MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
vigil schreef:
Anita zat op de tribune, wat heeft hij daar te zoeken? Schijnbaar met Vermeer mee maar ja...

Hij wilde gewoon graag eens goed voetbal zien

Verder een uitstekende overwinning van Feyenoord. Natuurlijk hoop ik dat Feyenoord donderdag met 2 doelpunten verschil wint van Fenerbahçe, maar voor de competitie is het beter als ze uitgeschakeld worden.

Nicolage Rico schreef:
De tijd was al opgevuld voor de samenvatting zeker? Die giga kopkans voor Bilal laten ze niet eens zien. Penalty moment voor Nelom ook niet, etc.

Het was tijdens de live uitzending op Fox inderdaad, vreemd dat ze die kopbal (die er uiteraard gewoon in had gemoeten, natuurlijk moet je naar beneden koppen maar je kan ook overdrijven ) niet uitzonden.

chevy93 schreef:
Je doet net of er een grote kunstgraslobby is die kunstgras bij clubs door hun strot duwt. Ik zou zeggen, kijk de komende weken eens op de zogenaamde grasvelden; dat is bijna gevaarlijk om op te spelen. Haal dat bijna maar weg.

Probeer maar eens een bal over de grond aan te spelen op het gemiddelde amateurgrasveld tussen al die molshopen door.

Die paar verdedigers die te langzaam/onhandig zijn om zonder sliding een bal af te pakken, ach... het zal niet lang duren, voordat ook kunstgrasvelden slidingproof worden (als ik ons nieuwste kunstgrasveld zie, onvergelijkbaar met eerder geplaatste kunstgrasvelden). Ondertussen vind ik dat - als aanvaller - alleen maar een pluspunt dat je geen lompe boeren tegen je enkels krijgt.

Wij proberen het voetballen te redden door kunstgras geheel af te wijzen en te voorkomen dat het een sport gaat worden voor ballerina's en schoonspringsters.

Met de huidige actualiteit kan ik je overigens melden dat zo'n beetje elke club het een verademing vindt om bij ons te voetballen (alleen natuurgras), aanvaller of verdediger maakt niet uit.

Als je trouwens eens ziet waar je tegenwoordig al een penalty voor krijgt, zoals Ajax twee vanmiddag, ben je al haast bang dat er door het scheidsrechterskorps al in kunstgras wordt gedacht. Daar moeten we dus niet naar toe, het maakt watjes van spelers die nooit meer wat gaan presteren.

De aanvaller is net zo goed als de verdediger kan verdedigen.

@ herman Jorgensen ligt aardig op koers. 11 goals en we zijn nog niet eens op de helft. Die gaat de 20+ goals wel halen als er niks geks gebeurd.

Waar hadden we ook alweer om gewed?

musician schreef:
Als je trouwens eens ziet waar je tegenwoordig al een penalty voor krijgt, zoals Ajax twee vanmiddag, ben je al haast bang dat er door het scheidsrechterskorps al in kunstgras wordt gedacht. Daar moeten we dus niet naar toe, het maakt watjes van spelers die nooit meer wat gaan presteren.

Die eerste was inderdaad onterecht, maar die tweede was toch zeker wel terecht? Viergever wordt compleet aan zijn shirt vastgehouden en getrokken terwijl hij die bal nog probeert te koppen.

VladTheImpaler schreef:
(quote)

Die eerste was inderdaad onterecht, maar die tweede was toch zeker wel terecht? Viergever wordt compleet aan zijn shirt vastgehouden en getrokken terwijl hij die bal nog probeert te koppen.

En hebben jullie ook gezien waar FC Utrecht géén penalty voor kreeg?

Bizarre verschillen. De Voetbalsport maakt zichzelf steeds belachelijker zonder videoref
.

De onderlinge verschillen, de maten waarmee tussen verschillende clubs wordt gemeten, is groot.
Gezamenlijk duw- en trekwerk bij een corner is er natuurlijk altijd, daar deed Viergever ook aan mee.

Met de penalty voor een belachelijk schwalbe al eerder gegeven, waarmee de wedstrijd werd beslist, opgeteld bij gezamenlijk duwen en trekken, had er geen 2e penalty moeten worden gegeven.

Maar die scheidsrechter (doelsaldo), wilde het vanmiddag blijkbaar erg graag, voor Ajax. En dat lot is de meeste ander clubs in de eredivisie niet gegund, ROE.

Ach Groningen had ook geluk dat Bacuna geen rood kreeg.

Vond dat we verder wel aardig speelden, alleen die kansen moeten er wel in, dan had er nog een gelijkspel ingezeten.

musician schreef:
Wij proberen het voetballen te redden door kunstgras geheel af te wijzen en te voorkomen dat het een sport gaat worden voor ballerina's en schoonspringsters.
En dat doen jullie door te gaan zeuren over een schaafwondje hier of daar?

Ben overigens wel benieuwd naar twee dingen: (1) hoe goed jullie grasmat daadwerkelijk is. Iedere wedstrijd op echt gras is een verschrikking, want onvoorspelbaarheid dicteert en (2) op welk niveau jij speelt. En eigenlijk daarmee samenhangend: wat de gemiddelde leeftijd in jullie competitie is.

Jij doet net alsof iedere grasmat een soort van mijnenveld is. In de tijd dat ik nog voetbalde (10 jaar geleden) waren 98 % van de grasvelden prima in orde. Tuurlijk worden de grasmatten minder in de periode Okt/Nov. En ik vond dat ook wel wat hebben. Heerlijk af en toe zo'n blubber partij. Maar als ik jou moet geloven is het een ramp om op gras te moeten spelen.

Ik ben het geheel eens met Musician. Weg met dat pokke kunstgras. Althans, voorlopig. Laat ze eerst maar eens kunstgras onwikkelen dat volkomen voldoet. En je niet het gevoel hebt dat je ergens in een zaal staat te spelen.

Volgens mij hebben we deze discussie al eens gevoerd.

Nou ja, als je 6e klasse speelt (zoals ik), is eerder 98% van alle grasvelden dramatisch in deze periode. Kunstgras is ook niet alles, maar dat is tenminste egaal. Bovendien, liever een paar schaafwonden dan de enkel- en knieblessures die ik de afgelopen jaren heb opgelopen op die knollentuinen...

Ik heb niet vaak gespeeld op kunstgras. Wel eens een paar winter toernooitjes op een kleiner kunstgras veld gespeeld. Maar voelde dat wel direct aan mijn zwakkere rechter enkel. De ondergrond was blijkbaar te hard. Nu moet ik er wel bij vertellen dat dat een erg oud en versleten kunstgras veld was. Ik neem aan dat die huidige velden wel verbeterd zullen zijn.
Maar ik weet nog dat iedereeen maar dan ook werkelijk iedereen niet blij was als we op kunstgras moesten spelen. De balsnelheid het opspringen van de bal enz enz was allemaal anders. Dat went natuurlijk als je er wekelijks op speelt.

Nicolage Rico schreef:
@ herman Jorgensen ligt aardig op koers. 11 goals en we zijn nog niet eens op de helft. Die gaat de 20+ goals wel halen als er niks geks gebeurd.

Waar hadden we ook alweer om gewed?

Dat weet ik niet meer. Ik was een weekendje weg, dus ik heb nog niets gezien. Ga vanavond alles terugkijken. Maar hij gaat wel lekker inderdaad. Kans is groot dat we een Deense topscorer krijgen (Dolberg zou ook nog kunnen) dit seizoen.

Martial schreef:
(quote)

Inderdaad wat een aanfluiting weer die Nelom samen met zijn "maatje" Elia aan de linkerkant waren hun toch wel de allerslechtste deze doelpuntrijke middag in de ijskoude Kuip.

Om eens even een tegengeluid hier te laten horen. Ik vond ze allebei in de loop van de wedstrijd steeds beter gaan spelen. Ze begonnen zoals jij schrijft, maar de tweede helft werd het beter en beter. Het leverde heel wat gevaar, voorzetten en een goal op. Je ziet dat Elia aan het terugkomen is van die blessure en weer vorm begint te vinden.

iggy schreef:
Jij doet net alsof iedere grasmat een soort van mijnenveld is. In de tijd dat ik nog voetbalde (10 jaar geleden) waren 98 % van de grasvelden prima in orde. Tuurlijk worden de grasmatten minder in de periode Okt/Nov. En ik vond dat ook wel wat hebben. Heerlijk af en toe zo'n blubber partij. Maar als ik jou moet geloven is het een ramp om op gras te moeten spelen.

Ik ben het helemaal met je eens, alsof er enkel maar knollentuinen zijn en dat al het kunstgras meer dan voortreffelijk is.

Maar voelde dat wel direct aan mijn zwakkere rechter enkel. De ondergrond was blijkbaar te hard.

ja had ik ook, vooral bij mijn knieen dan, en daar heb ik verder nooit een zware blessure gehad ofzo. Ik heb vele jaren in de zaal gespeeld en dan had ik had probleem niet. Zelfs die zalen dempte beter (op een enkele betonnenzaal na)

Martial
west schreef:

Om eens even een tegengeluid hier te laten horen. Ik vond ze allebei in de loop van de wedstrijd steeds beter gaan spelen. Ze begonnen zoals jij schrijft, maar de tweede helft werd het beter en beter. Het leverde heel wat gevaar, voorzetten en een goal op. Je ziet dat Elia aan het terugkomen is van die blessure en weer vorm begint te vinden.

Iedereen kijkt hier natuurlijk met zijn eigen ogen en bevindingen tegen aan en nu was de tegenstand van Sparta ook niet je van het gistermiddag

Ik zou ook de uitzending van FC Rijnmond van gisteravond eens terugkijken en dan met name wat Rob Jacobs te zeggen heeft over Elia en die het net zoals ik ook ziet zitten in Gustafson, want die zou ik wel eens in de Toornstra rol aan de linkerkant willen zien ipv Elia + dat Kuyt een behoorlijke sta in de weg is voor onze Zweedse vriend.

Ook weer onbegrijpelijke wissels van Gio, want waarom een Kramer inbrengen bij een 5-0 voorsprong?
Dan is een Kramer toch helemaal niet nodig en laat dan eens El Hankouri invallen, ook leuk voor dat jonge ventje en het publiek.

Dan mag Rico zich afvragen waarom de gemiste kopkans van Bilal niet in de samenvatting van Studio Sport zat, maar dat is toch schering en inslag dat hij zulke kansen mist oftewel niks nieuws onder de zon

Martial schreef:
(quote)

....en die het net zoals ik ook ziet zitten in Gustafson, want die zou ik wel eens in de Toornstra rol aan de linkerkant willen zien ipv Elia + dat Kuyt een behoorlijke sta in de weg is voor onze Zweedse vriend.

Ook weer onbegrijpelijke wissels van Gio, want waarom een Kramer inbrengen bij een 5-0 voorsprong?

Ik vind helaas ook dat Kuyt minder wordt. Dus zou ik juist hem vervangen door de prima Gustafson. Hoewel hij ook een mindere periode heeft gehad. Elia moet je erin houden, hij is een onberekenbare vleugelspeler met slechte, maar vooral ook goede acties, goede voorzetten en scorend.

Ik vond het juist logisch dat hij Kramer bracht. Die besliste vorig jaar nog mede de bekerfinale en mag nu alleen als supersub op het laatst scoren. En dat doet hij ook nog. Het is gewoon een beetje credit houden bij die jongen, prima toch?

iggy schreef:
In de tijd dat ik nog voetbalde (10 jaar geleden)
(...)
Laat ze eerst maar eens kunstgras onwikkelen dat volkomen voldoet. En je niet het gevoel hebt dat je ergens in een zaal staat te spelen.
Tien jaar geleden voor het laatst gevoetbald, maar je denkt wel uitspraken te kunnen doen hoe het is om te spelen op een moderne kunstgrasmat? Gelukkig heb je dat zelf ook al door:
iggy schreef:
Ik heb niet vaak gespeeld op kunstgras. Wel eens een paar winter toernooitjes op een kleiner kunstgras veld gespeeld. Maar voelde dat wel direct aan mijn zwakkere rechter enkel. De ondergrond was blijkbaar te hard. Nu moet ik er wel bij vertellen dat dat een erg oud en versleten kunstgras veld was. Ik neem aan dat die huidige velden wel verbeterd zullen zijn.
Maar goed, wellicht hadden ze in jullie regio wel weergaloze grasmatten (of was je gewoon niet beter gewend), maar hier in de regio zijn vrijwel alle natuurlijke grasmatten dramatisch na de eerste maand voetballen (en in deze periode simpelweg gevaarlijk). En dan speel ik nog niet eens laag en speel regelmatig op het hoofdveld.

vigil schreef:
ja had ik ook, vooral bij mijn knieen dan, en daar heb ik verder nooit een zware blessure gehad ofzo. Ik heb vele jaren in de zaal gespeeld en dan had ik had probleem niet. Zelfs die zalen dempte beter (op een enkele betonnenzaal na)
Vraagje: had je ook speciale kunstgrasschoenen? Als je met je gewone voetbalschoenen over de stenen loopt, krijg je ook vanzelf last. Ik vermoed ook dat het vooral ouderen zijn die blessures krijgen op kunstgras, omdat ze niet gewend zijn te spelen op deze ondergrond. Je spieren/gewrichten hebben zich immers op een bepaalde manier ontwikkeld.

De velden in mijn regio waren in de regel inderdaad prima. Weergaloos is overdreven.
Ik had inderdaad geen speciale kunstgrasschoenen. Dus daar heb je waarschijnlijk wel een punt.
Nu heb ik ook een vraagje. Als jij kunt spelen op een goede grasmat of op kunstgras. Welke van de twee prefereer je dan ?
Ik zou me toch ook langzamerhand zorgen gaan maken over die kankerverwekkende korrels die op die velden liggen. Zeker als ik daar al Jaren en Jaren op speel. Of negeer jij dat gewoon ?

Hendrik68
En ondertussen vraagt iedereen op MM zich af hoe het toch in de NFL gaat. Sorry, ik zal jullie even snel bijpraten. Nou we mogen wel van een vrij verrassend seizoen spreken. Vooral in de NFC maakt geen enkel team dat vooraf aan de top werd verwacht zijn aspiraties waar. Vooral de verliezend Superbowl finalist Carolina likt nog steeds de wonden van de slachtpartij die de Broncos onder de PAnthers aanrichtten tijdens die Superbowl. Blaaskaak Cam Newton blaast dit seizoen een stuk minder hard en daar is iedereen buiten Carolina erg blij mee. Hoewel ze nog niet definitief uitgeschakeld zijn lijken ze met 4 overwinningen kansloos voor de play offs. En dat terwijl ze nauwelijks verzwakt uit de draft en free agency waren gekomen. Alleen Josh Norman verliet als enige grote vedette de Panthers. De andere gedoodverfde kandidaat voor de play offs, de Green Bay Packers, spelen ook een teleurstellend seizoen, maar omdat hun divisiegenoten niet veel minder wisselvallig zijn zijn de play offs nog steeds mogelijk. Grote verrassing in de NFC is Dallas. Met het draften van de geweldige running back van Ohio State, Ezekiel Elliot, kregen de Cowboys weliswaar een enorme boost, maar na elk jaar hoog van de toren te blazen en elk jaar weer net zo hard te falen had niemand verwacht dat Dallas nu al 11 overwinningen op rij heeft geboekt. Een blessure van grote vedette Tony Romo was misschien wel hun geluk. Invaller Dak Prescott doet het zo goed dat de coach het zelfs heeft aangedurfd om Romo aan de kant te houden nu hij weer beter is. En zo lijkt een groot sportman vrij roemloos door de achterdeur te verdwijnen. Ook de Seattle Seahawks lijken op weg naar de play offs, met het vertrek van Marshawn Lynch leken de hoogtijdagen helemaal voorbij voor de Seahawks, maar aan het begin van de laatste maand staan ze toch maar mooi bovenaan. Je zou zeggen dat de finale van de NFC tussen de Cowboys en de Seahawks gaat, maar er zijn nog diverse mogelijke kapers op de kust. Zo zijn Eli Manning en zijn NY Giants aan een prima seizoen bezig en staan kort achter de Cowboys en als een duveltje uit een doosje zijn ook de Tampa Bay Buccaaneers ineens een factor aan het worden met de wispelturig Jameis "It's a beautiful Day, in Tampa Bay" Winston. Maar omdat nog helemaal niemand zich al definitief geplaatst heeft voor de play offs kan het echt nog alle kanten op.

Ook in de AFC is nog niemand definitief zeker van de play offs, maar het moet wel raar lopen als de New England Patriots en Oakland Raiders het niet halen. De Patriots zijn al het hele decennium een van de beste teams in de NFL en ook dit jaar loopt het weer voorspoedig. Grote tegenvaller is echter de blessure van Rob Gronkowski, samen met Travis Kelce van de Chiefs de beste tight end in de league. Gronkowski moet aan zijn rug worden geopereerd en lijkt de rest van het seizoen te moeten missen. Ik vrees dat de Patriots die klap niet tot aan de Superbowl kunnen opvangen. De Oakland Raiders lijken de meest constante ploeg en zouden de meeste kans op het bereiken van de Super Bowl kunnen maken. De Raiders spelen echter in dezelfde divisie als de kampioenen van vorig jaar, de Broncos en de Kansas City Chiefs. Die staan er zo kort achter dan de Raiders zich geen misstap kunnen permitteren. De Broncos hebben mede door het vertrek van Trevathan en diverse blessures lang niet zo veel verdedigend vuurwerk kunnen leveren als vorig jaar. Telkens als ze weer aanhaken verliezen ze weer, waardoor ze wel eens naast de play offs kunnen grijpen. De Chieffs met eerder genoemde Kelce lijken net een tikkie beter, maar verwaarlozen hun defensie misschien net iets te veel. Sowieso erg weinig verdedigend vuurwerk dit jaar en dat vind ik wel jammer. Mijn eigen favorieten, de New York Jets brachten dat vorig jaar wel, maar vrijwel exact dezelfde verdediging bakt er dit jaar helemaal niks van. De Jets zijn reeds uitgeschakeld.

Mijn prognose voor de Super Bowl? De pijp van de Cowboys is waarschijnlijk net te vroeg leeg. De Packers blijven te wisselvallig. De Seahawks en de Giants weten wat winnen is en liggen als aasgieren op de loer. Dus de NFC levert of de Seahawks of de Giants. Ik zeg de Seahawks. De AFC moet welhaast de Raiders leveren. Kortom mijn prognose voor de eerste zondag in februari: Oakland Raiders - Seattle Seahawks. Maar kijk niet raar op als het Tampa Bay Buccaneers tegen Baltimore Ravens wordt. Alles is mogelijk dit jaar.

Ik vind dat die Rotjeknor peeps wel veel te mouwen hebben na een 6-1 overwinning. 6 goals! daar heeft de landskampioen 5 wedstrijden voor nodig. Tis geen Real Rotterdam.

Keurige 0-0 tegen een club dat nog van Bayern én Ajax won.

On: het was armoe troef. Maar mooie karma voor de fans die een tijdje terug nog lachten om dat zgn. nietszeggende clubje uit Rusland.

iggy schreef:
Nu heb ik ook een vraagje. Als jij kunt spelen op een goede grasmat of op kunstgras. Welke van de twee prefereer je dan?
Waarschijnlijk echt gras, maar daar ik al jaren geen degelijke grasmat gezien heb op de amateurvelden, kan ik daar moeilijk over oordelen.

Ik zou me toch ook langzamerhand zorgen gaan maken over die kankerverwekkende korrels die op die velden liggen. Zeker als ik daar al Jaren en Jaren op speel. Of negeer jij dat gewoon ?
Er is niets bewezen over het wel of niet kankerverwekkend zijn van de kunstgraskorrels. Vooralsnog is het vooral stemmingmakerij. Het is niet veilig geacht, noch onveilig. En tegenwoordig krijg je bijna overal kanker heb ik het idee.

Dit psv komt echt zwaar tekort...

Geen passie, geen wilskracht, Cocu die rare wissels doorvoert... het is zo voorspelbaar allemaal.

Als psv 18 december die 3 punten niet pakt in Amsterdam is het toch echt einde seizoen hoor...

Gaat "de nieuwe Maxwell" in eigen doel schieten dan?

lennon schreef:
Dit psv komt echt zwaar tekort...

Geen passie, geen wilskracht, Cocu die rare wissels doorvoert... het is zo voorspelbaar allemaal.

Als psv 18 december die 3 punten niet pakt in Amsterdam is het toch echt einde seizoen hoor...

Heb het niet gezien, maar ik dacht dat PSV moest winnen? En dan speel je met 5 verdedigers...
Hoe dan ook, na een goed jaartje Europees zijn ze weer op hun oude (lamlendige) niveau blijkbaar.

Natuurlijk ontbreken Guardado en Hendrickx, maar er zijn zoveel spelers al langer hopeloos uit vorm dat ik me af begin te vragen of Cocu nog wel de juiste man is daar. Een voordeel: als ze zo blijven spelen zal aan het einde van het seizoen niemand interesse hebben in De Jong, Willems, Pröpper, etc.

Ik denk dat het voor PSV een zegen zou zijn zodra Willems weg zou zijn. Erg negatieve en onrustige factor in de groep als ik dat zo kan inschatten.

Ja, misschien kan ie terug naar Sparta als zij Dumfries kwijtraken.

herman schreef:
(quote)

Heb het niet gezien, maar ik dacht dat PSV moest winnen? En dan speel je met 5 verdedigers...
Hoe dan ook, na een goed jaartje Europees zijn ze weer op hun oude (lamlendige) niveau blijkbaar.

Natuurlijk ontbreken Guardado en Hendrickx, maar er zijn zoveel spelers al langer hopeloos uit vorm dat ik me af begin te vragen of Cocu nog wel de juiste man is daar. Een voordeel: als ze zo blijven spelen zal aan het einde van het seizoen niemand interesse hebben in De Jong, Willems, Pröpper, etc.

5-32 starten terwijl je moet scoren en dan driekwart wedstrijd niets creëren. Vervolgens brengt Cocu twee wissels in, wijzigt z'n systeem en wordt er eindelijk een beetje druk gezet. Direct 2 kansen.

Tactisch hopeloos gefaald in ieder geval.

herman schreef:
(quote)

Natuurlijk ontbreken Guardado en Hendrickx, maar er zijn zoveel spelers al langer hopeloos uit vorm dat ik me af begin te vragen of Cocu nog wel de juiste man is daar.

Inderdaad, 5-3-2 als je moet winnen, en je backs al het hele seizoen moeite hebben met opkomen.... heel logisch. Vervolgens haal je Arias er ook nog af, de man met de beste voorzet van achterin. En starten met Bergwijn, en vervolgens alleen maar hoge ballen naar dat kleine ventje. Zet dan Peirero in...
Ik heb Cocu ook hoog zitten, maar begin nu ook ernstig te twijfelen of het wel ok is als hij het seizoen afmaakt. Hij kan het tij niet keren, dit is niet iets wat zomaar opgelost gaat worden, zoveel is nu wel duidelijk.
En dan zie je in de interviews dat de spelers zeggen dat ze goed gespeeld hebben, veel kansen gecreerd (veel? ja vanaf minuut 74 misschien) etc etc... Ik geloof er echt niet meer in dit seizoen als er geen actie wordt ondernomen. (lees, extra impuls door aankoop of verkoop, en misschien nieuwe trainer)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:11 uur

geplaatst: vandaag om 04:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.