MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
gigage schreef:
FC Utrecht wat niet kan winnen van een heel mager N.E.C. door een 17 jarige goalscorende buitenspeler.

Hadden bij rust 3-0 voor moeten staan en kregen na rust de rekening gepresenteerd voor het niet benutten van enorme kansen, maar gaan op 27 November a.s. Feyenoord de eerste nederlaag bezorgen.

jasper1991 schreef:
In die realiteit van negen gewonnen wedstrijden en een riante voorsprong op de concurrentie waren de afgelopen weekenden gewoon zonde. Zeker als Feyenoord twee keer beter is.

In die realiteit hadden in de eerste 7 wedstrijden ook prima al punten verspeeld kunnen worden. Het heeft ook niet erg tegen gezeten. Heerenveen zit waarschijnlijk in hun beste fase van het seizoen, niet gek dat je daar dan eens tegen gelijkspeelt.

Vooraf zouden veel Feyenoord-fans tekenen voor deze stand op de ranglijst, maar nu gooien de eerste fans al de handdoek in de ring.

herman schreef:

Vooraf zouden veel Feyenoord-fans tekenen voor deze stand op de ranglijst, maar nu gooien de eerste fans al de handdoek in de ring.

De kampioensstress komt inderdaad al vroeg dit seizoen
Of zijn de fans zo gewend om te mopperen deze eeuw dat ze misschien niet weten om te gaan met al die weelde? Zo verwarrend allemaal (kringeltje boven cartoon hoofd)
(Ik maak maar een geintje)

herman schreef:
(quote)

Je hebt groot gelijk. Het gebeurt niet snel, maar ik begin me aan de negativiteit van sommige Feyenoord fans wat te ergeren. Vorige week was echt balen, dit kan gebeuren. Zelfs Barcelona verliest wel eens punten.

herman schreef:
(quote)

In die realiteit hadden in de eerste 7 wedstrijden ook prima al punten verspeeld kunnen worden. Het heeft ook niet erg tegen gezeten. Heerenveen zit waarschijnlijk in hun beste fase van het seizoen, niet gek dat je daar dan eens tegen gelijkspeelt.

Inderdaad had Feyenoord geluk, tegen NEC en PSV bijvoorbeeld. Precies dat geluk impliceert dat Feyenoord geen wereldelftal heeft en een voorsprong van acht punten op Ajax wel kan gebruiken. Dan is het zonde dat die naar drie is gegaan.

herman schreef:

Het gaat om de beoordeling van de wedstrijd tegen Heerenveen en de wetenschap dat het echt beter zal moeten als je uiteindelijk kampioen wilt worden.

Voor mij heeft dat niets te maken met de handdoek gooien maar wel met de realiteit.
I.p.v. dat Bilal 3-1 maakt, wordt aan de andere kant met een zondagsschot 2-2 gemaakt. Pech/geluk of onkunde.

Ik hou het op onkunde bij Bilal (één op één tegen de keeper missen is niet voor het eerst) en ook bij Jones, die had moeten weten dat elk afstandsschot op doel er in gaat als je op de rand van de 16 gaat staan.

Aangezien dit soort slordigheden eerder toeneemt dan afneemt geeft het geen goed gevoel voor de nabije toekomst. Die powerplay, zoals tegen Ajax geëtaleerd, is mooi maar uiteindelijk niet meer dan harddraverij als er bijna niemand rondloopt die de kansen goed afmaakt.

En er kan geen blik met spelers worden opengetrokken die dat wel kunnen. Dus kan daarmee ook redelijk worden ingeschat hoe de rest van het seizoen gaat verlopen. Ik hoop nog op de terugkeer van Elia die het soms nog wel eens op zijn heupen kan krijgen. Maar bij zijn invalbeurt gisteren was ik niet erg onder de indruk.

Maar Ajax is ook zeker geen wereldelftal, die zie ik ook niet zomaar winnen van AZ, Heerenveen en PSV. Feyenoord heeft nog een makkelijker programma tot de winterstop, dus voor hetzelfde geld staan ze in de winterstop 6 of meer punten voor. Het is een beetje scoreboardjournalistiek om ze af te schrijven op basis van 2 gelijke spelen in topwedstrijden, waarbij ze beide keren eigenlijk hadden moeten winnen.

Titmeister schreef:
Feyenoord heeft nog een makkelijker programma tot de winterstop, dus voor hetzelfde geld staan ze in de winterstop 6 of meer punten voor.

Laten we het hopen in ieder geval!

Martial
west schreef:
maar ik begin me aan de negativiteit van sommige Feyenoord fans wat te ergeren. Vorige week was echt balen, dit kan gebeuren.

Vorige week was meer "opluchting" omdat je 5 minuten voor tijd alsnog de verdiende 1-1 maakt, waar je eigenlijk óók had moeten winnen natuurlijk.

Gisteren had een 3-punter er ook ingezeten met wat meer scherpte, maar helaas mocht het niet zo zijn ...

Martial
Titmeister schreef:
Maar Ajax is ook zeker geen wereldelftal, die zie ik ook niet zomaar winnen van AZ, Heerenveen en PSV. Feyenoord heeft nog een makkelijker programma tot de winterstop, dus voor hetzelfde geld staan ze in de winterstop 6 of meer punten voor. Het is een beetje scoreboardjournalistiek om ze af te schrijven op basis van 2 gelijke spelen in topwedstrijden, waarbij ze beide keren eigenlijk hadden moeten winnen.

Ik vind dat PSV op papier het "makkelijkste" programma heeft op Ajax - PSV na dan (laatste wedstrijd voor de winterstop) al doet PSV het meestal wel goed in de Arena.

Wat betreft Ajax en hun uitprogramma o.a. AZ, Twente en Heerenveen is AZ op dit moment geen ploeg in grootste vorm en legt Heerenveen altijd de rode loper uit als Ajax op bezoek komt

Martial
jasper1991 schreef:

Inderdaad had Feyenoord geluk, tegen NEC

Dat geluk dwongen ze zelf af, in de laatste fase van die wedstrijd speelde ze met 5 aanvallers en ja dan kan het balletje zomaar goed vallen waar NEC alleen maar voor de pot lag na de 1-1

Martial schreef:

Wat betreft Ajax en hun uitprogramma o.a. AZ, Twente en Heerenveen is AZ op dit moment geen ploeg in grootste vorm en legt Heerenveen altijd de rode loper uit als Ajax op bezoek komt

Ik vind Ajax nou ook niet bepaald in grootse vorm, en bij PSV moet ook nog wel heel wat gebeuren voordat de ommekeer daar is. Op z'n vroegst in de winterstop.
De enige club die Feyenoord nog van de titel kan houden is Feyenoord zelf, maar ik zie dat niet nog een keer gebeuren eerlijk gezegd.

herman schreef:
(quote)

Het heeft niet tegen gezeten (op de laatste 2 wedstrijden na), maar alle overwinningen waren wel verdiend. Alleen tegen PSV was een gelijkspel logisch geweest.

Die handdoek komt denk ik door het recente verleden (de afgelopen 16 jaar).

Ik denk dat het spannend gaat worden tussen de top 3 tot het einde.

Niemand iets over Verstappen?

Jammer van het foutje verder was hij weer een groots bezig. Ik kreeg een mooi plaatje via social media waarbij stond dat Ferrari vroeger de auto's liet janken en tegenwoordig doen de rijders dat. Erg mooi dat Vettel uiteindelijk ook nog terug gezet is

vigil schreef:
Ik kreeg een mooi plaatje via social media tegen waarbij stond dat Ferrari vroeger de auto's liet janken en tegenwoordig doen de rijders dat.

Martial
johan de witt schreef:

Ik vind Ajax nou ook niet bepaald in grootse vorm

Maar bij Ajax lopen wel een paar spelers rond o.a. een Dolberg, Ziyech of een Klaassen die zomaar uit het niets een doelpunt kunnen maken ook al zit Ajax niet goed in een wedstrijd.

Feyenoord heeft ook wel van die spelers. Zit sowieso goed wbt het scorend vermogen.

En ajax heeft een mindere verdediging: dat kan wel eens beslissend worden.

Mooie wedstrijd Feyenoord - Heerenveen.
Veel strijd en ook veel respect voor Heerenveen.
Die hebben echt een geweldige scouting.
Aanvallend en de wil om aantrekkelijk te spelen.
Veel zal afhangen hoe Feyenoord zich na de winterstop gaat manifisteren.
Op basis van wat ik tot nu heb gezien, mogen ze van mij kampioen worden.
PSV stelt gewoon ernstig teleur en Ajax zal minder wisselvallig moeten worden.
De verdediging blijft een lastig punt bij de Amsterdammers.

Volgens teletekst heeft Inter Frank de Boer ontslagen...alhoewel in het bericht zelf staat dat het nog niet officieel is medegedeeld...pff, gaan we nu op teletekst ook al roddel en achterklap plaatsen.

Tja...de media heeft het over "zal worden ontslagen."
Waar rook is, is vuur. Maar idd nog geen bevestiging.

Ik snap dat ontslaan niet goed. Frank heeft nauwelijks voorbereidingstijd gehad voor aanvang van het seizoen, 2 weken geloof ik. Wat wil je dan..een trainer die een elftal op de rit heeft in een paar weken? Met dit spelersmateriaal?.
Kijk naar van Gaal die deed t nog beter dan Moyes en Mourinho of naar Seedorf bij dat andere Milan die het veel beter deed in korte tijd dan die paar koekenbakkers daarna..

De Boer heeft gewoon de verkeerde club gekozen, hij zit daar met een uitgeblust team vol oude spelers. Best jammer want ik denk dat De Boer best een goede trainer is.

Dat die Sam Larsson van Heerenveen nog niet bij de top 3 van NL speelt..

Dit soort clubs hebben weinig geduld.
Schimmige wereld blijkt maar weer.

Sam was vorig seizoen erg matig, niet zo vreemd dat er niemand geïnteresseerd was...

Martial schreef:
(quote)

Dat geluk dwongen ze zelf af, in de laatste fase van die wedstrijd speelde ze met 5 aanvallers en ja dan kan het balletje zomaar goed vallen waar NEC alleen maar voor de pot lag na de 1-1

Dat was eigenlijk een van de indrukwekkendste wedstrijden vond ik. Voetballend was het niet best, maar puur op wilskracht toch nog drie punten binnengesleept. 9 van de 10 keer was dat een gelijkspelletje geweest.

Is voetballend ook lastig om door zo'n muur te komen. Dat zijn attractief ook niet de fijnste wedstrijden. Vind wel dat er meer nodig is dan pure wilskracht om een team te verslaan dat met 11 man op de doellijn ligt.

Maar goed, wilskracht, vechtlust en een hecht collectief zijn wel de grootste krachten van dit Feyenoord momenteel. Hoe er druk wordt gezet bij balverlies, vooral door El Ahmadi en Vilhena. Daar kan Feyenoord echt ver mee komen.

johan de witt schreef:
(quote)

Ik vind Ajax nou ook niet bepaald in grootse vorm, en bij PSV moet ook nog wel heel wat gebeuren voordat de ommekeer daar is. Op z'n vroegst in de winterstop.
De enige club die Feyenoord nog van de titel kan houden is Feyenoord zelf, maar ik zie dat niet nog een keer gebeuren eerlijk gezegd.

Verschil van 3 of 5 punten zegt in deze fase van de competitie nog vrij weinig. Feyenoord is bijzonder goed gestart, maar zal ongetwijfeld nog wel een dipje krijgen. Het kan ook zijn dat hun dip nu al is begonnen; de laatste 3 wedstrijden waren minder overtuigend. Wanneer er straks spelers gaan wegvallen door blessures/vermoeidheid/schorsingen zal moeten blijken of hun tweede keus het op kan vangen. Die jongens krijgen toch betrekkelijk weinig weerstand omdat ze voornamelijk in de beloftencompetitie spelen. Dit in tegenstelling tot de bankzitters van Ajax en PSV die regelmatig meedoen met Jong Ajax en Jong PSV.

Is gewoon op 1/3 van de competitie met deze stand nog heel weinig te zeggen over het vervolg en wie er kampioen gaat worden. Ik voorspel wel dat het lang spannend gaat blijven. De Top 3 lijkt dichter bij elkaar te zitten dan eerdere jaren.

Vergeet ook niet dat PSV en Ajax evt. in de winterstop nog een zak met geld kunnen besteden aan een extra aankoop die mogelijk beslissend kan zijn in de 2e helft van de competitie.

Ter aanvulling op hier boven: de Afrika Cup begint ook over een paar maanden. Dat zal ook mee gaan spelen.

Ajax mist Ziyech, Traore en waarschijnlijk hun keeper. Feyenoord mist El Ahmadi - momenteel de belangrijkste speler van Feyenoord (samen met Jorgensen). Op zich heeft Feyenoord niet zo'n moeilijk programma tijdens de AC. Op Twente uit na.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:01 uur

geplaatst: vandaag om 06:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.