MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
De eerste thuisoverwinning is binnen.

Nog maar negentien punten achter op Feyenoord, dat gaat nog spannend worden.

johan de witt schreef:
Geweldige spits toch, Dolberg!

Had vandaag niks in te brengen (net als Younes, Ziyech, Traore en Schone - en de rest eigenlijk). Toch knap dat hij zijn - en Ajax' - enige kans benut. Om gek van te worden. Dit wordt niet alleen op het veld beslist, maar ook ergens tussen hemel en aarde.

Middenveld ook compleet voor Feyenoord.

Blij met de late gelijkmaker, maar de teleurstelling overheerst. Dit Ajax had gepakt moeten worden, helaas strafte Feyenoord het gepruts achterin bij Ajax niet af.

Martial
Nicolage Rico schreef:

Toch knap dat hij zijn - en Ajax' - enige kans benut. Om gek van te worden.

Ja dat is vaak zo met Ajax in de Kuip helaas, vorig seizoen precies hetzelfde dat zo'n achterlijke dwarrelbal van Klaassen er zomaar invliegt en Ajax langszij komt.

Bilal trouwens ook weer een verschrikking vanmiddag
En hoe lang speelt Rick Karsdorp nog in het shirt van Feyenoord vraag ik me zomaar af?

Martial schreef:
(quote)

Ja dat is vaak zo met Ajax in de Kuip helaas, vorig seizoen precies hetzelfde dat zo'n achterlijke dwarrelbal van Klaassen er zomaar invliegt en Ajax langszij komt.

Bilal trouwens ook weer een verschrikking vanmiddag
En hoe lang speelt Rick Karsdorp nog in het shirt van Feyenoord vraag ik me zomaar af?

Vond Karsdorp voor rust zwak, na rust een stuk beter, maar wel de minste verdediger vandaag. Die sprint van Kongolo naar Dolberg. Held. Botteghin speelde weer erg sterk. V/d Heijden ook in de 1e helft. Jammer van z'n foutje, al kwam er ook veel pech bij kijken.

Bilal speelde weer ongelukkig. Paar goede acties gezien, gevolgd door een slechte voorzet. En iedereen moppert over die gemiste kans. Had hij absoluut af moeten maken, maar iedereen vergeet dat echt niemand anders die kans had gecreëerd zoals hij deed - op doorzettingsvermogen en snelheid.

Klaassen had ook nog rood moeten krijgen. Vorig seizoen was het inderdaad erger toen die bal 6 meter over de zijlijn rolde vlak voor die rommelgoal.

Goed weekend dit. 2 punten ingelopen op de top twee

Trouwens mooie actie van St. Juste met die solo, held op sokken

ach volgend weekend weer 3 punten verder achter

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Had vandaag niks in te brengen (net als Younes, Ziyech, Traore en Schone - en de rest eigenlijk).

Niks in te brengen? Feyenoord was wel de bovenliggende partij maar 1 keer Ziyech vrij laten en hij geeft meteen assist. Vond El Ahmadi wel erg sterk, als hij zo speelt draagt hij eigenlijk het hele elftal. Geweldige speler. Begrijp trouwens niet waarom Basacikoglu steeds zo wordt uitgefloten. Werkt zich het schompes, doet goede dingen (ja die kans had er in gemoeten). Beetje droevig van het publiek wel. Of heeft hij iets slechts gezegd over de club?

Volgend weekend Heerenveen thuis wordt ook een lastig potje, die spelen erg goed de laatste tijd. Maar dit Feyenoord is door Nederlandse clubs bijna niet te kloppen, terwijl Ajax duidelijk zijn achilleshiel heeft aan de linkerkant met Sinkgraven (Dijks moet wel heel slecht liggen bij Bosz dat hij geen kans meer krijgt).

herman schreef:
(quote)

Niks in te brengen? Feyenoord was wel de bovenliggende partij maar 1 keer Ziyech vrij laten en hij geeft meteen assist. Vond El Ahmadi wel erg sterk, als hij zo speelt draagt hij eigenlijk het hele elftal. Geweldige speler. Begrijp trouwens niet waarom Basacikoglu steeds zo wordt uitgefloten. Werkt zich het schompes, doet goede dingen (ja die kans had er in gemoeten). Beetje droevig van het publiek wel. Of heeft hij iets slechts gezegd over de club?

Volgend weekend Heerenveen thuis wordt ook een lastig potje, die spelen erg goed de laatste tijd. Maar dit Feyenoord is door Nederlandse clubs bijna niet te kloppen, terwijl Ajax duidelijk zijn achilleshiel heeft aan de linkerkant met Sinkgraven (Dijks moet wel heel slecht liggen bij Bosz dat hij geen kans meer krijgt).

Mhow, 1 leuke pass, maar dat was toch verder vooral de verdienste van Dolberg, die de bal met wat geluk meekreeg. Assist is eigenlijk en groot woord. Verder was Ziyech onzichtbaar.

Vind het ook onzin om Basacikoglu uit te fluiten. Als hij nou niet zijn best doet, inderdaad... Sowieso is het beter om je spelers te steunen. Ik vind het ook niet erg als hij er 3 x niet langs komt en de 4e x wel. Al is dat niet het probleem bij hem. Hij heeft zich nooit negatief uitgelaten over de club.

Dijks maakte wel een fout bij de tegengoal. Was niet echt een fijne invalbeurt van 'm.

Hij was wel beter dan zijn voorganger... man man is dat een dingetje van Bosz om te laten zien dat hij zoveel durf heeft? Hij heft regelmatig buitenspel op, staat verkeerd opgesteld en dan ook nog die weggegeven kans. Maar goed kan je het hem zelf kwalijk nemen, eigenlijk niet.

Het was ook wel een beetje te verwachten dat Ziyech niet goed zou spelen, met Twente was hij ook altijd onzichtbaar tegen Feyenoord. El Ahmadi lijkt niet veel moeite met hem te hebben.

Sinkgraven als back is natuurlijk lachwekkend, dat kan Bosz ook niet volhouden denk ik.

Basacikoglu loopt zich wel erg vaak vast, meer dan mij lief is.
Speel dan gewoon af, naar een ander met een rood-wit shirt. Als daar dan ook nog eens kansen voor nagenoeg open doel missen bijzit.

Het compenseert dat hij zo hard werkt en met meer of minder sympathie heeft het ook niet te maken.
Maar een goede spits scoort (koelbloedig) uit alle standen en dat ontbreekt bij hem. Maar het is dan wel weer zijn verdienste dat hij die bal afpikt van Sinkgraven. Hij deed dat van de week tegen Zorya Luhansk ook al mooi, toen kon hij Jörgensen nog laten scoren.

Zo blijft zijn beoordeling lastig. Sta je bovenaan, kun je je dit allemaal nog permitteren. Sta je lager, dat moet het rendement omhoog.

vigil schreef:
Hij was wel beter dan zijn voorganger... man man is dat een dingetje van Bosz om te laten zien dat hij zoveel durf heeft? Hij heft regelmatig buitenspel op, staat verkeerd opgesteld en dan ook nog die weggegeven kans. Maar goed kan je het hem zelf kwalijk nemen, eigenlijk niet.

Mja, als Sinkgraven naar voren gaat en de rest achterin opschuift heb je met Veltman, Sanchez en Viergever 3 goeie centrale verdedigers. Wellicht is het een kwestie van tijd en op elkaar ingespeeld raken, maar tegen sterkere tegenstanders zoals Feyenoord en Celta zag je wel dat je veel risico neemt door zo te spelen. Misschien schiet Bosz hier ook wel een beetje door in zijn aanvallende intenties. Ik herinner me dat hij ook een keer met drie centralen speelde met Heracles tegen PSV, dat was toen al helemaal een fiasco.

Van wat ik er van gezien heb vond ik "de nieuwe Maxwell" uitermate veel de fout in gaan als linksback. Eén van zijn voorgangers ging bij ManU niet vrijuit en hard onderuit in Londen.
Zoals Feyenoord zich nu voelt , zo voelt PSV zich iedere week. En Last but not least, het verschil tussen de nummers 1 en 2 is even groot als het verschil tussen de nummer 8 en 18.

Feyenoord bijna zijn eerste verliespot vandaag, maar gelukkig toch gelijk gemaakt.

Wanneer dan wel die eerste verliespot van Feyenoord?

Ik denk toch echt 27 November a.s.

Alonsooo

Running On Empty schreef:
Feyenoord bijna zijn eerste verliespot vandaag, maar gelukkig toch gelijk gemaakt.

Niet overmoedig worden!

Ik was weer zo chagrijnig na de eerste helft: hoe krijgt Feyenoord het voor elkaar om weer uitgerekend tegen ajax alle kansen te missen. Die van Botteghin..... die gaat er 19 van de 20 keer in. Gek wordt ik ervan! En wat was ajax onthutsend zwak tot Dolberg erg fraai scoorde. Alleen hij, Sanchez achterin en hun keeper waren echt goed. Ik vond de goals van Kuyt niet echt een fout van Dijks, maar vooral een ijzersterke actie van Dirk en eindelijk eens een goede voorzet (van Elia). Dat was het manco van Basacikoglu: hij kreeg geen bal goed voor. Onze Deense vriend stond regelmatig vrij voor niets.

west schreef:
Ik was weer zo chagrijnig na de eerste helft: hoe krijgt Feyenoord het voor elkaar om weer uitgerekend tegen ajax alle kansen te missen. Die van Botteghin..... die gaat er 19 van de 20 keer in. Gek wordt ik ervan! En wat was ajax onthutsend zwak tot Dolberg erg fraai scoorde. Alleen hij, Sanchez achterin en hun keeper waren echt goed. Ik vond de goals van Kuyt niet echt een fout van Dijks, maar vooral een ijzersterke actie van Dirk en eindelijk eens een goede voorzet (van Elia). Dat was het manco van Basacikoglu: hij kreeg geen bal goed voor. Onze Deense vriend stond regelmatig vrij voor niets.

Spijker op de kop. Ajax had het eerste uur niks in te brengen, maar van de kansen die Feyenoord kreeg moesten er minstens 2 in. Dan kun je uittekenen dat Ajax zijn eerste kans erin schiet en mogen ze blij dat de gelijkmaker er nog in schieten. Zonde, want dit was de kans om afstand te nemen...

Overigens is Ajax wel aanzienlijk sterker geworden dit jaar, met Ziyech, Sanchez en Dolberg erbij. Alleen Sinkgraven op linksback, dat kan echt niet tegen sterke tegenstanders. Het is dat Basacikoglu zijn vizier niet op scherp had staan, anders had ie Ajax al in de eerste helft op een flinke achterstand laten staan.

Martial
Nicolage Rico schreef:

Vond Karsdorp voor rust zwak, na rust een stuk beter, maar wel de minste verdediger vandaag.

Karsdorp speelde foutloos gisteren en dat kon je niet van alle verdedigers van Feyenoord zeggen
Maar ja een fan van Karsdorp zal jij nooit wel worden denk ik

Maar aanstaande zondag een behoorlijk belangrijk en lastig potje tegen Heerenveen waar Feyenoord het de laatste jaren best wel lastig mee heeft thuis.

Er moet sowieso gewonnen worden en als er eventueel weer punten worden gemorst vrees ik toch dat het Feyenoordsprookje langzaam ten einde komt, maar daar gaan we maar niet van uit toch?

Martial
Titmeister schreef:

Het is dat Basacikoglu zijn vizier niet op scherp had staan, anders had ie Ajax al in de eerste helft op een flinke achterstand laten staan.

ja zo kan je het ook verwoorden wat betreft Basacikoglu, maar een Berghuis, Kuyt of Jørgensen had die kans wel afgemaakt en zijn sowieso "slimmere" spelers die met zo'n kans wel raad hadden geweten.

Ik vind dat Basacikoglu te kort komt voor Feyenoord en blijft het vooral een blind paard vinden en is en blijft vaak te onrustig aan de bal en mist overzicht en voetbalgogme.

Martial
Running On Empty schreef:

Je weet dat ik Utrecht een warm hart toedraagt, maar win maar van Ajax thuis hebben wij er ook nog wat aan

Martial schreef:
(quote)

ja zo kan je het ook verwoorden wat betreft Basacikoglu, maar een Berghuis, Kuyt of Jørgensen had die kans wel afgemaakt en zijn sowieso "slimmere" spelers die met zo'n kans wel raad hadden geweten.

Enkel hadden die niet in die situatie terecht gekomen gezien de enorme sprint die Bilal trok vanaf eigen helft om Sinkgraven op te jagen/te verrassen. Jørgensen is precies twee keer zo langzaam

Martial schreef:
(quote)

Berghuis wellicht, maar Kuyt en Jørgensen zijn veel te langzaam om überhaupt zo'n kans te creëren. Heb je de loopactie wel gezien die eraan voorafging? Basacikoglu stormde op Sinkgraven af als een hongerige luipaard dat een week niet heeft gegeten en een lekker hapje ziet. Dat is wel heel andere koek dan dat Van Beukering-sprintje van Jørgensen ergens begin tweede helft.

Martial
Ik had het over die kans mannen niet over die loopactie

En foei Herman Jørgensen vergelijken met Van Beukering
Jørgensen is een klasbak vergeleken met Burgerking Johnny.

Martial schreef:
Ik had het over die kans mannen niet over die loopactie

En foei Herman Jørgensen vergelijken met Van Beukering
Jørgensen is een klasbak vergeleken met Burgerking Johnny.

Zonder loopactie was er geen kans. Kijk nog maar eens terug anders.

Jørgensen is zeker een klasbak, maar dat snelheid niet zijn sterkste punt is werd gisteren wel even duidelijk.
Overigens las ik dat Johnny van de Burgerking aan een comeback denkt.

Martial schreef:
Je weet dat ik Utrecht een warm hart toedraagt, maar win maar van Ajax thuis hebben wij er ook nog wat aan

Wij kunnen in principe elke ploeg slopen dat weet je.

Deden we dat maar 34 keer per seizoen

Martial schreef:
(quote)

Karsdorp speelde foutloos gisteren en dat kon je niet van alle verdedigers van Feyenoord zeggen
Maar ja een fan van Karsdorp zal jij nooit wel worden denk ik

Maar aanstaande zondag een behoorlijk belangrijk en lastig potje tegen Heerenveen waar Feyenoord het de laatste jaren best wel lastig mee heeft thuis.

Er moet sowieso gewonnen worden en als er eventueel weer punten worden gemorst vrees ik toch dat het Feyenoordsprookje langzaam ten einde komt, maar dan gaan we maar niet van uit toch?

Jawel hoor. Ik vind Karsdorp een heel goede ontwikkeling doormaken (die potentie was er in het eerste seizoen al). Aan de bal wordt hij ook sterker. Maar gisteren voor rust was hij verre van foutloos. Veel balverlies, vaak verkeerd dekken en heb hem weinig op zien stomen - toch zijn grote kracht. Na rust deed hij dat wel erg goed. Verdedigend heeft Karsdorp nog veel winst te behalen. Jan-Arie en Botteghin waren voor rust erg sterk. Na rust maakte Jan-Arie zijn gebruikelijke foutjes van vorig seizoen. Botteghin ontpopt zich langzamerhand als held.

Ik denk niet dat het sprookje zo snel uitgeblazen wordt voor dit Feyenoord, ook al verliezen ze een keer punten. Er komen nog zat lastige wedstrijden aan, maar ik verwacht wel dat Feyenoord lang mee gaat doen. Heerenveen is in vorm, maar Feyenoord is sterker en speelt thuis.

Martial schreef:
(quote)

Maar een Berghuis, Kuyt of Jorgensen had die kans never nooit gecreëerd (edit: had ik al eerder gezegd en hierboven nog 2 man). Vond het echt een sterke actie van Basacikoglu, op het afronden na.

Hij moet nog veel leren, maar ik zou hem echt nog lang niet afschrijven. Er zijn maar weinig voetballers die zo makkelijk langs de zijlijn voorbij hun man komen als hij. Ik zou zeggen: elke dag een uurtje extra trainen op voorzetten en hij kan iets betekenen voor Feyenoord. Sowieso vind ik hem een fijne speler om in te brengen in de 70e minuut waarin Feyenoord nog iets moet forceren.

Nou ja ik deel Martials scepsis wel. Basacikoglu is vaak dreigend met zijn loopacties, maar tegelijkertijd is zijn opvolging van die acties vaak zo ontzettend matig, dat het resultaat uiteindelijk evenwel niks is. Ik geloof niet dat hij gisteren een voorzet aan een medespeler heeft gegeven, ze belandden allemaal bij Ajacieden of buiten het veld...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:02 uur

geplaatst: vandaag om 06:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.