MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Nicolage Rico schreef:
Ajax heeft NEC en Zwolle (2 x thuis) een veeg gegeven. Maar dat was het meteen, inderdaad.

Europees met die jonge gasten hebben ze toch ook wel zeer aardige wedstrijden gespeeld?

trebremmit schreef:
Nou, zal Van Breukelen morgen opstappen of ontslagen worden? Op zich wel grappig, een gehersenspoelde technisch directeur.

Dat was de speculatie bij Voetbal Inside idd. Vond zelf "gehersenspoeld" wel overdreven. Herinner me nog destijds hoezeer menigeen onder de indruk was van Ted Troost - haptonoom met een professioneel functionele naam. Van Breukelen was blijkbaar erg onder de indruk of erg goed geholpen van/door dat (niet nader te noemen) bureau. En geen overtuigder 'gelovige' dan iemand dan recent het licht heeft gezien.

Dat "sectarische" van die bureaus daar lees je wel meer over.

Neurolinguïstisch programmeren noemen ze het volgens mij, zijn erg dure cursussen.
Je moet er in geloven.

herman schreef:
Inderdaad, Feyenoord heeft ook zat heel moeizame wedstrijden gekend. We moeten nu niet echt gaan doen dat ze het hele seizoen zo geweldig spelen omdat ze vorige week in het zadel werden geholpen door de scheids en nu een vermoeid AZ troffen, want dat is zeker niet zo. Al kan ik persoonlijk ook juist wel genieten van uiterst lastige potjes zoals tegen NEC.

Tsja dit is natuurlijk onzin. In het zadel geholpen door de scheids tegen Sparta? Vandaar dat Sparta compleet weggespeeld werd en met 6-1 naar huis gestuurd. En zoals Rico al zei, Feyenoord speelde donderdag ook gewoon Europees...

Feyenoord heeft dit seizoen 2 slechte wedstrijden gespeeld, beide na een zware Europese uitwedstrijd. Tegen NEC was het niet fantastisch, maar het voetbalt ook lastig als de tegenstander 3/4 wedstrijd met 11 man voor de goal ligt. Tegen Ajax en Heerenveen speelde Feyenoord gewoon goed en zeker die eerste wedstrijd hadden ze moeten winnen. Daartegenover staat dat Feyenoord meerdere keren een eclatante overwinning heeft behaald (tegen niet de minste tegenstanders).

Ik zeg niet dat Feyenoord zo maar kampioen wordt. Wel dat ze een belangrijke titelkandidaat zijn. Ajax speelt bij vlagen erg goed voetbal, maar is verdedigend te afhankelijk van Sanchez en zal daardoor nog wel eens tegen een nederlaag oplopen. PSV loopt juist aanvallend stroef, maar staat verdedigend als een huis en ik verwacht als De Jong zijn vorm weer terugvindt en Locadia terug is, dat ze ook nog gewoon meedoen, zeker als ze zondag punten pakken.

vigil schreef:
(quote)

Europees met die jonge gasten hebben ze toch ook wel zeer aardige wedstrijden gespeeld?

Europees is een wereld van verschil ja. Maar ik heb het over de Eredivisie.

Titmeister schreef:
(quote)

Tsja dit is natuurlijk onzin. In het zadel geholpen door de scheids tegen Sparta? Vandaar dat Sparta compleet weggespeeld werd en met 6-1 naar huis gestuurd.

Weggespeeld nadat er een paar dingen wel erg in hun voordeel uitvielen. Daarna heeft Sparta inderdaad heel beroerd gespeeld.

herman schreef:
(quote)

Weggespeeld nadat er een paar dingen wel erg in hun voordeel uitvielen. Daarna heeft Sparta inderdaad heel beroerd gespeeld.

Herman, sorry. Maar ik heb de hele wedstrijd gezien en weet werkelijk niet waar je het over hebt. Bedoel je de glaszuivere penalty die Feyenoord in de eerste helft niet kreeg? Feyenoord speelde gewoon erg goed en Sparta werd uiteindelijk weggespeeld. De eerste die dat toegaf was de aanvoerder van Sparta na afloop en werkelijk niemand had het over de scheidsrechter.

AZ was beroerd en Sparta ook anders kan Feyenoord toch nooit met grote cijfers winnen.

herman schreef:
(quote)

Benoem die paar dingen dan eens, want heb geen idee. Als er dan al een club benadeeld is, dan Feyenoord - met 2 penaltymomenten. Die handsbal vond ik er niet een, maar die overtreding op Nelom in de 2e helft wel.

Het enige wat ik eventueel kan bedenken is de (overigens geheel terechte) gele kaart voor Dijkstra in de eerste minuut. Voor de rest ben ik ook erg benieuwd waar herman mee komt...

Nicolage Rico schreef:
Ajax heeft NEC en Zwolle (2 x thuis) een veeg gegeven. Maar dat was het meteen, inderdaad.
Vergeet Willem II (beker) en Kozakken Boys niet.

Eerlijk is eerlijk, ik dacht dat Feyenoord zich niet meer zo kon oprichten na verlies bij GAE, een zeer matige wedstrijd bij Utrecht en kansloze Europese verliezen, maar niets is minder waar.

10-1 in de laatste 2 wedstrijden lijkt me een prima moyenne.

Rond maart gaat denk ik beslissend worden voor Feyenoord met PSV thuis, AZ thuis, Heerenveen uit en Ajax uit.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Benoem die paar dingen dan eens, want heb geen idee. Als er dan al een club benadeeld is, dan Feyenoord - met 2 penaltymomenten. Die handsbal vond ik er niet een, maar die overtreding op Nelom in de 2e helft wel.

Ik zal als ik thuis ben er wel op terugkomen.

herman schreef:
(quote)

Ik zal als ik thuis ben er wel op terugkomen.

Je kan gewoon de samenvatting even terughalen. De commentator is duidelijk: totaan de 1-0 leek de wedstrijd volkomen gelijk op te gaan. Sparta speelde heel behoorlijk en leuk mee. Toen de 2-0 eenmaal was gevallen leek alle rek en weerbaarheid eruit. Die 6-1 was te veel. Maar ja de commentator - je ziet 'em niet - was vast een egte Ajacied.

Bluffende Ajax-supporters is niet vein, maar nu heeft dat virus ook in de Maasstad postgevat. Volgens mij dragen ze daar nou allemaal rood-witte onderbroeken.

Mjuman schreef:
(quote)

Je kan gewoon de samenvatting even terughalen. De commentator is duidelijk: totaan de 1-0 leek de wedstrijd volkomen gelijk op te gaan. Sparta speelde heel behoorlijk en leuk mee.

Dat laatste klopt: tot de 1-0 speelde Sparta heel behoorlijk mee. Dat eerste klopt niet: de wedstrijd ging vanaf het begin zeker niet gelijk op. Feyenoord had de wedstrijd in handen en de beste kansen. Sparta één of twee gevaarlijke counters en dat was het.

west schreef:
(quote)

Dat laatste klopt: tot de 1-0 speelde Sparta heel behoorlijk mee. Dat eerste klopt niet: de wedstrijd ging vanaf het begin zeker niet gelijk op. Feyenoord had de wedstrijd in handen en de beste kansen. Sparta één of twee gevaarlijke counters en dat was het.

Ik doe één poging: lees nou eens écht wat je schrijft. Hoe kan je - met de beste wil van de wereld beweren dat de wedstrijd niet gelijk opgaat, terwijl Feyenoord nog niet heeft gescoord?

Moet ik écht alle voorbeelden noemen waarbij een ploeg optisch overwicht heeft, maar door een enkele counter de bietenbrug opgaat? Is de Amsterdamse norm - balbezit - dan ineens toonbepalend geworden? Overwicht is een relatief begrip. Ik heb altijd geleerd: blaffende honden bijten niet ook al komen ze uit R'dam.

Mjuman schreef:
(quote)

Ik doe één poging: lees nou eens écht wat je schrijft. Hoe kan je - met de beste wil van de wereld beweren dat de wedstrijd niet gelijk opgaat, terwijl Feyenoord nog niet heeft gescoord?

Ach so! Ik had het over de meeste kansen en noemde het verboden woord balbezit zeker niet.

Ik mag graag de column van Spartaan Hugo Borst even aandragen, daags na de wedstrijd tegen Feyenoord:

Sparta vermorzeld

west schreef:
(quote)

Ach so! Ik had het over de meeste kansen en noemde het verboden woord balbezit zeker niet.

Dat was overigens 70% om 30%

Mjuman schreef:
(quote)

Moet ik écht alle voorbeelden noemen waarbij een ploeg optisch overwicht heeft, maar door een enkele counter de bietenbrug opgaat? Is de Amsterdamse norm - balbezit - dan ineens toonbepalend geworden? Overwicht is een relatief begrip. Ik heb altijd geleerd: blaffende honden bijten niet ook al komen ze uit R'dam.

Dat zal allemaal wel, maar ik zie niet zo goed hoe het feit dat Sparta redelijk mee kon tot de 1-0 (die na een kwart wedstrijd viel, daarna had Sparta vrij weinig meer in te brengen) leidt tot het roepen dat Feyenoord van Sparta heeft gewonnen door bevoordeling van de scheids

Over het algemeen ben ik een vrij realistische Feyenoord-fan (en de meeste hier zijn dat), maar Feyenoord speelde gewoon erg goed. Dan kan je ook gewoon een keer credits geven ipv met onzinnige excuses te komen, maar dat is weer iets waar veel Ajacieden en PSV'ers kennelijk moeite mee hebben...

Titmeister schreef:
(quote)

Dat zal allemaal wel, maar ik zie niet zo goed hoe het feit dat Sparta redelijk mee kon tot de 1-0 (die na een kwart wedstrijd viel, daarna had Sparta vrij weinig meer in te brengen) leidt tot het roepen dat Feyenoord van Sparta heeft gewonnen door bevoordeling van de scheids

Over het algemeen ben ik een vrij realistische Feyenoord-fan (en de meeste hier zijn dat), maar Feyenoord speelde gewoon erg goed. Dan kan je ook gewoon een keer credits geven ipv met onzinnige excuses te komen, maar dat is weer iets waar veel Ajacieden en PSV'ers kennelijk moeite mee hebben...

Gee guy, zit het in de lucht of zo, of hebben jullie en bloc last van je hormonen?

Ik geef Feyenoord best wel credits - lees maar eens terug wat ik heb gezegd over een eventueel kampioenschap. Het ENIGE dat ik constateer is dat Sparta zeker t/m de 1-0 niet onverdienstelijk liep te voetballen en dat het zgn overwicht "optisch" (dan wel "visueel") was en dat - opnieuw - overwicht NIETS zegt zo lang er niet gescoord was.

En ik wil met alle liefde ook wel verwijzen naar de NOS-commentator - zeker een Ajacied, want je zag 'em niet - die de overwinning als "te hoog uitgevallen bestempelde
Stoppen met dat belachelijke bluf- en/of Calimerogedrag. Half mei wordt de balans opgemaakt en dan zie we wel wie de kampioen is - pas dan is het: rien ne va plus, les jeux sont pas faits

Ja maar je reageert op een bericht over dat Feyenoord heeft gewonnen door bevoordeling van de scheids. Daar heeft of Sparta wel of niet onverdienstelijk speelde tot de 1-0 vrij weinig mee te maken

Titmeister schreef:
Ja maar je reageert op een bericht over dat Feyenoord heeft gewonnen door bevoordeling van de scheids. Daar heeft of Sparta wel of niet onverdienstelijk speelde tot de 1-0 vrij weinig mee te maken

Vond die wedstrijd tegen AZ beresterk en totaal onverwacht

Ik feliciteer 010 met het beste spel in 15 jaar

Sinds Pi-Air niet meer zo genoten, nee
Jammer dat ze die UEFA Cup nu hebben laten lopen

Bedankt jongens, zo moeilijk was dat niet

johan de witt schreef:
Sinds Pi-Air niet meer zo genoten, nee
Jammer dat ze die UEFA Cup nu hebben laten lopen

Ja dat was nog deze eeuw. Dat kampioenschap net niet.

Dan heb die van Hanegem er toch verstand van met zn columnpies tenminste nog kampioen geworden

als speler en trainer nog wel

Bosz overigens ook als speler onder Van Hanegem

herman is of nog niet thuis of hij heeft toch niets kunnen vinden.

Dat eerste

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:12 uur

geplaatst: vandaag om 04:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.