MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Vroeger hebben zij thuis zo vaak samen op de bank gezeten, niks mis mee hoor.

Toch best een aardig clubje, dat Rostov.

Dat is slecht nieuws voor de Nederlandse recordhouder Champions League potjes.

Tja, dat kan er ook nog bij.

Met de winterstop kan psv zich volledig gaan richten op een wonder en nog eventueel hopen op het kampioenschap. Want van Rostov gaan ze thuis ook niet winnen, en vanavond zeker niet.

Ik verwacht tegen Ajax ook geen winst dus de achterstand is dan minstens 9 punten op de nummer 1, en dan ben ik nog positief.

Dit seizoen is een zware tegenvaller. Ik had totaal andere verwachtingen en kom helaas zeer bedrogen uit....

Door het gebrek aan gerichte aankopen van de zomer waren mijn verwachtingen niet erg hoog, maar ze zakken wel vaak door de ondergrens.
Oh jee: Jut & Jul doen de analyse, die hebben helemaal niks met PSV, snel omschakelen.

Zeg Saartje en Swiebertje misschien kunnen jullie je even melden bij Rico voor een omscholingsformulier - Feyenoordsupporter: dan had je voorheen echt wat te miepen; kom op zeg, nog geen half seizoen; daar kenden ze veel langer shit!

Mjuman schreef:
Zeg Saartje en Swiebertje misschien kunnen jullie je even melden bij Rico voor een omscholingsformulier - Feyenoordsupporter: dan had je voorheen echt wat te miepen; kom op zeg, nog geen half seizoen; daar kenden ze veel langer shit!

Oogjes openen... de beker is weg... de CL is nogal kansloos, Europe league is erg ver weg... en de kans op t kampioenschap is ook wel een stukje minder geworden gezien het spel beeld. Dat lost zich niet zomaar even op. Gewoon puur realisme, heeft niks met doemdenken te maken.

lennon schreef:
(quote)

Oogjes openen... de beker is weg... de CL is nogal kansloos, Europe league is erg ver weg... en de kans op t kampioenschap is ook wel een stukje minder geworden gezien het spel beeld. Dat lost zich niet zomaar even op. Gewoon puur realisme, heeft niks met doemdenken te maken.

Ach, ach, ach tranen met tuiten - van de krokodil dan wel. Met miepen en klagen vervuil je je dagen
Some days you eat the bear and some times the bear eats you Sometimes the bar eats you - YouTube

Inderdaad Mju. Ik wist al vantevoren dat de 2 ontmoetingen met Rostov de doorslag zouden geven. Knap dat PSV gelijk heeft gespeeld in Rostov, met recht op meer eigenlijk. Dat Rostov van Bayern wint is dan wel een tegenvaller. Rostov heeft nu aan gelijkspel genoeg in Eindhoven. Dus hoeven niks en kunnen vol op de verdediging de bus in Eindhoven komen parkeren. PSV heeft dit seizoen al veelvuldig laten zien dat een in de weg staande bus een niet te nemen horde is. Gewoon kapotspelen die Russen en anders ach, 4 en 6 punten achter op 2 ploegen die wel overwinteren in de Jupiler League van Europa, het is vaak genoeg andersom geweest. 2e worden en voorronde CL aan het eind van dit seizoen moet mogelijk zijn. Nog geen enkele reden tot jammeren dus.

2e worden.....als je daar tevreden over kan zijn vooraf....tja... daar kan ik niet tegenop

Niet vooraf lennon, maar met puur realisme (zoals jij dat zelf aanhaalde) misschien wel het hoogst haalbare met de huidige speelwijze. Goed uit het trainingskamp komen na de Kerst en de verwachtingen kunnen zomaar weer bijgesteld worden. Toch? Nu al kopjes laten hangen vind ik een beetje.... jammer en voorbarig. Hoop doet leven. Lees Dostoyevski er maar eens op na.

Het gebrek aan beleving en inzet bij PSV spreekt al maanden boekdelen. Daar zijn vast wel wat cursussen voor.

Als niemand de bal er in schiet dan wordt het ook moeilijk om je te motiveren. Het lijkt me dat PSV een goede spits moet kopen, of in ieder geval een aanvaller die de bal er in trapt. Misschien kunnen ze Janssen wel huren?

Wat kost die Dolberg eigenlijk? Die wil toch ook vooruit in het leven en een mooie transfer naar het buitenland afdwingen? Een jaartje PSV is daar een mooie springplank voor, lijkt mij...

En wie gaat m de bal dan geven? Jozefzoon?

Volgens mij staat PSV helemaal niet zo ver achter in de competitie. Als het gaat lopen en ze een goede reeks neerzetten dan haken ze zo weer aan. Wel begin ik me af te vragen of Cocu wel de juiste man is daar. Vorig jaar kregen ze titel in hun schoot geworpen, het seizoen daarvoor was PSV wel echt heel sterk, maar hadden ze nog de beschikking over een erg sterk team. Ik zou eigenlijk wel eens Ron Jans willen zien bij PSV. Of Van Gaal.

Ja hoor mee eens.

Kampioen worden kan PSV nog steeds. De achterstand is niet extreem.

Ajax en Feyenoord gaan zeker nog wel punten verspelen (Feyenoord heel binnenkort zelfs).

PSV moet vanaf nu wel alles zetten op het feit dat ze vanaf nu iedere wedstrijd moeten winnen

De achterstand is helemaal nog niet zorgwekkend, eens.

Maar de instelling van het team wel. Al weken wordt er geroepen dat er NU actie moet komen om het tij te keren, en dat gebeurt dus niet.

Daarom zie ik het zo somber in. Nog 3 wedstrijden voor de winterstop en 9 punten halen lijkt een illusie.
Als dat wel lukt kunnen ze nog meedoen... anders wordt de achterstand wel erg groot. Zeker met een team wat er niet echt zin in lijkt te hebben om te winnen.

Daarbij komen ook nog alle blessures die nu opspelen. Wellicht ook eens iets waar ze intern naar moeten kijken.

Nog 21 finales.

herman schreef:
Volgens mij staat PSV helemaal niet zo ver achter in de competitie. Als het gaat lopen en ze een goede reeks neerzetten dan haken ze zo weer aan. Wel begin ik me af te vragen of Cocu wel de juiste man is daar. Vorig jaar kregen ze titel in hun schoot geworpen, het seizoen daarvoor was PSV wel echt heel sterk, maar hadden ze nog de beschikking over een erg sterk team. Ik zou eigenlijk wel eens Ron Jans willen zien bij PSV. Of Van Gaal.

Die vraag begin ik steeds meer te delen. Herinner me nog een item op VI waarin werd gebracht dat Cocu eens tekeer was gegaan op der training. Misschien is hij te veel gentleman en te weinig a-hole!

Verder kan ik me tav die aangehaalde "lamlendigheid" niet aan de indruk onttrekken dat de hele situatie bij PSV sterk aan een shotgun wedding (moetje) doet denken: spelers die gehoopt hadden op een dikke transfer, een manager die was uitgegaan van geld genererende transfers (om nieuwe aankopen te financieren), een onbegrijpelijke inhuur (Siem de Jong) en een trainer die niet ferm ingrijpt tav bepaalde spelers, omdat ie "geen toestanden" wil creëren. Waarom niet die Lammers een kans gegeven, of een van de jongere backs? Als dit maar niet gaat leiden tot:

Johnny Mathis Deniece Williams, Too Much Too Little Too Late - YouTube

lennon schreef:
De achterstand is helemaal nog niet zorgwekkend, eens.

Ik ga er overigens niet vanuit dat Feyenoord vanavond extra zelfvertrouwen gaat tanken in Manchester. Zonder El Ahmadi, Kongolo, Botteghin en waarschijnlijk Kuyt zie ik het toch ietwat somber in.

maar goed het gaat voor Feyenoord waarschijnlijk ook meer om de volgende wedstrijd tegen Fenerbache. Winnen ze die met meer dan 1 doelpunt (vorige wedstrijd 1-0) verschil zijn ze sowieso door.

lennon schreef:
Daarom zie ik het zo somber in. Nog 3 wedstrijden voor de winterstop en 9 punten halen lijkt een illusie.

Ik help het je hopen, 18 december is het Ajax-PSV.

Dat lijkt mij dan een cruciale wedstrijd, voor PSV een ultieme mogelijkheid om alsnog aan te haken.
Maar ik zie in de Arena de laatste maanden helaas meer spelvreugde dan in Eindhoven. Behoorlijk wat meer eigenlijk. Maar ja, misschien met de moed der wanhoop......

Juist dat soort wedstrijden zijn onvoorspelbaar, zou me niets verbazen as Luukinho er dan ineens 2 inlegt

Leuk kerstkedootje voor de fans, overwintert Luuk ook weer. Maar misschien moet Cocu eens een spitsruil met Jong PSV overwegen, kan Luuk de Jong zonder al te veel druk op de ketel de draad weer oppikken

Bovendien was de laatste overwinning van Ajax in Eindhoven, dit voorjaar, niet echt verdiend; time to set the record straight!

Mjuman schreef:
Leuk kerstkedootje voor de fans, overwintert Luuk ook weer. Maar misschien moet Cocu eens een spitsruil met Jong PSV overwegen, kan Luuk de Jong zonder al te veel druk op de ketel de draad weer oppikken

Inderdaad, iets wat ik net ook zei tegen iemand. Die jongen scoort er lekker op los, en heeft er nog zin in! Geef 'm een kans!

Hup Westerman!

Die doelman trok nog net op tijd zijn hand terug, anders had die 'm gestopt.

Ben ik trouwens de enige die de commentator Koert Westerman (met 1 n) echt enorm slecht vind. Niet perse om deze wedstrijd hoor, dat gevoel ik heb ik bij elke wedstrijd met hem achter de microfoon.

Jij bent de enige die het geluid aan heeft staan
(ach wat flauw)

Ajax speelt even met hun tweede elftal Panathinaikos naar huis. Lekker hoor.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:11 uur

geplaatst: vandaag om 04:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.