Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 21 maart 2016, 08:36 uur
musician schreef:
Ook daar was wat voor te zeggen geweest maar hoe groot is de kans dat Ajax na de groepsfase doorgaat naar de volgende ronde? Als er een club doorgaat is het PSV.
(quote)
Ook daar was wat voor te zeggen geweest maar hoe groot is de kans dat Ajax na de groepsfase doorgaat naar de volgende ronde? Als er een club doorgaat is het PSV.
Waar is de hamer-op-je-kop-smiley als je hem nodig hebt? Als er vóór dit seizoen één club was waar je Europees vertrouwen in mocht hebben, was dat wel Ajax. Elk jaar uitstekend gespeeld in de CL, alleen telkens een te zware loting en eenmaal een gevalletje omkoperij.
Dit seizoen heeft Ajax enorm lopen prutsen, maar de vorige jaren was dat vaker PSV.
0
geplaatst: 21 maart 2016, 09:57 uur
Gretz schreef:
(...) Belachelijk dat je nu suggereert dat Van Oostveen (die niet eens verantwoordelijk is voor de competitieplanning) daar zich met een partijdig oog mee bemoeit. Ik wist niet dat Feyenoorders zich zo als een calimero konden gedragen.
(...) Belachelijk dat je nu suggereert dat Van Oostveen (die niet eens verantwoordelijk is voor de competitieplanning) daar zich met een partijdig oog mee bemoeit. Ik wist niet dat Feyenoorders zich zo als een calimero konden gedragen.
Eh, de voorzitter van de KNVB is Michael van Praag, sinds 2008.
Je kunt het vergezocht vinden, maar de KNVB is altijd enorm aan het puzzelen om jaarlijks een uitgekiend programma te kunnen vaststellen. Rekening houdend met de meest uiteenlopende factoren. Welke afwegingen er allemaal worden gemaakt, is niet openbaar.
Ik had graag PSV-Ajax gezien waarbij PSV ook een vergelijkbaar weekje vrij als Ajax zou hebben gehad. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de pijp na de afgelopen week behoorlijk leeg was en dat het nagenoeg geen doen was om weer volledig opgeladen te zijn voor deze wedstrijd.
Je kunt argumenteren dat het moet kunnen bij (elke) een profclub.
Dat kan wel zijn, maar dat neemt niet weg dat de wedstrijd tegen Atletico toch bij veel spelers van PSV nog behoorlijk in de benen zat. Gezien de stand en de rest van het programma, was het toch een cruciale wedstrijd, wellicht de belangrijkste van het jaar.
0
geplaatst: 21 maart 2016, 11:49 uur
musician schreef:
Je kunt het vergezocht vinden, maar de KNVB is altijd enorm aan het puzzelen om jaarlijks een uitgekiend programma te kunnen vaststellen. Rekening houdend met de meest uiteenlopende factoren. Welke afwegingen er allemaal worden gemaakt, is niet openbaar.
Ik had graag PSV-Ajax gezien waarbij PSV ook een vergelijkbaar weekje vrij als Ajax zou hebben gehad. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de pijp na de afgelopen week behoorlijk leeg was en dat het nagenoeg geen doen was om weer volledig opgeladen te zijn voor deze wedstrijd.
Dat kan wel zijn, maar dat neemt niet weg dat de wedstrijd tegen Atletico toch bij veel spelers van PSV nog behoorlijk in de benen zat. Gezien de stand en de rest van het programma, was het toch een cruciale wedstrijd, wellicht de belangrijkste van het jaar.
(quote)
Ja Van Praag is natuurlijk de voorzitter, maar dat je durft om deze uitstekende, integere van partijdigheid te beschuldigen vind ik echt belachelijk. Als hij daadwerkelijk Ajax zou willen bevoordelen, waarom heeft Ajax dan al jarenlang relatief veel uitwedstrijden op zondag om half 1, in een Europese week?
Het is inderdaad een enorme puzzel, rekening houdend met alle beperkende factoren (risicowedstrijden e.d.). Het definitieve schema wordt dit seizoen werd al op 18 juni 2015 vastgesteld. Op dat moment kun je nog helemaal niet zeggen wie er in maar 2016 nog Europees actief zijn en in welke competitie. In dit geval had het net zo goed kunnen gebeuren dat Ajax Europa League had moeten spelen en PSV al uitgeschakeld was Europees (hadden ze verloren van CSKA was dat gewoon het geval geweest). Had je dan dezelfde argumentatie gevoerd?
Kortom, het is gewoon dikke onzin om hier je beklag over te doen.
0
geplaatst: 21 maart 2016, 13:02 uur
Teunnis schreef:
Waar is de hamer-op-je-kop-smiley als je hem nodig hebt? Als er vóór dit seizoen één club was waar je Europees vertrouwen in mocht hebben, was dat wel Ajax. Elk jaar uitstekend gespeeld in de CL, alleen telkens een te zware loting en eenmaal een gevalletje omkoperij.
Dit seizoen heeft Ajax enorm lopen prutsen, maar de vorige jaren was dat vaker PSV.
(quote)
Ajax deed het wel redelijk in de CL, om er daarna keihard uit te vliegen in de EL, mooiste wedstrijd vond ik tegen Salzburg.

0
geplaatst: 21 maart 2016, 13:08 uur
trebremmit schreef:
Er is trouwens ook goed nieuws! Groningen heeft een evenaring van een clubrecord te pakken.
Er is trouwens ook goed nieuws! Groningen heeft een evenaring van een clubrecord te pakken.
Ja jullie gaan vol voor de 14de plek!
0
geplaatst: 21 maart 2016, 13:19 uur
Klopt, zal nog een hete strijd gaan worden.
Hans Nijland moet nu ook weg volgens veel supporters, daar snap ik dan weer niks van, die man doet het toch al jaren uitstekend, en nu het een keer wat minder gaat moet ie direct weg. Je moet echt blij zijn met zo'n man vind ik.
Hans Nijland moet nu ook weg volgens veel supporters, daar snap ik dan weer niks van, die man doet het toch al jaren uitstekend, en nu het een keer wat minder gaat moet ie direct weg. Je moet echt blij zijn met zo'n man vind ik.
0
geplaatst: 21 maart 2016, 15:24 uur
Meer in algemene zin en niet als excuus voor de nederlaag van PSV want die was verdiend, kun je wel stellen dat de KNVB iets beter naar de Europese kalenders mag kijken en mag proberen de teams die daarin (nog kunnen) uitkomen zoveel mogelijk uit de wind te houden voor en na dergelijke wedstrijden. Ze willen toch zo graag hun steentje bijdragen om Nederland internationaal via de europese competities weer mee te laten tellen? Dan mag je ook proberen nationale toppers te mijden rond die europese wedstrijden. In hoeverre dat mogelijk is, is een tweede.
0
geplaatst: 21 maart 2016, 15:32 uur
trebremmit schreef:
Ach ja zo gaat dat, LVG maakt nu het zelfde mee bij Man United

0
geplaatst: 21 maart 2016, 15:34 uur
trebremmit schreef:
Ajax deed het wel redelijk in de CL, om er daarna keihard uit te vliegen in de EL, mooiste wedstrijd vond ik tegen Salzburg.
(quote)
Toen had Salzburg ook een geweldig team met een uitstekende trainer.
0
geplaatst: 21 maart 2016, 15:55 uur
kijk vooral even naar de Europese statistieken:
UEFA rank sinds 1960 - even doorscrollen; focus om mijn part op de laatste 15 - 20 jaar:
AFC Ajax - Wikipedia - nl.wikipedia.org
PSV (voetbalclub) - Wikipedia - nl.wikipedia.org
UEFA rank sinds 1960 - even doorscrollen; focus om mijn part op de laatste 15 - 20 jaar:
AFC Ajax - Wikipedia - nl.wikipedia.org
PSV (voetbalclub) - Wikipedia - nl.wikipedia.org
0
geplaatst: 21 maart 2016, 18:25 uur
lennon schreef:
De eerste goal was een knappe counter en de rest waren geen uitgespeelde kansen maar ook desperate schoten op afstand of weer counters.
Sinds wanneer zijn kansen geen kansen meer als ze uit counters volgen? Nederland werd er 3e van de wereld mee.De eerste goal was een knappe counter en de rest waren geen uitgespeelde kansen maar ook desperate schoten op afstand of weer counters.
0
geplaatst: 21 maart 2016, 18:44 uur
musician schreef:
Ajax - PSV was 3 dagen na de uitwedstrijd bij Molde. Feyenoord - Ajax was drie dagen na de wedstrijd tegen Fener. In oktober:Ik had graag PSV-Ajax gezien waarbij PSV ook een vergelijkbaar weekje vrij als Ajax zou hebben gehad. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de pijp na de afgelopen week behoorlijk leeg was en dat het nagenoeg geen doen was om weer volledig opgeladen te zijn voor deze wedstrijd.
1 oktober: Molde - Ajax
4 oktober: Ajax - PSV
(interlands met 5 geselecteerde spelers van Ajax bij NL en zo'n beetje het hele basiselftal weg was)
17 oktober: Heracles - Ajax
22 oktober: Fener - Ajax
25 oktober: Vitesse - Ajax
28 oktober: Feyenoord - Ajax (beker)
31 oktober: Ajax - Roda
(en vervolgens 5 november: Ajax - Fener en 8 november Feyenoord - Ajax).
Waar hebben we het over?
edit:
@RikElfrink 2 uur geleden
Het #AD meldde vandaag al dat PSV in het huidige seizoen 14 van de 18 verliespunten boekte voor of na een Europees duel. Trend is duidelijk.
Misschien moeten we PSV iedere keer maar een weekendje vrij geven na een Europese wedstrijd? Duidelijk gebrek aan fitheid, mentale weerbaarheid of wie zal het zeggen?Het #AD meldde vandaag al dat PSV in het huidige seizoen 14 van de 18 verliespunten boekte voor of na een Europees duel. Trend is duidelijk.
0
geplaatst: 21 maart 2016, 19:53 uur
We gaan Molde toch niet met Atletico vergelijken?
Dan kun je de KNVB bekerwedstrijden van PSV ook mee gaan rekenen.
Ik wist trouwens niet dat je van een wedstrijd tegen Molde in oktober of tegen Fener in november nog moe kan zijn in maart.
Hoe dan ook, ik vind het jammer dat Ajax en PSV niet op gelijkwaardige basis aan de wedstrijd konden beginnen. Dat is misschien het lot van clubs die Europees wat willen bereiken en daar kun je je ten dele ook op voorbereiden.
Maar ik vond PSV niet wedstrijdfit ogen. Misschien waren ze op 60, 70% van hun kunnen. En dat is jammer voor zo'n wedstrijd en voor het meten van de juiste krachtsverhoudingen. Als Ajax in gelijkwaardige omstandigheden wint kun je er vrede mee hebben.
Nu heeft Ajax alleen maar gebruik hoeven te maken van de situatie, zonder zelf te hoeven overtuigen. Vandaar mijn eerdere opmerking: wat was bij de KNVB dit jaar de ideale datum om Ajax in hun jaarlijkse uitwedstrijd aan PSV te koppelen en wie kon daar invloed op uitoefenen.
Dan kun je de KNVB bekerwedstrijden van PSV ook mee gaan rekenen.
Ik wist trouwens niet dat je van een wedstrijd tegen Molde in oktober of tegen Fener in november nog moe kan zijn in maart.

Hoe dan ook, ik vind het jammer dat Ajax en PSV niet op gelijkwaardige basis aan de wedstrijd konden beginnen. Dat is misschien het lot van clubs die Europees wat willen bereiken en daar kun je je ten dele ook op voorbereiden.
Maar ik vond PSV niet wedstrijdfit ogen. Misschien waren ze op 60, 70% van hun kunnen. En dat is jammer voor zo'n wedstrijd en voor het meten van de juiste krachtsverhoudingen. Als Ajax in gelijkwaardige omstandigheden wint kun je er vrede mee hebben.
Nu heeft Ajax alleen maar gebruik hoeven te maken van de situatie, zonder zelf te hoeven overtuigen. Vandaar mijn eerdere opmerking: wat was bij de KNVB dit jaar de ideale datum om Ajax in hun jaarlijkse uitwedstrijd aan PSV te koppelen en wie kon daar invloed op uitoefenen.
0
geplaatst: 21 maart 2016, 19:55 uur
Basel had toen ook een geweldig team. Er werd idd schande van gesproken dat Ajax toen overklast werd, maar ik vond dat niet heel gek tegen de kampioen van Oostenrijk die meer geld had en een selectie die beter in evenwicht was.
0
geplaatst: 21 maart 2016, 20:09 uur
Volgens musician hadden we allemaal moeten zien aankomen dat dit weerbare PSV hoe-dan-ook zou overwinteren in de Champions League. En dat de KNVB in juni 2015 daar al rekening mee had moeten houden in het eredivisieschema. Op die manier was er waarschijnlijk nooit een programma gekomen waar alle clubs het mee eens waren. Bedenk wel dat PSV vorig jaar juni zelf goedkeuring heeft gegeven aan dit competitieschema. De mensen bij PSV wisten dat PSV - Ajax eventueel zou kunnen volgen op een Europees duel. Maar ze wisten ook dat mogelijk alleen Ajax nog Europees zou spelen dan en wel op donderdag. Dat had ze een groot voordeel opgeleverd (PSV 1 week voorbereidingstijd, Ajax 2 dagen).
Ik snap het ook totaal niet dat je het in je hoofd haalt om te suggereren dat het eerlijker was geweest om PSV - Ajax naar een later moment te verplaatsen. Dan hield je alleen nog doordeweekse dagen over. Ik geloof dat ze dat in sommige buitenlandse competities nog wel eens doen (om het topteam dat in de CL zit meer rust te geven), maar in dit geval zou dit absurd zijn omdat Ajax er dan in de titelrace zwaar benadeeld mee zou worden. Bij PSV is de selectie zo fit en breed om tot afgelopen week mee te doen in de competitie + CL, dan moeten ze ook niet klagen over 2 wedstrijden in de week. En doen ze gelukkig ook niet. Dat gebruiken als excuus voor de nederlaag tegen Ajax zou enorm zwak zijn.
Mijn verbazing is wel enorm dat jij als Feyenoorder loopt te janken dat het voor PSV allemaal zo oneerlijk was dat ze op dinsdag nog moesten spelen. PSV had er ook voor kunnen kiezen om te rouleren en bijvoorbeeld de helft van het team te wisselen. Dan waren ze ongetwijfeld iets fitter geweest. Met die brede, nagenoeg gelijkwaardige selectie zou dat toch prima moeten kunnen? Maar spelers als Brenet, Hendrix, Pereiro, Schaars, Josefzoon heb ik nauwelijks in actie gezien. Schijnbaar vond Cocu dat de basis voldoende fit was, ik heb hem zelf ook niet over vermoeidheid gehoord.
Ik snap het ook totaal niet dat je het in je hoofd haalt om te suggereren dat het eerlijker was geweest om PSV - Ajax naar een later moment te verplaatsen. Dan hield je alleen nog doordeweekse dagen over. Ik geloof dat ze dat in sommige buitenlandse competities nog wel eens doen (om het topteam dat in de CL zit meer rust te geven), maar in dit geval zou dit absurd zijn omdat Ajax er dan in de titelrace zwaar benadeeld mee zou worden. Bij PSV is de selectie zo fit en breed om tot afgelopen week mee te doen in de competitie + CL, dan moeten ze ook niet klagen over 2 wedstrijden in de week. En doen ze gelukkig ook niet. Dat gebruiken als excuus voor de nederlaag tegen Ajax zou enorm zwak zijn.
Mijn verbazing is wel enorm dat jij als Feyenoorder loopt te janken dat het voor PSV allemaal zo oneerlijk was dat ze op dinsdag nog moesten spelen. PSV had er ook voor kunnen kiezen om te rouleren en bijvoorbeeld de helft van het team te wisselen. Dan waren ze ongetwijfeld iets fitter geweest. Met die brede, nagenoeg gelijkwaardige selectie zou dat toch prima moeten kunnen? Maar spelers als Brenet, Hendrix, Pereiro, Schaars, Josefzoon heb ik nauwelijks in actie gezien. Schijnbaar vond Cocu dat de basis voldoende fit was, ik heb hem zelf ook niet over vermoeidheid gehoord.
0
geplaatst: 21 maart 2016, 20:12 uur
chevy93: goede post met de feiten. Geeft maar weer eens aan dat sommige users hier (vooral door een gebrek aan kennis) enorm selectief verontwaardigd uit te hoek komen. Jammer wel.
Sterker nog, uit counters volgen vaak de grootste kansen. De kwaliteit van de schoten uit counters is gemiddeld beter, dus de Expected Goal-ratio is daar hoger. Beter één 100% kans dan een hele hoop lastige doelpogingen waarbij de kans dat je scoort vrij klein is.
chevy93 schreef:
(quote)
Sinds wanneer zijn kansen geen kansen meer als ze uit counters volgen? Nederland werd er 3e van de wereld mee. Sterker nog, uit counters volgen vaak de grootste kansen. De kwaliteit van de schoten uit counters is gemiddeld beter, dus de Expected Goal-ratio is daar hoger. Beter één 100% kans dan een hele hoop lastige doelpogingen waarbij de kans dat je scoort vrij klein is.
0
geplaatst: 21 maart 2016, 20:14 uur
De Boer kan beter ook een middagje vrij nemen na een topwedstrijd. 

0
geplaatst: 21 maart 2016, 20:18 uur
Molde: geloof het of niet - d'r zijn Scandinavische ex-collega's - die compleet een rolling/lachstuip krijgen als ik moet uitleggen dat Ajax tweemaal gelijk heeft gespeeld tegen dat team uit het Noorse Boerenkoolstronkeradeel.
Heb je die wedstrijden überhaupt gezien? Uit kreeg Ajax legio kansen en was het een wonder dat ze maar 1 op het scorebord kwamen. Thuis in de ArenA ging het moeizaam maar toen ontbrak het vooral aan motivatie omdat Ajax vrijwel zeker uitgeschakeld was.
Overigens heeft dat Molde ook gewonnen van Celtic, Fenerbahce en Sevilla. Zullen toch wel redelijk goed kunnen verdedigen dan.
0
geplaatst: 21 maart 2016, 20:26 uur
Gretz schreef:
Heb je die wedstrijden überhaupt gezien? Uit kreeg Ajax legio kansen en was het een wonder dat ze maar 1 op het scorebord kwamen. Thuis in de ArenA ging het moeizaam maar toen ontbrak het vooral aan motivatie omdat Ajax vrijwel zeker uitgeschakeld was.
Overigens heeft dat Molde ook gewonnen van Celtic, Fenerbahce en Sevilla. Zullen toch wel redelijk goed kunnen verdedigen dan.
(quote)
Voor mij ben jij nu de oudere broer van Sjef aan het worden. Doorratelen zonder überhaupt jezelf af te vragen of je posts ook maar enige impact hebben. A3 ga ik die aandoening noemen. En 1 van die A's staat voor arrogantie.
Ik heb hierboven al een tweetal links gegeven waarmee je de prestaties op Europees niveau van PSV en Ajax kunt vergelijken - doe dat dan ook en trek aan de hand daarvan je conclusies. Ben redelijk bekend met het Scandinavische voetbal.
Prijs jezelf gelukkig met die overwinning, maar de champagnefles zou ik nog niet openen

Mentaal fit leek PSV allerminst. Het rare is dat Man U het in de EL aflegt tegen Liverpool om vervolgens wel 4dagen later bij City met 0 - 1 te gaan winnen. Denk dat wedstrijd + verlenging + penalty's toch heel veel impact heeft gehad. Geen idee hoe je als coach dat kunt ondervangen.
0
geplaatst: 21 maart 2016, 20:34 uur
Mjuman schreef:
Voor mij ben jij nu de oudere broer van Sjef aan het worden. Doorratelen zonder überhaupt jezelf af te vragen of je posts ook maar enige impact hebben. A3 ga ik die aandoening noemen. En 1 van die A's staat voor arrogantie.
(quote)
En jij hebt schijnbaar de dwang om steeds weer op onze posts te moeten reageren, terwijl het volkomen logisch is dat chevy93 en ik op musicians post reageren als hij met allerlei feitelijke onjuistheden komt. Ik respecteer iedereens mening (over welke club/speler dan ook), maar als ik ergens enorme bullshit lees mag ik er toch wel iets van zeggen?
Mjuman schreef:
Ik heb hierboven al een tweetal links gegeven waarmee je de prestaties op Europees niveau van PSV en Ajax kunt vergelijken - doe dat dan ook en trek aan de hand daarvan je conclusies. Ben redelijk bekend met het Scandinavische voetbal.
Ja, het is mij bekend dat PSV in de afgelopen 15 jaar beter heeft gepresteerd in Europa dan Ajax. Maar daar ging het mij helemaal niet om in de discussie, die er over ging of het oneerlijk was voor PSV dat zij de thuiswedstrijd tegen Ajax op 20 maart kregen toebedeeld.
Mjuman schreef:
Prijs jezelf gelukkig met die overwinning, maar de champagnefles zou ik nog niet openen
Haha, ik kijk wel uit. Ik denk dat niemand bij Ajax in de voetsporen zou willen treden van Dries Mertens.

0
geplaatst: 21 maart 2016, 20:38 uur
Mjuman schreef:
Mentaal fit leek PSV allerminst. Het rare is dat Man U het in de EL aflegt tegen Liverpool om vervolgens wel 4dagen later bij City met 0 - 1 te gaan winnen. Denk dat wedstrijd + verlenging + penalty's toch heel veel impact heeft gehad. Geen idee hoe je als coach dat kunt ondervangen.
Ongetwijfeld heeft de ongelukkige uitschakeling door Atlético z'n mentale impact gehad voor PSV. Net zoals de vroege 0-1 van Milik waarschijnlijk ook een aardige mentale impact had.
Maar dit soort situaties horen bij topsport. Zoals ik al zei had het andersom Ajax ook kunnen overkomen dat ze op donderdag werden uitgeschakeld in de EL (voor mijn part na verlenging + penalty's) en dat ze dan amper 48 uur later naar PSV hadden gemoeten. In dat geval had Ajax de nadelige randvoorwaarden gehad. Hoort er gewoon bij dat teams niet altijd dezelfde voorbereidingstijd hebben.
0
geplaatst: 21 maart 2016, 20:45 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Sinds wanneer zijn kansen geen kansen meer als ze uit counters volgen? Nederland werd er 3e van de wereld mee. Lees maar war oud ajax coach van Gaal ooit zei over kansen en mogelijkheden
0
geplaatst: 21 maart 2016, 21:02 uur
Gretz schreef:
Ongetwijfeld heeft de ongelukkige uitschakeling door Atlético z'n mentale impact gehad voor PSV. Net zoals de vroege 0-1 van Milik waarschijnlijk ook een aardige mentale impact had.
Maar dit soort situaties horen bij topsport. Zoals ik al zei had het andersom Ajax ook kunnen overkomen dat ze op donderdag werden uitgeschakeld in de EL (voor mijn part na verlenging + penalty's) en dat ze dan amper 48 uur later naar PSV hadden gemoeten. In dat geval had Ajax de nadelige randvoorwaarden gehad. Hoort er gewoon bij dat teams niet altijd dezelfde voorbereidingstijd hebben.
Nee - dat is gewoon appels met peren vergelijken. Het financieel belang in een CL is minimaal 5* groter dan in een EL. Dat vergt zijn tol. En motivatie, drive is een economisch schaars goed. Niet voor niets hebben topteams een brede selectie. Met goede coaching/begeleiding had wellicht iets voorkomen kunnen worden. Misschien is er wel sprake geweest van een zekere onderschatting en heet FdB dat wellicht goed ingeschat.
0
geplaatst: 21 maart 2016, 21:02 uur
Gretz schreef:
en ik op musicians post reageren als hij met allerlei feitelijke onjuistheden komt
en ik op musicians post reageren als hij met allerlei feitelijke onjuistheden komt
Welke feitelijke onjuistheden?
Maar ze wisten ook dat mogelijk alleen Ajax nog Europees zou spelen dan en wel op donderdag. Dat had ze een groot voordeel opgeleverd (PSV 1 week voorbereidingstijd, Ajax 2 dagen)
Lachen zeg. Zelfs Feyenoord overwintert nog eerder in de Championsleague dan Ajax.
En: er zou opeens wel een groot voordeel voor PSV zijn geweest als het andersom was??
Ik begrijp daarmee dat je erkent dat zondag de strijd inderdaad niet helemaal met gelijke wapens is gestreden. Of je moet willen zeggen dat alleen bij Ajax rekening moet worden gehouden met een zwaar Europees programma.
0
geplaatst: 21 maart 2016, 21:47 uur
musician schreef:
Dat breien van Ajax is ook nauwelijks voetbal te noemen. Geen counter voetbal maar ook geen aanvallend voetbal, het is eigenlijk gewoon voetbal niemandallerigheid.
Dat breien van Ajax is ook nauwelijks voetbal te noemen. Geen counter voetbal maar ook geen aanvallend voetbal, het is eigenlijk gewoon voetbal niemandallerigheid.
Ajax staat met hun voetbal bovenaan in de Eredivisie met een respectabel puntenaantal (68 na 28 wedstrijden is erg veel) en een uitstekend doelsaldo (+50, slechts 18 tegen). Vergeleken met de Europese top is het spel niet indrukwekkend, maar dat is verklaarbaar gezien de enorme verschillen in begrotingen. Noem anders 1 Nederlands team dat beter voetbalt dan Ajax.
musician schreef:
Er wordt vaak gewonnen omdat in de berekening van clubs een verlies tegen Ajax wordt ingecalculeerd. Dus een verlies is dan per saldo al opgenomen in de begroting.
Er wordt vaak gewonnen omdat in de berekening van clubs een verlies tegen Ajax wordt ingecalculeerd. Dus een verlies is dan per saldo al opgenomen in de begroting.
Onzin, al uitgelegd. Het omgekeerde is eerder het geval (zo lang mogelijk willen stand houden tegen de grootste club), zeker in thuiswedstrijden. Voor veel teams de wedstrijd van het jaar.
musician schreef:
Formeel gesproken, kan de KNVB op de kalender dit probleem zien aankomen en anders programmeren. Dat ze besloten hadden toch juist vandaag Ajax voor de deur te plaatsen, je zou er haast wat van denken.
Formeel gesproken, kan de KNVB op de kalender dit probleem zien aankomen en anders programmeren. Dat ze besloten hadden toch juist vandaag Ajax voor de deur te plaatsen, je zou er haast wat van denken.
Niet dus.
musician schreef:
Het scheelde niet veel of PSV was 4e in hun poule geworden en Ajax tenminste 2e. Toeval speelt een grotere rol dan je denkt.
musician schreef:

Dat ging over AJAX - PSV in oktober, toen Ajax 2 volle dagen minder rust had dan PSV. (Zouden ze misschien daarom thuis met 1-2 verloren hebben?)
musician schreef:
Lachen zeg. Zelfs Feyenoord overwintert nog eerder in de Championsleague dan Ajax.
Hahahahahahaha, de laatste keer dat Feyenoord überhaupt Champions League speelde is meer dan 13 jaar geleden. ? De euro was toen net ingevoerd.
musician schreef:
En: er zou opeens wel een groot voordeel voor PSV zijn geweest als het andersom was??
Ja. Blijkbaar is begrijpend lezen erg lastig. Als PSV 4e was geëindigd in hun poule (had zomaar gekund) en Ajax was toch doorgegaan in de EL was het heel aannemelijk geweest dat de situatie omgedraaid was en Ajax de Europese wedstrijd voor de topper had gehad. Alleen had Ajax dan op donderdag gespeeld in plaats van PSV op dinsdag nu. Scheelt ook nog eens 2 volle dagen rust, en dat is enorm veel in topvoetbal. Ik vraag me af of je dan ook had geroepen dat het zo oneerlijk was geweest voor Ajax. PSV had nu 5 dagen ertussen, dat is toch nog redelijk veel.
musician schreef:
Ik begrijp daarmee dat je erkent dat zondag de strijd inderdaad niet helemaal met gelijke wapens is gestreden. Of je moet willen zeggen dat alleen bij Ajax rekening moet worden gehouden met een zwaar Europees programma.
Wel met gelijke wapens, beiden teams mochten er 11 opstellen. Niet met dezelfde voorbereiding en andere randvoorwaarden zoals blessures. Ajax moest bijvoorbeeld 2 van haar beste verdedigers missen. PSV had 0 blessures. Wellicht dat sommige spelers niet alles konden geven omdat ze nog enigszins vermoeid waren van Atlético maar die spelers had je kunnen vervangen door een sterke bank.
0
geplaatst: 21 maart 2016, 21:54 uur
Mjuman schreef:
Nee - dat is gewoon appels met peren vergelijken. Het financieel belang in een CL is minimaal 5* groter dan in een EL. Dat vergt zijn tol. En motivatie, drive is een economisch schaars goed. Niet voor niets hebben topteams een brede selectie.
(quote)
Nee - dat is gewoon appels met peren vergelijken. Het financieel belang in een CL is minimaal 5* groter dan in een EL. Dat vergt zijn tol. En motivatie, drive is een economisch schaars goed. Niet voor niets hebben topteams een brede selectie.
Dat zal allemaal best, maar bij PSV wisten ze ook dat de wedstrijd van zondag heel bepalend kon zijn voor wie er volgend seizoen sowieso Champions League speelt. Dat is misschien nog wel belangrijker dan een ronde verder bekeren in de CL (waarop de kans sowieso al behoorlijk klein was vooraf). Als ik Cocu was had ik toch iets meer gerouleerd. Heb je een brede selectie met weinig kwalitatieve verschillen, maak je er geen optimaal gebruik van nu. Daarmee sneed PSV zichzelf in de vingers.
Mjuman schreef:
Met goede coaching/begeleiding had wellicht iets voorkomen kunnen worden. Misschien is er wel sprake geweest van een zekere onderschatting en heet FdB dat wellicht goed ingeschat.
Met goede coaching/begeleiding had wellicht iets voorkomen kunnen worden. Misschien is er wel sprake geweest van een zekere onderschatting en heet FdB dat wellicht goed ingeschat.
Dit zou goed kunnen. Ik denk dat De Boer met zijn ervaring vooralsnog een betere coach is dan Cocu. Mijn ervaring is dat hij zijn team vrijwel altijd optimaal weet voor te bereiden voor een nationale topwedstrijd, zeker in de eindfase van het seizoen. De tactiek waarmee hij zijn spelers in het veld heeft gestuurd heeft ook uitstekend gewerkt. Van der Hoorn en Viergever waren waarschijnlijk niet zo makkelijk overeind gebleven als Ajax had geprobeerd het spel te maken en er veel ruimte in de rug ontstond.
0
geplaatst: 21 maart 2016, 21:55 uur
Ik heb verder geen feitelijke onjuistheden gelezen, alleen maar een hoop uitleg van een Ajaxied die weer eens een lang stuk nodig heeft om recht te praten wat daar allemaal krom is.
Zo lees ik bijvoorbeeld niets terug over de lege tribunes bij Ajax, als gevolg van al dat geweldige voetbal. Of een opsomming van Europese successen.
Nee, iets feitelijks onjuist in de zin dat ik Van Oostveen voorzitter van de KNVB heb genoemd, of iets dergelijks. Je kunt mij voorlopig alleen geen liefhebber van Ajax noemen maar dat is al even bekend.
Zo lees ik bijvoorbeeld niets terug over de lege tribunes bij Ajax, als gevolg van al dat geweldige voetbal. Of een opsomming van Europese successen.
Nee, iets feitelijks onjuist in de zin dat ik Van Oostveen voorzitter van de KNVB heb genoemd, of iets dergelijks. Je kunt mij voorlopig alleen geen liefhebber van Ajax noemen maar dat is al even bekend.
0
geplaatst: 21 maart 2016, 21:59 uur
Laat maar zitten dan musician, je hebt waarschijnlijk een minderwaardigheidscomplex en een grote plaat voor je hoofd. Ik weerleg de feitelijke onjuistheden die je noemt met argumenten en het enige wat je vervolgens in te brengen hebt als tegenargument is dat ik dingen aan het recht praten ben die krom zijn. ? Op die manier is er geen discussie te voeren.
Het zal misschien ook wel iets van jaloezie zijn?
Het zal misschien ook wel iets van jaloezie zijn?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.