Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
1
geplaatst: 27 november 2016, 19:35 uur
Tsja wat een wanvertoning van Feyenoord vandaag. Wordt ook weer pijnlijk duidelijk dat Van Bronckhorst niet in staat is om een wedstrijd tactisch te doen kantelen, ondanks het punt in extremis. Met hangen en wurgen de koppositie behouden, maar er moet wel wat veranderen, anders gaat dat niet lang meer duren...
1
geplaatst: 27 november 2016, 19:51 uur
vigil schreef:
Als ze tegen andere clubs altijd het zelfde kunnen brengen als tegen Feyenoord en (vooral) Ajax dan worden ze ongeslagen kampioen
(quote)
Als ze tegen andere clubs altijd het zelfde kunnen brengen als tegen Feyenoord en (vooral) Ajax dan worden ze ongeslagen kampioen
Dat is een zekerheidje

0
geplaatst: 27 november 2016, 20:58 uur
vigil schreef:
(quote)
Bie jons in de familje zeeden ze altiet: as is verbrande turf mien jong. As mien pake mien beppe west woar.

Kwas ronduit verbaasd vandaag met die ongelofeluke A'damse mazzeltov die Feyenoord vandaag de dag gewerd. Stoppen met janken!
0
geplaatst: 27 november 2016, 21:08 uur
Mjuman schreef:
Bie jons in de familje zeeden ze altiet: as is verbrande turf mien jong. As mien pake mien beppe west woar.

Hmmm... Dat doet toch wel wat vragen oprijzen over de familie waar je uitkomt. Want als ze zo praatten en toch een pake en beppe hadden... Dan moeten er toch wel wat vreemde en bijzondere afbuigingen in je familie gezeten hebben

Inmiddels ben ik toch wel aardig over de teleurstelling heen. Ik heb vanmiddag in het stadion met echte pakes en beppes een hele behoorlijke wedstrijd van mijn club gezien. Aan de ene kant overheerst het gevoel dat er wel wat meer ingezeten had. Aan de andere kant toch ook wel de trots dat ook tegen Ajax getoond werd dat Heerenveen bij vlagen heel leuk voetbal kan spelen en dus de potentie wel lijkt te hebben om de huidige plek vast te kunnen houden.
0
geplaatst: 27 november 2016, 21:11 uur
Gretz schreef:
Zou je toch willen adviseren om alvast een paar screenshots te maken.
De stand kan niet heel lang meer dezelfde blijven.
Zou je toch willen adviseren om alvast een paar screenshots te maken.
De stand kan niet heel lang meer dezelfde blijven. Dat weet ik nog niet, voorlopig heeft Feyenoord nu het ergste achter de rug.
Zoals bekend, is FC Utrecht uit altijd lastig maar pakt Ajax sowieso altijd de punten in Heerenveen. Zolang Foppe met Heerenveen is te associëren, is hij blij de punten aan Ajax te kunnen doneren. Elk jaar.
Dus het was een ingecalculeerd weekendje, eentje die je mocht verwachten.
Over niet al te lange tijd PSV-Ajax en wat later FC Utrecht-Ajax. Hoewel Heerenveen uiteraard verloor hebben ze ook laten zien dat Ajax geen club is die makkelijk over de tegenstander walst. Integendeel.
Ik vermoed wel wat overwerk voor Van Bronckhorst, dat is dan weer wat anders.
1
geplaatst: 27 november 2016, 21:14 uur
Die Heerenveners hadden 'm er desnoods zelf ingeschoten, of niet? Zet die eierdop eens af 

1
geplaatst: 27 november 2016, 21:17 uur
Bonk schreef:
Hmmm... Dat doet toch wel wat vragen oprijzen over de familie waar je uitkomt. Want als ze zo praatten en toch een pake en beppe hadden... Dan moeten er toch wel wat vreemde en bijzondere afbuigingen in je familie gezeten hebben
(quote)
Het zou je verbazen ...
Mijn oma van de ene kant woonde in de Oranjeboomstraat in R'dam, pak 'em beet 1,5 km van de kuip, mijn wiegje stond aan het Hoendiep (oma andere kant), men dreef nering op de Gronings/Drentse grens en een ander deel van de familje kwam uit Ljouwert. Dankzij een jeugd in het heilzame zuiden (Brabant) is de maximale letselschade een voorkeur voor PSV - stammend uit de Nordqvist, Edström Van der Kuilen/Kerkhof-tijd.
Dat van die turf is wél Grunnegs!
0
geplaatst: 27 november 2016, 23:50 uur
Wat een sukkels in Utrecht. De koploper gedesillusioneerd en oververmoeid op bezoek en dan zo'n voorsprong niet vast kunnen houden. Met PSV-Ajax in 't verschiet en een voorspelde magere 1-0 door een onterechte pingel 4 minuten voor het eind had Feyenoord de kopposite dan weer over kunnen nemen dientengevolge weer een gezellige drukte bovenin de ranglijst te laten ontstaan.
Feyenoord heeft zich goed teruggeknokt en Van Bronkhorst voerde precies de juiste wissels door. Snap niet zo dat er met de vinger naar hem wordt gewezen. Rond Europeesche wedstrijden, hoe makkelijk de loting ook is, worden er wel eens punten gemorst. Dat kostte PSV vorig jaar bijna het kampioenschap.
En vergeet Deacy niet
Feyenoord heeft zich goed teruggeknokt en Van Bronkhorst voerde precies de juiste wissels door. Snap niet zo dat er met de vinger naar hem wordt gewezen. Rond Europeesche wedstrijden, hoe makkelijk de loting ook is, worden er wel eens punten gemorst. Dat kostte PSV vorig jaar bijna het kampioenschap.
En vergeet Deacy niet
0
geplaatst: 28 november 2016, 07:16 uur
Nou ja de juiste wissels doorvoeren? Je wordt weggespeeld en staat 2-1 achter en dan wissel je pas in de 72e minuut voor het eerst? Om vervolgens pas in de 93e minuut een extra spits in te zetten? Dan heb je gewoon mazzel dat je nog een punt pakt, heeft niks met goed wisselbeleid te maken...
0
Martial
geplaatst: 28 november 2016, 08:42 uur
Titmeister schreef:
Je wordt weggespeeld en staat 2-1 achter en dan wissel je pas in de 72e minuut voor het eerst? Om vervolgens pas in de 93e minuut een extra spits in te zetten? Dan heb je gewoon mazzel dat je nog een punt pakt, heeft niks met goed wisselbeleid te maken...
Je wordt weggespeeld en staat 2-1 achter en dan wissel je pas in de 72e minuut voor het eerst? Om vervolgens pas in de 93e minuut een extra spits in te zetten? Dan heb je gewoon mazzel dat je nog een punt pakt, heeft niks met goed wisselbeleid te maken...
Dit is het wisselbeleid wat we al weken achter elkaar te zien krijgen (hoezo voorspelbaar?)
Er wordt alleen in de rust gewisseld als er eens een speler wat mankeert, maar verder houdt van Bronckhorst elke week vast aan die harde werkers en dravertjes (powerhouse voetbal) waar 0,0 creativiteit in zit en dit hou je gewoon geen heel seizoen vol en van Bronckhorst maakt ook geen één speler beter en weet zelden hoe die een wedstrijd moet doen kantelen of het is meer geluk dan wijsheid en waar blijft overigens de nieuwe jeugd?
Gio was een geweldige voetballer en is een ongelofelijke sympatieke kerel maar van zijn trainerskwaliteiten raak ik niet echt onder de indruk.
Misschien ook eens gaan oefenen in de winterstop op een 4-4-2 systeem, want als de vleugelspelers niets brengen speel je gewoon met 10 man.
0
geplaatst: 28 november 2016, 09:31 uur
Titmeister schreef:
Om vervolgens pas in de 93e minuut een extra spits in te zetten?
Om vervolgens pas in de 93e minuut een extra spits in te zetten?
nu was deze 93ste minuut natuurlijk wel anders dan een normale 93ste minuut.

maar logischer was inderdaad om tegelijk met Bilal Kramer in te brengen.
Verder vraag ik me af wat Berghuis gedaan heeft, wellicht aan de dochter van Giovanni gezeten?
0
geplaatst: 28 november 2016, 12:28 uur
Haha, wat was Koeman chagrijnig gisteren. 
Van Dijk speelde weer enorm goed, hij heeft de topclubs nu voor het uitkiezen in de PL, hoop alleen dat ie niet naar City gaat.

Van Dijk speelde weer enorm goed, hij heeft de topclubs nu voor het uitkiezen in de PL, hoop alleen dat ie niet naar City gaat.
0
geplaatst: 28 november 2016, 13:02 uur
PSV en Utrecht uit.
Even afgezien van die zeperd bij de Eagles komen er tot de winterstop wedstrijden waar in de basis gewoon 3 punten moeten worden gehaald. 3 thuiswedstrijden en 1 x uit tegen AZ. Daar ga ik uit van 1 punt.
We houden de moed er maar in, hoewel het spel als zorgelijk mag worden bestempeld

Ik vind het feit dat er eigenlijk geen spelers kunnen uitvallen van de basiself zonder dat je in de problemen komt nogal zorgelijk. Dan is toch de selectie aan de krappe kant. Ofwel te weinig getalenteerd om het van elkaar over te nemen.
0
geplaatst: 28 november 2016, 13:12 uur
Martial schreef:
...........Misschien ook eens gaan oefenen in de winterstop op een 4-4-2 systeem, want als de vleugelspelers niets brengen speel je gewoon met 10 man.
...........Misschien ook eens gaan oefenen in de winterstop op een 4-4-2 systeem, want als de vleugelspelers niets brengen speel je gewoon met 10 man.
uhmm, met 9 man dan toch?
Feyenoord kwam goed weg idd, maar het spel na de winning streak baart me zorgen (lees: ze gaan veel meer punten verliezen, zeker als El Ahmadi wegvalt)
Ik weet trouwens niet of dat aan Gio ligt, maar Karsdorp is toch echt wel beter geworden sinds hij coach is.
0
Martial
geplaatst: 28 november 2016, 16:01 uur
Toornstra is natuurlijk geen "echte" rechtsbuiten en het wachten is nu tot Karsdorp ook de honneurs in het doel waar gaat nemen 
Maarre alle gekheid op een stokkie Karsdorp moet gewoon op zijn plekkie blijven en opkomen wanneer dat mogelijk is, nu is het net een zwerfhond.

Maarre alle gekheid op een stokkie Karsdorp moet gewoon op zijn plekkie blijven en opkomen wanneer dat mogelijk is, nu is het net een zwerfhond.
1
geplaatst: 29 november 2016, 17:29 uur
Zo laat ik ook maar eens wat roepen over de wedstrijd van afgelopen zondag.
Ik heb genoten van het spel van beide ploegen. Feyenoord straalt een bepaalde klasse uit en dat zag je in de snelle aannames en snelheid van het spel in zijn geheel. Gewoon een stel uitstekende voetballers.
FC Utrecht speelde zondag echter meer als een team en ook een tactisch ijzersterke wedstrijd. Bijna alle gemaakte goals ontstonden uit fouten dus daar kunnen we kort over zijn. Jammer van de blessure van Ruiter wat (ondanks de 2-1 op dat moment) toch zijn invloed heeft gehad. FC Utrecht heeft het helaas niet goed uitgespeeld. De wissel van Menno Koch was achteraf niet slim, die mag van mij in de winterstop zo weer terug naar PSV. En dan hebben we een reservedoelman Jensen die bij beide doelpunten als een lamzak op zijn doellijn bleef staan. Dat wordt wat de komende weken (Naar PEC voor de beker, Ajax thuis).
In het stadion was de sfeer met beide supportersgroepen super. FC Utrecht had verdiend te winnen maar had het wel iets professioneler moeten uitspelen in plaats van nog op zoek te gaan naar de 4-1. Het zij zo. Met een kater naar huis gegaan maar toch trots op je club omdat ze tegen Feyenoord een fijne pot voetbal op de mat wisten te leggen vol passie en strijd.
Ik heb genoten van het spel van beide ploegen. Feyenoord straalt een bepaalde klasse uit en dat zag je in de snelle aannames en snelheid van het spel in zijn geheel. Gewoon een stel uitstekende voetballers.
FC Utrecht speelde zondag echter meer als een team en ook een tactisch ijzersterke wedstrijd. Bijna alle gemaakte goals ontstonden uit fouten dus daar kunnen we kort over zijn. Jammer van de blessure van Ruiter wat (ondanks de 2-1 op dat moment) toch zijn invloed heeft gehad. FC Utrecht heeft het helaas niet goed uitgespeeld. De wissel van Menno Koch was achteraf niet slim, die mag van mij in de winterstop zo weer terug naar PSV. En dan hebben we een reservedoelman Jensen die bij beide doelpunten als een lamzak op zijn doellijn bleef staan. Dat wordt wat de komende weken (Naar PEC voor de beker, Ajax thuis).
In het stadion was de sfeer met beide supportersgroepen super. FC Utrecht had verdiend te winnen maar had het wel iets professioneler moeten uitspelen in plaats van nog op zoek te gaan naar de 4-1. Het zij zo. Met een kater naar huis gegaan maar toch trots op je club omdat ze tegen Feyenoord een fijne pot voetbal op de mat wisten te leggen vol passie en strijd.

0
geplaatst: 29 november 2016, 20:46 uur
Gelukkig nog wat goed nieuws uit Rotterdam:
https://www.fr12.nl/nieuws/40004-b-en-w-rotterdam-unaniem-achter-plan-feyenoord-city.html
https://www.fr12.nl/nieuws/40004-b-en-w-rotterdam-unaniem-achter-plan-feyenoord-city.html
0
Martial
geplaatst: 30 november 2016, 16:39 uur
Nee de Star Trek Enterprise is geland 
1e wedstrijd staat overigens gepland in seizoen 2022-2023 nog even geduld dus

1e wedstrijd staat overigens gepland in seizoen 2022-2023 nog even geduld dus

2
geplaatst: 1 december 2016, 10:00 uur
Nicolage Rico schreef:
Of het goed nieuws is zijn de meningen over verdeeld:
Feyenoord City is gedoemd te mislukken - versbeton.nl
2
geplaatst: 1 december 2016, 10:33 uur
Nicolage Rico schreef:
Tja, in dat stuk geloof ik niet zo in.
Tja, in dat stuk geloof ik niet zo in.
Geloven doe je in de kerk, Rico. Wil je écht om de oren geslagen worden met groots opgezette sportprojecten die - bij aanvang al - tot mislukking gedoemd leken?
Die investering (ruim 400 miljoen) is zo groot en het aantal aannames (en afhankelijkheden) evenzeer dat een dergelijk project naar reële maatstaven niet te managen is. In Nederland zijn zat infrastructurele projecten te vinden van dergelijke omvang die gierend de bocht zijn uitgevlogen.
Verder vind ik het stuk waarnaar GrafGantz linkt alleszins realistisch geschreven.
0
geplaatst: 1 december 2016, 17:10 uur
Hoewel ook dit slechts een mening is (van die man dan).
Het rare in Nederland met onderzoeken is, en dat maakt het leven vaak nodeloos vermoeiend en ingewikkeld, is dat er wetenschappelijke studies worden verricht die elkaar tegen spreken. Wie geeft de opdracht voor het onderzoek (betaalt dus in feite) en welke feiten worden er uitgehaald en benadrukt.
Soms worden er normen bijgesteld of veranderen inzichten. Maar vaker worden er rapporten gepresenteerd die precies onderstrepen dat het klopt wat de "eigenaar" er mee wil. Dat is de reden dat mensen "moe" worden van discussie in plaats van enthousiast voor een nieuw idee/plan.
De rubberkorreltjes in het kunstgras zijn een mooi voorbeeld van een discussie van "helemaal wel" of "absoluut niet" schadelijk, gebaseerd op verschillende conclusies/rapporten van verschillende wetenschappers/belanghebbenden.
Daarnaast, relatief nieuw, blijken er ontzettend veel onderwerpen te zijn waar mensen in een soort van 50/50 verhouding vóór of juist tegen zijn. Vaak overigens over onderwerpen waar "het volk" de ballen verstand van heeft.
Een nieuwe Kuip mag daar wat mij betreft ook onder worden geschaard. Of de oude wel of niet goed is, doet eigenlijk niet eens ter zake.
De vraag is of een bestuur de ambitie mag hebben om een nieuw stadion neer te zetten, modern, voorzien van alle gewenste gemakken. Winstgevend en afgestemd op kampioenschappen. En met een geheel andere opzet dan de Arena, waar nieuwe stadionbouwers natuurlijk behoorlijk wat leergeld mee hebben betaald.
Iets om trots op te zijn als inwoner van Rotterdam, iets waar vroeger ook zaken zonder veel discussie uit de grond werden gestampt en hebben geleid tot een prachtige skyline, mooie bruggen etc. Jammer dat ooit het Hofpleinlijntje is opgedoekt, maar je kunt niet alles hebben.
In vroegere tijden werd er in stilte 2 jaar over nagedacht, getekend, financieel onderbouwd en het op een akkoordje gegooid met de gemeente. Als het allemaal klaar was, was er op vrijdag een presentatie en op maandag ging de eerste paal de grond in.
En elke Rotterdammer uiteraard trots op het eindresultaat. En niet dat gezeik van zo'n columnist. Maar ja, andere tijden en ondertussen verpaupert Nederland omdat de online discussie, inspraak en de dierenpartij in het belang van de groene kever elk initiatief volledig ontmoedigt.
Het rare in Nederland met onderzoeken is, en dat maakt het leven vaak nodeloos vermoeiend en ingewikkeld, is dat er wetenschappelijke studies worden verricht die elkaar tegen spreken. Wie geeft de opdracht voor het onderzoek (betaalt dus in feite) en welke feiten worden er uitgehaald en benadrukt.
Soms worden er normen bijgesteld of veranderen inzichten. Maar vaker worden er rapporten gepresenteerd die precies onderstrepen dat het klopt wat de "eigenaar" er mee wil. Dat is de reden dat mensen "moe" worden van discussie in plaats van enthousiast voor een nieuw idee/plan.
De rubberkorreltjes in het kunstgras zijn een mooi voorbeeld van een discussie van "helemaal wel" of "absoluut niet" schadelijk, gebaseerd op verschillende conclusies/rapporten van verschillende wetenschappers/belanghebbenden.
Daarnaast, relatief nieuw, blijken er ontzettend veel onderwerpen te zijn waar mensen in een soort van 50/50 verhouding vóór of juist tegen zijn. Vaak overigens over onderwerpen waar "het volk" de ballen verstand van heeft.
Een nieuwe Kuip mag daar wat mij betreft ook onder worden geschaard. Of de oude wel of niet goed is, doet eigenlijk niet eens ter zake.
De vraag is of een bestuur de ambitie mag hebben om een nieuw stadion neer te zetten, modern, voorzien van alle gewenste gemakken. Winstgevend en afgestemd op kampioenschappen. En met een geheel andere opzet dan de Arena, waar nieuwe stadionbouwers natuurlijk behoorlijk wat leergeld mee hebben betaald.
Iets om trots op te zijn als inwoner van Rotterdam, iets waar vroeger ook zaken zonder veel discussie uit de grond werden gestampt en hebben geleid tot een prachtige skyline, mooie bruggen etc. Jammer dat ooit het Hofpleinlijntje is opgedoekt, maar je kunt niet alles hebben.
In vroegere tijden werd er in stilte 2 jaar over nagedacht, getekend, financieel onderbouwd en het op een akkoordje gegooid met de gemeente. Als het allemaal klaar was, was er op vrijdag een presentatie en op maandag ging de eerste paal de grond in.
En elke Rotterdammer uiteraard trots op het eindresultaat. En niet dat gezeik van zo'n columnist. Maar ja, andere tijden en ondertussen verpaupert Nederland omdat de online discussie, inspraak en de dierenpartij in het belang van de groene kever elk initiatief volledig ontmoedigt.
0
Martial
geplaatst: 1 december 2016, 18:17 uur
De stad Rotterdam kan wel weer eens een boost gebruiken met dit grootschalige project onder de naam Feyenoord City (vreselijke naam trouwens) mits het allemaal van de grond komt?
Alleen is het allemaal niet veel te laat dat Feyenoord een nieuw stadion gaat krijgen?
Ajax en PSV zullen de komende jaren waarschijnlijk (?) nog meer miljoenen uit gaan lopen op Feyenoord en of dit gat helemaal gedicht gaat worden met een nieuw stadion blijft vooralsnog koffiedik kijken, de kwaliteit moet op het veld staan en niet in een stadion zitten, maar ja er zal best meer mogelijk zijn (financieel) dan met het huidige stadion.
Alleen is het allemaal niet veel te laat dat Feyenoord een nieuw stadion gaat krijgen?
Ajax en PSV zullen de komende jaren waarschijnlijk (?) nog meer miljoenen uit gaan lopen op Feyenoord en of dit gat helemaal gedicht gaat worden met een nieuw stadion blijft vooralsnog koffiedik kijken, de kwaliteit moet op het veld staan en niet in een stadion zitten, maar ja er zal best meer mogelijk zijn (financieel) dan met het huidige stadion.
0
geplaatst: 1 december 2016, 23:36 uur
Ik denk dat de populariteit van het voetbal in het algemeen de komende jaren sterk zal afnemen. Dat zie je nu al aan de lege plekken in de stadions bij diverse provincieclubs. Maar als de City Rotterdam daar anders over denkt en er een architectonisch leuk gebouwtje plaatst, why not.
1
geplaatst: 1 december 2016, 23:55 uur
Eerlijk gezegd heb er geen idee van of voetbal de komende jaren sterk zal afnemen. Wat ik wel weet, is dat de retail business in het slop zit. Investeren in een stadion met veel winkelmogelijkheden eromheen lijkt mij een dubieuze zaak. Waar moet het publiek vandaan komen?
Ik zou wel eens gedegen rapporten willen zien over de rendabiliteit van de laatste jaren van bijv Alexandrium, Koopgoot,The Mall (Utrecht) om maar een paar voorbeelden te noemen.
Ik gun Feyenoord absoluut een gepimpt of nieuw stadion - ik ben alleen zo bang voor luchtkastelen/spreadsheet-fietserij die de club weinig zullen opleveren. Ik geen enkel omvangrijk infrastructureel project in NL dat binnen de grenzen van het eigen budget is gebleven - Noord-Zuidlijn A'dam, Betuwelijn om maar een paar te noemen.
De club heeft ongeveer 6 jaar nodig gehad om een (virtueel) tekort van 60 miljoen weg te poetsen. Met een financieringsbehoefte van 400 miljoen (met een opslag van zeg 40%) praten we over heel andere bedragen en heel andere looptijden. Terecht dat mensen zich afvragen of daarvoor de financieel management-capaciteiten in huis beschikbaar zijn. Het alternatief: een alliantie aangaan met derden/financiers betekent dat je - zoals Ajax - niet meer de eigenaar bent van je stadion en dus ook minder de vruchten zult kunnen plukken van de opbrengsten. Wie het weet mag het zeggen
Ik zou wel eens gedegen rapporten willen zien over de rendabiliteit van de laatste jaren van bijv Alexandrium, Koopgoot,The Mall (Utrecht) om maar een paar voorbeelden te noemen.
Ik gun Feyenoord absoluut een gepimpt of nieuw stadion - ik ben alleen zo bang voor luchtkastelen/spreadsheet-fietserij die de club weinig zullen opleveren. Ik geen enkel omvangrijk infrastructureel project in NL dat binnen de grenzen van het eigen budget is gebleven - Noord-Zuidlijn A'dam, Betuwelijn om maar een paar te noemen.
De club heeft ongeveer 6 jaar nodig gehad om een (virtueel) tekort van 60 miljoen weg te poetsen. Met een financieringsbehoefte van 400 miljoen (met een opslag van zeg 40%) praten we over heel andere bedragen en heel andere looptijden. Terecht dat mensen zich afvragen of daarvoor de financieel management-capaciteiten in huis beschikbaar zijn. Het alternatief: een alliantie aangaan met derden/financiers betekent dat je - zoals Ajax - niet meer de eigenaar bent van je stadion en dus ook minder de vruchten zult kunnen plukken van de opbrengsten. Wie het weet mag het zeggen

0
geplaatst: 2 december 2016, 00:15 uur
Misschien eens praten met de uitvoerders van de verbouwing van de kapsalon, uhh.. Rotterdam Centraal. Die zijn ruim binnen begroting gebleven. En als ze dat nou ook nog even combineren met hun Amsterdamse evenknie, destijds het modernste stadion van Europa, zit het wel snor. 

0
geplaatst: 2 december 2016, 11:32 uur
chevy93 schreef:
Misschien eens praten met de uitvoerders van de verbouwing van de kapsalon, uhh.. Rotterdam Centraal. Die zijn ruim binnen begroting gebleven. En als ze dat nou ook nog even combineren met hun Amsterdamse evenknie, destijds het modernste stadion van Europa, zit het wel snor.
We lopen even van het topic af! Het lijkt me niet zo'n fijn voorbeeld: in 2008 werd nl al melding gemaakt van het feit dat het budget werd overschreden. Bouw Rotterdam CS 40 miljoen duurder » Bouwwereld.nl
Het bizarre van zo'n langlopend project is dat a. de kosten op een bepaald punt geraamd worden obv de kosten van het jaar ervoor; en b. dat het budget gaande het project wordt aangepast. "Binnen budget blijven" is dan imho een slag in de lucht.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.