MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Mjuman schreef:
Altijd gedacht dat in R'dam doemdenken wortel had geschoten na al die lange matige jaren. Komt er eens een seizoen waarin het tegen zit, gaan PSV-aanhangers opeens R'dams doen. Te veel wave gedraaid jongens, dat het doemdenken zich genesteld heeft?

Matigheid viert gewoon troef.

Er mag ook in het voetbal best worden opgeteld en afgerekend. Van een club met een dergelijke begroting mag meer worden verwacht. Een auto van € 50000 loopt nu eenmaal beter dan eentje van € 10000. In principe.
En de prestaties van dit seizoen, mogen dan ook worden vergeleken met vorig seizoen.

Als er eenmalig niet wordt gepresteerd, wordt het getolereerd. Draai je een seizoen zoals PSV tot nu toe, lijken mij klachten gerechtvaardigd.

Continuïteit zit 'm met name ook in juist anticiperen op ontwikkelingen binnen het voetbalbedrijf en de competitie waar je in speelt. Wie gaat er weg, wie komt er bij en hoe hou ik de sfeer binnen de selectie dusdanig dat er wekelijks zo optimaal mogelijk wordt gepresteerd.
Daar is in Eindhoven lamlendig mee omgegaan.

"Matigheid troef" is niet een norm om automatisch te accepteren, vooral niet als daar eerder (blijkbaar) geen sprake van was.
Derhalve is er natuurlijk wel wat aan de hand bij PSV en zullen er ongetwijfeld correcties worden doorgevoerd.

Aangezien bij Ajax en Feyenoord hetzelfde speelt, is (jarenlange) vergelijkbare kritiek uit Amsterdam en Rotterdam ook logisch.

Martial
johan de witt schreef:
waarbij ik Rotterdam toch de meeste kans geef, tenzij ze het zelf weer verknallen.

Ze zijn inmiddels alweer aardig op weg om dit te bewerkstelligen

lennon schreef:
(quote)

Ze hebben zich prima verweerd en speelden niet laf. Statistiek voetbal doe ik niet aan. Het was een prestatie die voor een Nederlandse club al bijzonder was tegenwoordig. Wat Mjuman zegt... toen waren ze kansloos van te voren.... en daarna vond iedereen het knap.. als ik dan jou relaas lees zal het wel jaloezie zijn ofzo...

Makkelijk.... atletico en Manchester in een poule... niemand wist van te voren dat manchester zo'n slappe ploeg zou zijn.

Atletico zat niet in de poule.

Vooraf leek het een zware poule om derde te worden, omdat er geen APOEL Nicosia o.i.d. tussen zat. Maar het was wel een relatief gunstige poule om bij de eerste twee te eindigen, geen van de ploegen was onverslaanbaar (niveau Barca/Real/Bayern/Atletico). Dat werd vooraf al gezegd, dus niks geschiedvervalsing. Desalniettemin was het natuurlijk een hele knappe prestatie van PSV.

musician schreef:
Er mag ook in het voetbal best worden opgeteld en afgerekend. Van een club met een dergelijke begroting mag meer worden verwacht. Een auto van € 50000 loopt nu eenmaal beter dan eentje van € 10000. In principe. En de prestaties van dit seizoen, mogen dan ook worden vergeleken met vorig seizoen.

Als er eenmalig niet wordt gepresteerd, wordt het getolereerd. Draai je een seizoen zoals PSV tot nu toe, lijken mij klachten gerechtvaardigd.

Leuk die vergelijking met auto's. Eenieder die regelmatig naar Top Gear kijkt, weet dat een bewering zoals hierboven geformuleerd in se onjuist is: soms is het goed racen met een goedkope auto en aan de andere kant is niet elke duurdere auto geslaagd (in ontwerp, samenstelling etc).

Sta me een andere vergelijking toe: die van de cuisine. Opvallend om te zien en ervaren hoe verschillende koks met dezelfde ingrediënten geflopte dan wel uiterst geslaagde gerechten maken. Zelf eenmaal mogen ervaren toen ik gegrilde zalm (met toeters en bellen) at en de chef na afloop kwam informeren hoe het geweest was. Heb ik hem gevraagd of de zalm tenminste nog een waardige dood was gestorven omdat het geserveerde gerecht in géén opzicht deed denken aan wat de kaart suggereerde.

Daarom: PSV en Feyenoord, beide dezelfde chefkok als voorheen, hier en daar zijn wat ingrediënten (spelers) toegevoegd, maar waar het in het R'damse geval tot een smakelijk gerecht leidt, komen in het E'hovense geval de smaken nog niet echt bij elkaar (zoals Robert van Kranenborg dat zo mooi zegt). Mijn idee: de saus heeft geen drager en de mix is niet optimaal.

Waar Giovanni erin slaagt een smakelijke gumbo te serveren, fuseren de ingrediënten van Philip (toch ook een echte koksnaam) nog niet fijn. Maar een kleine ingreep - zoals een likje honing in de mosterd-dillesaus van John Halvemaan - kan soms volstaan om een fijn en smakelijk gerecht op tafel te krijgen. En nu ga ik de keuken in ...

Ik zie net die goal van Baker tegen Heerenveen, wat een beauty zeg, zo zie je ze zelden in de eredivisie.

Zelfs met een gelijk spel floepelt Feyenoord daar weer overheen. Ik gun Feyenoord de overwinning

Ik kijk niet op 819 als PSV niet in is voor de toppositie, klopt het is een hele tijd geleden.

Er valt mij verder niets bijzonders op, aan pagina 819..

luigifort en Mjuman: mooie berichten. PM'en jullie mij nog even jullie rekeningnummer?

Oh ja, die van mij heb jij al, doe nog maar een keer hetzelfde

Ja zeg, dat geld heb ik al naar Cocu overgemaakt.

west schreef:
Ja zeg, dat geld heb ik al naar Cocu overgemaakt.

Doe Cocu maar die Jorgensen met een strik erom, onder de kerstboom

Mij een wit biertje, eind mei op het terras van het Ledig Erf - vieren we de landskampioen

Mjuman schreef:
(quote)

Mij een wit biertje, eind mei op het terras van het Ledig Erf - vieren we de landskampioen

Dat zou wat zijn: dan nemen we er niet ééntje!

FC Utrecht vandaag genaaid door een of andere B-scheidsrechter maar door passie en enorme strijd toch nog een mooi en verdiend puntje meegenomen bij FC Fraude

4 punten op A'dam, 6 punten op R'dam, ik heb eind mei nog niet uit mijn agenda geschrapt hoor. Maar lastig wordt 't wel. Moeten ze vooral dat net gaan vinden, en snel ook. We hadden ooit een scout die de ene na de andere wereldspits naar Eindhoven haalde. Romario, Kieft, Ronaldo, Nilis, Nistelrooy, die tijden lijken voor goed voorbij. Zou wel fijn zijn als ze bij PSV zo'n Dolbergje hadden rondlopen. Als dat jong zo doorgaat, tja... Er komen nog wat onderlinge duels aan tegen de koplopers, die moeten dan maar gewonnen worden.

Zin in komende zondag !!!

Met minder dan 3 punten nemen we geen genoegen ROE !! Stuur ze maar met lege handen huiswaarts. PSV heeft komend weekend de "makkelijkste" tegenstander van de "top" 3, maar ja, dat was dit weekend ook al zo...

Running On Empty schreef:
FC Utrecht vandaag genaaid door een of andere B-scheidsrechter maar door passie en enorme strijd toch nog een mooi en verdiend puntje meegenomen bij FC Fraude

Unal toch behoorlijk de wedstrijd uitgespeeld door Willem Janssen. Die heeft zeker nog wat tegoed uit zijn tijd bij Twente....

Het scheidsrechterskorps in Nederland was weer op dreef. Een duidelijk weggeslagen handsbal in het strafschopgebied van Zwolle met gemak weggewoven, bij een bal achter de doellijn bij datzelfde PEC geen doelpunt gegeven. Er blijkt maar 1 doellijntechnologie apparaat in Nederland te zijn en die staat in de Arena. Heel effectief.

Zin in komende zondag !!! ?

Ik zou de krachten maar sparen voor 22 januari, dan gooien we het voor zondag op een akkoordje....

Scorend vermogen was dit sezoen het probleem bij de landskampioen. Inmiddels worden er geeneens kansen meer gecreeerd. Problem solved

gigage schreef:
Scorend vermogen was dit sezoen het probleem bij de landskampioen. Inmiddels worden er geeneens kansen meer gecreeerd. Problem solved

Penalty's uitgezonderd, zijn dode-spelmomenten misschien een optie

mooi voorbeeld gister bij (ik dacht Kenneth Perez), dat in het laatste kwartier Cocu wanhopig stond te schreeuwen en gebaren dat PSV het veld breed moest houden en dat je daarna een overzicht kreeg hoe het stond met de buitenspelers Bergwijn en Pereiro die zeg maar op de hoek van het strafschopgebied stonden (ipv zijlijn om het breed te houden), daar tussen nog 2 spitsen en een aanvallende middenvelder. De backs bleven gewoon hangen en dus kwam er geen enkele voorzet en het was overvol in het centrum waardoor er dus geen doorkomen aan was.

Ook nogal schrijnend was dat invaller Willems slechts 34 minuten speelde en daarin het meeste balverlies heeft geleden van alle spelers op het veld (waarvan de meeste uiteraard 90 minuten speelde).

musician schreef:
Ik zou de krachten maar sparen voor 22 januari, dan gooien we het voor zondag op een akkoordje....

Dan hadden jullie die beker aan ons moeten geven

Vanavond eerst nog even naar Jong Utrecht - Jong Ajax

Running On Empty schreef:
Vanavond eerst nog even naar Jong Utrecht - Jong Ajax

Toch Tim Krul zijn rentree / debuut gezien

je had beter kunnen winnen na 2 keer voor te staan

Ik blijf lachen om Zlatan. Zie de volgende anekdote.

In gesprek met het Zweedse Aftonbladet trekt Ibrahimovic een vergelijking met de Franse oud-keizer Napoleon. "Veel spelers blijven tijdens hun carrière op dezelfde plek, maar ik ben heel Europa rondgereisd. Net als Napoleon veroverde ik elk land waar ik voet aan wal zette", is de aanvaller weinig bescheiden. "Misschien wil ik zelfs doen wat hem niet lukte: de Atlantische Oceaan oversteken en Amerika veroveren."

Ondertussen staat het in Dortmund 8-4

iggy schreef:
Ik blijf lachen om Zlatan. Zie de volgende anekdote.

In gesprek met het Zweedse Aftonbladet trekt Ibrahimovic een vergelijking met de Franse oud-keizer Napoleon. "Veel spelers blijven tijdens hun carrière op dezelfde plek, maar ik ben heel Europa rondgereisd. Net als Napoleon veroverde ik elk land waar ik voet aan wal zette", is de aanvaller weinig bescheiden. "Misschien wil ik zelfs doen wat hem niet lukte: de Atlantische Oceaan oversteken en Amerika veroveren."

Hier vind je het interview; ca 5 min. even halve pagina doorscrollen; begint met reclame - leuk om de gelaatsuitdrukkingen te zien; oja, het is Engels ondertiteld.

Zlatan Ibrahimovic i stor intervju: ”Jag ser mig själv erövra USA” | Fotboll | Sportbladet | Aftonbladet

Een droom kwam uit, de twee broers gingen eindelijk samen spelen. Of het ook een droom was om samen op de bank te zitten weet ik niet. Cocu ziet in ieder geval twee De Jongen naast hem zitten op de bank vanavond!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:12 uur

geplaatst: vandaag om 04:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.