MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
musician schreef:
Hoewel ook dit slechts een mening is (van die man dan).

Mocht je naar het artikel van Vers Beton refereren hier, dit is geschreven door ene Tara Lewis. Mevrouw Tara Lewis welteverstaan.

Aha. I rest my case!

Mjuman schreef:
Eerlijk gezegd heb er geen idee van of voetbal de komende jaren sterk zal afnemen. Wat ik wel weet, is dat de retail business in het slop zit. Investeren in een stadion met veel winkelmogelijkheden eromheen lijkt mij een dubieuze zaak. Waar moet het publiek vandaan komen?

Ik zou wel eens gedegen rapporten willen zien over de rendabiliteit van de laatste jaren van bijv Alexandrium, Koopgoot,The Mall (Utrecht) om maar een paar voorbeelden te noemen.

Ik gun Feyenoord absoluut een gepimpt of nieuw stadion - ik ben alleen zo bang voor luchtkastelen/spreadsheet-fietserij die de club weinig zullen opleveren. Ik geen enkel omvangrijk infrastructureel project in NL dat binnen de grenzen van het eigen budget is gebleven - Noord-Zuidlijn A'dam, Betuwelijn om maar een paar te noemen.

De club heeft ongeveer 6 jaar nodig gehad om een (virtueel) tekort van 60 miljoen weg te poetsen. Met een financieringsbehoefte van 400 miljoen (met een opslag van zeg 40%) praten we over heel andere bedragen en heel andere looptijden. Terecht dat mensen zich afvragen of daarvoor de financieel management-capaciteiten in huis beschikbaar zijn. Het alternatief: een alliantie aangaan met derden/financiers betekent dat je - zoals Ajax - niet meer de eigenaar bent van je stadion en dus ook minder de vruchten zult kunnen plukken van de opbrengsten. Wie het weet mag het zeggen

Sterke analyse. Zonder direct het nieuwbouwplan te verwerpen, riekt het wel enigszins naar het type luchtfietserij dat men wel vaker hoorde bij vastgoedontwikkelaren voor de geknapte bubbel van 2008. Ik heb geen inzage in de risicoanalyse van wat de invloed is van eventuele lagere bezoekersaantallen op de financiële haalbaarheid van het plan, maar ik hoop van harte dat daar wat marge in meegenomen is, gezien de hoogte van de investering.

Er is in het verleden ook heel wat neergezet, zonder dat daar doomdenken aan te pas kwam en/of gepaard gegaan met financiële malversaties.

Als je je beleid moet gaan afstemmen op/ rekening gaat houden met degradatie naar de Jupiler League, "want je weet maar nooit", gebeurt er natuurlijk niets meer in dit land. Dan kun je ook niks meer organiseren.

musician schreef:
Er is in het verleden ook heel wat neergezet, zonder dat daar doomdenken aan te pas kwam en/of gepaard gegaan met financiële malversaties.

Als je je beleid moet gaan afstemmen op/ rekening gaat houden met degradatie naar de Jupiler League, "want je weet maar nooit", gebeurt er natuurlijk niets meer in dit land. Dan kun je ook niks meer organiseren.

Waar wordt hier gesproken over degradatie? Er zit natuurlijk een groot verschil tussen met alles rekening houden en realistische risico's van bepaalde trends (zoals de dalende omzet in de detailhandel) meenemen in je investeringsbeslissing.

Rosberg stopt met F1, na het behalen van zijn wereldtitel.
Komop Max, nog een controversiële carriere-move, en dan krijgen we vuurwerk in de vorm van Verstappen vs Hamilton bij Mercedes

Komop Vettel, Alonso, Button, Massa, ... one last moment to shine !!!

Mjuman schreef:
(quote)

We lopen even van het topic af! Het lijkt me niet zo'n fijn voorbeeld: in 2008 werd nl al melding gemaakt van het feit dat het budget werd overschreden. Bouw Rotterdam CS 40 miljoen duurder » Bouwwereld.nl
En bij de opening was dit overschot allang weer weggewerkt:

http://www.rotterdam.nieuws.nl/gemeente/2806/cs-binnen-de-tijd-en-binnen-het-budget/
Verbouwing Rotterdam Centraal blijft binnen budget - RTV Rijnmond

Dat gezegd hebbende, ben ik het met je eens dat de plannen wel erg ambitieus zijn.

Volgende week een artikel in de NRC dat de aarde rond is.

Football Leaks

Inmiddels niet gedachte realiteit: wij spelen een oorspronkelijk geplande uitwedstrijd nu thuis op natuurgras (wij hebben alleen maar gewoon gras) omdat de tegenstander de eigen kunstgrasvelden heeft gesloten.

Dat grote onderzoek naar giftige korrels mag van mij direct ook leiden tot verdergaand onderzoek naar kunstgras. Nog afgezien van het feit dat mede het spelen op kunstgras leidt tot steeds mindere internationale prestaties (waardoor we op eredivisie niveau ongetwijfeld weer gaan terug keren naar natuurgras), neemt ook de hoeveelheid (extra) pijn en blessures bij het spelen op kunstgras meer en meer toe.

Nog er van afgezien dat voetbalhandelingen als een prachtige sliding e.a. volledig achterwege blijft om te voorkomen dat je open ligt. Daar zijn we nog niet klaar mee, met die discussie.

Ik ben het volledig met je eens musician. Het spelen op kunstgras vind ik al jaren een verschrikking. Nu zal het ook wel iets met mijn gebrekkige techniek te maken hebben dat ik gewoon minder op kunstgras uit de voeten kan , maar zoals je terecht aanhaalt is alleen het niet kunnen uitvoeren van een mooie sliding al reden genoeg om alleen nog maar op gras te willen voetballen.
Helaas denk ik dat de belangen veel te groot zijn, waardoor de uitkomst van het onderzoek en de verdere opmars van kunstgras al vaststaan.
Maar misschien denk ik nu te slecht Ik hoop het maar.

Mooie topper dat City-Chelsea. heerlijke pot, prima leidsman, mooie goals en vooral veel passie tot het einde aan toe.

Dadelijk naar die twee belastingontduikers kijken.
Barca zal moeten winnen om aansluiting te krijgen met Madrid.

Conte heeft in vrij korte tijd zijn Chelsea behoorlijk goed aan het voetballen gekregen. Petje af voor deze trainer !!

Hendrik68
SirNoodle schreef:
Rosberg stopt met F1, na het behalen van zijn wereldtitel.
Komop Max, nog een controversiële carriere-move, en dan krijgen we vuurwerk in de vorm van Verstappen vs Hamilton bij Mercedes!
Alles is mogelijk, maar de meest logische vervanger is Pascal Wehrlein. Een bewezen talent en is bovendien testrijder geweest voor Mercedes. Zijn looks en Duitse paspoort zijn ook niet onbelangrijk.

De overtake op Rosberg in Brazilie heeft Max een Fia prijs opgeleverd. Voor wie er geen genoeg van kan krijgen..All overtakes Brasil van Verstappen

PSV ploetert ook weer fijn verder, en Luuk de Jong zegt voor de tig miljoenste keer: we moeten er NU echt voor gaan... ja hoor Luuk, slaap lekker.

Ze doen het gewoon expres, om supporters in het midden van het land een rotavond te geven. Ik zeg: terugpakken die hap - mijn volgende tillevizie wordt een Samsung; dat mag nu ze Chelsea niet meer sponsoren.

Bonk schreef:
Helaas denk ik dat de belangen veel te groot zijn, waardoor de uitkomst van het onderzoek en de verdere opmars van kunstgras al vaststaan.
Je doet net of er een grote kunstgraslobby is die kunstgras bij clubs door hun strot duwt. Ik zou zeggen, kijk de komende weken eens op de zogenaamde grasvelden; dat is bijna gevaarlijk om op te spelen. Haal dat bijna maar weg.

Probeer maar eens een bal over de grond aan te spelen op het gemiddelde amateurgrasveld tussen al die molshopen door.

Die paar verdedigers die te langzaam/onhandig zijn om zonder sliding een bal af te pakken, ach... het zal niet lang duren, voordat ook kunstgrasvelden slidingproof worden (als ik ons nieuwste kunstgrasveld zie, onvergelijkbaar met eerder geplaatste kunstgrasvelden). Ondertussen vind ik dat - als aanvaller - alleen maar een pluspunt dat je geen lompe boeren tegen je enkels krijgt.

Oprol partijtje in De Kuip, het toch al niet slechte doelsaldo nog even opgekrikt

vigil schreef:
Oprol partijtje in De Kuip, het toch al niet slechte doelsaldo nog even opgekrikt

Maar wat een mooie goals. Vooral die derde. Eerst over veel schijven je tegenstander stuk spelen en dan met 2 splijtende passes de spits vrij voor de goal zetten. En ja, die van Toornstra zat er natuurlijk ook wel errug lekker in hoor!

west schreef:
(quote)

Maar wat een mooie goals. Vooral die derde. Eerst over veel schijven je tegenstander stuk spelen en dan met 2 splijtende passes de spits vrij voor de goal zetten. En ja, die van Toornstra zat er natuurlijk ook wel errug lekker in hoor!

Die van Jens was het mooist; knap binnen gehouden, combinatie zoeken, bal goed meenemen en bam! Van hoog niveau.

Bij die derde heb je geluk dat die verdediger die bal niet onderschept. Maar goed doelpunt verder.

Zonde van het onnodige tegendoelpunt. En de score had wel wat hoger uit mogen vallen n.a.v. al die gemiste kansen en niet gegeven strafschoppen.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Zonde van het onnodige tegendoelpunt. En de score had wel wat hoger uit mogen vallen n.a.v. al die gemiste kansen en niet gegevens strafschoppen.

Kom op: niet elke bal kan er in.

En inderdaad: die in de eerste helft was 2x een penalty: vasthouden en daarna hands (hoewel je die ook niet kan geven: ik zou 'm wel geven).

Haha. Maar zo'n kopkans die Bilal krijgt MOET erin.

In de 2e helft had Nelom een penalty moeten krijgen. Maar goed, daar zeuren we niet over.

Nicolage Rico schreef:
In de 2e helft had Nelom een penalty moeten krijgen. Maar goed, daar zeuren we niet over.

Er zijn er wel meer die vandaag een penalty hadden moeten krijgen ...

Nicolage Rico schreef:

In de 2e helft had Nelom een penalty moeten krijgen.

Pfff Nelom...

Gelukkig staat daar na de winterstop Anita

Martial
Allmusic schreef:

Pfff Nelom...

Inderdaad wat een aanfluiting weer die Nelom samen met zijn "maatje" Elia aan de linkerkant waren hun toch wel de allerslechtste deze doelpuntrijke middag in de ijskoude Kuip.

Onze Danish Dynamite (Jorgensen) was weer van grote waarde en dat beloonde hij met 2 doelpunten, o zo belangrijk is Jorgensen voor dit Feyenoord.

Leuk om Gustafson ook weer eens te zien als invaller komt m.i. veel te weinig aan bod helaas.....

vigil schreef:
(quote)

Pfff Nelom...

Gelukkig staat daar na de winterstop Anita

Anita en Nelomp. Twee namen die ik het liefst nooit meer hoor in verband met voetbal.

Ze waren toch beide in het stadion vanmiddag

Wil je me niet zo laten schrikken? Als supporter van Elia ofzo hoop ik?

Anita zat op de tribune, wat heeft hij daar te zoeken? Schijnbaar met Vermeer mee maar ja...

De tijd was al opgevuld voor de samenvatting zeker? Die giga kopkans voor Bilal laten ze niet eens zien. Penalty moment voor Nelom ook niet, etc.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:10 uur

geplaatst: vandaag om 04:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.