Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 11 december 2016, 20:47 uur
vigil schreef:
Het werkt wel voorlopig
0-3 bij rust en de eerste 35 werd AZ helemaal ondersteboven gespeeld. 0-5 had ook wel mogelijk geweest (Elia op de paal bv).
Onze Deense vrind weer 2 assists en 1 goal er bij
Het werkt wel voorlopig

0-3 bij rust en de eerste 35 werd AZ helemaal ondersteboven gespeeld. 0-5 had ook wel mogelijk geweest (Elia op de paal bv).
Onze Deense vrind weer 2 assists en 1 goal er bij
Die 0-2 was eigenlijk geen assist van Jorgensen, maar vind het prima dat ze hem tellen.
0
geplaatst: 11 december 2016, 20:49 uur
Martial schreef:
Jørgensen is voor mij de man van de 1e seizoenshelft
en een geweldige aankoop gebleken.
(quote)
en een geweldige aankoop gebleken. Vind El Ahmadi nog een tikkie beter de eerste seizoenshelft. Maar kan leven met je keuze.

0
geplaatst: 11 december 2016, 20:51 uur
Ajax verliest zoals ze normaal nog wel eens winnen: in blessuretijd. En dan ook nog eens na een penalty en rood. En dan ook nog eens na een 0-4 overwinning van Feyenoord bij AZ. Heerlijk! 
En nou nog een laf gelijkspelletje van PSV volgende week in Amsterdam...

En nou nog een laf gelijkspelletje van PSV volgende week in Amsterdam...
0
geplaatst: 11 december 2016, 20:56 uur
Heb liever dat PSV wint. Zie Ajax als een grotere concurrent.
0
geplaatst: 11 december 2016, 21:14 uur
Van mij mag PSV ook winnen, maar erg waarschijnlijk lijkt me dat in deze gebaksvorm niet. In een Bossche bol zit nog meer voetbal 

0
geplaatst: 11 december 2016, 22:15 uur
Tja en nu is Viergever er ook nog niet bij, dat maakt het er niet beter op voor PSV.
0
geplaatst: 12 december 2016, 08:13 uur
Frenz schreef:
........Komt trouwens weer een aardige finale aan, tegen AZ zullen we gaan zien of de mannen echt willen.
........Komt trouwens weer een aardige finale aan, tegen AZ zullen we gaan zien of de mannen echt willen.
Dat was een duidelijk antwoord, mss maakte Gio toch een keuze tegen Fehnerbace. Het verschil in instelling was iig heel groot.
Ook wel eens leuk om unlucky Ajax te zien

0
geplaatst: 12 december 2016, 11:02 uur
Ik mag toch hopen en aannemen dat gewoon Riedewald op de plek van Viergever komt te staan tegen PSV.
0
geplaatst: 12 december 2016, 11:11 uur
Frenz schreef:
Dat was een duidelijk antwoord, mss maakte Gio toch een keuze tegen Fehnerbace. Het verschil in instelling was iig heel groot.
(quote)
Voor mij leek dit dus al geen vraag, maar is het dat na gisteren al helemaal niet meer. Feyenoord wil maar één ding dit jaar en daar paste de knock-out fase van de EL niet bij.
0
geplaatst: 12 december 2016, 11:13 uur
Overigens, waar is die ouwe ajacied van een Gretz als je 'm hier nodig hebt... 
De Volkskrant heeft het vanmorgen over 'een kampioensploeg in wording dat als een harmonica het veld over schuift, de spelers met onzichtbare touwtjes met elkaar verbonden'....
Voor de duidelijkheid: ze schrijven over Feyenoord.

De Volkskrant heeft het vanmorgen over 'een kampioensploeg in wording dat als een harmonica het veld over schuift, de spelers met onzichtbare touwtjes met elkaar verbonden'....
0
geplaatst: 12 december 2016, 11:22 uur
Martial schreef:
Ja en dan te denken dat de zogenaamde "voetbalkenners" en analisten maar niet echt onder de indruk raken van deze geweldige Jørgensen en afgelopen maandag durfde v/d Gijp zelfs nog te zeggen dat Jørgensen in de buurt kwam van "alleskunner" Luuk de Jong
nu is v/d Gijp toch al niet serieus te nemen maar toch....
en een geweldige aankoop gebleken.
(quote)
Ja en dan te denken dat de zogenaamde "voetbalkenners" en analisten maar niet echt onder de indruk raken van deze geweldige Jørgensen en afgelopen maandag durfde v/d Gijp zelfs nog te zeggen dat Jørgensen in de buurt kwam van "alleskunner" Luuk de Jong
nu is v/d Gijp toch al niet serieus te nemen maar toch....Jørgensen is voor mij de man van de 1e seizoenshelft
en een geweldige aankoop gebleken. Luuk de Jong is momenteel meer van het niveau Willem II, maar op basis van wat hij in het verleden heeft laten zien is de mening van Gijp helemaal zo gek nog niet natuurlijk. Zelfs al is Jørgensen de man van de 1e seizoenshelft. Als De Jong weer in zijn normale doen komt, dan is de kans groot dat hij in een maand of 2 dezelfde statistieken kan overleggen als onze Deense vriend.
Voor mij blijft PSV in ieder geval een favoriet voor de titel. Als ze winnen van Ajax zelfs wel de topfavoriet, aangezien Feyenoord ook nog wel wat tikjes gaat oplopen.
0
geplaatst: 12 december 2016, 11:32 uur
https://www.telesport.nl/artikel/76409/nationaal/feyenoord-domineert-elftal-van-de-week
Lekker gevarieerd elftal van de week.
Alleen Karsdorp een 8,5?? 6 max. En Jorgensen een 7,5. Koekoek! Alleen Elia ontbreekt en die was, zeker de 1e helft, weergaloos.
Alleen Karsdorp een 8,5?? 6 max. En Jorgensen een 7,5. Koekoek! Alleen Elia ontbreekt en die was, zeker de 1e helft, weergaloos.
0
geplaatst: 12 december 2016, 11:40 uur
Ja joh die weet zelf niet wat hij allemaal loopt te verkondigen. Allemaal zweverig gezever.
0
geplaatst: 12 december 2016, 11:46 uur
Het laatste nieuws over hem al gelezen? Als dat waar is dan is het echt lachwekkend, het is wel de Telegraaf die er mee komt maar goed.
Van Breukelen wankelt
Van Breukelen wankelt
0
geplaatst: 12 december 2016, 11:48 uur
ow nee, ik bazeer dit op gisteravond bij Tom Egbers, ik zal eens zoeken. Ik hoop dat mijn virusscanner de Telegraaf aan kan
0
geplaatst: 12 december 2016, 12:28 uur
Ik kon Van Breukelen bij Egbers bijna niet aanhoren.
De goede oude Ernst Happel had één lijfspreuk, spreekwoordelijk ook geworden, "kein geloel, fussballen!"
Ik moest daar opeens aan denken toen het begon over het ontdekken/exploiteren van talentjes vanaf de peuterleeftijd en wat ouder met enig voetbaltalent waar de KNVB "voor voetbalclubs met speciale vragen op dat gebied" naar wil gaan kijken.
Kortom, hoe kun je een talent nog veel méér talent laten worden.
Het was volstrekt onbegrijpelijk wat Van Breukelen voorstelt. Ik zag de anderen aan tafel steeds meer afkeurend kijken en vandaar mijn oplossing: kein geloel, fussballen!
Happel had het volledig door: hij was slechts katalysator van het talent dat er rond liep en hoefde alleen maar wat te selecteren en er voor te zorgen dat ze elkaar op het veld wisten te vinden. Daarna ging men door het vuur voor de legendarische trainer.
Tweede werd hij met Nederland op het WK van 1978. Zonder Cruyff.
De goede oude Ernst Happel had één lijfspreuk, spreekwoordelijk ook geworden, "kein geloel, fussballen!"
Ik moest daar opeens aan denken toen het begon over het ontdekken/exploiteren van talentjes vanaf de peuterleeftijd en wat ouder met enig voetbaltalent waar de KNVB "voor voetbalclubs met speciale vragen op dat gebied" naar wil gaan kijken.
Kortom, hoe kun je een talent nog veel méér talent laten worden.
Het was volstrekt onbegrijpelijk wat Van Breukelen voorstelt. Ik zag de anderen aan tafel steeds meer afkeurend kijken en vandaar mijn oplossing: kein geloel, fussballen!
Happel had het volledig door: hij was slechts katalysator van het talent dat er rond liep en hoefde alleen maar wat te selecteren en er voor te zorgen dat ze elkaar op het veld wisten te vinden. Daarna ging men door het vuur voor de legendarische trainer.
Tweede werd hij met Nederland op het WK van 1978. Zonder Cruyff.
0
geplaatst: 12 december 2016, 14:24 uur
west schreef:

Gisterenmiddag meegedaan aan de Venrayse popquiz, dus ik heb geen live beelden gezien van de deklassering van AZ en de onfortuinlijke nederlaag van Ajax in Enschede. De Volkskrant is overigens wel mijn krant, maar ik heb vandaag nog geen tijd gehad om die te lezen.
Het moge duidelijk zijn dat het huidige Feyenoord in de Nederlandse competitie voor niemand onder hoeft te doen. Het team lijkt idd beter op elkaar ingespeeld dan vorig seizoen, waardoor ze het waarschijnlijk tot het eind van de volhouden in de titelrace. Een ernstige dip zoals vorig jaar na de winterstop zal ze niet nog eens overkomen. Aangezien ze Europees al uitgeschakeld zijn zal het qua blessures en fitheid ook makkelijker worden.
Ajax moet de verliespartij in Enschede gewoon zien als een incident. Je kunt niet alle wedstrijden top zijn. Dit was de eerste mindere pot na een lange reeks aan goede wedstrijden. Gewoon de draad weer oppakken: het spel van dit seizoen biedt voldoende mogelijkheden om succesvol te zijn in Nederland en Europa. Al zou ik wel graag zien dat Riedewald weer definitief de plek in gaat nemen van Viergever.
0
geplaatst: 12 december 2016, 14:32 uur
Gretz schreef:
Ajax moet de verliespartij in Enschede gewoon zien als een incident. Je kunt niet alle wedstrijden top zijn. Dit was de eerste mindere pot na een lange reeks aan goede wedstrijden. Gewoon de draad weer oppakken: het spel van dit seizoen biedt voldoende mogelijkheden om succesvol te zijn in Nederland en Europa. Al zou ik wel graag zien dat Riedewald weer definitief de plek in gaat nemen van Viergever.
(quote)
Dank voor je reactie! Alleen.... laat ik één wedstrijd terug gaan. Ik begreep dat Ajax tegen Groningen ook al niet goed speelde. En zo waren er meer helften en potjes. Je kon er een keer op wachten, wil ik maar zeggen. Ook al zegt Peter Bosz dat het fantastisch gaat (onder hem! met nadruk op hem)
Overigens deed Viergever wat hij moest doen: een zeker doelpunt voorkomen. Dat hij later van één of andere persvoorlichter of zo moest zeggen dat het niet handig was geweest van hem, klopt gewoon niet. Beter een penalty dan een goal tegen in de blessuretijd.
0
geplaatst: 12 december 2016, 14:39 uur
Misschien tegen Groningen wat minder maar gemiddeld speelde Ajax de laatste wedstrijden (incl Europa Cup) toch wel een stukje beter dan Feyenoord. De laatste 2 competitie wedstrijden is Feyenoord baas boven baas (10 goals!) maar als je het over meerdere wedstrijden pakt was Ajax de laatste tijd beter bezig dan Feyenoord.
0
geplaatst: 12 december 2016, 14:45 uur
Inderdaad, Feyenoord heeft ook zat heel moeizame wedstrijden gekend. We moeten nu niet echt gaan doen dat ze het hele seizoen zo geweldig spelen omdat ze vorige week in het zadel werden geholpen door de scheids en nu een vermoeid AZ troffen, want dat is zeker niet zo. Al kan ik persoonlijk ook juist wel genieten van uiterst lastige potjes zoals tegen NEC.
0
geplaatst: 12 december 2016, 15:30 uur
Nicolage Rico schreef:
https://www.telesport.nl/artikel/76409/nationaal/feyenoord-domineert-elftal-van-de-week
Het is wel duidelijk (en begrijpelijk) dat iedereen naar AZ-Feyenoord heeft gekeken en zeer weinigen de eerste helft van FC Utrecht-Heracles hebben gezien. De Telesport rapporteurs kennelijk ook niet. Heracles kreeg voetballes, Utrecht verzuimde helaas uit te lopen naar 4-0.

1
geplaatst: 12 december 2016, 16:39 uur
herman schreef:
Inderdaad, Feyenoord heeft ook zat heel moeizame wedstrijden gekend. We moeten nu niet echt gaan doen dat ze het hele seizoen zo geweldig spelen omdat ze vorige week in het zadel werden geholpen door de scheids en nu een vermoeid AZ troffen, want dat is zeker niet zo. Al kan ik persoonlijk ook juist wel genieten van uiterst lastige potjes zoals tegen NEC.
Zat heel moeizame wedstrijden? Dat valt toch wel mee. Uit tegen GAE en Utrecht inderdaad. En tegen NEC ging het niet gemakkelijk, maar vond ik de overwinning wel terecht en knap. Vind dat Feyenoord alleen tegen Utrecht en PSV teveel kreeg. Daarentegen tegen Ajax en Heerenveen weer te weinig, zeker tegen Ajax.
De goede potjes van Ajax dit seizoen (nationaal) zijn op 1 hand te tellen. Ook in de laatste wedstrijden zijn ze zelden goed; matig tegen Twente, veel moeite tegen Groningen, geluk tegen Heerenveen, goed tegen NEC, een helft compleet zoek gespeeld door AZ, heel veel moeite tegen Excelsior, een helft zoek gespeeld tegen Feyenoord. Kortom: ze spelen zelden groots en winnen zelden makkelijk. Over het gehele seizoen laat Feyenoord een stuk meer zien (ook in het onderlinge duel). Ze hebben ook niet voor niets 10 x meer gescoord.
En vorige week in het zadel geholpen door de scheids? Mis ik iets? Sparta werd heel de wedstrijd overlopen. AZ moe? Zal best. Maar Feyenoord speelde donderdag ook Europees. Kan zijn dat AZ er meer energie in heeft gestoken, maar al met al zijn het rare smoesjes.
0
Martial
geplaatst: 12 december 2016, 19:39 uur
herman schreef:
Als De Jong weer in zijn normale doen komt, dan is de kans groot dat hij in een maand of 2 dezelfde statistieken kan overleggen als onze Deense vriend.
Als De Jong weer in zijn normale doen komt, dan is de kans groot dat hij in een maand of 2 dezelfde statistieken kan overleggen als onze Deense vriend.
Wedden van niet
en met als kan ik eerlijk gezegd nooit zoveel ....De Jong is misschien een betere kopper, maar dan heb je het volgens mij wel gehad hoor

1
Martial
geplaatst: 12 december 2016, 19:41 uur
Nicolage Rico schreef:
Gaan we ons nu ook al druk maken om cijfertjes die gegeven worden door diverse kranten/tijdschriften

1
Martial
geplaatst: 12 december 2016, 19:51 uur
herman schreef:
We moeten nu niet echt gaan doen dat ze het hele seizoen zo geweldig spelen omdat ze vorige week in het zadel werden geholpen door de scheids en nu een vermoeid AZ troffen, want dat is zeker niet zo.
We moeten nu niet echt gaan doen dat ze het hele seizoen zo geweldig spelen omdat ze vorige week in het zadel werden geholpen door de scheids en nu een vermoeid AZ troffen, want dat is zeker niet zo.
Altijd leuk zulke uitspraken als Feyenoord met "grote" cijfers wint, want dan is altijd de tegenstander ziek, zwak of misselijk en ligt het nooit eens aan Feyenoord dat al 2 wedstrijden de pannen van het dak speelt tegen respectievelijk Sparta en AZ en ja het is de Nederlandse competitie maar, ik zal je voor zijn

0
geplaatst: 12 december 2016, 21:40 uur
Bovendien heeft Ajax, als directe concurrent, eigenlijk helemaal nog geen veegpartijen laten zien. Nog niet zo lang geleden speelden zij ook uit tegen AZ (2-2) en daar ging het beduidend minder dan wat Feyenoord gisteren kon laten zien.
Ik ben van Ajax nog niet zo erg onder de indruk, eerlijk gezegd.
Het wordt meer de hemel in geprezen dan dat er daadwerkelijk wordt getoond.
Degelijk kan nog worden gezegd.
De strijdwijze van Van Bronckhorst, vanaf minuut 1 er over heen en binnen korte tijd een doelpunt en dan heersen, heb ik Ajax nog niet zien doen.
Ik ben van Ajax nog niet zo erg onder de indruk, eerlijk gezegd.
Het wordt meer de hemel in geprezen dan dat er daadwerkelijk wordt getoond.
Degelijk kan nog worden gezegd.
De strijdwijze van Van Bronckhorst, vanaf minuut 1 er over heen en binnen korte tijd een doelpunt en dan heersen, heb ik Ajax nog niet zien doen.
0
geplaatst: 12 december 2016, 22:13 uur
Ajax heeft NEC en Zwolle (2 x thuis) een veeg gegeven. Maar dat was het meteen, inderdaad.
1
geplaatst: 12 december 2016, 22:23 uur
Nou, zal Van Breukelen morgen opstappen of ontslagen worden? Op zich wel grappig, een gehersenspoelde technisch directeur. 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.