Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 15 december 2016, 23:15 uur
Jammer, geen verlenging.
O, het maakte niet uit, stonden 11 andere spelers in. Tja, echt verrassend is dit natuurlijk dan ook weer niet.
O, het maakte niet uit, stonden 11 andere spelers in. Tja, echt verrassend is dit natuurlijk dan ook weer niet.
0
geplaatst: 15 december 2016, 23:29 uur
Misschien dat Vitesse eens een keer werk maakt van de KNVB beker. Slechts 1 finale plaats ooit in de clubhistorie, zover ik nu zie.
0
geplaatst: 16 december 2016, 00:07 uur
gigage schreef:
Jammer, geen verlenging.
Jammer, geen verlenging.
10. Niet overdrijven.
0
geplaatst: 16 december 2016, 06:01 uur
Dat gaat dan de dubbel worden voor Feyenoord. 
Wat een vreselijke afgang van Bosz.

Wat een vreselijke afgang van Bosz.
1
geplaatst: 16 december 2016, 06:16 uur
vigil schreef:
Sorry dat ik het zeg maar een beetje een motherfucker is die Brogno wel
Sorry dat ik het zeg maar een beetje een motherfucker is die Brogno wel
Ik heb het even in google translate gegooid, maar jij durft zeg

0
geplaatst: 16 december 2016, 06:40 uur
Ja eitje voor Feyenoord. Nu wel eerst Vitesse uit, geen probleem

0
geplaatst: 16 december 2016, 10:13 uur
Heb het verder niet gezien, was me eerlijk gezegd een beetje ontgaan dat er überhaupt bekervoetbal was deze week totdat ik woensdag wel heel veel Feyenoord-shirtjes tegenkwam in Rotterdam. Maar in A'dam zullen ze wel blij zijn dat ze niet meer op 3 fronten meestrijden. Beetje rust inbouwen. 

0
geplaatst: 16 december 2016, 10:57 uur
Nou er kregen er juist een paar rust, dat was het probleem...
0
geplaatst: 16 december 2016, 11:34 uur
Ja, is ook totaal niet serieus te nemen zo'n Amstel Cup, of Croky Cup zoals hij tegenwoordig in België heet 
Alleen leuk voor provincieclubs, en Feyenoord (blijkbaar)

Alleen leuk voor provincieclubs, en Feyenoord (blijkbaar)

0
geplaatst: 16 december 2016, 11:43 uur
Haha, wat een afgang voor Ajax zeg. 
Is er al weer een clipje van gemaakt met die Spanjaard?

Is er al weer een clipje van gemaakt met die Spanjaard?
0
geplaatst: 16 december 2016, 11:45 uur
Haha, d'r zullen wel aardig wat krakers worden gespeeld in die Croky Cup. 
Heb de opstelling van gisteren nog even gecheckt. Daarmee zou je het toch moeten kunnen rooien als Ajax, maar ach, ik was deze maand nog een weekend in Leeuwarden, dus ik gun het ze daar wel.
Barto is ook een Feyenoord-supporter toch?

Heb de opstelling van gisteren nog even gecheckt. Daarmee zou je het toch moeten kunnen rooien als Ajax, maar ach, ik was deze maand nog een weekend in Leeuwarden, dus ik gun het ze daar wel.
0
geplaatst: 16 december 2016, 11:50 uur
Zou ik ook zeggen als je er op zo'n eervolle wijze uitgeknikkerd wordt
0
geplaatst: 16 december 2016, 11:51 uur
herman schreef:
Ja, een hele erge zelfs. Tijdens de laatste Feyenoord - Cambuur scoorde hij de Leeuwardse goal, het hoogtepunt uit zijn carriere al sluit ik niet uit dat dit sinds gisteren veranderd is

Je valt overigens in herhaling johan de witt, vorig jaar na de uitschakeling had je precies de zelfde opmerking

Het is overigens nog steeds verreweg de beste (en korste) weg naar Europees voetbal. Zonder voorronde direct in de poulfase EL. dus een club zou wel heel gek zijn om dit toernooi niet serieus te nemen. Dat deed Ajax ook niet hoor. Als je Viergever en vooral de bleke en extreem teneergeslagen Bosz ,die echt niets meer kon dan stamelen en "ik hoop het" zeggen, hoorde praten waren ze er niet bepaald blij mee.
0
geplaatst: 16 december 2016, 11:53 uur
Dat is goed voor zo'n jongen (Barto), even die belangstelling. Voor de club ook.
Ja, niet serieus te nemen die Amstel cup, ik weet dat nog niet.
Dat is achteraf natuurlijk makkelijk te zeggen, als je er uit ligt...
Maar de KNVB zou het wat aantrekkelijker kunnen maken.
Het Euro league ticket dat klaar ligt voor de winnaar, maakt wel het instappen in de voorrondes een stuk korter. Dus de beloning op zich is vrij interessant. Ik kan mij voorstellen dat Bosz dat liever heeft dan te beginnen met een uitwedstrijd in Letland, IJsland en daarna Kroatië...
En voor Nederland liever geen provincieclubs in Europa.
Ja, niet serieus te nemen die Amstel cup, ik weet dat nog niet.
Dat is achteraf natuurlijk makkelijk te zeggen, als je er uit ligt...
Maar de KNVB zou het wat aantrekkelijker kunnen maken.
Het Euro league ticket dat klaar ligt voor de winnaar, maakt wel het instappen in de voorrondes een stuk korter. Dus de beloning op zich is vrij interessant. Ik kan mij voorstellen dat Bosz dat liever heeft dan te beginnen met een uitwedstrijd in Letland, IJsland en daarna Kroatië...

En voor Nederland liever geen provincieclubs in Europa.
1
geplaatst: 16 december 2016, 11:59 uur
vigil schreef:
Ja, een hele erge zelfs
Je valt overigens in herhaling johan de witt, vorig jaar na de uitschakeling had je precies de zelfde opmerking
Het is overigens nog steeds verreweg de beste (en korste) weg naar Europees voetbal. Zonder voorronde direct in de poulfase EL. dus een club zou wel heel gek zijn om dit toernooi niet serieus te nemen. Dat deed Ajax ook niet hoor. Als je Viergever en vooral de bleke en extreem teneergeslagen Bosz ,die echt niets meer kon dan stamelen en "ik hoop het" zeggen, hoorde praten
(quote)
Ja, een hele erge zelfs

Het is overigens nog steeds verreweg de beste (en korste) weg naar Europees voetbal. Zonder voorronde direct in de poulfase EL. dus een club zou wel heel gek zijn om dit toernooi niet serieus te nemen. Dat deed Ajax ook niet hoor. Als je Viergever en vooral de bleke en extreem teneergeslagen Bosz ,die echt niets meer kon dan stamelen en "ik hoop het" zeggen, hoorde praten
Daarom spaarde hij zijn beste spelers ook...
Een overwinning in de beker maakt het seizoen voor Ajax of PSV niet geslaagd, zoals het bij provincieclubs (of Feyenoord) dat wel doet. Vandaar is het een vrij zinloze competitie. Maar verliezen is natuurlijk nooit fijn, dus logisch dat ze niet staan te juichen na afloop.
Ik vind de reacties hier vrij kinderachtig, zeker als je zoals Feyenoord er kansloos afgaat tegen de nummer laatst van de Eredivisie, in een competitie die er wel toe doet, en in je beste opstelling.
0
geplaatst: 16 december 2016, 12:11 uur
ah, dat is het. Jullie/jij vinden jullie zelf te goed voor dit bekertoernooi.
Tja die dingen gebeuren wel eens, het is de enige verliespartij. Verliezen omdat het niet loopt. Ajax verloor ook thuis van Willem II (op dat moment laatste met 0 punten) en speelde thuis gelijk tegen Roda JC (die toen 1 punt had) en toen speelde Ajax ook in zijn beste opstelling neem ik aan (Feyenoord overigens niet want het hele middenveld en de keeper was er toen niet die middag zoals je misschien nog wel weet).
Het is overigens niet sparen want het seizoen duurt nog precies 3 dagen dus het heeft weinig zin. Het was gewoon een bewuste keuze om andere spelers eens te zien met als gedachte dat ze het toch wel zouden halen. Bosz zei niet voor niets na de wedstrijd dat hij had gefaald.
Ach wat is kinderachtig... Een beetje leedvermaak. Daar weten we bij Feyenoord echt al jaren alles van. Feyenoord supporter ben je nu eenmaal niet voor je lol. Wel ben je dat altijd en overal.
Tja die dingen gebeuren wel eens, het is de enige verliespartij. Verliezen omdat het niet loopt. Ajax verloor ook thuis van Willem II (op dat moment laatste met 0 punten) en speelde thuis gelijk tegen Roda JC (die toen 1 punt had) en toen speelde Ajax ook in zijn beste opstelling neem ik aan (Feyenoord overigens niet want het hele middenveld en de keeper was er toen niet die middag zoals je misschien nog wel weet).
Het is overigens niet sparen want het seizoen duurt nog precies 3 dagen dus het heeft weinig zin. Het was gewoon een bewuste keuze om andere spelers eens te zien met als gedachte dat ze het toch wel zouden halen. Bosz zei niet voor niets na de wedstrijd dat hij had gefaald.
Ach wat is kinderachtig... Een beetje leedvermaak. Daar weten we bij Feyenoord echt al jaren alles van. Feyenoord supporter ben je nu eenmaal niet voor je lol. Wel ben je dat altijd en overal.
1
geplaatst: 16 december 2016, 13:46 uur
Sparen (geen blessures oplopen) met het oog op de kraker tegen PSV lijkt me dat toch wel.
Hoe dan ook, een beetje leedvermaak moet kunnen, maar sommigen draven daarin te ver door.
Ajax en Feyenoord spelen beiden nog niet heel erg stabiel dit seizoen, maar vooralsnog geef ik Feyenoord de meeste kans op de titel en als ze dat halen is het ze uiteraard van harte gegund.
Het wordt inderdaad zo langzamerhand ook eens tijd
Hoe dan ook, een beetje leedvermaak moet kunnen, maar sommigen draven daarin te ver door.
Ajax en Feyenoord spelen beiden nog niet heel erg stabiel dit seizoen, maar vooralsnog geef ik Feyenoord de meeste kans op de titel en als ze dat halen is het ze uiteraard van harte gegund.

0
geplaatst: 16 december 2016, 14:20 uur
johan de witt schreef:
Een overwinning in de beker maakt het seizoen voor Ajax of PSV niet geslaagd, zoals het bij provincieclubs (of Feyenoord) dat wel doet. Vandaar is het een vrij zinloze competitie. Maar verliezen is natuurlijk nooit fijn, dus logisch dat ze niet staan te juichen na afloop.
Ik vind de reacties hier vrij kinderachtig, zeker als je zoals Feyenoord er kansloos afgaat tegen de nummer laatst van de Eredivisie, in een competitie die er wel toe doet, en in je beste opstelling.
(quote)
Bij Feyenoord is het seizoen natuurlijk niet geslaagd bij het winnen van de beker. Dat was vorig seizoen al niet zo, laat staan dit seizoen. Het enige dat dit seizoen telt is die schaal.
Ajax dacht vrij gemakkelijk te winnen van Cambuur met al die jongelingen, net als eerder dit seizoen (Jong Ajax) toen een aantal basisspelers van dat team niet eens meededen. Zelfoverschatting dus.
En de supporters zijn er aardig ziek van als ik de sociale media doorlees.
0
geplaatst: 16 december 2016, 14:33 uur
johan de witt schreef:
Sparen (geen blessures oplopen) met het oog op de kraker tegen PSV lijkt me dat toch wel.
Ik vind Feyenoord aardig stabiel spelen juist. Ze hadden een korte fase waarin het minder was; GAE, Zwolle, Utrecht (verlies, winst, gelijk). Maar verder was het stabiel.
1
geplaatst: 16 december 2016, 14:52 uur
Nou, Europees was Feyenoord ook bedroevend de laatste wedstrijden dacht ik.
Ajax begon dramatisch, had toen een goede serie (ook internationaal) en nu is het weer wat minder.
Alleen PSV is constant (zwak) gebleven
En dan nog zo weinig achter staan is op zich wel een prestatie op zich.
Ajax begon dramatisch, had toen een goede serie (ook internationaal) en nu is het weer wat minder.

0
geplaatst: 16 december 2016, 15:52 uur
Waar is de tijd gebleven dat je als club op drie fronten wilde heersen?
Dat is een kwestie van ambitie, ook van spelers. Zelfs al is het de KNVB beker, wil je nog niet verliezen van mindere tegenstanders.
Dat maakt je sterker, ook in Europa. En je wilt spelen, niks geen rust of pauze of een feestopstelling.
En als het even kan, pak je ook interlands.
Kunstgras, mentaliteit van slechts 1 x per week 2 x 45 minuten en een salaris van hier tot Tokyo maakt droppies van spelers.
Die van Cambuur waren ingedut in de Jupiler League tot ze tegen Ajax hadden geloot. Gisteravond dus een geweldige instelling. Waarom kan dat niet in de Jupiler League, waar ze niet anders doen dan troosteloze wedstrijden neerzetten.
Wat Cambuur in het klein ontbreekt, ontbreekt het Ajax in het groot. Denken dat je er "beter" van gaat worden als je bepaalde competities of wedstrijden laat schieten: mentaliteit van lik me vestje. En ondertussen glijden we steeds verder af, ook met het Nederlands Elftal. Hoe zou dat komen.
Dat is een kwestie van ambitie, ook van spelers. Zelfs al is het de KNVB beker, wil je nog niet verliezen van mindere tegenstanders.
Dat maakt je sterker, ook in Europa. En je wilt spelen, niks geen rust of pauze of een feestopstelling.
En als het even kan, pak je ook interlands.
Kunstgras, mentaliteit van slechts 1 x per week 2 x 45 minuten en een salaris van hier tot Tokyo maakt droppies van spelers.
Die van Cambuur waren ingedut in de Jupiler League tot ze tegen Ajax hadden geloot. Gisteravond dus een geweldige instelling. Waarom kan dat niet in de Jupiler League, waar ze niet anders doen dan troosteloze wedstrijden neerzetten.
Wat Cambuur in het klein ontbreekt, ontbreekt het Ajax in het groot. Denken dat je er "beter" van gaat worden als je bepaalde competities of wedstrijden laat schieten: mentaliteit van lik me vestje. En ondertussen glijden we steeds verder af, ook met het Nederlands Elftal. Hoe zou dat komen.
0
geplaatst: 16 december 2016, 15:58 uur
Goed punt. Ik heb ook nooit begrepen dat het NL elftal vaak n ander team opstelde in het 3e groepsduel als ze al door waren. Dan in de volgende ronde chemie weg, automatismen weg vorm weg en elke nieuwe bondscoach deed het steeds weer 

0
geplaatst: 16 december 2016, 16:32 uur
johan de witt schreef:
....Hoe dan ook, een beetje leedvermaak moet kunnen, maar sommigen draven daarin te ver door....
....Hoe dan ook, een beetje leedvermaak moet kunnen, maar sommigen draven daarin te ver door....
Da's binnen de traditie tussen 010 en 020 niet mogelijk, de pijn die bijvoorbeeld gedragen moest worden na, ik noem maar wat, de 8-2 nederlaag damals was alleen maar draaglijk, omdat je je niet wilde laten kennen. Mijn toenmalige vriendenclubje bestond uit 2 Ajacieden en twee echte mannen (jongens, oké) en we deden niets anders dan doordraven (man man man, wat heb ik genoten van de afscheidswedstrijd van JC tegen onze Duitse vrinden).
0
geplaatst: 16 december 2016, 17:08 uur
Ja, those were the days 
Magnifieke wedstrijd was dat, die 8-2, staat me nog goed voor de geest.
Maar Feyenoord werd wel kampioen...

Magnifieke wedstrijd was dat, die 8-2, staat me nog goed voor de geest.
Maar Feyenoord werd wel kampioen...
0
geplaatst: 16 december 2016, 17:23 uur
Ach ik ben zo oud dat ik me nog goed kan herinneren dat Feyenoord met 10 - 0 tegen PSV de bietenbrug opging. Toen grapte iedereen dat men het netnummer van Rotterdam zou omdopen naar 011 - omdat je voetbalt met een elftal ...
En over dat mee laten voetballen van niet-sterkhouders (i.e. basisspelers): een selectie bestaat uit zo'n 25 man en in principe is (en blijft) iedereen gretig - uitzonderingen daargelaten - en om iedereen scherp te houden geeft een coach dan wel eens die spelers een kans om te wennen, ervaring op te doen.
En we hoeven helemaal niet zo moeilijk te doen: in NL hebben we niet die traditie die ze elders (Engeland en Duitsland) wel hebben tav de bekercompetitie. De KNVB heeft al veel pogingen ondernomen om er wat van te maken: finale in 2 wedstrijden, plaats voor de finale wijzigen etc. Het slaat blijkbaar gewoon hier minder aan, de bekercompetitie blijft een stiefkind.
En over dat mee laten voetballen van niet-sterkhouders (i.e. basisspelers): een selectie bestaat uit zo'n 25 man en in principe is (en blijft) iedereen gretig - uitzonderingen daargelaten - en om iedereen scherp te houden geeft een coach dan wel eens die spelers een kans om te wennen, ervaring op te doen.
En we hoeven helemaal niet zo moeilijk te doen: in NL hebben we niet die traditie die ze elders (Engeland en Duitsland) wel hebben tav de bekercompetitie. De KNVB heeft al veel pogingen ondernomen om er wat van te maken: finale in 2 wedstrijden, plaats voor de finale wijzigen etc. Het slaat blijkbaar gewoon hier minder aan, de bekercompetitie blijft een stiefkind.
0
geplaatst: 16 december 2016, 18:05 uur
Mjuman schreef:
Ach ik ben zo oud dat ik me nog goed kan herinneren dat Feyenoord met 10 - 0 tegen PSV de bietenbrug opging............
Ach ik ben zo oud dat ik me nog goed kan herinneren dat Feyenoord met 10 - 0 tegen PSV de bietenbrug opging............
Die wond is nog te versch, Mjuman. Misschien was dat trouwens de rock-bottom wedstrijd van Feyenoord. Stonden ze dat seizoen niet bijna rechterrijtje? Maar linksom of rechtsom, Ajax v Fey, daar gaat het om. Wij zij nog van een leeftijd dat PSV net kwam kijken, van de grote drie was in mijn jeugd geen sprake.
Overigens blijft Feyenoord de eerste die.... (die hoef ik niet af te maken of wel?)
0
geplaatst: 16 december 2016, 18:06 uur
johan de witt schreef:

Vind wedstrijden tegen Europese topteams niet relevant in deze kwestie. Feyenoord deed een helft goed mee tegen United en tegen Fenerbahce was het erg tam. Bedroevend niet.
1
geplaatst: 16 december 2016, 18:34 uur
Frenz schreef:
Die wond is nog te versch, Mjuman. Misschien was dat trouwens de rock-bottom wedstrijd van Feyenoord. Stonden ze dat seizoen niet bijna rechterrijtje? Maar linksom of rechtsom, Ajax v Fey, daar gaat het om. Wij zij nog van een leeftijd dat PSV net kwam kijken, van de grote drie was in mijn jeugd geen sprake.
Overigens blijft Feyenoord de eerste die.... (die hoef ik niet af te maken of wel?)
(quote)
Ho ho ho - 'k waar nog moar een menneke toen ik mee menne moat ging sjoeren up de Herdgang: "skiete Willy" zeejen ze doar.
Heb nl gepuberd in Baraband - middelbare school ook - en tot ergernis van menigeen was ik geen lokalo (niet katteliek, openbare school), dus ook géén Willem II-fan, maar wel PSV. Periode met Edström en Van der Kuijlen is ook al zeker 40 jaar terug, toen vestigde PSV naam. Kijkend naar het aantal kampioenschappen - sinds de invoering van het betaalde voetbal - haalt PSV het dubbele (20) van Feyenoord (9) en Ajax 25.
Verder niet zeuren, mijn vader was Rotterdammer en mijn oma woonde in de Oranjeboomstraat, ca 1,5 km van de kuip.
0
geplaatst: 16 december 2016, 18:43 uur
Mjuman schreef:
Tuurlijk is dat zo.
Ik heb zelfs het idee dat in Engeland de FA cup niet erg hoog meer staat aangeschreven. Manchester. U heeft zich een aantal Jaren geleden niet eens ingeschreven voor de FA cup. En Roy Keane heeft zich in zijn eigen biografie ook al behoorlijk laatdunkend uitgelaten over dat cupje. En als ik me niet vergis laat het publiek in Engeland het tegenwoordig ook al behoorlijk afweten.
Met wat waren jullie vorig seizoen dan wel tevreden,Nicolage Rico ?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.