MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Ik denk dat ik The Fixx beter vind. Talking 'bout fixing: ga zo maar een troost-tumbler inschenken, neat.

Tuurlijk hou je rekening met verlies - en hoop je op een merakel; maar zo slappens als dit

west schreef:
(quote)

Geen risico nemen? Hij speelt direct erna 2 (bijna) volledige wedstrijden.

Ja, en als hij bij Oranje had gespeeld was dat misschien niet gebeurd. De vorige keer liep het namelijk slecht af.
Ik snap dat wel, en Bayern betaald hem dus ze mogen daar best wat over te zeggen hebben.

trebremmit schreef:
(quote)

Ik snap dat wel, en Bayern betaald hem dus ze mogen daar best wat over te zeggen hebben.

Formeel niet: als hij fit is, mag de KNVB hem opeisen. En het heeft er alle schijn van dat hij wel degelijk fit was voor in ieder geval Frankrijk.

Hij was toch geblesseerd uitgevallen met een ribblessure voor de wedstrijden van Oranje?

Nou ja, ik vind het in ieder geval niet gek dat het zo gegaan is. Ben al lang blij dat hij weer eens een paar wedstrijden speelt, en ook direct weer goed speelt.

Ik denk dat de KNVB - gezien de eerdere ervaringen met Bayern (en de clubarts); en dat is toen een flinke rel geweest, incl afkoopsom en extra wedstrijd - gewoon het conflict wilde vermijden en Robben zelf hield zich wijselijk op de vlakte.

Veel PSV-ers hadden een mooie transfer verwacht, Narsingh, De Jong, Willems, Guardado. Lopen ze weer en nog steeds in Eindhoven rond.

Een slechte wedstrijd ook van Feyenoord in De Kuip.

Hoofd stond al helemaal naar de klassieker a.s. zondag.
Een aantal spelers werd gespaard en mocht op de bank blijven. Na de eerste tien minuten het initiatief aan de belabberde tegenstander gelaten, totdat dan inderdaad een countertje en een grote defensieve blunder zorgde voor de overwinning.

Al met al nauwelijks het aanzien waard.
Zal zondag anders en beter moeten.

Een aantal spelers? Alleen Kuyt. Verder was het inderdaad een matige wedstrijd, maar aan de positieve kant heeft Zorya de hele tweede helft geen kans gehad, dus verdedigend stond het gewoon weer goed. Dat het aanvallend niet liep, is niet zo raar, want een middenveld met El Ahmadi, Vilhena en Tapia heeft echt 0,0 diepgang. Beter zet Van Bronckhorst de volgende keer Toornstra of Gustafson neer ipv Kuyt.

Zorya moet haast wel één van de slechtste ploegen zijn uit het toernooi.
Bij elk schot op het doel verdween de bal uit de Kuip.

Feyenoord kon makkelijk achterover leunen en wachten op het eindsignaal.
Verdedigend lagen er dan ook geen problemen, maar je verwacht aanvallend veel meer, kansen. Ik vond El Ahmadi inderdaad ook slecht. Veel balverlies gezien met te hard ingeschoten passes, maar ook Bilal liep zich aanhoudend vast of gaf te laat af. Hij werkt hard en dat hij de bal veroverde waaruit het doelpunt viel is helemaal zijn verdienste.

Tapia is ook nog verre van een acceptabel niveau.
Maar voor de rest zal a.s. zondag uit een ander vaatje moeten worden getapt. Ik denk toch ook aan het inzetten van Berghuis, die nu ook op de bank zat.

Was inderdaad niet best, maar de drie punten zijn toch weer binnen. Vind het ook wel leuk dat Basacikoglu zijn draai heeft weten te vinden, die groeit weer naar zijn vorm van Heerenveen toe.

Celta da Vigo tegen Ajax viel me ook tegen. Celta won dacht ik van Barcelona, maar kreeg ook een pak op de broek van Villareal. Ajax was een stuk beter, maar kreeg er toch ook 2 om de oren. Vooral die 2-2 was prachtig ingeschoten, maar die Orellana ging wel heel makkelijk om Sinkgraven heen.

herman schreef:
Vind het ook wel leuk dat Basacikoglu zijn draai heeft weten te vinden, die groeit weer naar zijn vorm van Heerenveen toe.

Ik hoor dit soort opmerkingen geregeld, maar dan denk ik toch echt dat zijn prestaties bij Heerenveen ernstig overschat werden en worden. Hij liet bij Heerenveen echt wel eens wat leuke dingen zien, maar dat waren momenten. Over de hele wedstrijd gezien ging er nog veel meer fout dan goed, maar in de samenvattingen zie je natuurlijk alleen de geslaagde acties. Dat er veel potentie is, was duidelijk, maar ook dat er nog heel veel moest gebeuren. Zijn transfer heeft dan ook heel wat opgetrokken wenkbrauwen veroorzaakt in Heerenveen. Hij was er nog lang niet, al niet voor Heerenveen-begrippen. Ik mag dan ook voor jullie en hemzelf hopen dat hij toe groeit naar een vorm beter dan bij Heerenveen. Het lijkt er soms op dat zijn prestaties bij Heerenveen toch wat geïdealiseerd worden.

Ja, mee eens dat hij wel erg vroeg vertrok daar. Hij draaide net een aardig seizoen, maar hij had er beter nog een jaar kunnen blijven om überhaupt veel speeltijd te krijgen.

Het was niet mooi gisteren, maar prima resultaat. Er werd ook duidelijk met de handrem gevoetbald (85 a 90%) en nauwelijks wat weggegeven. Zo moet het gewoon in deze fase Europees.

Zondag moet er wel 100% gegeven worden en ik verwacht ook wel dat dat gaat gebeuren. Hopelijk is Elia fit genoeg voor een invalbeurt van 20 minuten. Zelf zou ik spelen met Toornstra op 10 en Berghuis op rechtsbuiten.

Ben zelden zo ver voor een wedstrijd nerveus... maar het is zover. 30 uit 10 en 8 punten op de nummer 2 zou een ongekende luxe zijn.

herman schreef:
Was inderdaad niet best, maar de drie punten zijn toch weer binnen. Vind het ook wel leuk dat Basacikoglu zijn draai heeft weten te vinden, die groeit weer naar zijn vorm van Heerenveen toe.

Celta da Vigo tegen Ajax viel me ook tegen. Celta won dacht ik van Barcelona, maar kreeg ook een pak op de broek van Villareal. Ajax was een stuk beter, maar kreeg er toch ook 2 om de oren. Vooral die 2-2 was prachtig ingeschoten, maar die Orellana ging wel heel makkelijk om Sinkgraven heen.

Waarom ook wel Celta B gisteravond. Dat was niet zo'n beste ploeg, inderdaad. Guidetti zag er ook verre van fit uit. Zo zag hij er bij Feyenoord al uit, overigens.

Nicolage Rico schreef:
Guidetti zag er ook verre van fit uit. Zo zag hij er bij Feyenoord al uit, overigens.

Wat misplaatst, want zo zag Guidetti in zijn jonge jaren bij Feyenoord er helemaal niet uit. Pas later, nadat hij door dat virus was getroffen en zijn contract niet meer kon worden verlengd en hij terug moest naar Manchester City, begon hij aan een soort van lijdensweg.

Voor de goede orde:

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/4e/25/de/4e25de8609ed9ff5e69c5112f83afd49.jpg

Ik zie geen gebrek aan fitheid.
Drie doelpunten tegen Ajax, dat waren wedstrijden om niet snel te vergeten. Ik hou me voor zondag voor een herhaling gelijk aanbevolen, dat Jörgensen er ook drie maakt. Maar ergens zie ik het niet direct gebeuren.

Overigens blijft het vreemd, dat er na een kwartier in een Europese wedstrijd op de rem wordt getrapt vanwege de naderende klassieker.
Je ziet wat ze in potentie kunnen en daarna wordt er afwachtend (inclusief slordig) gebald totdat die ene kans zich dan zal voordoen.

Maar goed, winnen ze op die manier zondag, hoor je mij niet klagen.

Vond 'm bij Feyenoord ook nooit echt fit ogen. Was ook regelmatig ziek.

Uiteraard wel een stukkie fitter dan nu.

Hendrik68 wat is dat voor mietjes gedoe in de F1? Verstappen zorgt tenminste nog voor een beetje spektakel in die verder best wel saaie sport, maar nu gaan ze over hem klagen en worden direct de regels aangepast. Op zich ook wel leuk, want dat betekent dat ze allemaal bang voor hem zijn.

Hendrik68
Dat dus. Het was even leuk zo'n jong ventje uit zo'n ministaat, maar nu hij een serieuze bedreiging begint te worden gaan ze miepen en dingen lopen veranderen die altijd de normaalste zaak van de wereld waren. Vroeger had je een Frans F1 coureur Rene Arnoux. Was gewoon een ongeschreven regel: als je achter Rene Arnoux kwam te zitten zat je daar 30 ronden later nog. Die ging gewoon niet aan de kant en het werd geaccepteerd. Hamilton gaf 2 weken terug nog aan dat ze kampioenen waren en die gaan geen protesten in lopen dienen. Waarschijnlijk is hij door Toto Wolf tot de orde geroepen en moeten ze als team tegen dat opkomende stukje onkruid uit Nederland ageren. En dus moeten Hamilton bij Mercedes en Vettel bij Ferrari dingen zeggen waar ze helemaal niet achter staan. Die 2 genieten met volle teugen van Verstappen, neem dat maar van mij aan.

Willem2 uit. Appeltje eitje

Hendrik68
Groningen kan gelukkig weer naar boven kijken.

Dat lijkt me stug, er gaat toch niets boven Groningen?

Hendrik68 schreef:
Groningen kan gelukkig weer naar boven kijken.

Er valt beneden weinig te zien ....

Running On Empty schreef:
Willem2 uit. Appeltje eitje

Erg overdreven weer, die rode kaart gegeven aan Willem II voor een slap tikkie vanachter. Dat overdreven vallen ook. Maar ja, iedereen hekelt het en iedereen doet het.

gigage schreef:
Erg overdreven weer, die rode kaart gegeven aan Willem II voor een slap tikkie vanachter. Dat overdreven vallen ook. Maar ja, iedereen hekelt het en iedereen doet het.

Ik chargeer soms graag, dat is inmiddels wel bekend. . Lijkt me duidelijk hier.

Het was geen slap tikkie, maar bewust smerig van achteren schoppen. Kijk eens goed naar de beelden.
Je ziet die enkel gewoon dubbelklappen. Terecht rood, vanuit alle camerahoeken.

Ik ook

Maar het was wel een bewussie (frustie) maar het is ook geen doodschop. Speler kon de wedstrijd vervolgen, toch?

gigage schreef:
Ik ook

Maar het was wel een bewussie (frustie) maar het is ook geen doodschop. Speler kon de wedstrijd vervolgen, toch?

Of een speler kan doorspelen is geen maatstaf. Het was 100% rood.
Overigens geef ik meteen toe dat Strieder ook dicht tegen rood aan zat.

Daar had Feyenoord toch wel 1 van de 5 enorme kansen mogen maken.
Ajax dan 0 uit 0 kansen.

Het is duidelijk wie er kan en wil spelen en er helemaal voor gaat en alles afdwingt.

Maar dit kost wel een hoop kracht en een enkel countertje van Ajax kan dan al dodelijk zijn. Dus Feyenoord moet volhouden de 2e helft en graag het hoofd er bij.

Geweldige spits toch, Dolberg!

Heel slap, angstig en laf Ajax gezien.

Maar ja, die ene kans die ze dan krijgen ging er in.
Verder daarna alles er aan gedaan om niet meer te hoeven voetballen.

Binnen een uur langdurig kramp etc.

Gelukkig was er dus nog Dirk Kuyt.

Maar voor een club die 5 punten achter staat was dit een onvoorstelbaar potje angsthazerij en de winst voor Feyenoord die dan wel geboekt is, is vooral op het mentale vlak. Het gelijkspel volstrekt onverdiend voor de Amsterdammers, daar hoef je niet lang over te discussiëren.

Ajax blijkt fysiek zwak op het middenveld. Feyenoord verdiende te winnen, maar heeft nu eens een keer wat pech, na wat geluk tegen NEC en PSV.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:02 uur

geplaatst: vandaag om 06:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.