Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 1 november 2016, 00:45 uur
Arjen Robben vandaag:
Volgend seizoen FC Groningen kampioen, kan ook zijn in de eerste divisie.
In Nederland is mijn echte thuis in het noorden, in Groningen.
Volgend seizoen FC Groningen kampioen, kan ook zijn in de eerste divisie.
0
Martial
geplaatst: 1 november 2016, 13:26 uur
Frank de Boer ontslagen bij Inter, komt niet echt als een verrassing denk ik 
De toekomstige nieuwe bondscoach?

De toekomstige nieuwe bondscoach?
0
geplaatst: 1 november 2016, 14:11 uur
Slechts 84 dagen heeft De Boer het mogen proberen. Eigenlijk is het sinds Mourinho daar weg is een behoorlijke puinzooi. Zal vooral te maken hebben dat de geldkraan redelijk is dicht gegaan.
Op de een of andere manier heb ik dat altijd al een pokke club gevonden. Maar dat terzijde
Op de een of andere manier heb ik dat altijd al een pokke club gevonden. Maar dat terzijde
0
geplaatst: 1 november 2016, 17:08 uur
Mja, de kwalificatie is net begonnen en het gaat best goed. Kan me niet voorstellen dat ze nu ineens gaan ingrijpen. Of De Boer moet assistent willen worden van Blind. 

0
geplaatst: 1 november 2016, 17:14 uur
Blind & De Boer klinkt daarentegen als een onbespoten worstmerk voor sandalendragers - zo één dat het goed doet in Marqt, dankzij poldervast draagvlak.
0
geplaatst: 1 november 2016, 17:39 uur
herman schreef:
Mja, de kwalificatie is net begonnen en het gaat best goed. Kan me niet voorstellen dat ze nu ineens gaan ingrijpen. Of De Boer moet assistent willen worden van Blind.
Best goed vind ik ook weer wat overdreven. Aardig kom meer in de buurt.
Ik zou er in ieder geval niet rouwig om zijn als ze Blind eruit gooien. En De boer zouden aanstellen. Maar ben bang dat dat niet gaat gebeuren. En het is natuurlijk maar de vraag of Frankie daar (nu al) trek in heeft
0
geplaatst: 1 november 2016, 18:28 uur
Best goed? Thuis er kansloos af gaan tegen Frankrijk en dan ook nog tevreden zijn is toch wel een nieuw Oranje-dieptepunt.
Maar ik verwacht ook wel dat Blind nog wel even mag blijven.
Ik denk ook niet dat Frank haast heeft gezien zijn 3-jarige contract daar.
Maar ik verwacht ook wel dat Blind nog wel even mag blijven.
Ik denk ook niet dat Frank haast heeft gezien zijn 3-jarige contract daar.
0
geplaatst: 1 november 2016, 18:43 uur
Tja, je kan geen ijzer breken met handen. Zo kansloos was het niet tegen Frankrijk als je dat vergelijkt met de vorige interlands tegen ze. En ze hadden ook wel een beetje pech met Promes.
Natuurlijk is het nog niet zo goed als je zou willen, maar er zit wel een stijgende lijn in.
Natuurlijk is het nog niet zo goed als je zou willen, maar er zit wel een stijgende lijn in.
0
geplaatst: 1 november 2016, 19:53 uur
Toch zie ik Blind het voor elkaar krijgen om als eerste bondscoach sinds decennia Oranje twee toernooien achter elkaar op de bank thuis te houden.
0
geplaatst: 1 november 2016, 23:19 uur
Volgens Robben was Bayern niet top. Krijgen ze nog de enige gele kaart voor tijd rekken terwijl PSV naar het eindsignaal snakte, murw gebeukt,
zo leek het.
zo leek het.
0
geplaatst: 2 november 2016, 00:36 uur
Robben heeft gelijk. Bayern was zeker niet op hun best. Maar goed genoeg om PSV een draai om de oren te verkopen.
Aardig geprobeerd van PSV. Maar wat een kwaliteitsverschil.
Aardig geprobeerd van PSV. Maar wat een kwaliteitsverschil.
0
geplaatst: 2 november 2016, 09:27 uur
Zijn broer verwoordt wat ik ook dacht en helaas bleek te kloppen:
Ronald de Boer vindt dat Frank naïef is geweest met keuze voor Inter | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Het huidige Inter heeft een selectie die uit balans is en lijkt een soort van slangenkuil. Frank de Boer had beter kunnen wachten op een andere club.
Ronald de Boer vindt dat Frank naïef is geweest met keuze voor Inter | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Het huidige Inter heeft een selectie die uit balans is en lijkt een soort van slangenkuil. Frank de Boer had beter kunnen wachten op een andere club.
0
geplaatst: 2 november 2016, 11:07 uur
Ja, blijkbaar waren ze ook totaal niet fit toen hij instapte. En als je topspeler en aanvoerder oorlog voert met de fans wordt het er ook niet makkelijker op.
Maar wat is naïef? Hij had misschien beter niet kunnen instappen, maar als hij geen andere opties had kan ik me ook wel voorstellen dat je er toch voorgaat.
Maar wat is naïef? Hij had misschien beter niet kunnen instappen, maar als hij geen andere opties had kan ik me ook wel voorstellen dat je er toch voorgaat.
0
geplaatst: 2 november 2016, 11:22 uur
Nog even over PSV: heb op een gegeven moment gewoon de tv uitgezet. Eenieder die katten heeft (of heeft gehad) weet hoe 't werkt wanneer een kat een muis vangt, gaat ie ermee spelen en da's gewoon triest om te zien voor die muis: tikkie hier, tikkie daar, muis houdt zich heel stil, denkt dat ie er dan vanaf is. Kat geeft weer een joeperd, muis probeert te ontsnappen - enfin zo was 't een beetje: PSV, de muis en Bayern de kat.
Snap steeds beter dat alleen met 100% toeval een NL team iets in die paddenstoelenliga te zoeken heeft. Vind er geen moer meer an; er moet gewoon een alternatief komen: de rijken worden rijker en de kleine landjes worden steeds meer muizen.
Snap steeds beter dat alleen met 100% toeval een NL team iets in die paddenstoelenliga te zoeken heeft. Vind er geen moer meer an; er moet gewoon een alternatief komen: de rijken worden rijker en de kleine landjes worden steeds meer muizen.
0
geplaatst: 2 november 2016, 11:23 uur
Nou ja, hoeveel geld krijgt Frank mee? Wat is dan naïef, Ronald heeft vast niet zoveel verdient in zo'n korte periode?
0
geplaatst: 2 november 2016, 11:25 uur
Mjuman schreef:
Nog even over PSV: heb op een gegeven moment gewoon de tv uitgezet. Eenieder die katten heeft (of heeft gehad) weet hoe 't werkt wanneer een kat een muis vangt, gaat ie ermee spelen en da's gewoon triest om te zien voor die muis: tikkie hier, tikkie daar, muis houdt zich heel stil, denkt dat ie er dan vanaf is. Kat geeft weer een joeperd, muis probeert te ontsnappen - enfin zo was 't een beetje: PSV, de muis en Bayern de kat.
De volgende teams zijn ook al weer door naar de volgende ronde met nog twee wedstrijden te spelen:
Bayern
Atletico
Arsenal
PSG
Wat een verrassing, dat had vast niemand verwacht.
Een vreselijke gedrocht is de CL geworden.
0
geplaatst: 2 november 2016, 12:09 uur
En helaas gaat dat alleen nog maar erger en erger worden. Zeker met die nieuwe regels.
0
geplaatst: 2 november 2016, 12:21 uur
Ja, ik geloof dat 9 clubs zich al na 4 wedstrijden konden plaatsen, dus het lijstje zal vanavond nog wel worden aangevuld met wat usual suspects. Ik weet nog wel dat ik vroeger aan de buis gekluisterd zat voor een avondje CL, maar nu kijk ik nauwelijks nog (alleen als ik toevallig thuis ben). Echt jammer dat het grote geld het voetbal zo kapot maakt.
0
geplaatst: 3 november 2016, 09:35 uur
Ontknoping in de World Series was ook een ware thriller. Na 3-1 in wedstrijden achter te hebben gestaan en een 5-1 en 6-3 voorsprong in de beslissende wedstrijd te hebben verspeeld alsnog de 7e partij in de verlenging met 8-7 gewonnen waarmee de Cubs na 108 jaar wachten de titel eindelijk weer naar Chicago hebben gehaald.
0
geplaatst: 3 november 2016, 12:50 uur
El Ninjo schreef:
Ontknoping in de World Series was ook een ware thriller. Na 3-1 in wedstrijden achter te hebben gestaan en een 5-1 en 6-3 voorsprong in de beslissende wedstrijd te hebben verspeeld alsnog de 7e partij in de verlenging met 8-7 gewonnen waarmee de Cubs na 108 jaar wachten de titel eindelijk weer naar Chicago hebben gehaald.
Naar Wrigley Field. De White Sox waren in 2005 nog kampioen.
0
geplaatst: 3 november 2016, 13:39 uur
Mjuman schreef:
....PSV de muis en Bayern de kat.....paddenstoelenliga....
....PSV de muis en Bayern de kat.....paddenstoelenliga....
Zo voelde ik het op een gegeven moment ook in het stadion. De echt positievelingen dachten nog dat het wel eens zo'n avond kon worden dat alles meezit, tot de 2-1 dan, maar feitelijk had PSV al na 6 minuten met 0-3 achter kunnen staan en al met al dus geen aapje kans.
Hij blijft leuk he Mjuman? Die Champignons League kwam echt doordat MM (sinds kort?) die woorden automatisch voor je invult. Heb ik op mijn mobiel ook zo'n bloedhekel aan.
0
geplaatst: 3 november 2016, 16:57 uur
Gelukkig staat de europese kraker Zorya Luhansk - Feyenoord vanavond op 't programma. Dat doet die magere cluppies uit Engeland en Spanje ruim verbleken.
We gaan in Europa (helaas) naar een NBA / NFL / NHL model: Competities met puissant rijke spelers en eigenaren die het als status, hobby zien, 100% commercieel gedreven en gereguleerd, the mighty dollar wordt elk jaar kampioen.
Gelukkig hebben wij het EK en WK schaatsen nog, not to mention korfbal
We gaan in Europa (helaas) naar een NBA / NFL / NHL model: Competities met puissant rijke spelers en eigenaren die het als status, hobby zien, 100% commercieel gedreven en gereguleerd, the mighty dollar wordt elk jaar kampioen.
Gelukkig hebben wij het EK en WK schaatsen nog, not to mention korfbal
0
Hendrik68
geplaatst: 3 november 2016, 19:41 uur
Als je je nog nooit verdiept hebt in de manier waarop de grote sporten worden geregeld in de VS dan krijg je dat soort van horen zeggen praat. De NFL is inderdaad een verzameling van clubs die eigendom zijn van mijardairs, maar dat is alles. Het is juist in Amerika niet de dollar die de kampioen bepaalt. In de NFL mag de kampioen bijvoorbeeld als laatste nieuwe talenten kiezen en de slechtste club als eerste. Dit om de verschillen kleiner te maken en de competitie weer spannender te maken. Zo ging superster Danny Travathan afgelopen zomer van Denver naar Chicago, omdat Denver als kampioen een keus moest maken. Een aantal spelers waren toe aan een nieuw contract en als Superbowlwinnaar kun je als speler wat eisen. Je hebt echter te maken met een salary cap, ook al om de alle clubs gelijke kansen te bieden. Travathan was een van de spelers die dan maar moest vertrekken, om ruimte in het salarishuis te scheppen, en is nu een belangrijke speler in de opbouwfase van de nieuwe Chicago Bears. Zo blijft de competitie spannend en heb je zelden een ploeg die 2 keer achtereen kampioen wordt. Natuurlijk heb je ploegen die over langere periode succesvol zijn, zoals de Patriots die nu al 15 jaar aan de top staan, maar dat gaat altijd weer voor een poosje voorbij. Wie hebben we in de Eredivsie als kampioenen gehad deze eeuw? Ajax en PSV en 1 keer 2 clubs die door maffiabazen werden geregeerd, leuk man. Ik kan zo uit mijn hoofd wel 10 verschillende kampioenen in de NFL opnoemen deze eeuw. Of je American Football prachtig vindt of zoals waarschijnlijk de meesten hier een ongelofelijke B-sport, van de regels in de VS kunnen ze in Europa in ieder geval nog een hoop leren.
0
geplaatst: 3 november 2016, 20:12 uur
Hendrik68 schreef:
Als je je nog nooit verdiept hebt in de manier waarop de grote sporten worden geregeld in de VS dan krijg je dat soort van horen zeggen praat. De NFL is inderdaad een verzameling van clubs die eigendom zijn van mijardairs, maar dat is alles. Het is juist in Amerika niet de dollar die de kampioen bepaalt. In de NFL mag de kampioen bijvoorbeeld als laatste nieuwe talenten kiezen en de slechtste club als eerste. Dit om de verschillen kleiner te maken en de competitie weer spannender te maken. Zo ging superster Danny Travathan afgelopen zomer van Denver naar Chicago, omdat Denver als kampioen een keus moest maken. Een aantal spelers waren toe aan een nieuw contract en als Superbowlwinnaar kun je als speler wat eisen. Je hebt echter te maken met een salary cap, ook al om de alle clubs gelijke kansen te bieden. Travathan was een van de spelers die dan maar moest vertrekken, om ruimte in het salarishuis te scheppen, en is nu een belangrijke speler in de opbouwfase van de nieuwe Chicago Bears. Zo blijft de competitie spannend en heb je zelden een ploeg die 2 keer achtereen kampioen wordt. Natuurlijk heb je ploegen die over langere periode succesvol zijn, zoals de Patriots die nu al 15 jaar aan de top staan, maar dat gaat altijd weer voor een poosje voorbij. Wie hebben we in de Eredivsie als kampioenen gehad deze eeuw? Ajax en PSV en 1 keer 2 clubs die door maffiabazen werden geregeerd, leuk man. Ik kan zo uit mijn hoofd wel 10 verschillende kampioenen in de NFL opnoemen deze eeuw. Of je American Football prachtig vindt of zoals waarschijnlijk de meesten hier een ongelofelijke B-sport, van de regels in de VS kunnen ze in Europa in ieder geval nog een hoop leren.
Helemaal mee eens. Fijn dat er nog leden zijn hier die zelf nadenken in plaats van onzin te roepen.
0
geplaatst: 3 november 2016, 20:53 uur
Hendrik68 schreef:
Als je je nog nooit verdiept hebt in de manier waarop de grote sporten worden geregeld in de VS dan krijg je dat soort van horen zeggen praat. ........
Als je je nog nooit verdiept hebt in de manier waarop de grote sporten worden geregeld in de VS dan krijg je dat soort van horen zeggen praat. ........
Toegegeven, de vergelijking had een hoog kort door de bocht gehalte. Ikzelf heb 18 jaar competitie gebasketballd en ben (eigenlijk was) redelijk op de hoogte van de NBA. Het draftsysteem waar jij op doelt werkt maar ten dele. De salary cap misschien wat beter. Maar als ik kijk wat, om maar een dwarsstraat te noemen, de Lakers gespendeerd hebben om de titel te krijgen, cq te houden, dan denk ik dat mijn stelling best een beetje hout snijdt.
Mijn punt is eigenlijk dat de diversiteit van clubs in europa fors onder druk staat. De idiote televisierechten in de Premier League en de diepe zakken van de spaanse staat (als je begrijpt wat ik bedoel) zorgen voor een kaalslag.
(Wel respect voor m'n cluppie dat ze met 10 man het gelijkspel hebben vast kunnen houden)
1
geplaatst: 3 november 2016, 21:11 uur
morketronen schreef:
Helemaal mee eens. Fijn dat er nog leden zijn hier die zelf nadenken in plaats van onzin te roepen.
en fijn dat jij zo'n goede inhoudelijke bijdrage levert, kom dan iig met argumenten waarom het onzin is
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.