Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 7 december 2016, 09:59 uur
Gezien de achterstand in de competitie is PSV zeker nog niet kansloos voor de titel, als ze winnen van Ajax ligt alles weer open. En aangezien PSV nauwelijks goals tegen krijgt in Nederland zou me dat niet eens verbazen. Het zal denk ik wel een hoop schelen als Guardado straks weer fit is.
0
geplaatst: 7 december 2016, 10:00 uur
Dit is wat Cocu erover zegt
PSV begon defensief, met vijf verdedigers. ,,Ik denk dat we het goed hebben opgebouwd'', oordeelde Cocu. ,,Dit soort wedstrijden is het belangrijk om niet op achterstand te komen, tegen misschien wel de gevaarlijkste counterploeg. Het is achteraf makkelijk praten. We voerden de druk steeds verder op. Dat vraagt veel van de discipline van de spelers, om twee of drie keer te schakelen in de wedstrijd. Op het laatst speelden we met zes aanvallers. Heel veel meer risico kun je niet nemen.''
PSV begon defensief, met vijf verdedigers. ,,Ik denk dat we het goed hebben opgebouwd'', oordeelde Cocu. ,,Dit soort wedstrijden is het belangrijk om niet op achterstand te komen, tegen misschien wel de gevaarlijkste counterploeg. Het is achteraf makkelijk praten. We voerden de druk steeds verder op. Dat vraagt veel van de discipline van de spelers, om twee of drie keer te schakelen in de wedstrijd. Op het laatst speelden we met zes aanvallers. Heel veel meer risico kun je niet nemen.''
0
geplaatst: 7 december 2016, 10:07 uur
herman schreef:
Het zal denk ik wel een hoop schelen als Guardado straks weer fit is.
Het zal denk ik wel een hoop schelen als Guardado straks weer fit is.
Hij valt juist zo tegen dit seizoen. Dat vuur wat in hem was, is er niet meer... Dat mist de ploeg dus ook.
0
geplaatst: 7 december 2016, 10:10 uur
Ja, maar de laatste 2 jaar was hij best vaak geblesseerd en elke keer was hij sneller dan verwacht weer terug en meestal nog gelijk in goede doen ook. Kan me voorstellen dat dat ook een keer ophoudt. Ik denk dat hij nog wel wat gaat laten zien in de tweede seizoenshelft.
En wat wellicht ook scheelt is dat Ajax en Feyenoord hun beste speler gaan missen, vanwege de Afrika Cup. Daar heeft PSV geen last van dacht ik.
En wat wellicht ook scheelt is dat Ajax en Feyenoord hun beste speler gaan missen, vanwege de Afrika Cup. Daar heeft PSV geen last van dacht ik.
0
geplaatst: 7 december 2016, 10:57 uur
Heb 20 minuten gekeken en kon het gewoon niet meer opbrengen. Lusteloos, heel weinig inventief - vermoeiend om te zien dat twee meest recente aanwinsten nog de meeste inzet toonden om het schaap over de dam te krijgen.
Eerder van de week las ik al het commentaar van good ole Harry van Raay: te veel spelers dachten dat ze vóór dit seizoen een goede transfer zouden maken (en daardoor nu minder gemotiveerd) én de chemie tussen spelers en trainers die weg was.
Opvallend genoeg noemde Ronald de Boer hem, ter verdediging zeg maar, in de nababbel "nog steeds een beginnend trainer". Ben geneigd te denken dat ie toch qua tactisch en motiverend vermogen het nog niet haalt bij FdB; qua people management schat ik hem hoger in, maar de vraag is of topvoetbal wel altijd gebaat is bij people management. Het merkwaardige geschuif/opstellen van spelers (met Locadia en Willems) geeft toch wel te denken. Soms is een a-hole wel handig
Eerder van de week las ik al het commentaar van good ole Harry van Raay: te veel spelers dachten dat ze vóór dit seizoen een goede transfer zouden maken (en daardoor nu minder gemotiveerd) én de chemie tussen spelers en trainers die weg was.
Opvallend genoeg noemde Ronald de Boer hem, ter verdediging zeg maar, in de nababbel "nog steeds een beginnend trainer". Ben geneigd te denken dat ie toch qua tactisch en motiverend vermogen het nog niet haalt bij FdB; qua people management schat ik hem hoger in, maar de vraag is of topvoetbal wel altijd gebaat is bij people management. Het merkwaardige geschuif/opstellen van spelers (met Locadia en Willems) geeft toch wel te denken. Soms is een a-hole wel handig

0
geplaatst: 7 december 2016, 11:13 uur
Ah, eindelijk laat Mjuman dan ook zijn kopje hangen...Het heeft even geduurd, maar we zitten weer op dezelfde denkwijze. 

0
geplaatst: 7 december 2016, 11:30 uur
lennon schreef:
Ah, eindelijk laat Mjuman dan ook zijn kopje hangen...Het heeft even geduurd, maar we zitten weer op dezelfde denkwijze.
Was bereid Cocu een zekere mate van krediet te geven en nog steeds, maar het strijdplan van gisteravond verbaasde me heel erg en zonder noemenswaardige verandering in spirit en samenstelling van het team zie ik PSV op 18/12 uit de Arena terugkeren met een nederlaag (2-3 doelpunten verschil).
Wat het afgelopen kampioenschap verbloemde, is dat er na het seizoen 2014 - 2015 (Depay en Wijnaldum vertrokken) onvoldoende is ingekocht op scorend vermogen. Pröpper is wel een technisch begaafde speler, een bouwer - vond zelf een middenveld met én Maher én Pröpper onevenwichtig - maar scoort veel minder dan Wijnaldum.
0
Martial
geplaatst: 7 december 2016, 11:47 uur
herman schreef:
Ja, misschien kan ie terug naar Sparta als zij Dumfries kwijtraken.
Ja, misschien kan ie terug naar Sparta als zij Dumfries kwijtraken.
Dumfries?

Heb die Dumfries zien schutteren zondag tegen Feyenoord en als hij wijs is blijft hij voorlopig nog bij Sparta, want die is echt nog niet toe aan een stap hogerop, dan heeft Haps van AZ meer potentie.
0
geplaatst: 7 december 2016, 12:16 uur
Martial schreef:
Dumfries?
Heb die Dumfries zien schutteren zondag tegen Feyenoord en als hij wijs is blijft hij voorlopig nog bij Sparta, want die is echt nog niet toe aan een stap hogerop, dan heeft Haps van AZ meer potentie.
(quote)
Dumfries?

Uiteraard is Dumfries er nog lang niet. Het was alleen maar om aan te geven dat Willems op dat moment eerder toe lijkt aan een stap terug dan een stap vooruit.
Verder eens over het terugkopen van scorend vermogen, maar spelers van het kaliber Wijnaldum en Depay vind je ook niet zomaar helaas. Maher is/was wel een doelpuntenmaker, maar kon het helaas ook niet genoeg brengen.
3
geplaatst: 7 december 2016, 16:39 uur
herman schreef:
En wat wellicht ook scheelt is dat Ajax en Feyenoord hun beste speler gaan missen, vanwege de Afrika Cup.
En wat wellicht ook scheelt is dat Ajax en Feyenoord hun beste speler gaan missen, vanwege de Afrika Cup.
Is Denemarken ook Afrika

0
geplaatst: 7 december 2016, 20:04 uur
Dolberg wordt anders verkocht in de winter: 'Ajax krijgt 'niet te weigeren bod' van 30 miljoen binnen' - SoccerNews.nl
Dit bericht kwam slechts een paar weken daarvoor in het nieuws.
34 miljoen voor PSV in Champions League, City grootverdiener | NOS

0
geplaatst: 7 december 2016, 20:14 uur
chevy93 schreef:
Dolberg wordt anders verkocht in de winter: 'Ajax krijgt 'niet te weigeren bod' van 30 miljoen binnen' - SoccerNews.nl

Je zou denken doe het rekenwerk en hou nog 4 miljoen over; kan je al alle supporters die in het stadion zitten een worstebroodje geven - krijgen ze ook een iets anders van de club dan hoofdpijn en houden ze nog genoeg over voor een talentvolle linksback. Want anders dan zijn postuur doet vermoeden is bij Willems het talent er ondertussen wel uitgelopen

Eerlijk is eerlijk: ik hoop dat ie bij Ajax blijft - hebben ze daar ook weer nog iemand (naast Ziyech) om voor naar het stadion te komen.
0
geplaatst: 7 december 2016, 20:53 uur
chevy93 schreef:
Ik zou zeggen, strik er om en zet hem bij zijn nieuwe club even af

0
geplaatst: 7 december 2016, 22:40 uur
Doe dat transfereren van Dolberg dan even voor de 18e graag....
Was erbij gisteravond. Was mijn CL passe-partout vorig jaar nog goed voor 3 thuisoverwinningen en overwinteren, deze editie heeft maar liefst 1 schamel puntje en nog minder hoogtepunten opgeleverd. Het is niet altijd even leuk PSV supporter te zijn.
Was erbij gisteravond. Was mijn CL passe-partout vorig jaar nog goed voor 3 thuisoverwinningen en overwinteren, deze editie heeft maar liefst 1 schamel puntje en nog minder hoogtepunten opgeleverd. Het is niet altijd even leuk PSV supporter te zijn.

0
geplaatst: 8 december 2016, 19:35 uur
Karsdorp?!?! Wil Feyenoord het niet halen? Heeft hij geld uit Azië gehad? Een blunder kan je dit niet meer noemen, dat zou het understatement van het jaar zijn.
0
geplaatst: 8 december 2016, 19:49 uur
Zo, Feyenoord dringt wel lekker aan in de laatste minuten. Fener is blij dat het rust is denk ik. Mooi. Maar 3x scoren gaat 'm niet meer worden, ben ik bang...
0
geplaatst: 8 december 2016, 20:28 uur
Pfft wat een kapitale blunder van Karsdorp. Als er al een klein beetje kans was dat Feyenoord doorging, is die gelijk de grond in geboord. Zo'n bal dien je te allen tijde het stadion uit te rossen... Onnodig want Feyenoord speelt best prima.
Wat een pannenkoek is die scheids trouwens. Zo'n Turk hoeft maar te gaan liggen en hij fluit tegen Feyenoord
Wat een pannenkoek is die scheids trouwens. Zo'n Turk hoeft maar te gaan liggen en hij fluit tegen Feyenoord

0
geplaatst: 8 december 2016, 20:49 uur
Dickie heeft het weer mooi voor elkaar. T ziet er niet uit, maar toch.
0
geplaatst: 8 december 2016, 21:27 uur
Tsja als je zulke cadeautjes krijgt, moet je ze uitpakken en koesteren. Dat is precies wat Fenerbahçe deed. Feyenoord speelde met passie, maar was aanvallend te onmachtig om iets te kunnen klaarspelen.
0
geplaatst: 8 december 2016, 21:35 uur
Gelukkig had ik alleen het schakelprogramma van Fox 1, waardoor ik het grootste gedeelte zag van de tweede helft van AZ - Zenith: wat een toffe wedstrijd en wat een topprestatie van AZ. Want die Russen speelden in hun sterkste opstelling en wilden helemaal niet verliezen. Klasse!
0
geplaatst: 8 december 2016, 23:08 uur
Heerlijk potje van Jong Ajax tegen Standard Luik. Dat maakte de kater van Feyenoord (die wel een sterke tegenstander hadden) wel weer goed.
En wat een prestatie van AZ.
Echt opvallend hoe vaak die Europees overwinteren, maar dit is wel heel mooi gedaan.
En wat een prestatie van AZ.
Echt opvallend hoe vaak die Europees overwinteren, maar dit is wel heel mooi gedaan.
0
geplaatst: 9 december 2016, 07:16 uur
0
Martial
geplaatst: 9 december 2016, 08:24 uur
Titmeister schreef:
Feyenoord speelde met passie, maar was aanvallend te onmachtig om iets te kunnen klaarspelen.
Feyenoord speelde met passie, maar was aanvallend te onmachtig om iets te kunnen klaarspelen.

Ik vond het schrijnend om te zien hoeveel dit Feyenoord te kort kwam.
0
geplaatst: 9 december 2016, 09:21 uur
Feyenoord kwam inderdaad tekort maar er waren gisteravond ook teveel spelers ondermaats. Karsdorp zeer matig (met een kinderlijke blunder), Botteghin opbouwend dramatisch, Van der Heijden en Nelom haalden wel hun niveau...zeer matig dus, Kuyt slecht, El Ahmadi onzichtbaar. Elia was de 1e helft geweldig, 2e helft nauwelijks meer gezien. Vilhena speelde best redelijk. Jörgensen die zeker wel zijn best deed maar tegen goede verdedigers geen potten kon breken. Het hoogtepunt was de invalbeurt van Bilal (ik vond Toornstra overigens best aardig spelen). Die rende met de bal aan zijn voeten als een kip zonder kop over het veld heen of schoot ballen het stadion uit. Ongelofelijk dat zo'n iemand hiervoor dik betaald krijgt. Ik heb toch iets niet goed gedaan vroeger....
Ondanks dat ik ook mijn twijfels heb of een Feyenoord in vorm met 2 doelpunten verschil van Fener had kunnen winnen had ik het toch weleens willen zien als Toornstra de 1-0 ingekopt had of als Vilhena voor rust de 1-1 binnenkant paal had binnen geknald.
Ondanks dat ik ook mijn twijfels heb of een Feyenoord in vorm met 2 doelpunten verschil van Fener had kunnen winnen had ik het toch weleens willen zien als Toornstra de 1-0 ingekopt had of als Vilhena voor rust de 1-1 binnenkant paal had binnen geknald.
0
geplaatst: 9 december 2016, 09:38 uur
Toen Nelom binnen 5 minuten al een keer niet goed doorliep/durfde te lopen op een actie van Elia wist ik al genoeg. Wordt tijd dat Kongolo weer fit wordt. Nelom is meer iets voor AZ mochten die Haps kwijtraken. Of nog een niveautje lager (Heerenveen/Groningen/Utrecht).
Ik heb het hier nog wel eens opgenomen voor Bilal, maar buiten dat hij sterker/fitter is geworden zit er toch weinig vooruitgang in. Ik vind het een beetje een blind paard.
Nu vind ik het verder ook weer geen schande dat ze verliezen van een club die zoveel geld te besteden heeft. Het zou me niets verbazen als Van Persie en Sow samen al net zoveel verdienen als de hele Feyenoord-basis van gisteren.
Ik heb het hier nog wel eens opgenomen voor Bilal, maar buiten dat hij sterker/fitter is geworden zit er toch weinig vooruitgang in. Ik vind het een beetje een blind paard.
Nu vind ik het verder ook weer geen schande dat ze verliezen van een club die zoveel geld te besteden heeft. Het zou me niets verbazen als Van Persie en Sow samen al net zoveel verdienen als de hele Feyenoord-basis van gisteren.
0
geplaatst: 9 december 2016, 10:52 uur
Wat ik vooral stuitend vond, was het gebrek aan overtuiging/wil om te winnen. Ook voor de 0-1 straalde Feyenoord niets uit, daarna werd het niet echt beter. Mwahh, vooruit, Elia deed de eerste helft wat aardige dingen en Vilhena werkte hard.
Naja, dan de landstitel maar

0
geplaatst: 9 december 2016, 16:02 uur
Frenz schreef:
Wat ik vooral stuitend vond, was het gebrek aan overtuiging/wil om te winnen. Ook voor de 0-1 straalde Feyenoord niets uit, daarna werd het niet echt beter....
Wat ik vooral stuitend vond, was het gebrek aan overtuiging/wil om te winnen. Ook voor de 0-1 straalde Feyenoord niets uit, daarna werd het niet echt beter....
Zou dat soms komen omdat ze ook niet echt wilden winnen? In ieder geval niet met 2 goals verschil. Zou best met dat laatste te maken kunnen hebben.
1
geplaatst: 9 december 2016, 17:07 uur
Frenz schreef:
Wat ik vooral stuitend vond, was het gebrek aan overtuiging/wil om te winnen. Ook voor de 0-1 straalde Feyenoord niets uit, daarna werd het niet echt beter. Mwahh, vooruit, Elia deed de eerste helft wat aardige dingen en Vilhena werkte hard.
Ach overwinteren in die Europa League is best grappig maar dan krijg je weer een ronde dat gezeik met die kaarten en beperkingen en UEFA etc. En die Europa League beker win je toch niet. Logisch dus ook die slappe vertoning omdat Feyenoord echt 100 keer liever die titel pakt en daar helemaal voor gaat, desnoods ook ten koste van de beker.

Zelfs deze niet Feyenoord-fan (wel sympathisant) ziet dat.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.