MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Martial
vigil schreef:

Zou het echt gaan gebeuren dat L'pool een echte grote kans gaat maken op de titel? Het lijkt er wel op.

Als we nu een paar wedstrijden voor het einde zaten had ik gezegd het zou kunnen, maar het is pas november en in mei worden meestal pas de prijzen verdeeld en er komen nog genoeg wedstrijden aan volgens mij

herman schreef:
(quote)

Utrecht heeft gewonnen toch?

Ik zat 'm nog even te knijpen na die goal van Excelsior uit het niets. Utreg gaat 'gewoon' weer voor Europees voetbal, wie had dat een paar weken geleden gedacht. Oké, Running On Empty misschien?

Martial schreef:
(quote)

Als we nu een paar wedstrijden voor het einde zaten had ik gezegd het zou kunnen, maar het is pas november en in mei worden meestal pas de prijzen verdeeld en er komen nog genoeg wedstrijden aan volgens mij

daarom zeg ik ook "grote kans". Of te wel kanshebber en dat had van te voren ook niemand verwacht gezien de prestaties van de laatste (vele) jaren

Door de boeken over Matchfixing in het voetbal die ik gelezen heb, gaat er af en toe toch wat knagen. Nu bedacht ik dat koploper Feyenoord onverwacht van de hekkensluiter verliest. Reden hiervoor kan het ontbreken van de 2 aanjagers op het middenveld zijn, maar toch. En Ajax verloor nota bene thuis tegen Willem II. Reden hiervoor kan zijn dat het in het begin van het seizoen was, maar toch. Een standaardreactie is dat in het voetbal alles mogelijk is, maar ergens wringt het. Ik hou niet van complottheorieën, maar het gaat hier om criminelen en (afhankelijke) spelers / scheidsrechters die er honderden miljoenen, zo niet meer per jaar aan verdienen. Er gaan miljarden in om. Dat is allemaal allang gedegen onderbouwd en bewezen.

De schrijver van The Fixx was een groot liefhebber, nu niet meer. Hij toonde o.a. 3 omgekochte wedstrijden aan op het WK voetbal in 2006, het allerhoogste niveau dus. Zelf zorgt het bij mij op sommige momenten voor wat twijfel. Of weet je wel zeker dat het mis is, zoals een paar jaar terug toen Ajax uit de CL verdween ten koste van Lyon (de grens die 2 buitenspelgoals van Real ineens niet zag en de beroemde knipoog).

vigil schreef:
(quote)

daarom zeg ik ook "grote kans". Of te wel kanshebber en dat had van te voren ook niemand verwacht gezien de prestaties van de laatste (vele) jaren

Niemand verwacht? Klopp is vorig jaar gedurende het seizoen aangehaakt, leek me wel te verwachten dat Liverpool het dit seizoen beter zou gaan doen. Voor mij zeker een titelkandidaat van meet af aan samen met de andere usual suspects. Ik geloof dat er vorige week nog 5 of 6 teams binnen 2 punten van elkaar stonden, dus het kan alle kanten nog op.

herman schreef:
(quote)

Niemand verwacht? . Voor mij zeker een titelkandidaat van meet af aan samen met de andere usual suspects. .

jij hebt er natuurlijk dan ook veel kijk op Herman

Feit is wel dat Liverpool de laatste 7 jaar slechts een maal in de Top 5 is gekomen met vorig jaar een 8ste plek. Uiteraard ging het wel beter met Klopp maar dat ze na 11 wedstrijden bovenaan zouden staan hadden toch niet heel veel mensen verwacht vrees ik. De nummer 5 (Spurs) staat op 5 punten en de nummer 6 (Man UTD) al op 8 punten

Maar the Spurs hebben wel Harry Kane weer terug. Die kunnen nog terugkomen.

ook Man UTD kan nog makkelijk terug komen (ze kunnen zich tenslotte binnenkort vol op de PL storten ), ze gaan tegen elkaar natuurlijk ook nog de nodige punten verspelen.

vigil schreef:
(quote)

jij hebt er natuurlijk dan ook veel kijk op Herman

Feit is wel dat Liverpool de laatste 7 jaar slechts een maal in de Top 5 is gekomen met vorig jaar een 8ste plek. Uiteraard ging het wel beter met Klopp maar dat ze na 11 wedstrijden bovenaan zouden staan hadden toch niet heel veel mensen verwacht vrees ik. De nummer 5 (Spurs) staat op 5 punten en de nummer 6 (Man UTD) al op 8 punten

De koppositie zegt me in dit stadium ook niet zoveel. Twee keer puntverlies en ze kunnen alweer vierde of vijfde staan. Van Manchester United verwacht ik eigenlijk niet veel, maar de hele top 5 geef ik ongeveer 20% kans om kampioen te worden.

Waarbij ik Man City en Chelsea toch iets meer kans toedicht. Beide hebben topbelgen en een dodelijke spits

west schreef:
Ik zat 'm nog even te knijpen na die goal van Excelsior uit het niets. Utreg gaat 'gewoon' weer voor Europees voetbal, wie had dat een paar weken geleden gedacht. Oké, Running On Empty misschien?

Zeker weten ....

Je raakt een of twee weken vóór de eerste competitiewedstrijd Timo Letschert kwijt.
Je raakt één week ná de eerste competitiewedstrijd Bart Ramselaar kwijt.
Vervolgens scheurt routinier Edson Braafheid zijn achillespees.
En je begint ook nog met een echt loodzwaar programma (PSV, AZ, Heerenveen, Vitesse)

Ten Hag krijgt langzaam maar zeker zijn team weer aan het voetballen. 10 Punten uit de laatste 4 wedstrijden en het hadden er 12 moeten zijn (nog even los van het feit dat we ook bij Ajax bij rust met 0-2 voor hadden moeten staan). Twente in Enschede uit de beker gekegeld. Groningen uit de beker gekegeld.

Maar we krijgen nu Twente en Feyenoord. Wie zal het zeggen?

Komt dus goed denk ik. Je weet niet wat er in de winter transferwindow gaat gebeuren maar FC Utrecht gaat wellicht gewoon weer meedoen om plek 5.

Utrecht heeft voorin ook gewoon aardig wat kwaliteit rondlopen. Moeten zeker mee kunnen gaan doen voor plekken 6 t/m 9, nog hoger zou wel heel erg knap zijn.

Running On Empty schreef:
(quote)

Komt dus goed denk ik. Je weet niet wat er in de winter transferwindow gaat gebeuren maar FC Utrecht gaat wellicht gewoon weer meedoen om plek 5.

Als er niemand verkocht wordt en er juist nog wat bij komt dan zou dat zomaar kunnen.

Van wat ik ervan gezien heb lijkt FC Utrecht hetzelfde probleem te hebben als PSV. Er lopen teveel spelers rond die dachten een leuke transfer te maken na een prima seizoen. De motivatie komt langzamerhand wel weer terug, hoop ik voor beide teams.

Dat zou zomaar kunnen

Running On Empty schreef:
Dat zou zomaar kunnen

Gaarne voor 27/11

België zonder echte spits aan de aftrap. Nog nooit meegemaakt bij de Rode Duivels denk ik, benieuwd wat dat gaat geven. Nu ja, aan aanvallend talent in elk geval geen gebrek met De Bruyne, Carrasco, Mertens en Hazard in de basis.

Nederland heeft natuurlijk wel zijn sterkst mogelijke verdediging opgesteld dus wellicht heeft dat invloed gehad

Wel spannend in Luxemburg...

Jezus wat een baas die Verstappen!

Hendrik68
Nooit eerder was een derde plek zo indrukwekkend. Wat als de bandenkeus beter had uitgepakt? Dan had hij gewonnen, maar dan hadden we niet deze inhaalrace gehad. Zo te zien was Max zelf dik tevreden, en terecht.

Vervelende race tot aan 17 ronden voor het einde. Wat een lef, heerlijk.

JoaMuse schreef:
België zonder echte spits aan de aftrap. Nog nooit meegemaakt bij de Rode Duivels denk ik, benieuwd wat dat gaat geven. Nu ja, aan aanvallend talent in elk geval geen gebrek met De Bruyne, Carrasco, Mertens en Hazard in de basis.

viel tegen

Heb ik dat weer, zit bij m'n schoonmoeder met een half oog die dramapartij van 'onze jongens' te kijken, op twitter F1 te volgen. Het laatste bericht dat ik meekrijg voordat we naar huis gaan is dat hij na weer een bandenwissel teruggevallen is naar de 16e plek. De bandenwissel op p2 snapte ik al niet helemaal. Jammer, jammer.

Thuisgekomen blijk ik niet veel gemist te hebben

https://puu.sh/shTCy/f8e45e8e44.jpg

Dit betreft een enquête van het officiële Feyenoordkanaal.

Gretz schreef:
(afbeelding)

Dit betreft een enquête van het officiële Fenyenoord-kanaal.

Gelukkig dat het niet om het Feyenoordkanaal gaat - er is nog hoop

Gretz blijft tenminste op de hoogte van het Feyenoordkanaal.

Weet niet of het is opgevallen, maar de Kuip is elke thuiswedstrijd uitverkocht, met voldoende ruimte om meer kaarten nog aan de man te brengen.

Dus 65.000 lijkt mij een reële inschatting.

Er is altijd wat te doen en te beleven.
Ook al wordt er wel eens minder gepresteerd.

In tegenstelling een beetje tot bijvoorbeeld bij Ajax, waar het publiek maar wegblijft als ze weer eens door de selectie voor schut wordt gezet.
De ene keer wat meer dan de andere keer.

Maar per saldo trekt De Kuip meer (vast) publiek dan De Arena. Ze zijn alleen beperkt door het huidige maximum aantal toeschouwers.

Apart, gaan we weer op die kinderachtige Feyenoord Ajax toer, terwijl er gisteren een historische race is gereden door ene Max Verstappen.
De nieuwe Senna volgens vele kranten, ik had in ieder geval kippenvel gister.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:44 uur

geplaatst: vandaag om 05:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.