Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 3 november 2016, 22:09 uur
Frenz schreef:
We gaan in Europa (helaas) naar een NBA / NFL / NHL model: Competities met puissant rijke spelers en eigenaren die het als status, hobby zien, 100% commercieel gedreven en gereguleerd, the mighty dollar wordt elk jaar kampioen
We gaan in Europa (helaas) naar een NBA / NFL / NHL model: Competities met puissant rijke spelers en eigenaren die het als status, hobby zien, 100% commercieel gedreven en gereguleerd, the mighty dollar wordt elk jaar kampioen
Ik volg Major League Baseball zeer intensief en natuurlijk regeert de dollar voor een groot deel. De variatie in play off deelnemers en World Series winnaars is echter enorm.
En weet je: in de USA is alles super professioneel van kaartverkoop en beveiliging, tot het handhaven van een rookverbod in de stadions en ..... video referees.
Voetbal is zo langzamerhand een soort jurysport aan het worden en zichzelf volstrekt belachelijk aan het maken.

0
geplaatst: 3 november 2016, 22:40 uur
Ajax gaat lekker, en wat een goal van Dolberg, die deed even Bergkamp na.
0
geplaatst: 4 november 2016, 00:30 uur
Frenz schreef:
en fijn dat jij zo'n goede inhoudelijke bijdrage levert, kom dan iig met argumenten waarom het onzin is
(quote)
en fijn dat jij zo'n goede inhoudelijke bijdrage levert, kom dan iig met argumenten waarom het onzin is
Het punt van mijn post is dat ik het helemaal eens met Hendrik68. Dus daar kun je de argumenten vinden. Wat je met die informatie doet moet je zelf weten.
0
geplaatst: 4 november 2016, 22:14 uur
Mjuman schreef:
Snap steeds beter dat alleen met 100% toeval een NL team iets in die paddenstoelenliga te zoeken heeft. Vind er geen moer meer an; er moet gewoon een alternatief komen: de rijken worden rijker en de kleine landjes worden steeds meer muizen.
Als ik dit soort berichten lees vraag ik me toch vaak af of de fans van Ajax, PSV (en Feyenoord) ook bereid zouden zijn de Nederlandse competitie (financieel) eerlijker te maken. Een paar dagen geleden was in het nieuws dat PSV 34(!) miljoen over heeft gehouden aan de CL vorig jaar. Dat is ruim 5 keer de begroting van Excelsior. 15 van de 18 clubs hebben niet eens zo'n hoge jaarbegroting. Alleen al door de Champions League.Snap steeds beter dat alleen met 100% toeval een NL team iets in die paddenstoelenliga te zoeken heeft. Vind er geen moer meer an; er moet gewoon een alternatief komen: de rijken worden rijker en de kleine landjes worden steeds meer muizen.
De Champions League zou een soort bekroning moeten zijn op een geweldig (vorig) seizoen. Het is echter van een doel een middel geworden; een middel om wéér Champions League te halen. Immers, je hebt niet alleen meer geld, maar je kunt spelers ook makkelijker binden, omdat je Champions League speelt. Het wordt een zichzelf in stand houdend systeem. Het zou denk ik al een hele hoop scheefgroei schelen door niet exorbitant grote bedragen uit te betalen. Is het halen van een achtste/kwart/halvefinale niet beloning genoeg?
Maar mijn vraag blijft: is men dan ook bereid de eigen Eredivisie aan te passen?
0
geplaatst: 4 november 2016, 22:21 uur
Overigens vind ik dat we in Nederland ook hand in eigen boezem moeten steken. Niet om nostalgisch te doen (ik zou niet eens kunnen), maar we zijn in Nederland uit het oog verloren waarom het Nederlandse voetbal zo hoog aangeschreven stond. Uiteindelijk is en blijft voetbal een vorm van vermaak. De reden dat de Premier League zo populair is, is de attractiviteit. Het is zeker niet altijd goed, maar het is wel vermakelijk. De Eredivisie mag dan wel een van de doelpuntrijkste competities zijn; het gemiddelde niveau is erbarmelijk.
Bij Ajax spreekt men vaak over "aanpassen" en daar wordt vaak (terecht) lacherig over gedaan. In Engeland moet men daadwerkelijk wennen aan het moordende tempo dat daar gespeeld wordt. Zo veel voorbeelden van spelers die vanuit het buitenland naar Engeland kwamen en pas na maanden (jaren?) hun draai konden vinden in het Engelse voetbal. Ik weet niet hoe de Engelse jeugd leert voetballen, maar wellicht kunnen ze daar bij KNVB eens gaan kijken. Wie weet dat we dan over 20 jaar ook zowaar een attractieve competitie hebben.
P.S. De tv-rechten bij de Premier League zijn dan wel belachelijk hoog, het wordt wel eerlijk verdeeld.
Bij Ajax spreekt men vaak over "aanpassen" en daar wordt vaak (terecht) lacherig over gedaan. In Engeland moet men daadwerkelijk wennen aan het moordende tempo dat daar gespeeld wordt. Zo veel voorbeelden van spelers die vanuit het buitenland naar Engeland kwamen en pas na maanden (jaren?) hun draai konden vinden in het Engelse voetbal. Ik weet niet hoe de Engelse jeugd leert voetballen, maar wellicht kunnen ze daar bij KNVB eens gaan kijken. Wie weet dat we dan over 20 jaar ook zowaar een attractieve competitie hebben.
P.S. De tv-rechten bij de Premier League zijn dan wel belachelijk hoog, het wordt wel eerlijk verdeeld.
0
geplaatst: 5 november 2016, 08:05 uur
Een lange derde helft op vrijdagavond?
Mag ik er niets van begrijpen?
Waaráán moet de Eredivisie zich aanpassen?
En wat hebben Champions League inkomsten van PSV te maken met het herverdelen van de televisiegelden in Engeland? Zijn zij in Eindhoven degenen die de hand in eigen boezem moeten steken en dat geld moeten herverdelen over de rest van de eredivisie?
De schamele televisiegelden in Nederland worden ook redelijk eerlijk verdeeld, met een verschil tussen ere- en eerste divisie.
Het voetbal in Engeland is heel vaak niet om aan te zien, vergeet je te zeggen. Meer door clubliefde gedreven zitten daar de tribunes elke week vol. Eerder dan vanwege het spel. Als je ziet wat Manchester United elke week met al hun geld neerzet op het veld.
En nog maar gezwegen wat er overblijft als alle buitenlandse spelers uit de Premier League zouden verdwijnen.
Het Engelse nationale elftal is een schrijnend voorbeeld van teleurstellend voetbal en ik denk dat de gemiddelde resultaten op een toernooi lager liggen dan de Nederlandse.
Dat de UEFA, die verdient aan de uitzendrechten en de reclames, er alles aan doet om altijd dezelfde clubs in de Champions League binnen te halen en die die clubs ook veel meer betalen dan andere clubs die toevallig eens een beetje mee figureren in de voorrondes, dáár zou eens iets aan moeten worden gedaan.
Maar er ligt bij de Bayern Münchens, Real Madrids etc. zoveel macht, onder één hoedje gespeeld met de UEFA, daar durft niemand iets tegen te doen.
Er zit zoveel stront in de beerput van de UEFA, dat is precies de reden waarom bijvoorbeeld Van Praag geen voorzitter is geworden maar één of andere goed meewerkende onbenul. Goed meewerkend om de beerput dicht te houden.
En door dat soort van denken en handelen, zie je dat er ook rustig WK's worden toegewezen aan Qatar en Rusland, waar zelfs omkopen en moord door het regime met de mantel der liefde wordt bedekt.
Mag ik er niets van begrijpen?
Waaráán moet de Eredivisie zich aanpassen?
En wat hebben Champions League inkomsten van PSV te maken met het herverdelen van de televisiegelden in Engeland? Zijn zij in Eindhoven degenen die de hand in eigen boezem moeten steken en dat geld moeten herverdelen over de rest van de eredivisie?
De schamele televisiegelden in Nederland worden ook redelijk eerlijk verdeeld, met een verschil tussen ere- en eerste divisie.
Het voetbal in Engeland is heel vaak niet om aan te zien, vergeet je te zeggen. Meer door clubliefde gedreven zitten daar de tribunes elke week vol. Eerder dan vanwege het spel. Als je ziet wat Manchester United elke week met al hun geld neerzet op het veld.
En nog maar gezwegen wat er overblijft als alle buitenlandse spelers uit de Premier League zouden verdwijnen.
Het Engelse nationale elftal is een schrijnend voorbeeld van teleurstellend voetbal en ik denk dat de gemiddelde resultaten op een toernooi lager liggen dan de Nederlandse.
Dat de UEFA, die verdient aan de uitzendrechten en de reclames, er alles aan doet om altijd dezelfde clubs in de Champions League binnen te halen en die die clubs ook veel meer betalen dan andere clubs die toevallig eens een beetje mee figureren in de voorrondes, dáár zou eens iets aan moeten worden gedaan.
Maar er ligt bij de Bayern Münchens, Real Madrids etc. zoveel macht, onder één hoedje gespeeld met de UEFA, daar durft niemand iets tegen te doen.
Er zit zoveel stront in de beerput van de UEFA, dat is precies de reden waarom bijvoorbeeld Van Praag geen voorzitter is geworden maar één of andere goed meewerkende onbenul. Goed meewerkend om de beerput dicht te houden.
En door dat soort van denken en handelen, zie je dat er ook rustig WK's worden toegewezen aan Qatar en Rusland, waar zelfs omkopen en moord door het regime met de mantel der liefde wordt bedekt.
0
geplaatst: 5 november 2016, 08:28 uur
chevy93 schreef:
Ik weet niet hoe de Engelse jeugd leert voetballen, maar wellicht kunnen ze daar bij KNVB eens gaan kijken.
Ik weet niet hoe de Engelse jeugd leert voetballen, maar wellicht kunnen ze daar bij KNVB eens gaan kijken.
Liever niet, het Engels nationaal team presteert al sinds jaar en dag zeer matig, tja daar kunnen zij Özil, Coutinho, Touré niet opstellen.
In Belgie, Duitsland en Spanje kun je gaan kijken maar die hebben misschien ook gewoon een goede periode (lichting).
Overigens is de KNVB net met een nieuw jeugdplan gestart, nadruk licht daar vooral op techniek en zeer jong beginnen.
0
geplaatst: 5 november 2016, 09:04 uur
Rudi S schreef:
Liever niet, het Engels nationaal team presteert al sinds jaar en dag zeer matig,
Bedankt voor het illustreren van mijn punt. Resultaat zou ondergeschikt moeten zijn aan de attractiviteit van het spel. In Nederland hebben we twee WK's een goed resultaat met behaald met saai voetbal, maar omdat we een resultaat behaald hebben, namen we dat voor lief. Nu hebben we 2 EK's belabberd gepresteerd en krijg je het gebrek aan leuk voetbal rauw op je dak. Oké, bij een EK en WK is resultaat waarschijnlijk wel het belangrijkste, maar kijk bv. naar de kwalificatiewedstrijden. Of er nou gewonnen werd of niet, ze waren oersaai. Zo verlies je het plezier in het kijken naar voetbal.Liever niet, het Engels nationaal team presteert al sinds jaar en dag zeer matig,
Maar mijn punt is vooral gericht op de clubcompetities (daar wordt immers het geld verdiend). Voor zover dat niet duidelijk was; ik ben fan van Ajax. Maar de jaren onder De Boer waren gemiddeld genomen zo belabberd, dat ik er amper met plezier naar terugkijk. Daar kunnen vier landstitels geen verandering in brengen.
Overigens wordt het interessant te zien wat er gebeurt als GB officieel uit de EU is. Ik hoorde van de week dat ze dan een maximum krijgen aan buitenlandse spelers. Een club als Arsenal heeft misschien 2 Engelse spelers in de opstelling staan.

0
geplaatst: 5 november 2016, 09:08 uur
chevy93 schreef:
Voor zover dat niet duidelijk was; ik ben fan van Ajax. Maar de jaren onder De Boer waren gemiddeld genomen zo belabberd, dat ik er amper met plezier naar terugkijk. Daar kunnen vier landstitels geen verandering in brengen.
Voor zover dat niet duidelijk was; ik ben fan van Ajax. Maar de jaren onder De Boer waren gemiddeld genomen zo belabberd, dat ik er amper met plezier naar terugkijk. Daar kunnen vier landstitels geen verandering in brengen.
Ha,ha, ergens had ik al een idee dat jij iets met Ajax had

Tja, "helaas" is resultaat toch heilig en 4 kampioenschappen is op dit moment nog 4 keer CL (en dus veel geld).
0
geplaatst: 5 november 2016, 09:16 uur
musician schreef:
Het ging om een groeiende kloof tussen arme en rijke clubs. Die kloof wordt in Nederland evengoed steeds groter. Aan de ene kant wordt dus gezeurd dat de kloof tussen een PSV en een Bayern steeds groter wordt, maar tegelijkertijd is PSV de oorzaak van hetzelfde probleem in de Eredivisie. Alleen daar hoor je de fans van de grote drie eigenlijk nooit over.En wat hebben Champions League inkomsten van PSV te maken met het herverdelen van de televisiegelden in Engeland? Zijn zij in Eindhoven degenen die de hand in eigen boezem moeten steken en dat geld moeten herverdelen over de rest van de eredivisie?
Vandaar dat de Premier League in 200+ landen live uitgezonden wordt en een publiek heeft van 3 miljard(!) kijkers. Waarvan: "930 million people all over the world avidly follow the unfolding drama."Premier League - Global Media Platform - fanresearch.premierleague.com
De Premier League heeft 8 miljard kunnen verdelen, omdat het "heel vaak niet om aan te zien is"? Wat denk je zelf? De Premier League is by far de leukste competitie om te kijken.
Wat stel je voor? Een soort positieve discriminatie? De kleine clubs maar bevoordelen, zodat de beste clubs minder presteren?Maar er ligt bij de Bayern Münchens, Real Madrids etc. zoveel macht, onder één hoedje gespeeld met de UEFA, daar durft niemand iets tegen te doen.
Als dit al waar is, wat ik ten zeerste betwijfel, is het probleem meer dan de UEFA. Bayern en Real zijn in staat om de betere spelers te kopen en dat komt slecht deels door de Champions League. Logischer is dat zij een wereldwijd merk geworden zijn, zodat zij veel inkomsten buiten het voetbal om hebben. Er zit zoveel stront in de beerput van de UEFA, dat is precies de reden waarom bijvoorbeeld Van Praag geen voorzitter is geworden maar één of andere goed meewerkende onbenul. Goed meewerkend om de beerput dicht te houden.
Van Praag is het niet geworden, omdat hij naïef was en dacht er zonder netwerken te kunnen komen. En door dat soort van denken en handelen, zie je dat er ook rustig WK's worden toegewezen aan Qatar en Rusland, waar zelfs omkopen en moord door het regime met de mantel der liefde wordt bedekt.
Totaal andere discussie. Je vergelijkt nu illegale steekpenningen en omkoping met een op zich legaal en legitiem systeem als de Champions League. Dat dat systeem niet jouw gewenste uitkomst heeft, is een heel ander verhaal.
0
geplaatst: 5 november 2016, 09:19 uur
Rudi S schreef:
Tja, "helaas" is resultaat toch heilig en 4 kampioenschappen is op dit moment nog 4 keer CL (en dus veel geld).
(En daarmee de status quo in Nederland handhavend) Tja, "helaas" is resultaat toch heilig en 4 kampioenschappen is op dit moment nog 4 keer CL (en dus veel geld).
Alleen blijkbaar vinden 'we' dat in Nederland heel normaal, maar in Europa is het opeens scheef, oneerlijk en belachelijk. Het is die dubbele moraal die ik hier ter discussie stel.
0
geplaatst: 5 november 2016, 10:04 uur
Droom maar lekker verder Sjef.
Tegen twee mensen die samen oplopen, waarvan de één 30 euro op zak heeft de ander 20 tot het einde van de maand, en die mokken over hoe slecht het verdeeld is in de wereld, waar anderen miljoenen op de bank hebben, ga je zeggen dat ze met hun geld anders moeten gaan denken. Anders mogen ze niet praten over anderen vanwege een dubbele moraal.
Zeker, ze kunnen er allebei nog 25 euro van maken.
Maar in het grote geheel van de discussie over anderen met miljoenen die elkaar de bal toeschuiven om vooral nog rijker te worden heeft dat daar toch niks meer mee te maken?
De huidige opzet van de Champions League is er op gericht om Spaanse, Duitse en Engelse clubs in het zadel te helpen en te houden. Omdat dat voor de UEFA het beste verdienmodel is. Dus het mag wat kosten.
En daar is de Champions League op ingericht.
En ook de scheidsrechters in dienst van de UEFA zullen, anders dan tegen Ajax, PSV en Feyenoord (voorbeelden genoeg), nooit een beslissing nemen die mogelijkerwijs zou kunnen leiden tot voortijdige uitschakeling van Barcelona e.a.
Wat je ons allemaal tracht aan te praten inzake de Engelse competitie als zodanig, is niet meer dan verkooppraat voor degene met de uitzendrechten die daar inderdaad heel veel geld voor heeft neergelegd.
Engelse samenvattingen van wedstrijden a la Studio Sport met de hoogtepunten, is vaak meer dan genoeg.
Gemiddeld gesproken laat de competitie, zeker naar verhouding wat er wordt verdiend, erg mager voetbal zien. De kritieken in Engeland zelf zijn vaak ook niet mals.
Tegen twee mensen die samen oplopen, waarvan de één 30 euro op zak heeft de ander 20 tot het einde van de maand, en die mokken over hoe slecht het verdeeld is in de wereld, waar anderen miljoenen op de bank hebben, ga je zeggen dat ze met hun geld anders moeten gaan denken. Anders mogen ze niet praten over anderen vanwege een dubbele moraal.
Zeker, ze kunnen er allebei nog 25 euro van maken.
Maar in het grote geheel van de discussie over anderen met miljoenen die elkaar de bal toeschuiven om vooral nog rijker te worden heeft dat daar toch niks meer mee te maken?
De huidige opzet van de Champions League is er op gericht om Spaanse, Duitse en Engelse clubs in het zadel te helpen en te houden. Omdat dat voor de UEFA het beste verdienmodel is. Dus het mag wat kosten.
En daar is de Champions League op ingericht.
En ook de scheidsrechters in dienst van de UEFA zullen, anders dan tegen Ajax, PSV en Feyenoord (voorbeelden genoeg), nooit een beslissing nemen die mogelijkerwijs zou kunnen leiden tot voortijdige uitschakeling van Barcelona e.a.
Wat je ons allemaal tracht aan te praten inzake de Engelse competitie als zodanig, is niet meer dan verkooppraat voor degene met de uitzendrechten die daar inderdaad heel veel geld voor heeft neergelegd.
Engelse samenvattingen van wedstrijden a la Studio Sport met de hoogtepunten, is vaak meer dan genoeg.
Gemiddeld gesproken laat de competitie, zeker naar verhouding wat er wordt verdiend, erg mager voetbal zien. De kritieken in Engeland zelf zijn vaak ook niet mals.
0
geplaatst: 5 november 2016, 11:44 uur
chevy93 schreef:
.........De Premier League heeft 8 miljard kunnen verdelen, omdat het "heel vaak niet om aan te zien is"? Wat denk je zelf? De Premier League is by far de leukste competitie om te kijken.....
.........De Premier League heeft 8 miljard kunnen verdelen, omdat het "heel vaak niet om aan te zien is"? Wat denk je zelf? De Premier League is by far de leukste competitie om te kijken.....
Da's ook de reden dat ik op zaterdagavond overschakel op BBC1, ook als de laatste samenvatting van de eredivisie nog niet afgelopen is. Door de invloed van buitenlandse spelers, maar vooral ook coaches (Wenger!) is het engelse kick & rush allang verleden tijd.
Verder ben ik van mening dat voetballen op resultaat de doodsteek is voor de 'Hollandse school' en ook onze resultaten op termijn. Ja, natuurlijk is het leuk dat Nederland ver kwam op de laatste twee WK's, maar zonder uiteindelijk resultaat blijft de kater. Aan de EK's in eigen land en die in Oost/Zwitser heb ik veel betere herinneringen, omdat daarin tegen bijv. Servie voetballes gegeven werd en Frankrijk en Italië in de poule van de mat gespeeld werden.
Ze zeggen altijd dat niemand de nummer twee herinnert, op zich waar, maar er is één uitzondering: Iedereen (en dan bedoel ik niet-nederlanders) die een beetje van voetbal weet, weet wie er tweede werd in 1974, simpelweg vanwege het spel. Voetbal is inderdaad vermaak en imho moet ten alle tijde voorop staan. Anders kijk ik niet meer, moet er niet aan denken een gemiddelde wedstrijd in de Serie A te moeten aanschouwen, terwijl bijv. West Ham v Everton een aardig schouwspel kan zijn, iig de samenvatting.
1
geplaatst: 5 november 2016, 12:01 uur
Ik heb anders hele goede herinneringen aan de laatste twee wk's. 
Niks mis met resultaatvoetbal wat mij betreft, zo kon ik ook enorm genieten van het Inter onder Mourinho. Voetbal is niet alleen vermaak, maar ook spanning en emotie.

Niks mis met resultaatvoetbal wat mij betreft, zo kon ik ook enorm genieten van het Inter onder Mourinho. Voetbal is niet alleen vermaak, maar ook spanning en emotie.
0
Martial
geplaatst: 5 november 2016, 12:10 uur
Wat wil je aanpassen dan?
Met de hoop dat .......
In Nederland is het toch ook al jaren hetzelfde Ajax en PSV maken bijna ieder jaar uit wie er kampioen gaat worden en heel misschien gaat Feyenoord dit seizoen ook een rol van betekenis spelen?
Ajax en PSV spelen daardoor CL worden rijker en rijker ten opzichte van de andere clubs zie hun begrotingen, dus als de eindstand 1. Ajax, 2. PSV is en 3. Feyenoord is dat heel "normaal" en logisch te noemen.
Ik zou zeggen neem zoals het is en geniet af en toe van een incidenteel succesje van een Nederlandse club, zoals een Ajax tegen een Barcelona en van iets recentere datum Feyenoord - Manchester United en ook ik kijk liever Buitenlands voetbal i.p.v. naar de Nederlandse eredivisie, want van een Eagles - Excelsior (met alle respect) word ik niet echt vrolijk.
Het is hier overigens ook al verdomde lastig om talenten/spelers een x-aantal jaar bij een zelfde club te houden t.o.v. een Barcelona waar een Messi al jaaaaaren speelt, want ik zie een Dolberg en een Sanchez echt geen 5 jaar meer spelen in het shirt van Ajax en waardoor je ook vaak genoodzaakt wordt om elke keer weer opnieuw te beginnen met een elftal.
0
geplaatst: 5 november 2016, 12:15 uur
trebremmit schreef:

Mag uiteraard ook, maar mijn voorkeur heeft het niet, dat moge duidelijk zijn. Het grootste probleem met resultaatsvoetbal of in gewoon nederlands catanaccio, is dat als er twee teams die filosofie aanhangen er direct een draak van een wedstrijd is, waarin idd alleen spanning overblijft.
0
geplaatst: 5 november 2016, 12:19 uur
Ik geniet ook meer van spanning, strijd en emotie dan van oogstrelend voetbal waarbij de tegenstander totaal kansloos wordt gelaten.
De Premier League is in tegenstelling tot veel andere Europese competities juist zo leuk omdat de niveauverschillen er kleiner zijn.
De Premier League is in tegenstelling tot veel andere Europese competities juist zo leuk omdat de niveauverschillen er kleiner zijn.
0
geplaatst: 5 november 2016, 14:18 uur
Het meest vervelende op dit moment is dat er ieder jaar minder Nederlandse talenten zijn. Niet in de grote buitenlandse competities noch in de vaderlandse. Dat een 32 (!) jarige Robben nog steeds als de beste NL speler wordt gezien en er niemand maar ook in de buurt komt is zorgwekkend.
De talenten die Martial terecht aanhaalt zijn ook van buitenlandse komaf. Dat is vaak ook bij de andere clubs het geval zoals wat huurlingen uit Manchester bij Twente die het leuk doen. Ik pleit derhalve dat er meer buitenlandse trainers of trainers met buitenlandse ervaring zich in de eredivisie gaan mengen. Verbeek had dat wel door maar is door Feyenoord aan de kant gezet om dat hij teveel discipline verwachtte. Krachthonk werd weggehoond. Geen PL club kan zonder maar in NL moet het nog met een glas melk en een stroopwafel want zo ging het vruuger ook, aldus de heren analytici in diverse praatprogramma's.
De talenten die Martial terecht aanhaalt zijn ook van buitenlandse komaf. Dat is vaak ook bij de andere clubs het geval zoals wat huurlingen uit Manchester bij Twente die het leuk doen. Ik pleit derhalve dat er meer buitenlandse trainers of trainers met buitenlandse ervaring zich in de eredivisie gaan mengen. Verbeek had dat wel door maar is door Feyenoord aan de kant gezet om dat hij teveel discipline verwachtte. Krachthonk werd weggehoond. Geen PL club kan zonder maar in NL moet het nog met een glas melk en een stroopwafel want zo ging het vruuger ook, aldus de heren analytici in diverse praatprogramma's.
0
geplaatst: 5 november 2016, 16:42 uur
Ha,ha Aubameyang had voor de midweekse CL wedstrijd straf, nu moet HSV bloeden.
0
Martial
geplaatst: 5 november 2016, 17:51 uur
Na El Ghazi is nu ook Gudelj uit de Ajaxselectie gezet en waarom dan wel vraagt u zich misschien af 
Gudelj kon het niet opbrengen om ook tegen AZ op de reservebank te moeten zitten, het moet toch niet gekker worden
mentaliteit heeft die Gudelj in ieders geval niet zeg maar gerust dat hij een kutmentaliteit heeft.

Gudelj kon het niet opbrengen om ook tegen AZ op de reservebank te moeten zitten, het moet toch niet gekker worden
mentaliteit heeft die Gudelj in ieders geval niet zeg maar gerust dat hij een kutmentaliteit heeft.
0
geplaatst: 5 november 2016, 17:52 uur
Rudi S schreef:
Nu is HSV ook wel zo slecht... die zouden bij wijze van spreken zelfs in Nederland nog degraderen
0
geplaatst: 5 november 2016, 17:54 uur
Schoolmeester Bosz houdt zo weinig meer over op de reservebank. 

0
geplaatst: 5 november 2016, 17:54 uur
Martial schreef:
Na El Ghazi is nu ook Gudelj uit de Ajaxselectie gezet en waarom dan wel vraagt u zich misschien af

Inderdaad... zitten zijn broertje en vader daar ook nog?
0
geplaatst: 5 november 2016, 17:55 uur
Bazoer, Tete en Riedewald zullen daar ook niet met veel plezier zitten
Bosz wordt wel meteen goed getest

0
geplaatst: 5 november 2016, 17:55 uur
Ongetwijfeld, maar sinds Ziyech en Schöne in de basis staan wint Ajax bijna alles. Dus ze hebben het voorlopig maar te slikken.
0
geplaatst: 5 november 2016, 17:56 uur
Dat mij logisch en in orde maar dat is toch wat anders dan het niet kunnen opbrengen
0
geplaatst: 5 november 2016, 18:06 uur
Was van de week ook al een topic bij Voetbal Inside, mede gezien waardeverlies van een speler als Bazoer. Dat de combi Schöne en Ziyech in de basis staat, lijkt me begrijpelijk; vervang Schöne door Bazoer, bijv, een je hebt een vuilnisprobleem. 
Dat Bosz eea doet is geen probleem, de manier waarop hij - arrogant als ie is - dat communiceert, dus wel.

Dat Bosz eea doet is geen probleem, de manier waarop hij - arrogant als ie is - dat communiceert, dus wel.
0
geplaatst: 5 november 2016, 18:08 uur
Ik snap dat eerlijk gezegd niet zo met Schöne, ik vind hem helemaal niet zo goed, maar blijkbaar is Bazoer tegenwoordig nog slechter.
0
geplaatst: 5 november 2016, 18:10 uur
Schöne is van oorsprong een nr 10, die ook als rechterspits werd ingezet; nu lijkt ie een soort van privésecretaris van Ziyech. Misschien laat Bazoer zijn verdedigende taak meer vallen?
0
geplaatst: 5 november 2016, 18:18 uur
Bazoer vond ik nou niet echt overtuigend begin dit seizoen. En Schöne versnelt tenminste het spel. Maar het lijkt me een kwestie van tijd tot spelers als Bazoer, Tete en Riedewald hun kans weer krijgen.
Op zich vind ik het wel goed dat de beste spelers worden opgesteld in plaats van de spelers die de meeste marktwaarde vertegenwoordigen. Je moet de bank echter wel tevreden weten te houden en het lijkt erop dat dat niet echt lukt. Overigens speelt Gudelj ook weer niet zo weinig, tegen Celta uit deed ie nog gewoon mee. Maar wellicht voelt ie zich gekrenkt omdat ie als bankzitter naar zijn oude club moet. Van Gaal stelde spelers dan júist op als trainer van AZ omdat ze dan extra gemotiveerd zouden zijn.
Op zich vind ik het wel goed dat de beste spelers worden opgesteld in plaats van de spelers die de meeste marktwaarde vertegenwoordigen. Je moet de bank echter wel tevreden weten te houden en het lijkt erop dat dat niet echt lukt. Overigens speelt Gudelj ook weer niet zo weinig, tegen Celta uit deed ie nog gewoon mee. Maar wellicht voelt ie zich gekrenkt omdat ie als bankzitter naar zijn oude club moet. Van Gaal stelde spelers dan júist op als trainer van AZ omdat ze dan extra gemotiveerd zouden zijn.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.