Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 31 oktober 2016, 14:44 uur
Nicolage Rico schreef:
Ajax mist Ziyech, Traore en waarschijnlijk hun keeper.
Ajax mist Ziyech, Traore en waarschijnlijk hun keeper.
Ze hebben Nouri toch ??

Ajax moet op 22/1/2017 naar FC Utrecht.
Zul je zien dat ze zonder al die sterren eindelijk eens winnen

0
geplaatst: 31 oktober 2016, 15:15 uur
Gretz schreef:
Vergeet ook niet dat PSV en Ajax evt. in de winterstop nog een zak met geld kunnen besteden aan een extra aankoop die mogelijk beslissend kan zijn in de 2e helft van de competitie.
Vergeet ook niet dat PSV en Ajax evt. in de winterstop nog een zak met geld kunnen besteden aan een extra aankoop die mogelijk beslissend kan zijn in de 2e helft van de competitie.
Hopelijk is het contact met van Ginkel al gelegd....
0
geplaatst: 31 oktober 2016, 15:47 uur
vigil schreef:
Niemand iets over Verstappen?
Jammer van het foutje verder was hij weer een groots bezig. Ik kreeg een mooi plaatje via social media waarbij stond dat Ferrari vroeger de auto's liet janken en tegenwoordig doen de rijders dat. Erg mooi dat Vettel uiteindelijk ook nog terug gezet is
Jammer van het foutje verder was hij weer een groots bezig. Ik kreeg een mooi plaatje via social media waarbij stond dat Ferrari vroeger de auto's liet janken en tegenwoordig doen de rijders dat. Erg mooi dat Vettel uiteindelijk ook nog terug gezet is
Lijkt wel een jurysport te worden dat F1. Dat gezeur van die Niki Lauda word je ook gek van.
0
geplaatst: 31 oktober 2016, 16:03 uur
trebremmit schreef:
Lijkt wel een jurysport te worden dat F1. Dat gezeur van die Niki Lauda word je ook gek van.
(quote)
Ja die is lekker bezig, ouwe zeur
0
Martial
geplaatst: 31 oktober 2016, 16:40 uur
Nicolage Rico schreef:
Ajax mist Ziyech, Traore en waarschijnlijk hun keeper. Feyenoord mist El Ahmadi - momenteel de belangrijkste speler van Feyenoord (samen met Jorgensen).
Ajax mist Ziyech, Traore en waarschijnlijk hun keeper. Feyenoord mist El Ahmadi - momenteel de belangrijkste speler van Feyenoord (samen met Jorgensen).
Daar mag Karsdorp gerust aan toegevoegd worden als het gaat om "belangrijke" spelers, Rick was geweldig gistermiddag
en aan Traore mist Ajax toch niets?
0
geplaatst: 31 oktober 2016, 16:52 uur
Klopt, Karsdorp is ook een erg belangrijke schakel. Alleen al omdat er niet echt een geschikte vervanger voor hem klaar staat.
Bij Traore is "mist" inderdaad geen goed woord. Hoewel...
Bij Traore is "mist" inderdaad geen goed woord. Hoewel...

0
geplaatst: 31 oktober 2016, 17:00 uur
trebremmit schreef:
Net als voetbal ...
1
geplaatst: 31 oktober 2016, 19:12 uur
luigifort schreef:
Dat die Sam Larsson van Heerenveen nog niet bij de top 3 van NL speelt..
Dat die Sam Larsson van Heerenveen nog niet bij de top 3 van NL speelt..
Tot vorige week speelde hij gewoon bij de nummer 3 van NL hoor.

Waarschijnlijk over een paar weken wel weer

Zal niet ontkennen dat Heerenveen thuis lang niet altijd goed voor de dag komt tegen Ajax (laatste overwinning thuis is uit 2008/2009), maar van de laatste vier seizoenen, eindigde Sc Heerenveen - Ajax twee keer in een gelijkspel.
Daarbij komt, als we nog mee willen doen om het kampioenschap zullen we moeten winnen, dus waarschijnlijk komen we nu beter voor de dag.

0
Hendrik68
geplaatst: 31 oktober 2016, 19:39 uur
trebremmit Wat zei Lauda dan, want ik keek zonder geluid.
Mij lijken me volgens de nieuwe regels beide straffen terecht (al was de straf van Verstappen niet n.a.v. een nieuwe regel), maar dat hadden ze Vettel ook wel wat sneller kunnen laten weten. Maar voor het publiek kwam een Ferrari op het podium wel goed uit. Niet handig van Vettel, om zo te zeiken terwijl hij zelf nog nadrukkelijker in de fout gaat. Ferrari zegt het slachtoffer te zijn geworden van de bureaucratie, maar ze trappen in de val die zelf hebben opgezet. Vettel is zichzelf niet. Ploeggenoot Raikkonen loopt het hele seizoen al zielig te doen en om meer gewicht in de schaal te leggen gaat Vettel er op last van zijn bazen nu in mee. Dat leek beloond te worden en de regels werden op hun verzoek aangepast. Regels waar Vettel zelf net zoveel last van heeft als Hamilton en Verstappen. Vettel liet zien hoe elke coureur die wil winnen reageert als je dreigt te worden ingehaald, zoals met Ricciardo, dan maak je het de tegenstander lastig en snij je hem de pas af. Alleen als je echt sterk bent kom je er voorbij. Zo hoort sport te zijn. Maar Raikkonen is op zijn retour en kan het niet hebben dat die jonge ventjes hem dwars zitten. Rosberg is in iets mindere mate net zo'n watje en juist hij wordt wereldkampioen. Schijtvolk die Finnen. Maar zo lijken de nieuwe bazen in de F1 het te willen. Een optocht waarin de kampioen achter de jurytafel wordt bepaald. En degene die de jury het meest betaalt wint.
Mij lijken me volgens de nieuwe regels beide straffen terecht (al was de straf van Verstappen niet n.a.v. een nieuwe regel), maar dat hadden ze Vettel ook wel wat sneller kunnen laten weten. Maar voor het publiek kwam een Ferrari op het podium wel goed uit. Niet handig van Vettel, om zo te zeiken terwijl hij zelf nog nadrukkelijker in de fout gaat. Ferrari zegt het slachtoffer te zijn geworden van de bureaucratie, maar ze trappen in de val die zelf hebben opgezet. Vettel is zichzelf niet. Ploeggenoot Raikkonen loopt het hele seizoen al zielig te doen en om meer gewicht in de schaal te leggen gaat Vettel er op last van zijn bazen nu in mee. Dat leek beloond te worden en de regels werden op hun verzoek aangepast. Regels waar Vettel zelf net zoveel last van heeft als Hamilton en Verstappen. Vettel liet zien hoe elke coureur die wil winnen reageert als je dreigt te worden ingehaald, zoals met Ricciardo, dan maak je het de tegenstander lastig en snij je hem de pas af. Alleen als je echt sterk bent kom je er voorbij. Zo hoort sport te zijn. Maar Raikkonen is op zijn retour en kan het niet hebben dat die jonge ventjes hem dwars zitten. Rosberg is in iets mindere mate net zo'n watje en juist hij wordt wereldkampioen. Schijtvolk die Finnen. Maar zo lijken de nieuwe bazen in de F1 het te willen. Een optocht waarin de kampioen achter de jurytafel wordt bepaald. En degene die de jury het meest betaalt wint.
0
geplaatst: 31 oktober 2016, 19:41 uur
Toevallig net gelezen dat ie vanavond in Chelsea u21 zijn eerste minuten weer gaat maken..zou dus klaar moeten zijn na de winterstop.
Dat was ook wat aangekondigd werd. Rond november zal hij terug zijn.. ik hoop op zijn komst. En dan definitief.
0
geplaatst: 31 oktober 2016, 20:14 uur
Hendrik68 schreef:
.
Mij lijken me volgens de nieuwe regels beide straffen terecht (al was de straf van Verstappen niet n.a.v. een nieuwe regel), maar dat hadden ze Vettel ook wel wat sneller kunnen laten weten. ...
... Dat leek beloond te worden en de regels werden op hun verzoek aangepast. Regels waar Vettel zelf net zoveel last van heeft als Hamilton en .....
....Een optocht waarin de kampioen achter de jurytafel wordt bepaald. En degene die de jury het meest betaalt wint.
.
Mij lijken me volgens de nieuwe regels beide straffen terecht (al was de straf van Verstappen niet n.a.v. een nieuwe regel), maar dat hadden ze Vettel ook wel wat sneller kunnen laten weten. ...
... Dat leek beloond te worden en de regels werden op hun verzoek aangepast. Regels waar Vettel zelf net zoveel last van heeft als Hamilton en .....
....Een optocht waarin de kampioen achter de jurytafel wordt bepaald. En degene die de jury het meest betaalt wint.
Prima analyse

Met nog 2 GP's te gaan zou het mooi zijn als Max 1 of liever 2 ferraririjders op de wk stand in kan halen (verschil is 1 en 10 punten)
0
geplaatst: 31 oktober 2016, 20:14 uur
Gretz schreef:
Verschil van 3 of 5 punten zegt in deze fase van de competitie nog vrij weinig. Feyenoord is bijzonder goed gestart, maar zal ongetwijfeld nog wel een dipje krijgen. Het kan ook zijn dat hun dip nu al is begonnen; de laatste 3 wedstrijden waren minder overtuigend. Wanneer er straks spelers gaan wegvallen door blessures/vermoeidheid/schorsingen zal moeten blijken of hun tweede keus het op kan vangen.
(quote)
Verschil van 3 of 5 punten zegt in deze fase van de competitie nog vrij weinig. Feyenoord is bijzonder goed gestart, maar zal ongetwijfeld nog wel een dipje krijgen. Het kan ook zijn dat hun dip nu al is begonnen; de laatste 3 wedstrijden waren minder overtuigend. Wanneer er straks spelers gaan wegvallen door blessures/vermoeidheid/schorsingen zal moeten blijken of hun tweede keus het op kan vangen.
Excuse me? Volgens mij speelde Feyenoord jouw ploegje aardig van de mat de eerste helft vorige week en hadden ze makkelijk moeten winnen. Hoe zit het met jouw korte termijn geheugen?

Overigens las ik vanochtend lovende kritieken over Feyenoord - Heerenveen: was elke wedstrijd maar van dit niveau en zo. Tot slot: juist de bank van Feyenoord is een stuk sterker geworden en de 'rotte appels' zijn uit de selectie gezet.
0
geplaatst: 31 oktober 2016, 20:16 uur
gigage schreef:
En nu maakt Verstappen weer een domme actie, het is me een verbazingwekkend sportweekendje weer wel.
En nu maakt Verstappen weer een domme actie, het is me een verbazingwekkend sportweekendje weer wel.
vigil schreef:
Jammer van het foutje verder was hij weer een groots bezig.
Jammer van het foutje verder was hij weer een groots bezig.
Ik vond het (weer) een race vol fouten van Verstappen (o.a. twee inhaalpogingen bij Rosberg). Wel mooi dat Vettel uiteindelijk ook gestraft is, nota bene door de "Verstappen-regel". Verstappen moet zich echt even wat koester houden. Met zo veel akkefietjes ga je nooit wereldkampioen worden. In het eerste jaar dat hij echt mee gaat doen om het kampioenschap zal hij nog veel gaan bijleren, vermoed ik. Maar al met al merk je natuurlijk wel dat er in die jongen genoeg talent zit om wereldkampioen te worden (en al helemaal als Rosberg het ook kan). Je ziet de laatste races dat Verstappen ondertussen al minstens zo snel is als Ricciardo, nu alleen nog wat geduldiger zijn met inhaalacties.
En de "Verstappen-regel" mag wat mij betreft direct weer afgeschaft worden. Volgens de regels natuurlijk terecht dat Vettel gestraft werd, maar het was nergens gevaarlijk en Ricciardo had er gewoon verder naast moeten zitten.
west schreef:
En ajax heeft een mindere verdediging: dat kan wel eens beslissend worden.
En ajax heeft een mindere verdediging: dat kan wel eens beslissend worden.
Euh... Sanchez? Het is dat Karsdorp aanvallend echt een fenomeen is dit seizoen, waardoor de verdediging van Feyenoord overall wel net wat beter is dan die van Ajax (dankzij de backs).
0
geplaatst: 31 oktober 2016, 20:17 uur
Sanchez is een beest Teunnis: daar heb jij gelijk in. Maar de rest en het meeverdedigen van het middenveld is (nog?) niet top.
0
geplaatst: 31 oktober 2016, 20:18 uur
Als je de verdedigende middenvelders meerekent is het verschil al flink groter ja. El Ahmadi maakt echt het verschil tussen het niveau dat Ajax dit seizoen haalt en het niveau van Feyenoord.
1
geplaatst: 31 oktober 2016, 20:25 uur
Dit was al niet zo boeiend topic, maar met al die nieuwe net uit de kast gekropen Feyenoord-supporters, wordt het echt wel een soort van le fabuleux destin de tous les fans Feyenoordiques - de goejen (en die weten het egt wel) tenagelaten.
De spatelslurf wordt hier zo regelmatig gefeyenoordiseerd dat ik ernstig hoop op de wederkeer van de Ajax-fan wiens naam ik hier niet meer zal noemen en zijn virtuele Hilversumse pleegzoon. Soms hoop ik dat het God het geeft om de Feyenoorders na jaren van kommer en kwel weer eens met een kampioenschap te lonen. Tegelijk als ik de teksten van al ex-kastzitters hier lees, denk ik dat ze zo ernstig naast de pot plassen dat de roetveegdragende Piet ze allemaal in zijn jutezak stop en ze meeneemt.
Voor alle duidelijkheid: mijn oma woonde in de Oranjeboomstraat
De spatelslurf wordt hier zo regelmatig gefeyenoordiseerd dat ik ernstig hoop op de wederkeer van de Ajax-fan wiens naam ik hier niet meer zal noemen en zijn virtuele Hilversumse pleegzoon. Soms hoop ik dat het God het geeft om de Feyenoorders na jaren van kommer en kwel weer eens met een kampioenschap te lonen. Tegelijk als ik de teksten van al ex-kastzitters hier lees, denk ik dat ze zo ernstig naast de pot plassen dat de roetveegdragende Piet ze allemaal in zijn jutezak stop en ze meeneemt.
Voor alle duidelijkheid: mijn oma woonde in de Oranjeboomstraat

0
geplaatst: 31 oktober 2016, 20:30 uur
west schreef:
Excuse me? Volgens mij speelde Feyenoord jouw ploegje aardig van de mat de eerste helft vorige week en hadden ze makkelijk moeten winnen. Hoe zit het met jouw korte termijn geheugen?
En met het jouwe? Wie had er vorig seizoen de minste goals tegen?
Er zit trouwens nog een zee van ruimte tussen de bovenliggende partij zijn en 'van de mat spelen'.
0
geplaatst: 31 oktober 2016, 20:34 uur
herman schreef:
Er zit trouwens nog een zee van ruimte tussen de bovenliggende partij zijn en 'van de mat spelen'.
(quote)
Volgens mij staat er een vette knipoog achter. That's all.
Nu jij over de minste goals van vorig seizoen begint, zijn we gelijk bij een goede verklaring: een verdediging en mee verdedigen door het middenveld onder Frank de Boer en nu onder Bosz. Volgens mij moet hij daar nog wel wat aan sleutelen. Het is dat ze die Sanchez hebben.
1
geplaatst: 31 oktober 2016, 20:34 uur
herman schreef:
(quote)
En dan hebben we het nog niet eens over ratio balbezit vs effectiviteit, beide optisch en reëel, alhoewel die twee wel kunnen samenvallen - zoals bij Bayern vs PSV

Op dit moment is trouwens PSV de minst gepasseerde verdediging - maar wel scorend als 5e
0
geplaatst: 31 oktober 2016, 20:35 uur
west schreef:
(quote)
Als je de makkelijkste kansen om zeep helpt - in meerdere gevallen ook zonder dat de keeper redding hoefde te brengen - dan verdien je het helemaal niet om te winnen imo. Natuurlijk had Feyenoord in de eerste helft het betere van het spel maar als je dan zo inefficiënt met je kansen omgaat dan ga je het nog wel in meer wedstrijden lastig krijgen. Ook tegen Heerenveen waren er wederom teveel kansen nodig om een doelpunt te maken.
Overigens las ik vanochtend lovende kritieken over Feyenoord - Heerenveen: was elke wedstrijd maar van dit niveau en zo. Tot slot: juist de bank van Feyenoord is een stuk sterker geworden en de 'rotte appels' zijn uit de selectie gezet.
Zeker een leuke wedstrijd om naar te kijken. Heerenveen is dan ook 1 van de weinige teams die een topploeg onder druk durft te zetten. Maar wanneer de meeste andere eredivisieteams dit zouden doen zou dit waarschijnlijk zelfmoord betekenen. Dus ik snap het wel dat er veelal sprake is van 1 ploeg die zich ingraaft.
Gaat er toch volgens mij
1
geplaatst: 31 oktober 2016, 20:42 uur
Je hebt gelijk Gretz: als je de makkelijkste kansen er niet in schiet, dan faal je zelf. Dat is wat er in die eerste helft gebeurde en het gaat al jaren zo thuis tegen Ajax. Je voelde in de rust na al die missers de goal van Ajax al aankomen. Mijn broer is bij ons het 'zwarte schaap' in de familie (Ajax fan) en wij appten vlak voor de Ajax goal. Hij: 'Nou ze gaan zo scoren' Ik: 'Ja, ik ben er nu al chagrijnig van'. Het moet toch iets van de druk zijn en te graag willen of zo.
1
geplaatst: 31 oktober 2016, 20:55 uur
west schreef:
Je hebt gelijk Gretz: als je de makkelijkste kansen er niet in schiet, dan faal je zelf. Dat is wat er in die eerste helft gebeurde en het gaat al jaren zo thuis tegen Ajax. Je voelde in de rust na al die missers de goal van Ajax al aankomen. Mijn broer is bij ons het 'zwarte schaap' in de familie (Ajax fan) en wij appten vlak voor de Ajax goal. Hij: 'Nou ze gaan zo scoren' Ik: 'Ja, ik ben er nu al chagrijnig van'. Het moet toch iets van de druk zijn en te graag willen of zo.
Ja, precies dat. Wij zijn al jaren niet meer de bovenliggende partij als je kijkt naar het vertoonde spel en de gecreëerde kansen. De zaken die je noemt zullen ongetwijfeld een rol spelen. Het zou maar zo kunnen dat de spelers van Feyenoord tegen Ajax juist meer druk ervaren door het thuispubliek, het moeten presteren.
0
geplaatst: 31 oktober 2016, 21:10 uur
west schreef:
de 'rotte appels' zijn uit de selectie gezet.
de 'rotte appels' zijn uit de selectie gezet.
Oh, ik wist niet dat Kramer verkocht was. Waar balt ie nu?
0
geplaatst: 31 oktober 2016, 21:29 uur
Ik vind het vreemd om na twee wedstrijden opeens van een kansenbenutsyndroom te spreken bij Feyenoord. Ik denk dat het in de wedstrijden daarvoor hier en daar wat mee zat met het afronden en de laatste twee wedstrijden wat tegen, waardoor geluk en pech nu wat meer in evenwicht is.
0
geplaatst: 31 oktober 2016, 21:32 uur
jasper1991 schreef:
Ik vind het vreemd om na twee wedstrijden opeens van een kansenbenutsyndroom te spreken bij Feyenoord.
Ik vind het vreemd om na twee wedstrijden opeens van een kansenbenutsyndroom te spreken bij Feyenoord.
Ik bedoelde alleen de thuiswedstrijden van de laatste jaren tegen ajax.
0
geplaatst: 31 oktober 2016, 22:09 uur
Lauda waarschuwt Verstappen
Allemaal gezeur van Mercedes.
De oud manager van Senna is het met mij eens.

Max is
de toekomst
Qua rijstijl lijkt Max meer op Ayrton dan op Lewis. Ik vind het trouwens belachelijk dat hij veel kritiek krijgt op z’n agressieve rijstijl. Dat hij een paar keer een stuurbeweging maakte in de remzone is gevaarlijk. Maar voor de rest vind ik dat de wedstrijdleiding de sport naar de knoppen helpt met al dat gezeur. Ayrton Senna zei niet voor niets: als je als coureur niet in een gat duikt, ben je geen coureur meer.
0
geplaatst: 31 oktober 2016, 22:56 uur
Vruuger werd degene met "the biggest balls" wereldkampioen. Nu moeten ze aan de Mercedes pitcrew vragen welk knopje ze moeten indrukken om verder te kunnen rijden (Lewis in Bakoe). Nog even en dan kan het zonder coureurs 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.