Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 10 oktober 2016, 22:52 uur
Terechte nederlaag, maar het kan niet zo zijn dat Koscielny die bal voortdurend weg kopt met Dost naast hem. Van Dijk vond ik uitstekend.
1
Franck Maudit
geplaatst: 10 oktober 2016, 22:56 uur
België heeft met 6 - 0 van Gibraltar gewonnen. De wereldtitel kan ons niet ontglippen.
0
geplaatst: 10 oktober 2016, 23:05 uur
musician schreef:
Maar enkele vervangingen zou ik wel overwegen, als ik Blind was.
Maar enkele vervangingen zou ik wel overwegen, als ik Blind was.
Tegen de nummer 2 van Europa vond ik dit zo slecht nog niet. De vorige potjes tegen Frankrijk ging Oranje heel hard nat, nu hadden ze best een punt kunnen pakken.
Klaassen was inderdaad niet zo goed, maar stond ook op een voor hem wat vreemde positie wellicht. En echt alternatieven zijn er niet (misschien Van Ginkel als zijn knie weer in orde is). Maar sowieso zou ik iemand niet na één mindere pot alweer wisselen, want dan kun je wel bezig blijven.
0
geplaatst: 10 oktober 2016, 23:12 uur
Vond Oranje best goed eigenlijk, dit biedt wel perspectief voor de toekomst, zo'n Karsdorp is echt geweldig en Propper speelde de tweede helft een stuk beter. En dan heb je nog Janssen en Memphis die wel weer iets sneller moet worden maar het nog steeds wel kan. Achterin liet Van Dijk eindelijk eens zien wat ie kan.
Jammer dat je dan weer door een paar minder gelukkige momenten verliest, want die goal was houdbaar en het had een penalty moeten zijn.
Jammer dat je dan weer door een paar minder gelukkige momenten verliest, want die goal was houdbaar en het had een penalty moeten zijn.
0
geplaatst: 10 oktober 2016, 23:40 uur
In ieder geval niet weggespeeld dus dat biedt n beetje hoop. Karsdorp is nu al n blijvertje..in zo korte tijd al een stuk betrouwbaarder dan een ervarener Veltman met rare fratsen evenals andere verdedigers in het NL elftal.
0
geplaatst: 10 oktober 2016, 23:50 uur
Over waan van de dag gesproken... Karsdorp komt net kijken en heeft één redelijke wedstrijd gespeeld.
jasper1991 schreef:
Terechte nederlaag, maar het kan niet zo zijn dat Koscielny die bal voortdurend weg kopt met Dost naast hem.
Hij is niet voor niets één van de beste centrale verdedigers ter wereld. Daarbij aangetekend dat bijna alle voorzetten ruk waren.Terechte nederlaag, maar het kan niet zo zijn dat Koscielny die bal voortdurend weg kopt met Dost naast hem.
0
geplaatst: 11 oktober 2016, 00:06 uur
chevy93 schreef:
Over waan van de dag gesproken... Karsdorp komt net kijken en heeft één redelijke wedstrijd gespeeld.
Meerdere: bij Feyenoord Europees, waaronder een uitstekende pot tegen Manchester United. En bij de NOS noemden ze hem begrijpelijk de beste speler van Oranje. Ik maak me zorgen of er niet teveel scouts hebben gekeken.
Verder een terechte overwinning van Frankrijk, knap dat Nederland alles uit de kast haalde en toch nog bijna gelijk maakte. En jongens: dubbel hands, een volleybalstop en dan nog geen penalty?
Daarnaast werd ook nog de winnende goal tegen Zweden van Dost afgekeurd. Hopen dat dit geen beslissende momenten in de kwalificatie worden. Maar het zit niet echt mee.
0
geplaatst: 11 oktober 2016, 00:21 uur
Ik had de indruk dat Frankrijk - de 2e helft vooral, net iets teveel achterover leunde. Ondanks dat Frankrijk wel zeker een kwalitatief beter team heeft, had het niet onmogelijk geweest er een gelijkspel uit te slepen.
Jammer idd van de onthouden pingel.
Ondanks alles toch een Oranje die een zekere groei door maakt.
Al zijn er nog genoeg verbeterpuntjes natuurlijk.
Jammer idd van de onthouden pingel.
Ondanks alles toch een Oranje die een zekere groei door maakt.
Al zijn er nog genoeg verbeterpuntjes natuurlijk.
0
geplaatst: 11 oktober 2016, 07:19 uur
chevy93 schreef:
Man van de wedstrijd doet in één keer alle Veltmannen, Riedewalds en Tetes van deze wereld vergeten.
Is er de volle 90 minuten voor gegaan zonder een seconde gas terug te nemen. Van Dijk was ook heel sterk maar natuurlijk ook veel meer ervaren en door de wol geverfd. Maar ook hij bleef de hele wedstrijd gaan, en passant alle slordigheid en tekortkomingen van Bruma mee corrigerend.
Zowel ballen laag over de grond als hoog voor de pot werden stelselmatig en goed door de Fransen weggewerkt. Daar hebben we de slag verloren. En Blinds strijdplan werd natuurlijk doorkruist door het geblesseerd uitvallen van Promes.
0
geplaatst: 11 oktober 2016, 09:59 uur
Welk idee zat er trouwens achter de wissel van Willems, die moest een beetje aanvallende rechter middenvelder gaan speler. Die heeft hij normaal gesproken tegenover zich 

0
geplaatst: 11 oktober 2016, 10:47 uur
chevy93 schreef:
Ik weet dat je nooit naar Feyenoord kijkt, maar daar speelt hij al een tijdje... Wel iets meer dan 1 redelijke wedstrijd.
Overigens speelde hij tegen Wit-Rusland ook top, maar dat is al gezegd.
Hij heeft gelukkig nog een contract bij Feyenoord tot de zomer van 2020.
0
geplaatst: 11 oktober 2016, 10:53 uur
Buiten Karsdorp, Van Dijk en Jansen waren er weinig lichtpuntjes. Frankrijk speelde na de goal op max. 75% en Nederland kon geen vuist maken. Kinderlijk opzij gezet tegen een Europese topland. Minimum effort, maximum result. Wat mij opvalt is dat men de tegengoal vooral wijt aan het matige keeperswerk van Stekelenburg maar even voorbij gaat aan de zoveelste blunder van Bruma die deze goal inleidt. Waarom speelde De Vrij niet?? Omdat Giroud niet speelde..... 
En waarom komt Willems inderdaad als hangende rechtsbuiten erin terwijl Toornstra op de bank blijft zitten?? Klaassen heeft wederom bewezen niets meer dan een dravertje te zijn. Pröpper komt (nog) tekort in dit soort wedstrijden. Wat mij verbaasd is dat Blind na afloop zegt dat Pröpper zijn rol niet goed invulde maar hem vervolgens wel 84 minuten laat staan. Bas Dost wordt dan ingebracht voor het opportunisme, maar wint vervolgens geen duel...
Jammer inderdaad van de onthouden penalty.
De NOS analisten waren niet mild over Memphis, maar buiten die achterlijke vrije trap, zag ik toch af en toe een glimp van de Mephis die wij graag willen zien. Hopen dat die knul snel het licht weer ziet.

En waarom komt Willems inderdaad als hangende rechtsbuiten erin terwijl Toornstra op de bank blijft zitten?? Klaassen heeft wederom bewezen niets meer dan een dravertje te zijn. Pröpper komt (nog) tekort in dit soort wedstrijden. Wat mij verbaasd is dat Blind na afloop zegt dat Pröpper zijn rol niet goed invulde maar hem vervolgens wel 84 minuten laat staan. Bas Dost wordt dan ingebracht voor het opportunisme, maar wint vervolgens geen duel...
Jammer inderdaad van de onthouden penalty.
De NOS analisten waren niet mild over Memphis, maar buiten die achterlijke vrije trap, zag ik toch af en toe een glimp van de Mephis die wij graag willen zien. Hopen dat die knul snel het licht weer ziet.
0
geplaatst: 11 oktober 2016, 11:15 uur
Ik had het idee dat Frankrijk na een kwartier al gas terug nam. Bruma inderdaad gauw vervangen voor De Vrij, dan heb je toch een behoorlijk centraal duo met Van Dijk en tenminste iemand die een behoorlijke pass kan geven van achteruit.
0
geplaatst: 11 oktober 2016, 12:55 uur
Lijkt misschien ook zo, door hun nonchalant ogende manier van spelen. Heb alleen de 2e helft gezien. Uiteraard heeft Frankrijk een betere selectie (zeker als wij zonder Robben spelen), maar vond Oranje allerminst kansloos.
0
geplaatst: 11 oktober 2016, 13:00 uur
Nicolage Rico schreef:
Lijkt misschien ook zo, door hun nonchalant ogende manier van spelen. Heb alleen de 2e helft gezien. Uiteraard heeft Frankrijk een betere selectie (zeker als wij zonder Robben spelen), maar vond Oranje allerminst kansloos.
De eerste tien/vijftien minuten werd Oranje eigenlijk overlopen. Vanaf toen was het spelbeeld eigenlijk de hele wedstrijd hetzelfde.
0
geplaatst: 11 oktober 2016, 13:07 uur
Depay viel ook aardig in.
Die moet gewoon weg bij Man.United en zorgen dat ie weer aan voetballen toe komt.
Verhuren is zeker nog niet aan de orde.
Die moet gewoon weg bij Man.United en zorgen dat ie weer aan voetballen toe komt.
Verhuren is zeker nog niet aan de orde.
0
geplaatst: 11 oktober 2016, 15:41 uur
Depay is wel erg balverliefd.
Ergo, hij gaat te vaak met bal en al richting drie verdedigers en denkt daar dan voorbij te komen.
In het geval van de Fransen een kansloze aangelegenheid.
Je ziet ook aan hem af dat hij wedstrijdritme mist. 12 minuten tot nu toe in de Engelse competitie.
Begin dan eerst met het simpel spelen van oranje naar oranje om te wennen, is mijn advies. Nu werd er te vaak onnodig balverlies door hem geleden.
Ergo, hij gaat te vaak met bal en al richting drie verdedigers en denkt daar dan voorbij te komen.
In het geval van de Fransen een kansloze aangelegenheid.
Je ziet ook aan hem af dat hij wedstrijdritme mist. 12 minuten tot nu toe in de Engelse competitie.
Begin dan eerst met het simpel spelen van oranje naar oranje om te wennen, is mijn advies. Nu werd er te vaak onnodig balverlies door hem geleden.
0
geplaatst: 11 oktober 2016, 16:41 uur
De 2e helft werd ie minder, terwijl hij de 1e helft aardig op dreef was.
Die vrije trap was ook niet bepaald slim.
Wellicht wilde hij zich te graag bewijzen.
Toch geloof ik wel in de kwaliteiten van Depay.
Gewoon om eens te beginnen, niet de grote jongen uithangen, want tot nu toe is zijn internationale avontuur een mislukking.
Normaal doen en bewijzen dat je het kunt.
Maar bij MU is dat wellicht al te laat.
Gewoon om eens te beginnen, niet de grote jongen uithangen, want tot nu toe is zijn internationale avontuur een mislukking.
0
geplaatst: 11 oktober 2016, 16:51 uur
bikkel2 schreef:
Een uitleg in 1 regel: musician is Feinoord-jusporterd en heeft nax met (oud)-PayYesVau of Haatjax

0
geplaatst: 11 oktober 2016, 18:51 uur
Nicolage Rico schreef:
Ik weet dat je nooit naar Feyenoord kijkt, maar daar speelt hij al een tijdje... Wel iets meer dan 1 redelijke wedstrijd.
Ongetwijfeld, maar we hebben het hier over interlands en het Nederlands elftal. Of in ieder geval ik wel. Verre van een messias die ons naar het WK gaat loodsen. Vooralsnog zie ik weinig meer dan degelijkheid.(quote)
En het klopt dat ik zelden naar Feyenoord kijk, maar wel naar Ajax en daar is Veltman momenteel één van de beste spelers. Ik zeg niet beter dan Karsdorp bij Feyenoord, maar het is gewoon onzin om zo'n Karsdorp de hemel in te prijzen na een paar goede wedstrijden. Los daarvan zou Veltman helemaal niet moeten concurreren met Karsdorp, want Veltman hoort in het centrum.
Enfin, niet dat ik een pleidooi maak om Karsdorp eruit te halen, maar laten we over een jaar nog maar eens kijken. Kijk bv. hoe Willems afgegleden is. Die kan geen voorzet meer geven.
0
geplaatst: 11 oktober 2016, 19:54 uur
Ik vind dat Chevy93 volkomen gelijk heeft. Die twee interlands speelde hij prima. Waarvan een tegen prut land Wit Rusland.
0
geplaatst: 11 oktober 2016, 20:06 uur
Karsdorp lijkt mij een typisch Rotterdams straatvechtertje, kan net het verschil zijn.
Natuurlijk kunnen we niet in de toekomst kijken, maar hij maakt een prima ontwikkeling door.
En eindelijk een keer zekerheid op de rechtsback positie zou ook niet verkeerd zijn.
En ik ben geen Feyenoorder.
Sowieso van geen enkele club fan.
Hoewel Mokum een streepje voor heeft.
Maar kan er niet echt mee zitten als het niet goed gaat.
Willems heeft het idd helemaal niet meer.
Ook zo'n type die dacht het al helemaal gemaakt te hebben. Typisch.
Natuurlijk kunnen we niet in de toekomst kijken, maar hij maakt een prima ontwikkeling door.
En eindelijk een keer zekerheid op de rechtsback positie zou ook niet verkeerd zijn.
En ik ben geen Feyenoorder.
Sowieso van geen enkele club fan.
Hoewel Mokum een streepje voor heeft.
Maar kan er niet echt mee zitten als het niet goed gaat.
Willems heeft het idd helemaal niet meer.
Ook zo'n type die dacht het al helemaal gemaakt te hebben. Typisch.
0
geplaatst: 11 oktober 2016, 21:26 uur
Ik begrijp niet goed, waarom Karsdorp moet worden vergeleken met Willems.
Wat heeft Karsdorp er mee te maken, dat Willems geen voorzet meer kan geven?
In de tijd dat Blind experimenteerde met jonge Ajaxieden (achterin) werd er dramatisch gespeeld en verloren.
Klaassen is nog over en speelt (ook gisteravond) gewoon slecht.
Karsdorp daarentegen ging elke keer over de Fransen heen, of ze nou van naam waren of niet. Via een handig balletje of een mooie rush.
Ik weet niet welke wedstrijd chevy93 heeft gezien maar de conclusie dat juist Karsdorp niet de messias zou zijn die ons naar het wk gaat loodsen is volstrekte onzin. Als je Klaassen zou noemen gaf ik je gelijk. Die zie ik wedstrijd na wedstrijd zwaar tekort komen.
Over Karsdorp trouwens alleen maar goede recensies gelezen, nationaal en internationaal. Dus voorlopig zou ik maar blij zijn dat hij er bij zit.
Wat heeft Karsdorp er mee te maken, dat Willems geen voorzet meer kan geven?
In de tijd dat Blind experimenteerde met jonge Ajaxieden (achterin) werd er dramatisch gespeeld en verloren.
Klaassen is nog over en speelt (ook gisteravond) gewoon slecht.
Karsdorp daarentegen ging elke keer over de Fransen heen, of ze nou van naam waren of niet. Via een handig balletje of een mooie rush.
Ik weet niet welke wedstrijd chevy93 heeft gezien maar de conclusie dat juist Karsdorp niet de messias zou zijn die ons naar het wk gaat loodsen is volstrekte onzin. Als je Klaassen zou noemen gaf ik je gelijk. Die zie ik wedstrijd na wedstrijd zwaar tekort komen.
Over Karsdorp trouwens alleen maar goede recensies gelezen, nationaal en internationaal. Dus voorlopig zou ik maar blij zijn dat hij er bij zit.
0
geplaatst: 11 oktober 2016, 22:09 uur
Dit uit zich weer in een verbaal wedstrijdje Ajax- Feyenoord.
Jezus ! Dat deden we vroeger op het schoolpleintje.
Jezus ! Dat deden we vroeger op het schoolpleintje.

1
geplaatst: 11 oktober 2016, 22:16 uur
Dat is nog steeds op 't schoolplein hoor 
Maar wat anders, ik hoor en lees juist dat Veltman bezig is met een dramatisch seizoen tot op heden

Maar wat anders, ik hoor en lees juist dat Veltman bezig is met een dramatisch seizoen tot op heden

2
geplaatst: 11 oktober 2016, 22:32 uur
Quotes van gisteravond tijdens de wedstrijd over Karsdorp: "je zou toch eerder zeggen dat deze jongen 50 interlands achter zijn naam heeft i.p.v. 2". Na afloop: "dit kan je toch wel de internationale doorbraak van Karsdorp noemen" & "beste man van Oranje".
En of hij nou van ajax, Feyenoord of psv is: volgens mij heeft hij gewoon uitstekend gedebuteerd in zijn eerste interlands. Daar ga je dan vervolgens toch niet over lopen zemelen en over Veltman beginnen?
En of hij nou van ajax, Feyenoord of psv is: volgens mij heeft hij gewoon uitstekend gedebuteerd in zijn eerste interlands. Daar ga je dan vervolgens toch niet over lopen zemelen en over Veltman beginnen?

0
geplaatst: 11 oktober 2016, 23:18 uur
Nee, tuurlijk niet joh, dan noem je hem de messias die ons naar het WK gaat loodsen 

0
geplaatst: 12 oktober 2016, 09:42 uur
johan de witt schreef:
Nee, tuurlijk niet joh, dan noem je hem de messias die ons naar het WK gaat loodsen
Dat heeft uberhaubt in de geschiedenis van het voetbal nog nooit een rechtsback gedaan dus dat zal nu dus ook wel niet vrees ik

Overigens is het maar de vraag of Messi daar te zien zal zijn. De afgelopen wedstrijden deed hij in ieder geval niet mee n dat betekende 2 x gelijkspel en gister een thuisnederlaag (0-1) daardoor staan ze nu 5de in de poule
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.