voor het Nederlands elftal hopen dat Karsdorp deze lijn voort kan zetten. En hopelijk niet te veel bij Feyenoord.

Lol. Ga inderdaad maar niet door met dat denigrerende toontje van je.

chevy93 schreef:
Mijn punt, nogmaals, is gewoon de overdreven bejubeling van sommigen hier, niet verrassend uitsluitend Feyenoord-fans. Een punt dat nu trouwens onnodig groot gemaakt wordt.

Martial
Nicolage Rico schreef:

Ik was altijd al lovend over Karsdorp nog voor die werd opgeroepen voor het Nederlands elftal

Verdedigend kan het nog altijd beter al weet hij veel te corrigeren met zijn snelheid, maar aanvallend bij vlagen een genot

Zeker. Als hij eenmaal op stoom is... vorig seizoen, uit tegen Roda, keek ik mijn ogen uit. Als Dirk Mister Duracell is, wat is Karsdorp dan?

Hij is nog steeds geen verdediger, inderdaad. Tactisch komt hij daarbij ook tekort. Puur voetballend komt hij eigenlijk tekort, maar qua explosiviteit, snelheid en voorzetten is hij een van de betere.

Hendrik68
Nog 8 potjes winnen en de Dodgers zijn kampioen Running On Empty. Als dat gebeurt mag Utrecht wel degraderen toch?

Hendrik68 schreef:
Nog 8 potjes winnen en de Dodgers zijn kampioen Running On Empty. Als dat gebeurt mag Utrecht wel degraderen toch?

Hahaha nou dat laatste nooit en Utrecht gaat nu de komende 4 potjes flink punten pakken , maar wat een wedstrijd vannacht van de Dodgers. Clayton Kershaw is de grote held. Nu de Cubs pakken.

Hendrik68
Ook erg leuk dat de Dodgers in Kenley Jansen een Nederlandse releaver hebben die nog erg belangrijk is ook. Eigenlijk zijn bijna alle Nederlanders een meerwaarde bij hun team. Xander Bogaerts werd door zijn voorganger reeds bestempeld als DE man van de toekomst van de MLB. Didi Gregorius staat gewoon op de plek van Derek Jeter en die Schoop doet het ook erg leuk in Baltimore.

Koeman mag Stekelenburg wel dankbaar zijn.

City heeft de PSV vloek overgenomen

gigage schreef:
City heeft de PSV vloek overgenomen

Heeft Guardiola dan Maher gehaald

Eerder Vluuk de Jong

Zou toch... 9 punten op PSV na 9 wedstrijden.

Maar zal wel weer traditioneel lastig worden in Nijmegen morgen.

Go Ahead Eagles ?? .... Appeltje Eitje

Heerenveen stelde ook niet veel voor.

Ik snap niet dat na 2 maanden nog steeds geen speler weet hoe er gescoord moet worden in Eindhoven. Seizoen is alweer voorbij. Tis nog geeneens november.

gigage schreef:
Ik snap niet dat na 2 maanden nog steeds geen speler weet hoe er gescoord moet worden in Eindhoven. Seizoen is alweer voorbij. Tis nog geeneens november.

Beetje metalo weet hoe 't dan gaat:

Guns N' Roses - November Rain - YouTube

Maar goed Run for posers is maar de halve waarheid:
All About Eve - December - YouTube

Wilde morgen MotoGP kijken, want Rossi op pole en na de wekelijkse flop van FC Groningen kan ik wel iets positiefs gebruiken. Maar twintig over zes is me toch echt iets te vroeg.
Eurosport
Dan maar een keer de herhaling kijken, wat ik eigenlijk nooit doe.

Running On Empty schreef:
Go Ahead Eagles ?? .... Appeltje Eitje

Ik zag net de samenvatting..... goedemorgen: wat een kansen voor Go Ahead in de eerste helft. Ik vond het commentaar wel aardig: "kijk, het is bijna rust en Utrecht begint ook eens aan de wedstrijd".

trebremmit schreef:
Heerenveen stelde ook niet veel voor.

Nee dat klopt eigenlijk wel. Maar als je dan met 0-3 wint, 3e staat en 12 punten voor staat op FC Groningen, hoor je mij niet klagen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:24 uur

geplaatst: vandaag om 11:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.